Honda Civic Sedan 1.6 – Hyundai Elantra 1.6

Sponsorlu Bağlantılar

x-scarface

x-scarface

Üye
    Konu Sahibi
Honda Civic Sedan 1.6 – Hyundai Elantra 1.6
[h=2]Kim Kazanacak? Honda Civic Sedan 1.6 i-Vtec Otm - Hyundai Elantra 1.6 CVVT Otm[/h]
Kompakt sedan sınıfının ağır toplarından birisi olan Honda Civic Sedan turbo dizel motoru olmadan mücadele ediyor. Benzer bir rekabete giren Hyundai Elantra da yenilikçi tasarımı ve otomatik şanzımanıyla onun en güçlü rakiplerinden birisi. Satış adetleriyle, çok tercih edildiğini gösteren Honda Civic Sedan karşısında olmak Elantra için büyük bir sınav. Elantra’nın tekrar Türkiye’de satılmaya başlaması üzerinden çok fazla zaman geçmese de 2011 yılı sonunda 3.569 adetlik satış rakamına ulaştı. ODD (Otomobil Distrübitörleri Derneği) verilerine bakıldığında Mart 2012’ye kadar toplam satışlarda Honda Civic Sedan 3.535 adet, Elantra da 481 adet satış rakamına ulaşmış. Bu rakamlardaki farkta, Civic’in uzun bir bekleyişin ardından yenilenmesi etkili oldu. Öte yandan Honda’nın elinde vergi avantajına sahip tek sedan da Civic. Euro 5 normlarını karşılayamayan City modelinin noksanlığı, Honda müşterilerinin Civic Sedan’a olan talebini artırdı. Hyundai ailesinde ise en az Elantra kadar iyi bir diğer sedan, Accent Blue var.

Şimdi boyutlara bir bakalım. Civic Sedan’ın uzunluğu 4545 mm, Elantra ise 4530 mm. Ama buna rağmen Elantra’nın dingil mesafesi Civic Sedan’ın 2675 mm’den 25 mm fazlasını sunuyor. Elantra’nın yüksekliği Civic Sedan’dan 10 mm daha fazla. Bu yükseklik farkı Elantra’nın ağırlık merkezini olumsuz etkileyip yol tutuş konusunda sorun yaratabilirdi. Ancak Civic Sedan’ın 1505 mm’lik ön iz genişliğine karşılık Elantra’nın ön iz açıklığı 1549 mm. Bu da Elantra’nın yol tutuşunu, en azından kağıt üzerinde, daha güvenli bir konuma getiriyor. Yürüyen aksamı da sürücüyü güvende hissettiriyor. Süspansiyon sistemi Civic Sedan’dan daha yumuşak. Ama karoserin dinamikliği hiç azaltılmamış. Her iki otomobilde net direksiyon sistemleri sunulurken, Elantra’nın direksiyonu biraz daha hisli ve yüksek hızlarda daha fazla güven veriyor.
Elantra, Civic Sedan’a göre çok daha sportif ve modern bir tasarıma sahip. Elantra’nın yüksek omuz çizgisi ve ön çamurluklardan arkaya doğru akan profil çizgileri otomobilin dinamik bir duruşa kavuşmasını sağlamış. Civic Sedan’da ise Elantra’ya göre çok daha sade ve düz çigiler kullanılmış. Her iki otomobilin A sütunları oldukça eğimli. Civic’in A sütunları daha ince tasarlanmış. Üstelik yan aynaların kapıların üzerine konumlandırılması sayesinde geniş bir kelebek camı kullanılarak çapraz görüş iyileştirilmiş. Arka görüş açıları için, özellikle park sırasında sorun yaşanmaması adına her iki araçta da geri görüş kamerasına opsiyonel de olsa yer verilmiş. Bu görüntüler Elantra’nın dikiz aynasından izlenirken, Civic Sedan’ın ön konsolundaki renkli ekrandan takip ediliyor. Civic Sedan’ın ön konsol tasarımı geleneksel yerleşime sahip Elantra’dan daha farklı. Selefinden gelen iki katlı gösterge tasarımı yeni Civic Sedan’da devam ettirilirken, selefinden farklı olarak, dijital hız göstergesinin siperliği uzatılıp, yol bilgisayarının ekranı da buraya dahil edilmiş. Civic Sedan’ın gösterge grubuna alışıldığında daha pratik olabileceği görülüyor. Ama geleneksellikten vazgeçmek istemeyenleri Elantra, okunaklı göstergeleriyle memnun edecektir. Civic Sedan’ın sürücüye yönelik tasarlanan ön konsolu Elantra’nın kokpitindeki simetrik ve estetik çizgilerine benzemiyor. Elantra’da AUX ve USB girişleri vites kolunun hemen önündeki kapaklı gözün arkasında yer alıyor. Civic Sedan’da ise gözden uzak bir yere, orta kol dayamanın içine yerleştirilmiş. Her iki otomobilin de direksiyon simitlerinin ergonomisi başarılı. Civic Sedan’ın direksiyon üzerindeki kontrol tuşları daha derli toplu. Vites kolunun hemen önündeki eşya gözü de pratik bir kullanım sağlıyor. Elantra’nın da eşya gözleri için çözümleri iyi. Özellikle orta konsolun iki yanındaki küçük ceplerle fonksiyonellik arttırılmış. Elantra’nın ön konsolundaki piyano siyahı kaplamalar araca seçkin bir hava kazandırırken farklı plastik yüzeylerle kalite hissi arttırılmış.

Civic Sedan ise malzeme seçiminde geleneklerine daha bağlı. Elantra’daki anahtarsız çalıştırma sistemine karşılık Civic Sedan’ın sustalı anahtarı artık “eski” hissettiriyor. Yükleme alanları konusunda 45 litre daha geniş bir bagaj hacmine sahip olan Elantra, küçük eşya gözleri konusunda da Civic Sedan’da olduğu gibi yeterli.
ESP’yi standart olarak sunan iki rakip de, zemin koşulları zorlaştığında ya da sürücünün sınırları zorladığı anlarda zamanında devreye girerek güvenliği arttırıyor.
Her iki otomobilde de 1.6 lt’lik benzinli atmosferik üniteler görev yapıyor. Civic Sedan’ın 125 HP’lik güç ve 152 Nm’lik torkuna karşılık Elantra’da 132 HP güç ve 158 Nm’lik torka ulaşılabiliyor. Bu sayede hem fabrika hem de test verilerinde Elantra 0-100 km/s hızlanmasında bir adım önde. Yakıt tüketimine bakıldığındaysa Civic Sedan’ın 8.3 lt/100 km’lik ortalama test tüketimine karşın Elantra, 8.1 lt/100 km tüketerek avantaj sağladı. Civic Sedan’ın 5 kademeli otomatik şanzımanı karşısında, Elantra 6 kademeli otomatik sunuyor. Ama vites sayısının çokluğu performans için tek başına yeterli değil. Civic Sedan’ın direksiyon arkasındaki kulakçıklarla manuel olarak vites değiştirilebilmesiyle bu fark kapanabiliyor.
Türkiye’de otomatik şanzımanlı kompakt sedan denildiğinde akla ilk gelen model olan Civic’in artık Elantra gibi oldukça dişli rakipleri var.
Sadece atmosferik benzinli motorlarla satılan iki rakip arasında Elantra, modern tasarımı, cömert bagaj hacmi ve makul performansıyla burun farkıyla önde. Fiyatların sürekli değişiklik göstermesi ise rekabeti her zaman daha da kızıştırıyor.

 
  • Beğen
Tepkiler: -Akıncı


Üst Alt