Etkili ders çalışma yöntemleri ingilizce eğitim

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Reşwan

Reşwan

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Etkili ders çalışma yöntemleri ingilizce eğitim
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Çağımız, kişisel ve uluslar arası birçok ilişkide İngilizce'nin çok yaygın olarak kullanıldığı bir hal almıştır. Bu durum, İngilizce bilmeyi hayati bir ihtiyaç haline getirmiştir. İngilizce bilmek, özellikle Hava Kuvvetleri personeli için büyük önem taşımaktadır. Bu derece öneme sahip olan İngilizce'yi öğrenmenin kendisine has zorlukları da vardır; fakat doğru çalışma yöntemleri uygulayarak, planlı ve programlı çalışarak bu zorlukların üstesinden gelinebilir. İngilizce öğrenmek bir yana, ana dilinde bir şeyi öğrenmek isteyen kişinin bile kendisine has bir çalışma yöntemi olmalıdır.

Ders çalışma yöntemleri konusunda herkes için geçerli olan bazı genel özellikler bulunmakla birlikte, kişiden kişiye değişebilen özellikler de vardır. Bu nedenle, herkesin kendisine özgü bir çalışma yöntemi olabilir ve "Şu ya da bu çalışma yöntemi daha iyi sonuç verir" demek pek de doğru değildir. Önemli olan, kişinin kendisi için en doğru, en iyi sonuç veren ve en pratik ders çalışma yöntemini bulabilmesidir. Burada dikkat edilmesi gereken, geri döndürülmesi mümkün olmayan zamanın en iyi şekilde kullanılması, en iyi ders çalışma yönteminin en kısa sürede uygulanmaya başlanmasıdır.Yabancı dil öğrenilirken göz önünde tutulması gereken unsurlar:
________________________________________
1-Lisanı iyi şekilde öğrenmek isteyen personel İngilizce'yi bir ders olarak görmekten vazgeçip, yabancı dili hayatının içine entegre edip ondan zevk almalıdır.

2-Kişi dil öğreniminde ne kadar çok duyu organını işin içine entegre ederse öğrenme süreci o kadar hızlı olur.

3-Modern lisan öğreniminde "Çeviri Metodu" terkedilmiştir. Kendinizi hedef dil ile ifade etmek o dilde düşünmenize yardımcı olacaktır.

4-Görsel ve işitsel imkanlardan azami şekilde yararlanılmalıdır. Çünkü bir kelimeyi ya da cümleyi ders kitabında bir çok kere görmek, aynı kelime ve cümleyi bir radyoda, kasette, sinemada ya da bir insanla konuşurken birkaç kez duymanız veya bir dergi ve gazetede okumanız daha kalıcı olacaktır. Bu amaçla; radyo programlarından Voice of America, BBC ve diğer İngilizce yayın yapan kanallar dinlenmelidir.Televizyon programları olarak; CNN, BBC, CNBC-E, EuroSport ve diğer İngilizce yayın yapan kanallar boş zamanlarda seyredilmeli ve yabancı basın takip edilmelidir.

5-Dinleme aktivesi ile o dili ana dil olarak konuşan birisinin aksanına ve vurgusuna sahip olmak kolaylaşır. Dinleme için zamanımız yok demeyin,teneffüste, normalde sıra beklerken, pastanede, otobüs ya da tren istasyonunda, süper market kasasına doğru ilerlerken kaset dinleyebilirsiniz.

6-Evde dinleme aktivitesi yaparken hedefe yönelik bir dinleme yapılması gerekir. Eğer kişi TOEFL sınavına veya TSK Genel Dil Sınavına girecekse bu tür dinlemelere yoğunlaşmalı, kaçırdığı veya anlamadığı bölümlere tekrar dönerek irdelemelidir. Kaseti kasetçalara koyarak popüler müzik dinler gibi dinlememelidir. O kasetin içindeki bilgiyi çalışmak, her kelimeyi öğrenmek, anımsamak ve günlük yaşantınızda kullanmanız gerekir.

7-İngilizce öğrenen kişiler için tercih edilen dinleme yöntemi kasetli hikaye kitaplarıdır. Bu tür kitaplar hikaye türünde olduğu için hem sürükleyici hem de metin elinizde olduğu için okuyarak dinleme fırsatı vermektedir. Bu da yanlış bilinen telaffuzu anında düzeltme imkanı verir.

8-Öğrenmeyi sürekli kılmak ve öğrenileni tekrar etmenin çok büyük faydası vardır. Bunun için de;
-Aklınıza takılan her şeyi yazıp yanınızda taşımayı alışkanlık haline getiriniz.
İngilizce ile ilgili bir şey okurken veya dinlerken anlamadığınız kelime veya deyimi not ediniz, altını çiziniz ve bunu öğrenmeye çalışınız. Bunları bilgi kartınıza yazınız. Bu da size bu karta tekrar baktığınızda bunların tekrar edilmesine yardımcı olacaktır.
Bilgi kartınızı işlerken kartın bir yüzüne bu kelimenin açıklamasını, eş-zıt anlamını ve cümle içindeki kullanımını diğer yüzüne ise gerekirse Türkçe anlamını yazınız.

9-Bir lisanı biliyorum demek ancak o lisan ile yaptığımız iletişim ile mümkün olur. Lisan demek konuşma demektir. Konuşma diğer dil becerilerinin en önemlisidir. Bu amaçla;

Öğrendiğiniz dili ana dil olarak konuşan bir insanla sohbet etmek gibi değerli bir fırsat yakaladığınızda sohbetten, sakın ola ki sohbete başlamadan önce sahip olduğunuz bilgi ile ayrılma hatası yapmayınız. Doğal konuşmacıdan bir eylemin veya fikrin ifade ediliş biçimini öğrenip benzer durumlarda aynı yapıyı kullanın.
Gerçek yaşama ait bilgileri ve diyalogları ezberleyin ve bu dili kullanan biri ile karşılaştığınızda bu tür cümle ve diyalogları kullanın. Bu size güven verecektir.
Türk insanı tabiatı gereği yanlış yaparım endişesiyle çok konuşmaz. Unutmayın öğrenmeye çalıştığınız bir dilde konuşmaya çalışmak ile o dili bildiği halde konuşmaktan çekinmek, bir iş idaresi profesörü ile trilyoner bir işadamı arasındaki fark gibidir. Bir süre sonra akıcı bir şekilde kısa konuşmalar yapmaya başladığınızda belli bir noktaya ulaştığınızı düşünüp çalışma gayret ve azminizden vazgeçmeyin.
Konuşma kulüpleri çok önemli aktivitelerdir. Bir konu hakkında fikir beyan etme ve karşınızdakinin fikrini yorumlama, karşı çıkma ve onaylama fırsatı verir.
En önemlisi iş yerinizde veya günlük hayatınızda karşılaştığınız olayları öğrendiğiniz dilde nasıl söyleyebilirim şeklinde yaklaşım size çok büyük fayda sağlayacaktır.
________________________________________

ÖĞRENDİĞİNİZ DİLİ GELİŞTİRİRKEN ŞUNLARI ASLA İHMAL ETMEYİNİZ
Hemen hemen her dil tırmanılması gereken bir dağdır. Ona tırmanın! Her seferinde bir tek adım atmanız ve mücadeleye devam etmeniz sizi zirveye taşıyacaktır.

Bir yabancı dili öğrenmek için size sunulan sihirli reçetelere inanmayınız. Siz çaba göstermedikçe hiçbir taktik ve yöntem işe yaramayacaktır.

Kendi çalışıp sisteminizi oluşturun ve kurallar koyun. Böylesi size zor gelmeyecek ve daha eğlenceli olacaktır. Bu aynı zamanda iyi bir kişilik geliştirme sistemidir. Dahası sizi çok daha hızlı sonuca götürür. Kısa disiplin oyunları oynayın. Örneğin; bir gün önce öğrenmiş olduğunuz on kelimeyi öğrenmeden kendinize ceza verip öğreninceye kadar çok sevdiğiniz bir içeceği içmeyiniz.

Bir dilde ustalaşma çalışmalarına karşı takınabildiğiniz en iyi tutum, onun daima tamamlanmamış bir iş olarak görülmesidir.

Eğer akşam yatağınıza yatarken, Sabah kalktığınızdan daha fazla yabancı dil bilgisine sahip olduğunuza emin olursanız, kesinlikle başarıya ulaşır ve bu dili tam anlamıyla öğrenirsiniz.

1. ÖN ÇALIŞMA :
a. Bir gün sonra sınıfta izleyeceğiniz konuyu gözden geçirin.

b. Dersin size göre yeni olan kelimelerinin anlamlarını kitabınıza, yeni kelimenin geçtiği yere, tutacağınız bir deftere ya da yanınızda sürekli taşıyacağınız kağıda ya da kartlara sistemli olarak yazın. İngilizce kelimenin İngilizce açıklamasını ya da eş anlamlısını yazın. Bu sayede aynı kelime için iki kez İngilizce kullanmış olacaksınız. Unutmayın ki eğitim-öğrenim bir noktada tekrar demektir. Bu tekrara ne kadar çok duyu organınızı dahil ederseniz, öğrenmeniz o nispette etkili olur. Kelime ezberlemenin diğer bir yolu da kelimeleri küçük kartlara yazmanızdır. Kartların bir tarafına kelimeyi, öbür tarafına seviyeye göre Türkçe/İngilizce anlamı, eşanlamlısı ve örnek cümle yazılabilir. Bu kartlar devamlı olarak yanınızda taşınır ve pratik yapmak için kullanılır. Bu çalışma için çalışmakta olduğunuz kitabın kasetleri de sık dinlenerek pratik yapılır.

c. Tekrar ettiğiniz kelimeleri basit fakat kendinize özgü cümlelerde kullanın. Kurduğunuz özgün cümleleri öğretmeninize kontrol ettirebilirsiniz.

d. Şayet bir çalışma arkadaşınız varsa onunla yukarıdaki maddelerde belirtilen şekilde pratik yapın.

Şimdi yeni dersin kelimelerine sahipsiniz. Ertesi gün konuyu sınıfta işlediğinizde en azından kelime yönünden bir sorununuz olmayacağı için, öğretmeni rahatlıkla anlayacak ve yeni kelimeler derste de işleneceği için öğrenmeniz pekişmiş olacaktır.
Bu tip bir çalışma sizin yaklaşık 1-1,5 saatinizi alacaktır.
2. DERS BİTİMİ EV ÇALIŞMASI :
Ders bitiminde evinize yahut misafirhaneye gittiğinizde, yaklaşık 1-1,5 saat dinlenin ya da başka bir işle meşgul olun. Akşam yemeğine kadar o gün sınıfta neleri işlediklerinizi kitabınızdan veya not defterinizden sesli olarak okuyunuz. Anlamadıklarınızın üzerinde durunuz. Bir arkadaşınızla tartışın. İşlediğiniz konuların genel bir tekrarını yaptıktan sonra, öğretmen tarafından sizlere verilen ev ödevlerini yapın. Eğer öğretmen tarafından verilen başka bir ödev yoksa, bir sonraki üniteye hazırlık yapın. Tüm bunlar sizin toplam 4-5 saatlik bir ev çalışması yapmanızı gerektirecektir.
________________________________________
KONULARIN KİTAPLARDA İŞLENİŞİ:
a. Vocabulary
b. Grammar
c. Function ( Dilin Kullanımı )
d. Skills :

1. Reading Skill
2. Writing Skill
3. Listening Skill
4. Speaking Skil
A- VOCABULARY:
Bilindiği gibi bir kelime ya da bir sözcük grubunun (PHRASE) bir çok anlamı olabilir. Bazen, bir kelime ya da sözcük grubu iki ya da daha fazla farklı ortamlarda kullanılacaktır. Kelime öğretiminde bir kelime ya da bir terim ikinci kez altı çizili olarak tekrar görülürse bu onun diğer anlamını ya da kullanımını ifade eder. Yine bir kelime ya da terim açıklamasında, terimlerin anlamı cümleler içerisindeki kullanımına göre tespit edilir. Hedef kelimenin anlamının, derste kullanılan anlamı olduğundan emin olmalısınız.Bilindiği üzere bir kelimenin birkaç değişik anlam taşıdığı burada dikkate alınmalıdır.Öğrenmekte güçlük çektiğiniz zor kelimelerin zıt ve eş anlamlılarından oluşan özet bir liste hazırlayıp bunları örnek birer cümlede kullanabilirsiniz. Ancak, yine de hedefinizin SYNONYM/S ya da ANTONYM/S öğrenmek değil, kelimenin anlamını öğrenmek olduğunu aklınızdan çıkarmayınız. Kelime ya da sözcük grubunun tek ya da cümle içerisinde doğruca telaffuz edilebilmesi için anahtar kelime "PRACTICE" i aklınızdan çıkarmayınız.

Hedef dildeki ilk modeliniz öğretmeniniz olacağından onu dikkatlice izleyiniz. Önemle her gün dinlemenizi tavsiye ettiğimiz güncel yayınlardan ve teyplerden yararlanabilirsiniz.Ayrıca, telaffuzunuzu geliştirme konusunda çalışırken, kelimeleri zihinden söylemenin yetersiz kalacağını, bunları yüksek sesle tekrar etmeniz gerektiğini göz ardı etmeyiniz.Bunlara ilaveten çalışmakta olduğunuz kitapların kasetleri elde edilip,sıklıkla bu kasetler dinlenmelidir.
ALC materyallerinde kelimeler gruplara bölünmüştür. Her bir grup genelde başlangıç sunusunda ve onu takip eden uygulamalarda karşımıza çıkar. Uygulamalardaki kelimelerin sıralanmaları tüm dört seviyede de birbirinin aynısıdır.
________________________________________

B- GRAMMAR: (Gramer)
Kitabınızın materyallerinde kullanılan Gramer hedeflerini çok iyi anlayıp, bunları örnekleriyle bilmelisiniz. Gramer hedeflerinin açıklanmasına yardım edecek örneklere gramer bölümünde sıkça rastlanır. Genelde gramer yapıları bir paradigm ile ifade edilir. Sınıf öncesi bu paradigm (Örnek ya da pattern) ve içinde bahsedilen gramer konusunun çok iyi anlaşılması gerekmektedir. Bunlar, çoğunlukla birer cümle içerisinde sunulmaktadır. Cümlelerin kullanılabileceği uygun ortam ve şartları yaratarak mevcut örnekleri çoğaltılabilirsiniz. Öğrendiğiniz yeni gramer yapılarını daha önceden öğrendiğiniz başka bir yapı ile karşılaştırabilirsiniz. Örneğin, Simple Past -Present Perfect Tense'in mukayesesi gibi. Gramer yapısını ve ilgili örnek cümleleri yüksek sesle söyleme pratiğini de yapınız. Öğrendiğiniz gramer kurallarını kendi özgün cümlelerinizde kullanıp, sonradan bunları öğretmeninize kontrol ettirebilirsiniz.
________________________________________
C. FUNCTION: (Dilin Kullanımı)
Function; insanların dil vasıtasıyla yaptığı işlevler ve kurduğu ilişkiler, yani dilin kullanımıdır. Bunu da yaparken biz dili özür dileme, davet etme, emir verme, tanımlama ve buna benzer işlevler için kullanırız. Function aktiviteleri genellikle kelime (Vocabulary) ve gramer (Grammar) aktiviteleri olarak sıralanmıştır. Çoğu zaman bunlar tekrar ve sesli okuma alıştırması olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu tür aktiviteler function hedeflerini başarı ile icra etmek için sizlere önemli miktarda gramer ve kelime temin eder. Her aktivite, bir önceki aktivitede öğrenilenleri ve sizlerin kendi bilgi ve deneyimlerinizi kullanma ve sergileme fırsatını verir.

Function hedeflerini anlayıp onu en iyi şekilde kullanmalısınız. Bunun için de function'da geçen size aşina olmayan kelimeleri araştırın ve onları kendinize mal edin. Functional özellik gösteren kelime ve cümlelerin nasıl ve hangi şartlar altında kullanılacağının bilinmesinde büyük yarar olacaktır.

Function'ı gerçek hayatta karşılaşılan durumlarla özleştirin ve bu duruma uyan ilave kelime ve sözcük gruplarını (Phrase) hazırlayınız. Kullanılan terimlerin hangi durumda kullanıldığına karar vererek kelimenin veya deyimin resmi, gayri resmi- veya argo olup olmadığını tespit ediniz ve öğreniniz. Function öğrenirken konunun içeriğine ve kullanımına gereken önemi veriniz. Yine Function'da kullanılan kelime ve gramer yapılarının doğru kullanımı ve telaffuzundan emin olunuz. Function kısmında öğrendiklerinizi pratik yapmak amacıyla diyologlar içerisinde kullanabilirsiniz. Bunun pratiğini bir arkadaşınızla ya da sınıfta öğretmen karşısında yapabilirsiniz.
________________________________________
D- SKILL: (Dil Becerileri)

Becerilerin öğrenilmesinde kullanabileceğiniz bazı öneriler:
1- Yaptığınız alıştırmanın hedefini anlayın.
2- Becerinin hedefi ile kendi bulunduğunuz çevre ve durumunuzla ilgi kurun.
3- Kendiniz hedefi gerçekleştirmeye çalışın. Taslak çıkarma (Outlining) ve okuduğunu anlama gibi beceriler sizlere zorluk çıkarabilir. Bu yüzden metindeki aktiviteleri tek tek uygulayınız ve diğer kaynaklardan benzer aktivitelerle bol bol alıştırma yaparak bu eksiğinizi gideriniz.
4- Becerinin hedefe ulaşabilmesi için ihtiyaç duyabileceğiniz kelime ve yapıları belirleyin ve bunları iyice öğreniniz.
5- Alıştırmada kullanacağınız sözcükleri, sözcük gruplarını ve cümleleri kendi kendinize yüksek sesle söyleyiniz ve ezberlemeye çalışınız.

A- LISTENING SKILL : ( Dinleme Becerileri )
Dinleme becerileri alıştırmalarının amacı sizlere işitme pratiği sağlayıp nihayetinde konuşulan dili anlamayı temin etmektir. Bunu da yaparken sizden,

a.Sözcükler ve cümlelerdeki vurguyu tanıyıp tanımlamanızı,
b. Bir sözcükteki hece sayısını bulmanızı,
c. İşitilen sözcükleri ya da sesleri tanımlamanızı isteyecektir.
B-SPEAKING SKILL : (Konuşma Becerileri)
Konuşma becerileri, sizlere standart Amerikan İngilizcesi'ni doğru telaffuz edebilmeniz için pratik sağlamak üzere düzenlenmiştir. Sizlerden,

a. Sözcüklerin açık ve doğru olarak telaffuz edilmesini,
b. Kelimenin telaffuzunun yanı sıra, cümle içinde doğru kullanımı ve uygunluğu,
c. Yaptığınız yaygın hataları belirlemenizi (ünlüler, ünsüzler ya da vurgu, tonlama, ulamada yapılan hatalar gibi) ve bunları süratle gidermenizi isteyecektir.
B- READING SKILL : (Okuma Becerileri)
Okuma becerileri, siz öğrencilerin yazılı materyallerden anlam çıkarmanızı sağlar. Okuma becerilerinin amacı sadece anlama seviyesini artırmak değil, aynı zamanda okuma sürat alışkanlığını da kazandırmaktır.

Yeterli bir okuyucu olmanın önemini kavrayın. Yeterli bir okuyucu, basit materyalleri çabuk okurken, önemli ve kompleks materyalleri daha yavaş okur. Bazen okuma parçasındaki her kelimenin gerekli olmadığını da bilir. Örneğin her kelime için sözlük kullanılmaması gibi

C- WRITING SKILL : (Yazma Becerileri )
Yazma aktiviteleri, yazma becerileri, el yazısı ve kompozisyon konusunda eğitim vermektedir. Konu ile ilgili göz önüne almanız gereken hususlar:

a. Yazılacak konuların odak noktalarını belirleyiniz.
b. Büyük harflerin kullanımı, noktalama, heceleme kurallarını biliniz.
c. Konunun ana hatlarının çıkarılmasıyla ilgili bilgi ve beceriyi iyice anlayınız.
d. Anahtar kelime ve cümleciklerin nasıl belirlenmesi gerektiğini kavrayınız.
e. Cümle kombinasyonunu sağlayan basamakları biliniz.
f. Dikte alıştırması için cümleleri düşünce gruplarına bölerek konuya yaklaşınız.
________________________________________

İNGİLİZCEMİZİ NASIL İLERLETEBİLİRİZ?
Paralel okuma yöntemi ile İngilizce'den çevrilmiş bir kitabı orijinal metni ile karşılaştırarak İngilizce'mizi ilerletebiliriz. İngilizce kitapları, Türkçe'si ile cümle cümle, paragraf paragraf karşılıklı okuyabilirsiniz.

a. Hızlı okuma, bugün batıda çok ilgi gören bir yöntemdir. Daha hızlı okumak ve daha iyi anlamak, bu konuda sistemli bir çalışma yapmakla mümkündür. Bugün bilim adamları daha hızlı, ancak sistemli bir okuma alışkanlığı ile anlama oranı arasında olumlu bir bağlantı olduğunu saptamışlardır. Bu konuda bilgi veren çeşitli kaynaklar vardır. Kitaplarımızda hızlı okuma alıştırmaları sıkça yapılacaktır. Bunun sonucunda kendinizde ilerleme kaydettiğinizi gözlemleyeceksiniz.

b. Birçok öğrenci, İngilizce radyo yayınlarını dinlediği zaman ya da İngilizce film seyrettiğinde hiçbir şey anlamadığını söylemektedir. Ancak, yılmamak ve ısrarla dinlemeyi sürdürmek tek yoldur. Bir süre sonra size tanıdık gelen sözcüklere daha sık rastladığınızı ve dinlediklerinizin artık bir anlam taşıdığını sevinçle göreceksiniz.

c. İngilizce sözlü filmlerde konuşan oyuncuların yüz ifadelerini ve ağız hareketlerini izleyerek ve bütün dikkatinizi bu kimselerin dili nasıl kullandıklarına vererek film izleme yoluyla İngilizce'nizi ilerletebilirsiniz.

d. Akıcı, duru ve rahat konuşmak hepimizin edinebileceği bir alışkanlıktır. İngilizce'sini beğendiğiniz bir konuşmacının banttaki sesi ile kendi İngilizce söyleşimizi karşılaştırabiliriz. Her iki sesin banttan art arda dinlenilmesi, yanılgılarımızın ortaya çıkması açısından yararlı olacaktır. Önce örnek alınan kimsenin sesini duyup ardından da kendi sesinizi kaydederseniz, ikisini birlikte dinleyebilirsiniz. Bunu, ses ve okuyuşunuzun kalitesinden memnun kalıncaya kadar sürdürebilirsiniz.Ayrıca İngilizce konuşurken hata yapmaktan korkmamanız gerekir.O korku oldukça konuşamaz ve yeterli pratik yapamazsınız. Hata yaptıktan sonra doğrusunu kullanacak ve ilerleme kaydedeceksiniz.Unutmayınız ki kimse mükemmel değildir.

e. Yazarak İngilizce'nizi ilerletmek için, önce basit cümlelerle yazmaya başlayınız. Kendinizle ilgili, çevrenizle ilgili, başınızdan geçen olaylarla ilgili küçük paragraflar, mektuplar, anılar yazmaya çalışmak, sonunda bunları bilen birisine düzelttirmek için göstermeniz sizin için çok yararlı olacaktır. Sınıfta verilen yazma alıştırmalarına ilaveten, kendiniz de benzer çalışmalar yapıp yazmayı geliştirebilirsiniz. İlk kez rastladığınız ve beğendiğiniz sözcükleri, deyişleri, ilginizi çeken cümleleri, hatta paragrafları bir kağıda, kartlara yazarak ya da özel not defterinizde saklayabilirsiniz. Bu güzel alışkanlık size daha sonra bu sözleri ve deyişleri kendi konuşmalarınızda ve yazılarınızda kullanmak istediğinizde çok yararlı olacaktır.

f. Çeviri yaparak İngilizce'nizi ilerletmek, iyi bir çeviri yapabilmek demek , bazı kimselerin denedikleri ve kısa zamanda umutsuzluğa kapıldıkları gibi ilk kez elimize aldığımız bir yazıyı hemen sözcük sözcük öteki dile çevirmeye başlamak demek değildir. Çeviride iyi sonuç alabilmek için ilk yapılacak iş , çevrilecek metni en az bir-iki kez dikkatlice okuyup konuyu öğrenmektir. Çevrilecek konuyu önceden tanımak ve ayrıntılar hakkında bilgi edinmek, sağlıklı bir çeviri için çok yararlıdır. İyi bir çeviri yapabilmek demek, iyi anlayabilmek ve anladığınızı öteki dilde iyi anlatabilmek demektir. Bizim çalışmalarımız çeviri yeteneğini geliştirme merkezli değildir. Her öğrendiğiniz kelime veya cümlenin tam Türkçe anlamını çıkarmaya ve öğrenmeye çalışmayınız. Böyle bir alışkanlık sizin İngilizce düşünmenize ve konuşmanıza gem vurur. Burada bahsedilen çeviriden amaç, kelime-kelime veya cümle-cümle çeviri değildir. İyi bir çeviri, elde edilen lisan birikimine dayanır. Eğer siz İngilizce'yi İngilizce olarak öğrenirseniz, İngilizce'nizi çok iyi duruma getirirseniz, bu sizin duyduğunuz ve okuduğunuz pasajları rahatlıkla çevirebileceğiniz anlamına gelir. Usta çevirmenlerin bir dilden öbür dile kelime kelime her şeyi aynen çevirmediklerini, ancak bir çok durumda cümlenin genel anlamını düzgün ve kolay anlaşılır bir anlatımla öteki dile aktardıklarını gözlemekteyiz.
________________________________________

SINAV HEYECANINI YENMEK İÇİN NELER YAPILABİLİR?
Sınav heyecanını yenmenin pek çok çeşidinden bahsedebiliriz.Böyle bir şey tecrübe eden kursiyer sınav olayının öncesi,süresi boyunca ve sonrası için bilinçli olmalıdır.
Testten önce
1.Tamamen hazırlıklı olun, materyali gözden geçirin ve çalışın.

Kendinize okumuş olduğunuz bilgi hakkında düşündürecek ve hatırlatacak güzel sorular sorduğunuzdan emin olun.
Geleceği tahmin edilen sorulara cevap vermeyi pratik edin.
Özetlemek için taslaklar yaratın ve ya üniteyi kısaltın.
Yeni kelimeleri öğrenmek için flaş kartlar hazırlayın.
Testteyken bir insanın panik olabileceği şeylerden biri ezberlenmiş materyaldir. Düzenli olarak ezberlediğimiz ögeleri gözden geçirin.
Hepsini bir geceye sıkıştırmayın: parça parça çalışın.Çalışma bölümlerine odaklanın Her bölüm için zaman kısıtlamasını ayarlayın.
Materyali bir süre çalışın,ara verin ve henüz çalışmış olduğunuz konu hakkında kendinize sorular sorun.Bu size test hakkındaki bilgiyi hatırlayabilmek için güven kazanmanızı sağlar.Pek çok insan sınav heyecanına öğrendikleri bilgileri hatırlayamayacakları korkusunu eklerler.
Her gün dersten aldığınız notları gözden geçirin ve kaçırdıklarınızı ekleyin.Bu öğrenmek için ispatlanmış bir metottur.

2. Beklentileri bilin.
*Tüm derslere katılın. Bu yolla hiçbir test talimatını kaçırmazsınız.

3.Zihinsel ve fiziksel olarak hazırlanın.
En iyi şekilde nasıl konsantre olacağınızı araştırın.Tam bir sessizliğe ihtiyacınız varsa teste kulak tıkacı getirmeyi düşünün.(Fakat hocanız bilsin)
Testte kendinizi gergin hissettiğiniz zaman hızlı bir şekilde kendinizi rahatlatmak için fiziksel rahatlama metotlarını öğrenin.
Kendi kendinize içinizden negatif düşüncelerinizi yok etmek için çaba gösterin.

4.Eğer ihtiyacınız varsa yardım talep edin.
Test Süresince
1-Odaklanın
Realist bir tavır geliştirin.Teste yapabileceğinizin en iyisine yapacağınıza kararlı olarak yaklaşın ama o an bildiklerinizin de limitlerini kabul edin. Elinizden gelenin en iyisini yapın, fakat bilmediğiniz şeyler için kendinizi suçlamayın.
Teste dikkatinizi verin, kendinize ya da başkalarına değil. Endişe ederek, kendinizden şüphe ederek ,diğer insanların ne yaptığını düşünerek, kendinizi suçlayarak vakit kaybetmeyin.Ne yapmalıydım diye tasa etmeyin.Şimdi ne yapabileceğinize bakın.
Test boyunca kendinizi rahatlatın.Kullanabileceğiniz rahatlama tekniklerini; nefes alma gibi pratik edin.Eğer bir soru üzerinde çok vakit kaybediyorsanız birkaç saniye de olsa testi bir kenara bırakın ve derin nefesler alın.Pek çok insan kendilerini rahatlatmak, tekrar odaklanmak ve test boyunca zihinlerini açmak için basit nefes alma taktikleri öğrenirler.
Olumsuz iç hesaplaşmalarınızı kontrol altına alın ve olumlu yönlendirmeyle yerini değiştirin.
Başınızı dik tutun. Sınava hak ettiğinden daha fazla yük vermeyin. Bir test sonucu nasıl bir insan olduğunuzu göstermez.
Test Sonrası
1.Kendinizi ödüllendirin. İçinizden olumlu konuşmaya devam edin.
2.Sınavınızı analiz edin.
3.İyi ve kötü giden şeyler nelerdi?Bunları cevaplayın ve kötü gidenler için çözüm bulmaya çalışın.
4.En çok ne çeşit soruları öğretici buldunuz? Neden?Bunları yorumlayın.
5.Gelecek sefere daha iyi bir plan yapın ve uygulayın.
________________________________________

SONUÇ
Sonuç olarak diyebiliriz ki, herkes yabancı dil öğrenebilir. Önemli olan doğru ders çalışma yöntemlerini kullanmak ve planlı çalışmaktır. Öğrenmenin özellikleri de öğrenmeyi etkilediğinden öğrenme hızı kişiden kişiye değişecektir. Bazı öğrenciler daha çabuk öğrenirken bazı öğrencilerin öğrenme süresi uzayacaktır. Daha yavaş öğrenen öğrenci kendisini arkadaşlarıyla kıyasladığında umutsuzluğa kapılabilir. Bu, yanlış bir davranış biçimidir. Unutulmamalıdır ki herkesin ders çalışma yöntemi algılama ve öğrenme hızı farklılıklar gösterir ve bu da gayet doğaldır.

Değerli öğrencilerimiz, kurs süresince yoğun bir tempoda çalışacaksınız. Bu yoğun tempoya ailelerinizden uzak oluşunuz gibi çeşitli sebeplerde eklenince zaman zaman strese girebilirsiniz. Bu durum sizi korkutmamalıdır. Böyle bir durumla karşılaştığınızda karamsarlığa kapılmayın içinde bulunduğunuz durumdan kurtulmanın yollarını arayın. Kendinize boş vakit yaratın. Başka işlerle uğraşın ve spor yapın Doğru çalışma yöntemlerini bulamadığınızda ve kendinizi stres altında hissettiğinizde AR-GE şubesine başvurabilirsiniz.Size yardımcı olunacaktır. Başarılar dileriz.

HAVA LİSAN OKUL KOMUTANLIĞI
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt