Hisseleri de karaya oturdu.

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
bydexer

bydexer

Üye
    Konu Sahibi
Hisseleri de karaya oturdu.



[h=2]İtalya'da kaza yapan geminin sahibi olan şirketin hisseleri 1.2 milyar Euro değer kaybetti.[/h]
İtalya'nın batısında kayalıklara çarparak yan yatan "Costa Concordia" adlı lüks yolcu gemisinde ölenlerin sayısı dün 7'ye yükseldi. Kaptanı suçlayan şirket, kazazedelere yaklaşık 1 milyar Euro tazminat ödeyecek. Dünyanın en büyük kruvaziyer işletmecisi olan Carnival'ın hisseleri de 1.2 milyar Euro eridi.


İtalya'nın Giglio Adası açıklarında cuma gecesi 4 bin 200'den fazla yolcu ve mürettebatla seyrederken kayalıklara çarpan ve kıyıya yakın sularda yan yatan Costa Concordia adlı kruvaziyerin enkazından dün bir erkek cesedi daha çıkarıldı. Ölü sayısı 7'ye yükselirken, 12'si Alman 29 yolcu hâlâ kayıp. Gemi yan yattığı kayalıklardan dün 9 santim kayınca arama-kurtarma çalışmaları durduruldu.


[h=4]Rezervasyonlar iptal[/h] 2'si ağır 64 kişinin de yaralandığı kaza, ABD-İngiliz ortaklığındaki Carnival şirketine maliyeti ağır olacak. 450 milyon Euro'luk yolcu gemileri 40 milyon Euro'ya sigortalanmış olsa da, küresel bir dev olan Carnival'in hisseleri kazadan beri yüzde 21 düştü ve şirket değeri 1.2 milyar Euro eridi. Sadece Concordia'nın devre dışı kalacak olması bile şirkete bu yıl 70 milyon Euro zarar yazdıracak. 100 yolcu gemisiyle dünyanın en büyük kruvaziyer işletmecisi olan şirketin imajını lekeleyen kaza, dünya çapında kruvaziyer turizminde yüzde 38'e varan rezervasyon iptallerine neden oldu.


[h=4]2 katı tazminat[/h] Carnival'a bağlı gemi sahibi Costa Deniz Yolları, Cenova'da bir kriz masası kurarak kazazedelere denizcilik kuralları çerçevesinde tazminat ödeme kararı aldı. Buna göre yaşamını yitiren yolcular için 425 bin Euro (yaklaşık 1 milyon TL) ödenecek. Diğer yolculara verilecek tazminat için sulh mahkemesi kararı esas sayılacak. Ancak Costa'nın ödeyeceği toplam tazminat miktarının geminin değerinin iki misli, yani 1 milyar Euro civarında olacağı tahmin ediliyor.


[h=4]Bu bir insan hatası[/h] Şirketin CEO'su Pier Luigi Foschi dün yaptığı açıklamada, "Gemi 2011 yılı güvenlik ve teknik testlerinin tamamından geçmişti. Rotalar programlıdır. Gemi rotadan saparsa uyarı zilleri çalar. Bu bir insan hatası. Kaptan, yetkili de olmadığı bir manevra yaptı. Bu davranışıyla aramıza mesafe koysak da kaptanın mahkeme masraflarını karşılayacağız" dedi.


[h=4]O selam kız kardeşe[/h] Gemi kazasının nedeninin kıyıya selam vermek olduğu yolundaki iddialar doğrulandı. Kaptan, geminin şef garsonu Antonello Tivoli'nin Giglio Adası'nda ikamet eden kız kardeşi Patrizia Tivoli'yi selamlamak için sahile yaklaşmış. Şef garsonun, kaptanı uyararak "Buraları sığdır, fazla yaklaşma" dediği de iddia edildi. Tutuklanan kaptan Francesco Schettino ise hatanın haritada olduğunda ısrarcı.


[h=4]45 dakika oyaladı[/h] "Adaya selam için kayalıklara fazla yaklaşmak" raporlara kaza nedeni olarak geçse bile, suçlamalar bununla sınırlı değil. Kaptanın kazadan sonra 45 dakika boyunca sorunun elektrik sisteminden kaynaklandığını söyleyerek yolcuları tahliye etmemesi, imdat sinyalini yayınlamaması, yetkililerin kazayı yolculardan öğrenmesi, 750 can yeleğinin eksik olması, filika mekanizmasının çalışmaması da suçlamalar arasında.

 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

bydexer
Cevap
2
Görüntüleme
384
SHS
x-scarface
Cevap
0
Görüntüleme
354
x-scarface
bydexer
Cevap
0
Görüntüleme
310
bydexer


Üst Alt