Haydar
Emekli Yönetici
Günde 4 kadehten fazla içki tüketenler dikkat!
Fransa'daki Lille Nord de France Üniversitesi'nde, 540
hastanın bilgileri incelenerek yapılan araştırmada ağır
alkol tüketmenin beyin kanaması yaşını düşüren
unsurlardan biri olduğu saptandı Uzmanların yaptığı araştırmaya göre günde 4 kadeh
ve fazlasını tüketenler ortalama 60 yaşında,
içmeyenler ise 74 yaşında kanama geçiriyor. Ağır
alkol tüketenlerin kanama öncesinde "önemli sağlık
sorunları olmaması" dikkati çekiyor. 2 YIL İÇİNDE ÖLÜYOR
Erken kanama geçirenlerin yarısından fazlası iki yıl
içinde ölüyor. 74 yaşında geçirenlerde ise iki yılda
ölenlerin sayısı yüzde 30. Başka deyişle ağır alkol
tüketimi sadece daha genç yaşta kanamaya neden
olmuyor, kanama nedeniyle iki yıl içinde ölme riskini de artırıyor. Sonuçları "Neurology" adlı yayın organında
yayınlanan araştırma ekibinden Charlotte Cordonnier,
"Düzenli olarak alkol tüketimi, içki içmeyen ya da az
içenlere oranla çok daha erken yaşta beyin kanaması
geçirtiyor" diyor.
hastanın bilgileri incelenerek yapılan araştırmada ağır
alkol tüketmenin beyin kanaması yaşını düşüren
unsurlardan biri olduğu saptandı Uzmanların yaptığı araştırmaya göre günde 4 kadeh
ve fazlasını tüketenler ortalama 60 yaşında,
içmeyenler ise 74 yaşında kanama geçiriyor. Ağır
alkol tüketenlerin kanama öncesinde "önemli sağlık
sorunları olmaması" dikkati çekiyor. 2 YIL İÇİNDE ÖLÜYOR
Erken kanama geçirenlerin yarısından fazlası iki yıl
içinde ölüyor. 74 yaşında geçirenlerde ise iki yılda
ölenlerin sayısı yüzde 30. Başka deyişle ağır alkol
tüketimi sadece daha genç yaşta kanamaya neden
olmuyor, kanama nedeniyle iki yıl içinde ölme riskini de artırıyor. Sonuçları "Neurology" adlı yayın organında
yayınlanan araştırma ekibinden Charlotte Cordonnier,
"Düzenli olarak alkol tüketimi, içki içmeyen ya da az
içenlere oranla çok daha erken yaşta beyin kanaması
geçirtiyor" diyor.




