Formula 1 Araç Teknik Özellikleri!

Sponsorlu Bağlantılar

___kaptan___

___kaptan___

Üye
    Konu Sahibi
Formula 1 Araç Teknik Özellikleri!
Bilindiği üzere motor sporları yönetmeliğince araçlara belirli standartlar konuşlandırılmıştır, gelin bu standartlara görseller eşliğinde göz atalım :tebessüm:



MOTOR

Motor hacmi 3000 cc'yi geçemez.
Silindir sayısı 10 ile sınırlandırılmıştır.
Motorların beygir gücü 750-850 arasındadır.
Motorun yapısı çelik ve dökme demirden yapılmalıdır.
Pistonlar, silindir başı ve silindir yatakları yapay kimyasal bileşiklerden yapılamazlar.
0-100 km hızlanması yaklaşık 3 saniyedir



VİTES KUTUSU

Otomatik vites kutusu yasaklanmıştır.
Spin atmayı engelleyici herhangi bir sistem kullanılamaz.
Vites değiştirilmesi sadece pilot tarafından yapılabilir.
Vites oranı sayısı en az 4, en fazla 7 olabilir.
Bütün araçların geri vitesi olmalıdır.



FREN
Araçlar sadece hidrolik fren sistemini kullanabilir.
İki tane hidrolik sistem bulundururlar; bir tanesi önde, diğeri arkada.
Tekerleklerin fren esnasında kilitlenmelerini engelleyen 'ABS' yasaklanmıştır.
Her tekerlekte en fazla 6 pistonlu fren kalibresi kullanılabilir.
Her tekerlek için bir tane disk kullanılabilir.
Bu diskin kalınlığı en fazla
2.8 cm, dış çapı ise en fazla 27.8 cm olabilir.
200 km hızlşa giden bir otomobilin durma mesafesi 55 metre, süresi 1,9 saniyedir.




YAKIT-YAĞ

Yakıt tankları FIA tarafından onaylanmış ve kauçuk-lastikten imal edilmiş olmalıdırlar.
Yakıt tankları pilot ile motor arasında olmalı ve yakıt tankının yüksekliği en fazla pilotun koltuğunun 30 cm üzerinde olabilir.
Takımların kullanacakları yakıt ve yağ numunelerini sezon başında FIA'nın teknik ekibine onaylatmaları gerekiyor.
F1 araçlarında benzin istasyonlarında ticari olarak satılan normal benzinin içerdiğinden farklı katkı maddelerinin bulunmaması gerekmektedir.
Bir F1 otomobili, 100 kilometrede yaklaşık olarak 80 litre yakıt tüketir.



LASTİK-TEKERLEKLER

Tekerlek sayısı 4 ile sabitlenmiştir.
Jantlar metallerden yapılmak zorundadır.
Ön tekerleklerin genişliği en fazla 35.5 cm, en az 30.5 cm, arka tekerleklerin genişliği en fazla 38 cm, en az 36.5 cm olmalıdır.
Bütün tekerleklerin çapı 66 cm ile sabitlenmiştir.



ARACIN BOYUTLARI-AĞIRLIĞI

Aracın genişliği en fazla lastikler ve jantlar da dahil olmak üzere 180 cm olabilir.
Aracın uzunluğu en fazla 420 cm olabilir.
Aracın yüksekliği en fazla 95 cm olabilir,İki tekerlek arası en fazla 140 cm olabilir.
Kanatlar kesinlikle şasiye sabitlenmiş olmalı ve hava akımlarından dolayı hareket etmemelidir.
Arka kanatların genişliği en fazla 100 cm, yüksekliği ise en fazla 30 cm olabilir.
Ön kanatlar, 50 kg'ı kaldırabilecek dayanıklılıkta olmalıdır ve en fazla 0.5 esneyebilir.
Araçlar yaklaşık 550 kg civarinda bir ağırlığa sahiptir.
Toplam ağırlık, tam teçhizatlı pilot ile birlikte 600 kg'dan fazla olmak zorundadır.



ARAÇLARDA HIZ

F1 otomoillerinin süratini birçok insan merak eder.
Hatta "Bu arabalar kaç yapıyor acaba' sorusu ilk kez F1 yarışı izleyen birinin ilk kez soracağı sorulardan biridir. bu sorunun cevabı ise yarışa göre olmalıdır.
Bazı pistlerde 360 km hıza ulaşan araçlar özellikle Monaco'nun dar sokaklarında ancak 280 km'ye dahi ulaşamaktadır.



GÜVENLİK

Sanılanın aksine motor sporları dünya üzerindeki en tehlikeli spor dalı değildir.
Bu sonuç istatistiki olarak da ispat edilmiştir.
Ne var ki yarışlarda yaşanan kazaların seyirciler açısından ilgi çeken bir etken olduğu da gerçektir. Formula 1'de 1994 yılında İmola Pisti'nde Brezilyalı Ayrton Senna'nın hayatını kaybetmesinden sonra ölümle sonuçlanan kaza olmamıştır.
Ancak Michael Schumacher 1999'da ağır bir kaza geçirmiş ve yarışlardan bir süre uzak kalmıştır. Yarışlarda hedef hiç kaza oluşmamasıdır.
Hemen her yarışta görülen kazalarda ise yangın riskini azaltmak, kaçış ve yavaşlatma alanlarının düzenlemesi, emniyet sistemlerinin geliştirilmesi ve pilotları koruyucu kıyafetlerin sürekli gözden geçirilmesi esas alınmıştır.
Pistlerde medikal ekipler herhangi bir kaza sonrasında en geç 30 saniye içerisinde olay yerine ulaşabilecek şekilde konumlandırılır.

Yarışlarda ortalama 3 sağlık aracı, 100'e yakın doktor ve personel görev alır.



ÖNEMLİ BİLGİLER

Pistin zemini: Formula 1 pistlerinde standard zemin kalınlığı 38 cantimetredir. 4 cm kalınlığında bitümlü (zift, katran) beton, 4 cm kalınlığında bitümlü beton özel yapıştırıcı, 10 cm kalınlığında öğütülmüş kum ve katrandan oluşan zemin, ve 20cm kalınlığında nemli, sıkıştırılmış temel tabakası vardır.
Herhangi bir pistte F1 yarışı da düzenlenemez.
Bu organizasyonu düzenlemek isteyen pistlerin kriterleri diğerlerine göre oldukça ağır şartlar içermektedir.
Ayrıca FIA'nın onayı da alınmaşlıdır.



ŞASİ

Bir yarış otomobilinin (veya herhangi bir otomobilin), süspansiyon, tekerlekler ve diğer elemanlarının bağlandığı, motorun monte edildiği gövde kısmı.
Modern Formula 1 otomobilinin şasisi, dayanıklılık sağlayan ve son derece hafif ve sağlam olan kompozit karbon elyafından üretilmektedir.



KOKPİT

Pilotun oturduğu koltuk, çıkartılabilir olarak özel yöntemle üretilir.
Koltuğa özel güvenlik kemer sistemiyle bağlanan pilot sadece başını, kollarını ve ayaklarını oynatabilir.



MİNİMUM AĞIRLIK

FIA kuralları gereği, Formula 1 otomobilinin minimum ağırlığı, pilot ve tüm teçhizatı dahil 600 kg'dan daha az olamaz.

MAKSİMUM KAPASİTE

Formula 1 otomobillerinin maksimum motor kapasiteleri kurallar gereği 3000 cc'yi (devir) geçemez.



YAKIT ALETİ

Pit stoplar sırasında, otomobillere güvenli bir şekilde yakıt ikmali yapılmasında kullanılan özel bir yakıt dolum sistemidir. Bu özel sistemle otomobilin deposuna 5 saniyede 60 litre yakıt pompalanır.



PİLOTLARIN GİYSİLERİ

Kasklar, büyük bir çarpışma esnasında dahi en iyi korumayı sağlayacak biçimde tasarlanmıştır.
Herhangi bir motosiklet kullanıcısının kaskı köpük, iç kabuk, dış kabuktan oluşurken F1 kaskında en az 17 katman bulunuyor.
Sertliği sağlayan karbon elyaf, ateşe dayanıklı aramit ve kurşun geçirmez yeleklerde de kullanılan, kaskı delinmesi imkansız bir nesne haline getiren polietilen.
Bunların yanı sıra alüminyum, magnezyum ve yapıştırıcı olarak sentetik reçine kullanıldığı da biliniyor.
Karbon-elyaf karışımlarının kullanılması, kaskların ciddi zorlanmalara karşı koyabilmesini ve buna rağmen sadece 1.25 kg gibi son derece düşük bir ağırlıkta olmasını sağlıyor.
Pilotların üzerindeki eldiven, ayakkabı ve tulumun amacı öncelikli olarak yangına karşı koruma sağlamaktır.
Aramid plastik kumaştan yapılan kıyafetler alevle test edilmektedir.
Kıyefetin üzerine monte edilen sponsor armaları da aynı kumaştan imal edilmektedir.
Bu kıyafetler koruyucu özellikleri gibi pilotun yarış anındaki terini de dışa atabilmesi için vücudun nefes almasını sağlar.
Ayrıca kıyafetlerin altında tüm vücudu saran, aleve dayanıklı bir kıyafet daha vardır.



:tebessüm: TEŞEKKÜRLER :tebessüm:

 
  • Beğen
Tepkiler: wegas23 ve -Empat-


Marco Laren

Marco Laren

Üye
Tesekkurler
 
  • Beğen
Tepkiler: ___kaptan___
The Pancar

The Pancar

Üye
Teşekkürler,hepsini okudum
 
  • Beğen
Tepkiler: ___kaptan___
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
Genel kültürümü geliştirdim sizin sayesinizde ve vaybe bu izlerken pilotlara laf ederdim şimdi adamların helali var diyorum pistte bir tur atmak bile kolay olmasa gerek
 
  • Beğen
Tepkiler: ___kaptan___
___kaptan___

___kaptan___

Üye
    Konu Sahibi
Genel kültürümü geliştirdim sizin sayesinizde ve vaybe bu izlerken pilotlara laf ederdim şimdi adamların helali var diyorum pistte bir tur atmak bile kolay olmasa gerek
Aynen öyle özellikle keskin virajlarda pilotların vücuda aşırı derece de kuvvet yükleniyor ki buna normal bir vatandaş kolay kolay alışamaz diye düşünüyorum :bilmm
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Neisseria.Ps

Neisseria.Ps

Üye
Bazı resimler görünmüyor. Güzel konu :tşk:
 
  • Beğen
Tepkiler: ___kaptan___


Üst Alt