Haydar
Emekli Yönetici
Fikret Orman: "Yanan bir eve girdim"
Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, oyuncuların ücretlerinin düşürülmesinden, kulübün kayyuma devredileceği iddialarına, yeni teknik direktörden yeni stat konusuna kadar pek çok konuda çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Lig TV'nin canlı yayınına katılan Orman, görevini "yanan bir evin içine dalmak" olarak yorumlarken, amacının yangını söndürmek olduğunu ifade etti. Kulübün içinde bulunduğu maddi darboğaza ilişkin olarak önceliklerinin borcu ödemekten ziyade mevcut borcun artmamasını olduğunu dile getiren Orman, gelir olmadığı için borçların da sürekli artış gösterdiğini öne sürdü. Başkan Orman, kulübün küçülmeye gitmesi ile ilgili olarak yüksek harcamalara rağmen son 8 yılda elde edilen 1 lig şampiyonluğunu göstererek, "Transferlerle şampiyonluk olmayacağını görüyoruz. Daha akılcı yatırımlar yapmak zorundayız. Para ödeyemeyeceğimiz durumda borçlanmayla bu işi götüremeyiz." dedi.
Kadro maliyeti yarıya inecek
Önümüzdeki sezon için kurulacak kadronun maliyetinin bu sezonkinin yarısına denk gelen 20-25 milyon avro civarında olacağını söyleyen Orman, Portekizlilerin bazılarıyla yol ayrımına gidebileceklerini belirtti. Yeni teknik direktör konusuna da açıklık getiren başkan, UEFA Avrupa Ligi'ne katılma haklarını kaybetmelerinden dolayı aceleci olmayacaklarını belirterek, "Genel itibarıyla takımın kadrosunun korunmasını istediği için Mustafa Denizli ile anlaşamadık. Rıza Çalımbay ve Eric Gerets'le de görüştük, ancak onlar sözleşmesi olan teknik adamlar. Samet Aybaba da hala gündemimizde." ifadelerini kullandı.
Önümüzdeki sezon İnönü'de olmak istemiyoruz
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın İnönü Stadı projesine destek verdiğini kaydeden Orman, izin prosedürleri devam ederken önümüzdeki sezonun maçlarını İnönü Stadı'nda oynamak istemediklerinin altını çizdi. Fikret Orman, İstanbul'da oynanabilecek dört stad olduğunu, ancak Kasımpaşa Recep Tayyip Erdoğan Stadı'nın kendileri için çok küçük, Atatürk Olimpiyat Stadı'nın da çok uzak olduğunu söyleyerek, Şükrü Saraçoğlu Stadı veya Türk Telekom Arena'ya sıcak baktıklarını söyledi. Galatasaray Teknik Direktörü Fatih Terim'in, "Türk Telekom Arena'da Beşiktaş oynayabilmeli" sözünü hatırlatan Orman, Galatasaray'la iyi ilişkiler içinde olduklarını söyleyerek, "Aynı durumda Galatasaray olsa, 'Buyurun gelin, memnuniyetle oynayın' derim. Biz rekabeti sahada yapacağız." ifadelerini kullandı.
Son olarak kendisine yapılan eleştirilere de yanıt veren Fikret Orman, geçtiğimiz sekiz sene boyunca yönetime en ufak eleştiride bulunmayanların kendisine yüklenmesinden duyduğu rahatsızlığı dile getirerek, kulübün bu durumlara gelmesinin ne şekilde mümkün olduğunu inceleyeceklerini söyledi.
Lig TV'nin canlı yayınına katılan Orman, görevini "yanan bir evin içine dalmak" olarak yorumlarken, amacının yangını söndürmek olduğunu ifade etti. Kulübün içinde bulunduğu maddi darboğaza ilişkin olarak önceliklerinin borcu ödemekten ziyade mevcut borcun artmamasını olduğunu dile getiren Orman, gelir olmadığı için borçların da sürekli artış gösterdiğini öne sürdü. Başkan Orman, kulübün küçülmeye gitmesi ile ilgili olarak yüksek harcamalara rağmen son 8 yılda elde edilen 1 lig şampiyonluğunu göstererek, "Transferlerle şampiyonluk olmayacağını görüyoruz. Daha akılcı yatırımlar yapmak zorundayız. Para ödeyemeyeceğimiz durumda borçlanmayla bu işi götüremeyiz." dedi.
Kadro maliyeti yarıya inecek
Önümüzdeki sezon için kurulacak kadronun maliyetinin bu sezonkinin yarısına denk gelen 20-25 milyon avro civarında olacağını söyleyen Orman, Portekizlilerin bazılarıyla yol ayrımına gidebileceklerini belirtti. Yeni teknik direktör konusuna da açıklık getiren başkan, UEFA Avrupa Ligi'ne katılma haklarını kaybetmelerinden dolayı aceleci olmayacaklarını belirterek, "Genel itibarıyla takımın kadrosunun korunmasını istediği için Mustafa Denizli ile anlaşamadık. Rıza Çalımbay ve Eric Gerets'le de görüştük, ancak onlar sözleşmesi olan teknik adamlar. Samet Aybaba da hala gündemimizde." ifadelerini kullandı.
Önümüzdeki sezon İnönü'de olmak istemiyoruz
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın İnönü Stadı projesine destek verdiğini kaydeden Orman, izin prosedürleri devam ederken önümüzdeki sezonun maçlarını İnönü Stadı'nda oynamak istemediklerinin altını çizdi. Fikret Orman, İstanbul'da oynanabilecek dört stad olduğunu, ancak Kasımpaşa Recep Tayyip Erdoğan Stadı'nın kendileri için çok küçük, Atatürk Olimpiyat Stadı'nın da çok uzak olduğunu söyleyerek, Şükrü Saraçoğlu Stadı veya Türk Telekom Arena'ya sıcak baktıklarını söyledi. Galatasaray Teknik Direktörü Fatih Terim'in, "Türk Telekom Arena'da Beşiktaş oynayabilmeli" sözünü hatırlatan Orman, Galatasaray'la iyi ilişkiler içinde olduklarını söyleyerek, "Aynı durumda Galatasaray olsa, 'Buyurun gelin, memnuniyetle oynayın' derim. Biz rekabeti sahada yapacağız." ifadelerini kullandı.
Son olarak kendisine yapılan eleştirilere de yanıt veren Fikret Orman, geçtiğimiz sekiz sene boyunca yönetime en ufak eleştiride bulunmayanların kendisine yüklenmesinden duyduğu rahatsızlığı dile getirerek, kulübün bu durumlara gelmesinin ne şekilde mümkün olduğunu inceleyeceklerini söyledi.
