Havalı görünmek

Sponsorlu Bağlantılar

eflatun987

eflatun987

Üye
    Konu Sahibi
Havalı görünmek
Merhaba arkadaşlar
Özellikle fason iş yapan yönetici konumdaki elemanlar havalı görünmelidirler.
Mesela çalıştığı işyerine müşteri bulmak istiyorsa havalı görünmeliler. Konu uzun olucak sonra devam ederim.
Mesaj birleştirildi:

Nasıl havalı görünülür derseniz tek tek açıklıcam. Acele etmeyin.
1. İş bağlamak için müşteriye hiç bir zaman tek gitmeyin. Yanınızda sizden hafifte olsa kıyafeti düzgün olmayan (tulum veya iş kıyafeti giymiş) bir kişiyle gidin.
Çünkü siz işi bağlerken yanınızdakine Mert Bey şurananın ölçüsünü alırmısınız deyip, işi verecek olan müşteriye Ayşe hanım yaptıracağınız dolabın ne özellikte olsun deyip hava atmış olursunuz.
Mesaj birleştirildi:

2. Gideceğiniz yere koyu gri steyşın tarzı arabayla gidin. İlk izlenim önemlidir.
ne çok lüx arabayla (zengin zübbesi)
nede hurdaya yakın arabayla (fakir)
Arabanın rengi çok önemli
-Beyaz renk sıradan işyeri arabası
-Siyah renk sıradan kiralık araba
-Açık gri renk kiralık araba
-Kırmızı, sarı taksi arabalarını anımsatıyor.
-Yeşil tonları bazı insanlar için (İslami kötü görenler) yobaz arabası
Mesaj birleştirildi:

3.Beraber gittiğiniz veya müşteri kim olursa olsun adıyla birlikte ali bey, Selin hanım, gibi hitap edin sizi kültürlü ve karşımızdakine değer verdiğiniz izlenimi verir.
Mesaj birleştirildi:

Arabayla gittiniz. Müşteriye değer verdiğiniz izlenimi verdiniz. Yanınızdakine ölçüyü aldırdınız. Simdi geldi fiyat verme mevzusuna
4. Fiyat verirken dolar eurodan bahsetmeyin. İstediği özellikteki ekipmanları (malzemeleri) çaktırmadan fiyatını %10 fazla söyleyip size %10 indirim uygalayım deyip vermek istediğiniz fiyatı söylersiniz.
Müsteride indirimli aldığını sansın.
Mesaj birleştirildi:

Fiyatıda verdiniz işi yapmak için anlaştınız geldi iletişim bilgisine (telefon)
5. Müşteriye 0532 diye telefon numarası patlattınızmı iş bitmiştir. Hayırlı olsun.
Çünkü 532 eski faturalı hat numarası olduğu için güven verir. Telefon numarası eski olduğu için bu işi uzun zamandır yaptığınız izlenimi verir. Bırakıp kaçmaz izlenimi verir. Çünkü bırakıp kaçsa eski hattı kapatıp yeni hat alması gerek diye düşünülür. Ulasamassan kaçmıştır demek olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Baydırman ve gonyalı


PALA.

PALA.

Üye
Ne geldiyse milletin başına gösterişten geldi, itibardan tasarruf edilmez.
 
  • Beğenmedim
  • Cool
Tepkiler: gonyalı, DarkredBlue61 ve Baydırman
eflatun987

eflatun987

Üye
    Konu Sahibi
İtibar önemli.
Çünkü iş yapıyorsunuz ve işi bağladınız telefon vericen 0538 diye başladın...
Müşteri bu nedir 538 hem fakirrr hemde yeni, kim bilir kimi si*ti ki telefon hattını yeniledi. Kapıdaki hurdaya bak inşallah arabaya bir el atta vurduralım demesin
Mesaj birleştirildi:

Neyse devam edeyim.
Yapılacak iş için gereken malzemeleri almaya
6. En iyisi malzemeleri aldığınız yeri telefonla arayarak sipariş etmektir.
Şimdi marketten yumurtamı alıyon diyeceksinizde bu önemli
Çünkü telefonla istediğinde karşındaki ayağıma kadar gelmediğine göre kendine güveniyor, ödeyebilecek param onda kalmaz veya ödeme için beni uraştırmaz.
Diye düşünür.
Mesaj birleştirildi:

7. Maddeye geçmeden önce
Müşteri ikiye ayrılır.
1- pazarlık yapan
2- pazarlık yapmayan
1. Guruptan biriysen bu konudan hemen ayrıl seninle işimiz yok.
2. Guruptaysan işler değişir.
Mesaj birleştirildi:

1 gurup olanlar satıcıyı bezdirip ucuza aldım diye böbürlensin ama ayvayı yediğinden haberi yok.
Çünkü aldığı her neyse ucuza almak için fiş almamıştır. Hasarlı bir ürün yada 1 haftada 1 sıkıntı çıktı geri götürse fiş istenir (ama yok) değiştir desen satıcı zaten 3 kuruşa aldın. Değişim yok, iade yok der ve ortada kalırsın.
Şikayet etsen ürünü ondan aldığını ispatlıyamassın. Güle güle kullan.
Mesaj birleştirildi:

2. Guruptaki için bu durum başına gelse
Elinde fiş var satıcı sattığı ürünü istediği fiyattan sattığı için işi yokuşa sürmek istemez. Arıza bile çıkarsa elindeki fişle şikayet etse fişte ondan alıdığını kanıtladığı için iadede alır değişiminide yapar.
Mesaj birleştirildi:

Konuyu dağıttım algılanmasın.
Müşteri konusu önemli olduğu için dikkat çeksin diye belirtim.
6. Maddede telefonla siparişi açmak istedim.
Mesaj birleştirildi:

Telefonla isteyince pazarlık olmaz olmamalı,
Çünkü pazarlıkla alınan ürünün kötüsüyle karşılaşıp uğraşmamak için alıcıda satıcıda memnun olması sart. Memnun olan satıcı kötü ürün göndermez.
Mesaj birleştirildi:

7. Siparişe uygun olabilecek en iyi malzemelerle işi zamanında en iyisini yapmalısınız. Çünkü bu ürün sizin
-kişiliğinizi,
-işi ne kadar önemsediğinizi,
-Kalitenizi,
-güvenilir olduğunuzu,
-yetenekli olduğunuzu,
-ustalığınızı gösterir.
Kısaca imzanızdır.
Mesaj birleştirildi:

Geldik müşteriye ürününü götürmeye,
8. Ürün hafif tek kişiyle ve montaj istemeyen bir şeyse siz götürmeyin. Yanınızda çalışan sizin gibi giyimli biriyle gönderin. Çünkü havalı giriş yapmıştıkya bunu bile kendisi getirdi...
Mesaj birleştirildi:

8. Montaj isteyen 2 kişiyle olucak ise sizinle birlikte 2 kişi daha (iş kıyafeti veya tulum) 3 kişi gidin.
Çünkü 2 kişi ürünü mekana çıkarıp montajlarken sizde Mert Bey dikkati taşıyalım veya Murat Bey montaja başlıyalım diye hava atıp ürününüzü müşteriye istediği özellikteki ürünü ballandırarak anlatır beğenmiş gibi konuşup onun beğendiğini söyletirken diğer yandan montaj devam eder.
Mesaj birleştirildi:

9. Montaj bitmeden önce son vuruşu siz yapmalısınız. (Montajı siz bitirmelisiniz.)
Ürün dolapsa kapak ayarını siz yapın. Veya reklam panosuysa Mert Bey panoyu hafif yukarı alırmısınız. Sonra tamamdır arkadaşlar güzel olmuş elinize sağlık deyip müşteriden onay alırsınız.
belli belirsiz hafif yamukta olsa bu böyleymiş her halde deyip ufak kusurları kapatmış olursunuz.
Böylece müşteri hem benimle ilgilendi hemde işini sallamadı işin başındaydı diye düşünür.
Mesaj birleştirildi:

Geldik son maddeye
10. Ürünü siz veya montajdaki arkadaşlar açtıysa montajlarken çıkan ambalaj talaş karton her ne çöp çıktıysa Murat Bey çöpleri toparlayalım deyip müşteriye dönerek çöpü biz atarız derseniz. İşi temiz yaptılar hatta çöpleri bile attılar. Müsteride bu iyi izlenim uyandırır.
Mesaj birleştirildi:

Bir konuyu daha bitirdim.
Ukalalık taslamak istemem.
Açtığım konular bazıları için uzun olabilir ama anlaşılabilecek akılda kalabilecek en sade şekilde yazmaya özen gösterdim.
İnşallah birilerinin işine yarar.
Yardımcı olduysam bu bana yeter.
Bir sonraki açıcağım konuya kadar by.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Baydırman ve gonyalı
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
kişilikle alakalı birşey. kaç insan tanıdım çoğu aynı aynı Selman beyfendi (kim diye sormayın) gibi mangalda kül bırakmıyorlar ama icraate gelince gerçek yüzlerini anlıyorsunuz.

bir insan karşinizda yalan konuşuyorsa 1de olmazsa 2de olmazsa 3.de zaten anlıyorsunuz. özel sektörde çok saplama ile tanıştım yanlarından ayrılınca "bugünde doyduk yalana elhamdullillah" demeyi ihmal etmiyorum. bazısı bilerek kendini üstün görür ama hal ve hareketleri yada lafları ile kendini bitirir.örneğin tanıdğım bir saplamayı görünce yürüyen yalan diyorum neden mı? bu saplama "osmanlı müslüman değildi" diyecek kadar saplama olmayı hak ediyorda o yüzden. yaani boşverin onlar atıp tutsunlar siz zaten yüz mimiklerinden hallerinden ne derece samimi olduklarını anlıyorsunuz. bir insana bakarım ilk önce o elini uzatırsa ben kolum ile dayı kolum ilen der ona yaklaşırım fakat ileride ufak ufak tanıyınce ne el kalır ne kol. salın gitsin hangi birisiyle uğraşacaksınız
 

Benzer Konular



Üst Alt