.Haluk'la Aramızda Geçen dissleşme :D

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Sago.Kaf-Kef

Sago.Kaf-Kef

Üye
    Konu Sahibi


Mobilden bulmasi+yazması zor. Bence grup krup sagoya diss atmayi deneyelim :ehe yarin devam ederiz.

Bende mobilim.. ben Sagoya diss atmam. Grubada gerek yok ben tek başıma hepsine yeterim :D
 


zombaka

zombaka

Üye
alın size ceza
Dilediğim herşey
olmuyor çabalar
bazen çok nafile..
Nargilenin dumanına
benzer
hayallerim,sadece beni zehirler ve
uçup gider!
Vaftiz edilmemis
insanlarin hepsine
lanet yagdiran
insanlarin hepsine lanet yagdırmayan
insanlara lanet!!
Ekmek aslanın
ağzındaysa sular
benim kalbimde!
Çocuklar ölmesin savaşta. Savaş
denilen şey biraz
yavaşla adil ol
hedefi doğru seç
hepsi çok saçma !
Minik bedenleri yok etme kaderi onlar
çizmedi yetti artik
göz yasi onlar
gülmeli
Hayatı karatmaya
yeter sadece bir imza
Gardiyanlar
cellatlardan
farksızdır,haksız
yere yanmış her
fert bizce yanlızdır,eğer
eniştense gardiyan
o haksızdır,yanlız
kalmış her fert işte
o zaman cellattır!
İlk nefesimde ben senin, son nefesinde
sen benim
kollarımda, şimdiyse
güneşim ayım
meleğim yıldızım...
Kaderi geriye çevireceksen haydi
gel çevir de anamın
gözüne bu yaşlar
inmesin
Ceza adım ve acı
tadım bir miğfer bir bomba bol mermi ve
tüfek alın
Fakat ölen her
masum çocuk içinse
kına yakın bana
bakın lan şimdi savaşı çizdim
karaladım koca bir
dünya paraladın iki
seferde yaraladın
hiçbir işede
yaramadın çocuklar öldü kaldı hep sakat
sorumluları
paravanın sen
arkasınamı
sakladın...
Kendi kendimize mi gülüyoruz acaba
neden ? Deliren bir
toplumdur bence
ufuktaki görünen
Rap kültürümüz
değil tamam o zman pop kimin rock kimin
arabeks kimin cevap
verin !!
Pardon şu camı
kapatalım bu çok
soğuk bir dünya napalım biz patron
üşümüş
ortadoğudan yakıt
alın !
Atom bombasiyla
sakat dogan bedenler ödenemez
bir bedel !
Kanadımı kırdılar
uçamadım anne
savaşı soktular
koşturdum kalbini açamayan herkesin
aklına eğriyi
doğruyu ben soktum
sonbaharda dökülen
yapraktım
ilkbaharda geri geldim ben aileme
dostuma selamlar
olsun yağmur
sonrası güneşim
ben !
Kimisinin mutlulugu bir resim kimisinki
dört mevsim
kelebeğin ömrüne
bedel bir geleceğin
getirecel hediyesi
nedirki bilemedim ! Arkadaslar vurdu
arkadan kimi zaman
dusman oldular kimi
zamanda pisman..
Sayili arkadaslarim
var ama bana yeterler dusmanin
atesse dostlarim
atesten beter !
Silah üreten emekli
profesör insanlığı
seyrederken emekli maaşını rahatça yer
mi ? Atılan her
mermi yazılıyor
günah kitabına
söyle alim insan
sence bunlara değer mi ?
Sizi boğaz
köprüsünde düzmek
borcum oldu hem
asya seyreder hem
de avrupa ! Sırtta çuval yaşıda
elli nasırlanmış elleri
helal kazanmış bu
besbelli.
Her ceket giyen
adam olsaydi omzumu kirardim!!!!
Cok uzaktayız
sıkıntı cekmislere
yakın bir yerde..
Kobay edilen tüm
insanlar zehire reklam olacaktir
kahramanligiysa
kahpeler
yazacaklar...!!
Söyle yeni
jenerasyon çok mu mutlu sence ?
Geip bana derler
NEFRET ne zaman
biter ? istanbul
ateşi nezaman
söner işte NEFRET o zaman biter derler
bu rivayetler !!
Samimi gorunmek
yapmacık guluşle
olmaz sapıttı
ınsanoğlu cehenneme ilgi var
gibi
Ahmak olmasaydın
insan tüm zaferler
dostça kazanılırdı
Taşın başında başını kaşıyan aşamasız
yaşamın acımasız
olduğunu zor anladı
Ölmek bile parayla.
Parayla satın alınan
bu toprağa gömülmek haram !!
Hayat ince bir çizgi,
narin bir çalgıdır.
Atılan her temelde,
yapılan her
deneyde, alınan her nefeste, gömülen
her cenazede Tek
Bir İhtimal Var,
Tekbir İhtimal Var,
Tek Bir İhtimal
Var ...!!! Karaya boyanan
adamın boynuna
ilmeği geçiren
cellata bi çare
lanet, hayalet olana
dek beklemek mi gerek acep ?
Çarkı dönmemişki
feleğin gözümün
yaşına baksın
gözümün yaşını alsın
kanımı canımı alsın ancak canımı
yakmasın..
Kendini nostradamus
sanana namus
gerekir ceza gibi bir
kabus gerekir fanus gibi deliğinize çikita
bir muz sokulur !
Benim sahnemden
popçular insin, Rap
müzik sevmeyenlerin
üzerine binsin ! Siyah çiçekler çoksa
eğer korkun ölümün
günüdür !
Beni kirmak kizil
irmaktan tek ayak
üstünde gecmek kadar zordur
Sokak çocukları
sokakta
yatarken,maymunlar
dansözlere para
takmakta ßeni gören herkes
bni ben zanetmiş
nabıyım bana yardım
et Allah !!
Anılarım, cocuklugum
we gelecegım baglamıs elımı
kolumu ne kadar
uzaga gıtsemde
kopamadım ne kadar
yakınsam ona o
kadar uzagım ondan Roketle atmadılar
beni doğuştan bir
yıldızdım
basamakları tek tek
çıktım, umrumda
değil ki star olmak basın bak bu yeni
basım !!
Hoş durmak boş
durmaktan iyidir
boş durmak boş
koşmaktan yararlı hoş tutmak gönlü
yas tutmaktan çok
zormuş ...
Arap japon ya da
siyahi her halukalda
ol efendi insanın fendi insanını yendi
dünya koca ıssız
vadi !
Delıkanlı e5 te
donmelere
asılanmı ,yaptıgı sucu anlatıp sonra
kasılanmı ?
Dostluklar hep
temeli gevsek
yuksek bır bina gıbı
hayat yuzen dalgalarla bogusan
bir gemi
Kondom yok bu
sefer bana baba
diyeceksin kustuğum
her sözü sen yiyeceksin S.O.S
veremiyeceksin hiç
kuvaye dengesiz
anten sus kalbin
duracak bi gün
geberi gideceksin neyin peşindesin???
Gözümün önünde
ağlayan küçük bir
çocuk baba diyor
babasının künyesine
sordum bunu kendime neden vede
niye??
Emeklerim
dostluktan yana
ama olmuyor.
Anneme sordum niçin böyle ama
baktım o da ağlıyor.
Herkes kendine
paha biçmiş bende
karşılıksız bir çek
Yaşam kimine göre bir pazardır, ancak
kimine göre hileli bir
zardır
Hayalerim hırsım
cesaretim sabrım
selametimse intikam felaketimdir
Biraz da Yerli Plaka
albümünden sözler
Yükselen ben değilim
bak asansör şayet
beni uçarken gördüysen senin
gözün kör !
Geçmişeydi saygım
gelecekti kaygım
kelebekti kalbim
ömrüm akıp giderdim olsa bile bi derdim
ben hep gülerdim.
Türk yada kürt,
alevi yada sünni, laz
yada çerkez, fener
yada cimbom, biz puzzle’ız, biz
anadolu’yuz, biz
bölünemeyiz bak bu
plaka yerli !
Kovboy gibi
yaşamaksa amaç, gidin amerika sizi
bekler dilediğinizden
fazla şiddet ve
cinnet, paranoyalar
kaos ve hiddet! Rap
amerikan markasıysa, cep
telefonunuz ve
pantolonunuz
amerikanvari
dizilerinizle hepiniz
Sex And The City desiniz ...
Bilinçsizce bakan
gözler bir düşünsün;
Rap mi Rock mu ya
da Punk mı Jazz
mı ? Bol pantolon mu yoksa uzun saç
mı ? Golü atmak mı
yoksa golü
kurtarmak mı ?
Yaşasın barış,
yaşasın özgürlük siz boşverin rapmi ki
sorununuz ?
Peşimde onlarca
yalaka sahte post
var eninde sonunda
yalnız bırakan o dostlar !
ßir bakmışsın teker
teker dökülmüş tüm
dostlar, ne ad nede
sanın kalır ve
unutulur gidersin... $imdi boşuna bakma
saate zaman geç
oldu, dün annem
elimi tutarken
bugün 29'da doldu
Gelsin hayat bildiği gibi gelsin, işimiz bu
yaşamak, unuttum
bildiğimi doğarken,
umudum ölmeden
hatırlamak !
Tipine bir çeki düzen ver, özenme,
cebine para koy
aman sakın kimseye
verme aman,
babanda
metroseksüel, tamamda koçum ne
işsin ben anlamam.
Fazla popüler olmak
kaçınılmaz
dinlendikçe, popüler
olmak amacım değil dinlenmek sadece
Depresyondan çıkma
yaşar Rap de
yapma ! playback
gitar çalmaktansa
susarım daha iyi çok komiksiniz siz
kuklalar oynayın
bari ( Yaşar'a Diss )
Kimsenin aklına
gelmez ölüm ama
hepimizi bekler kara bir toprak
Bak gene aynı
karardı her yer, biz
razıyız ama kaçın
derler, gözle
görülmez dikenli teller adresimiz aynı
karanlık yerler.
Bak açıldı perde
gene başım efkar,
dağıldım bir zaman
fakat birleştim tekrar, yürekli ol
düşün be kardeş
ben inandım, sende
inan, sende sabret,
sende de bu güç
var..! Bebeğim ne istedin,
elimi sıkı tut, ekibim
sağlam ve de
makine gibide
çalışır, kızlar el
sallarken erkekler bizimle yarışır, biz
nereye gidersek
biranda ortalık
karışır
Daha yazılması
gerek bin bir türlü şey var, bende
bitmemiş ki ilham
ancak sizde
kalmamış, bir kitap
kurdu değilim fakat
iki kitap var okuduğum, birisi sağ
gözüm öteki sol
gözüm!
Sağlığa en zararlı
şeyse yaşamak,
kendi birliğini okuyup zorla insan
sınamak
Kaybettim yolumu
pusulam yok, kin
kusulan yola çıktım
ve pusu bol, osuran kılavuzun cemaati
nasil olur, haklıysa
kurt kusuru büyük
ise kuzu!
Ne kadar çok arif
var bir çoğu sahte, ne kadar çok tahrik
var edenler kahpe !
Artık aşkı
yüzdelerle
hesaplamaktalar,
parayla satın alınmış sevgiliyle aşk
yaşanmaz, meşkten
önce köşk isteyen
hep yalancı aşık,
kalansa sahte
sözler bir çoğu da buna inanmış
O kağıt evleri bile
yıkamaz, eline aldığı
işi sonlayamaz,
katina bile onun
yanında bir sihirbaz, makine gibi beyni
ama pek çalışmaz
Olmadı rapin, bir
olamadı rapin, seni
bir dinledim, sonucu
gaza bas tepin, sidik yarışı senin
işin, oldun kekim,
bir doyamadı gözün
acı biberimi yedin ??
Nedenler aynı farklı
olan bedenler ve renkler
tartışılmaz,zaten
farklı zevkler ve
farklı renkler, önce
saygı göster ondan
sonra saygı gör, herkesin bir hakkı
var elinde
görmeyense kör...
Siz dertsizler
saldırmaktan
çekinmezsiniz, hep dertliydik biz zaten
bunu siz bilmezsiniz
Ayırırsan ayrılırsın,
bölünürsün hep
bölersen, yenilirsin
hep döversen, rezil olursun hep
söversen
 
Haluk.

Haluk.

Üye
alın size ceza
Dilediğim herşey
olmuyor çabalar
bazen çok nafile..
Nargilenin dumanına
benzer
hayallerim,sadece beni zehirler ve
uçup gider!
Vaftiz edilmemis
insanlarin hepsine
lanet yagdiran
insanlarin hepsine lanet yagdırmayan
insanlara lanet!!
Ekmek aslanın
ağzındaysa sular
benim kalbimde!
Çocuklar ölmesin savaşta. Savaş
denilen şey biraz
yavaşla adil ol
hedefi doğru seç
hepsi çok saçma !
Minik bedenleri yok etme kaderi onlar
çizmedi yetti artik
göz yasi onlar
gülmeli
Hayatı karatmaya
yeter sadece bir imza
Gardiyanlar
cellatlardan
farksızdır,haksız
yere yanmış her
fert bizce yanlızdır,eğer
eniştense gardiyan
o haksızdır,yanlız
kalmış her fert işte
o zaman cellattır!
İlk nefesimde ben senin, son nefesinde
sen benim
kollarımda, şimdiyse
güneşim ayım
meleğim yıldızım...
Kaderi geriye çevireceksen haydi
gel çevir de anamın
gözüne bu yaşlar
inmesin
Ceza adım ve acı
tadım bir miğfer bir bomba bol mermi ve
tüfek alın
Fakat ölen her
masum çocuk içinse
kına yakın bana
bakın lan şimdi savaşı çizdim
karaladım koca bir
dünya paraladın iki
seferde yaraladın
hiçbir işede
yaramadın çocuklar öldü kaldı hep sakat
sorumluları
paravanın sen
arkasınamı
sakladın...
Kendi kendimize mi gülüyoruz acaba
neden ? Deliren bir
toplumdur bence
ufuktaki görünen
Rap kültürümüz
değil tamam o zman pop kimin rock kimin
arabeks kimin cevap
verin !!
Pardon şu camı
kapatalım bu çok
soğuk bir dünya napalım biz patron
üşümüş
ortadoğudan yakıt
alın !
Atom bombasiyla
sakat dogan bedenler ödenemez
bir bedel !
Kanadımı kırdılar
uçamadım anne
savaşı soktular
koşturdum kalbini açamayan herkesin
aklına eğriyi
doğruyu ben soktum
sonbaharda dökülen
yapraktım
ilkbaharda geri geldim ben aileme
dostuma selamlar
olsun yağmur
sonrası güneşim
ben !
Kimisinin mutlulugu bir resim kimisinki
dört mevsim
kelebeğin ömrüne
bedel bir geleceğin
getirecel hediyesi
nedirki bilemedim ! Arkadaslar vurdu
arkadan kimi zaman
dusman oldular kimi
zamanda pisman..
Sayili arkadaslarim
var ama bana yeterler dusmanin
atesse dostlarim
atesten beter !
Silah üreten emekli
profesör insanlığı
seyrederken emekli maaşını rahatça yer
mi ? Atılan her
mermi yazılıyor
günah kitabına
söyle alim insan
sence bunlara değer mi ?
Sizi boğaz
köprüsünde düzmek
borcum oldu hem
asya seyreder hem
de avrupa ! Sırtta çuval yaşıda
elli nasırlanmış elleri
helal kazanmış bu
besbelli.
Her ceket giyen
adam olsaydi omzumu kirardim!!!!
Cok uzaktayız
sıkıntı cekmislere
yakın bir yerde..
Kobay edilen tüm
insanlar zehire reklam olacaktir
kahramanligiysa
kahpeler
yazacaklar...!!
Söyle yeni
jenerasyon çok mu mutlu sence ?
Geip bana derler
NEFRET ne zaman
biter ? istanbul
ateşi nezaman
söner işte NEFRET o zaman biter derler
bu rivayetler !!
Samimi gorunmek
yapmacık guluşle
olmaz sapıttı
ınsanoğlu cehenneme ilgi var
gibi
Ahmak olmasaydın
insan tüm zaferler
dostça kazanılırdı
Taşın başında başını kaşıyan aşamasız
yaşamın acımasız
olduğunu zor anladı
Ölmek bile parayla.
Parayla satın alınan
bu toprağa gömülmek haram !!
Hayat ince bir çizgi,
narin bir çalgıdır.
Atılan her temelde,
yapılan her
deneyde, alınan her nefeste, gömülen
her cenazede Tek
Bir İhtimal Var,
Tekbir İhtimal Var,
Tek Bir İhtimal
Var ...!!! Karaya boyanan
adamın boynuna
ilmeği geçiren
cellata bi çare
lanet, hayalet olana
dek beklemek mi gerek acep ?
Çarkı dönmemişki
feleğin gözümün
yaşına baksın
gözümün yaşını alsın
kanımı canımı alsın ancak canımı
yakmasın..
Kendini nostradamus
sanana namus
gerekir ceza gibi bir
kabus gerekir fanus gibi deliğinize çikita
bir muz sokulur !
Benim sahnemden
popçular insin, Rap
müzik sevmeyenlerin
üzerine binsin ! Siyah çiçekler çoksa
eğer korkun ölümün
günüdür !
Beni kirmak kizil
irmaktan tek ayak
üstünde gecmek kadar zordur
Sokak çocukları
sokakta
yatarken,maymunlar
dansözlere para
takmakta ßeni gören herkes
bni ben zanetmiş
nabıyım bana yardım
et Allah !!
Anılarım, cocuklugum
we gelecegım baglamıs elımı
kolumu ne kadar
uzaga gıtsemde
kopamadım ne kadar
yakınsam ona o
kadar uzagım ondan Roketle atmadılar
beni doğuştan bir
yıldızdım
basamakları tek tek
çıktım, umrumda
değil ki star olmak basın bak bu yeni
basım !!
Hoş durmak boş
durmaktan iyidir
boş durmak boş
koşmaktan yararlı hoş tutmak gönlü
yas tutmaktan çok
zormuş ...
Arap japon ya da
siyahi her halukalda
ol efendi insanın fendi insanını yendi
dünya koca ıssız
vadi !
Delıkanlı e5 te
donmelere
asılanmı ,yaptıgı sucu anlatıp sonra
kasılanmı ?
Dostluklar hep
temeli gevsek
yuksek bır bina gıbı
hayat yuzen dalgalarla bogusan
bir gemi
Kondom yok bu
sefer bana baba
diyeceksin kustuğum
her sözü sen yiyeceksin S.O.S
veremiyeceksin hiç
kuvaye dengesiz
anten sus kalbin
duracak bi gün
geberi gideceksin neyin peşindesin???
Gözümün önünde
ağlayan küçük bir
çocuk baba diyor
babasının künyesine
sordum bunu kendime neden vede
niye??
Emeklerim
dostluktan yana
ama olmuyor.
Anneme sordum niçin böyle ama
baktım o da ağlıyor.
Herkes kendine
paha biçmiş bende
karşılıksız bir çek
Yaşam kimine göre bir pazardır, ancak
kimine göre hileli bir
zardır
Hayalerim hırsım
cesaretim sabrım
selametimse intikam felaketimdir
Biraz da Yerli Plaka
albümünden sözler
Yükselen ben değilim
bak asansör şayet
beni uçarken gördüysen senin
gözün kör !
Geçmişeydi saygım
gelecekti kaygım
kelebekti kalbim
ömrüm akıp giderdim olsa bile bi derdim
ben hep gülerdim.
Türk yada kürt,
alevi yada sünni, laz
yada çerkez, fener
yada cimbom, biz puzzle’ız, biz
anadolu’yuz, biz
bölünemeyiz bak bu
plaka yerli !
Kovboy gibi
yaşamaksa amaç, gidin amerika sizi
bekler dilediğinizden
fazla şiddet ve
cinnet, paranoyalar
kaos ve hiddet! Rap
amerikan markasıysa, cep
telefonunuz ve
pantolonunuz
amerikanvari
dizilerinizle hepiniz
Sex And The City desiniz ...
Bilinçsizce bakan
gözler bir düşünsün;
Rap mi Rock mu ya
da Punk mı Jazz
mı ? Bol pantolon mu yoksa uzun saç
mı ? Golü atmak mı
yoksa golü
kurtarmak mı ?
Yaşasın barış,
yaşasın özgürlük siz boşverin rapmi ki
sorununuz ?
Peşimde onlarca
yalaka sahte post
var eninde sonunda
yalnız bırakan o dostlar !
ßir bakmışsın teker
teker dökülmüş tüm
dostlar, ne ad nede
sanın kalır ve
unutulur gidersin... $imdi boşuna bakma
saate zaman geç
oldu, dün annem
elimi tutarken
bugün 29'da doldu
Gelsin hayat bildiği gibi gelsin, işimiz bu
yaşamak, unuttum
bildiğimi doğarken,
umudum ölmeden
hatırlamak !
Tipine bir çeki düzen ver, özenme,
cebine para koy
aman sakın kimseye
verme aman,
babanda
metroseksüel, tamamda koçum ne
işsin ben anlamam.
Fazla popüler olmak
kaçınılmaz
dinlendikçe, popüler
olmak amacım değil dinlenmek sadece
Depresyondan çıkma
yaşar Rap de
yapma ! playback
gitar çalmaktansa
susarım daha iyi çok komiksiniz siz
kuklalar oynayın
bari ( Yaşar'a Diss )
Kimsenin aklına
gelmez ölüm ama
hepimizi bekler kara bir toprak
Bak gene aynı
karardı her yer, biz
razıyız ama kaçın
derler, gözle
görülmez dikenli teller adresimiz aynı
karanlık yerler.
Bak açıldı perde
gene başım efkar,
dağıldım bir zaman
fakat birleştim tekrar, yürekli ol
düşün be kardeş
ben inandım, sende
inan, sende sabret,
sende de bu güç
var..! Bebeğim ne istedin,
elimi sıkı tut, ekibim
sağlam ve de
makine gibide
çalışır, kızlar el
sallarken erkekler bizimle yarışır, biz
nereye gidersek
biranda ortalık
karışır
Daha yazılması
gerek bin bir türlü şey var, bende
bitmemiş ki ilham
ancak sizde
kalmamış, bir kitap
kurdu değilim fakat
iki kitap var okuduğum, birisi sağ
gözüm öteki sol
gözüm!
Sağlığa en zararlı
şeyse yaşamak,
kendi birliğini okuyup zorla insan
sınamak
Kaybettim yolumu
pusulam yok, kin
kusulan yola çıktım
ve pusu bol, osuran kılavuzun cemaati
nasil olur, haklıysa
kurt kusuru büyük
ise kuzu!
Ne kadar çok arif
var bir çoğu sahte, ne kadar çok tahrik
var edenler kahpe !
Artık aşkı
yüzdelerle
hesaplamaktalar,
parayla satın alınmış sevgiliyle aşk
yaşanmaz, meşkten
önce köşk isteyen
hep yalancı aşık,
kalansa sahte
sözler bir çoğu da buna inanmış
O kağıt evleri bile
yıkamaz, eline aldığı
işi sonlayamaz,
katina bile onun
yanında bir sihirbaz, makine gibi beyni
ama pek çalışmaz
Olmadı rapin, bir
olamadı rapin, seni
bir dinledim, sonucu
gaza bas tepin, sidik yarışı senin
işin, oldun kekim,
bir doyamadı gözün
acı biberimi yedin ??
Nedenler aynı farklı
olan bedenler ve renkler
tartışılmaz,zaten
farklı zevkler ve
farklı renkler, önce
saygı göster ondan
sonra saygı gör, herkesin bir hakkı
var elinde
görmeyense kör...
Siz dertsizler
saldırmaktan
çekinmezsiniz, hep dertliydik biz zaten
bunu siz bilmezsiniz
Ayırırsan ayrılırsın,
bölünürsün hep
bölersen, yenilirsin
hep döversen, rezil olursun hep
söversen

Sarkiyi yaz demedik
 
Sago.Kaf-Kef

Sago.Kaf-Kef

Üye
    Konu Sahibi
Zomboko:::

Hatalarından Ders al,
Yada dinle beni feyz al,

Bu upuzun diss'in için sadece bu dörtlüğü al,
Rap'imi ye ve Yol al.

[bana ait]
buarada zomboko bir yada birkac dortluk yeter butu sarkiyi kopyalama
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk.
zombaka

zombaka

Üye
Ak akçe kara gün içindir oldumu
 
Haluk.

Haluk.

Üye
Ya sabıırr
 
Haluk.

Haluk.

Üye
Yazdiklarimizdan ornek al
 
Nextman

Nextman

Emekli Yönetici
Bir daha forum içerisinde yeri ve konusu önemli olmamakla birlikte konuşmalarınıza dikkat etmezseniz uyarısız cezayı alırsınız.

:locked:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt