eyvallah dostum araştırıyorum emin ol
--------------- Ekleme ---------------
birader konuyu araştırdım ve istediklerini öğrendim. segman bildiğin üzere pistonların altındaki yağla pistonun üstünde patlamalar sonucu oluşan kompresyonun birbirine karışmasını engelleyen pistonun üst bölümü. segman değişimi genelde aşırı yağ kaybından yapılıyor. zamanla sürtünmeden dolayı segman çapının azalarak motor içindeki yağı kaçırması ve yakıtla birlikte bu yağı yakması buna neden. yani motorun aşırı derecede çok yağ yakıyosa segmanı atcaksın mecburen. ama bunun için tahmin edeceğin gibi motor komple sökülüyor. aracın motorunun orjinalliği kalmıyor. ki bu değişimde çok hassas bi şeklide yapılmalı. değiştikten sonrada yağ ve performans kaybı ortadan kalkıyor ama motorun zaten 180binde olduğundan yeni segmanların sürtünmeside daha yoğun olacağından motorun bi nebze daha çabuk eskir teorik olarak. bi noktadan sonra ki bu senin motorun için çok uzak değil artık araban doğru düzgün gaz yemez çünkü motorun çok aşırı bitmeye başlar. benim tahminim 275binden sonra çok iş açar motor başına. en nihayetinde uno
senin için bu nisanın ortasında yapılan komple bi motor değişiminin parça parça fiyat listesini yayınlıyorum:
takım segman: 225
piston tanesi: 93 x 4
takım conta: 150
sübaplar: 320
ekzantrik mili: 500
triger kayışı: 8
gergi bilyesi: 14
anakol yatak: 150 ytl
rektefiyeci işçiliği:100
motor işçiliği: 500
TOPLAM: 2350 YTL bi fiyat çıkıyor tüm parçaların toplamı.
olay bundan ibaret dostum. eğer işine yarayacak bi durumsa atabilirsin seçim senin.
umarım yardımcı olabilmişimdir