mekanik
Üye
Evo X FQ-400
Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400, firmanın’nin motor sporlarından türetilmiş makinesinin en hızlı ve en ekstrem versiyonu. FQ-400 400 bg ve 525 Nm tork üreten gelişmiş, hafif alüminyum 2.0 litre turbo beslemeli MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control - Mitsubishi Yenilikçi Valf zamanlaması Elektronik Kontrolü) benzinli motoruyla FQ-400 0’dan 100 km/s hıza yaklaşık 3.8 saniyede çıkabiliyor. Otomobilin azami hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlanmış.
Mitsubishi’nin sofistike Super-All Wheel Control (Süper Dört Teker Kontrolü, S-AWC) dört teker çekiş sistemi gücü onu en iyi kullanabilecek tekerleklere aktarıyor ve Mitsubishi'nin ifadesine göre Lancer Evolution X FQ-400’ün oldukça heyecan verici performansa çıkmasını sağlıyor.
S-AWC sistemi FQ-400’ün hem performansını hem güvenliğini artıran bir dizi elektronik sistemi bir araya getiriyor. Aktif Denge Kontrolü, Aktif Merkez Diferansiyel, Aktif Sapma Kontrolü ve Spor ABS sistemleri Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400’e viraj alma yeteneği, çekiş ve yol tutuşu sağlıyor. Sürücü koşullara bağlı olarak S-AWC sisteminden en uygun ayarı seçebiliyor. Bu ayarlar -Asfalt, Çakıl ve Kar- direksiyona monte edilmiş düğmeyle seçiliyor ve merkezi gösterge panelinde gösteriliyor.
Mitsubishi, daha artırılmış iz genişliği, Eibach yaylar ve Bilstein amortisörler içeren alçaltılmış süspansiyonu sayesinde FQ-400’ün viraj alma yeteneğinin diğer FQ modellerine göre iyi olduğunu, üzerlerine Toyo Proxes R1R lastikler takılmış hafif alaşım 18 inçlik, dokuz kollu jantlar ile aracın yol tutuşunun arttığını ve ona yolda daha keskin viraj alma tepkisi ve daha hassas yönlendirilme özelliği verdiğini ifade ediyor. Aracın yükselen performansını dizginlemesi için, havacılık sınıfı alüminyumdan üretilmiş fren sistemi yüksek performanslı balatalar içeriyor.
NOT: YOUTUBE İZLEYEMEYEN ARKADAŞLAR BURDAN 105KB'LIK UFAK PROGRAMI İNDİREREK BİLGİSAYARINA KURSUNLAR
Evo X FQ-400
Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400, firmanın’nin motor sporlarından türetilmiş makinesinin en hızlı ve en ekstrem versiyonu. FQ-400 400 bg ve 525 Nm tork üreten gelişmiş, hafif alüminyum 2.0 litre turbo beslemeli MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control - Mitsubishi Yenilikçi Valf zamanlaması Elektronik Kontrolü) benzinli motoruyla FQ-400 0’dan 100 km/s hıza yaklaşık 3.8 saniyede çıkabiliyor. Otomobilin azami hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlanmış.
Mitsubishi’nin sofistike Super-All Wheel Control (Süper Dört Teker Kontrolü, S-AWC) dört teker çekiş sistemi gücü onu en iyi kullanabilecek tekerleklere aktarıyor ve Mitsubishi'nin ifadesine göre Lancer Evolution X FQ-400’ün oldukça heyecan verici performansa çıkmasını sağlıyor.
S-AWC sistemi FQ-400’ün hem performansını hem güvenliğini artıran bir dizi elektronik sistemi bir araya getiriyor. Aktif Denge Kontrolü, Aktif Merkez Diferansiyel, Aktif Sapma Kontrolü ve Spor ABS sistemleri Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400’e viraj alma yeteneği, çekiş ve yol tutuşu sağlıyor. Sürücü koşullara bağlı olarak S-AWC sisteminden en uygun ayarı seçebiliyor. Bu ayarlar -Asfalt, Çakıl ve Kar- direksiyona monte edilmiş düğmeyle seçiliyor ve merkezi gösterge panelinde gösteriliyor.
Mitsubishi, daha artırılmış iz genişliği, Eibach yaylar ve Bilstein amortisörler içeren alçaltılmış süspansiyonu sayesinde FQ-400’ün viraj alma yeteneğinin diğer FQ modellerine göre iyi olduğunu, üzerlerine Toyo Proxes R1R lastikler takılmış hafif alaşım 18 inçlik, dokuz kollu jantlar ile aracın yol tutuşunun arttığını ve ona yolda daha keskin viraj alma tepkisi ve daha hassas yönlendirilme özelliği verdiğini ifade ediyor. Aracın yükselen performansını dizginlemesi için, havacılık sınıfı alüminyumdan üretilmiş fren sistemi yüksek performanslı balatalar içeriyor.
NOT: YOUTUBE İZLEYEMEYEN ARKADAŞLAR BURDAN 105KB'LIK UFAK PROGRAMI İNDİREREK BİLGİSAYARINA KURSUNLAR
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız