Doğuş Pertez
Admin
Dünyaca Ünlü Öyküler
Dünyaca en ünlü öyküler
Dünyaca Ünlü Hikayeler
Dünyaca ünlü logoların hikayeleri öyküleri
Dünya çapında ün yapmış markaların logolarının her birinin bir öyküsü var. İşte ilgiyle okuyacağınız dünyaca o ilginç öyküler;
GOOGLE (google'ın öyküsü)
Google ismi, “googol” sözcüğünün üzerinde oynanılması suretiyle oluşmuştur. Edward Kasner isimli Amerikalı matematikçinin yeğeni olan Milton Sorotta tarafından bulunan “googol” sözcüğü 1 ve onun ardından 100 sıfırın gelmesiyle oluşan rakamı ifade eden matematiksel bir terim. Son şekli itibariyle Google olan bu terim, Google Inc. nin tüm dünya çapındaki mevcut her bilgiyi organize etme amacını temsil etmektedir.Google logosu da bu ismin ışığında şekil kazanmıştır.
ALFA ROMEO Hikayesi
Alfa Romeo logo tasarımı, İtalya’nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Visconti etrafında dönüyor. Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti Ailesi’nin armasından alındı.
APPLE
Dünyaca ünlü Apple firmasının logosundaki elmanın doğuşuyla ilgili olarak pek çok hikaye ve şehir efsanesi dolaşmakta.
Bunlardan ilki:
Yoksul bir aileden gelen Steve Jobs’un çocukluğunda okuldaki öğlen yemeği bir elmadır. Arkadaşlarının yemek çantalarında çeşit çeşit kurabiyeler, turtalar, çörekler varken onun çantasında her zaman elma vardır. California’nın Cupertino kasabasında 1 Nisan 1976′da kurulan ve dünyanın en bilinen firmaları arasına giren bilgisayar markasının hem adı hem de logosu elmadır. Yoksullukla geçen bu çocukluk yılları Steve Jobs’a elma yani ingilizce anlamıyla ‘Apple’ ilham kaynağı olmuştur.
Apple’ın ünlü elma logosuyla ilgili bir başka hikaye de İngiliz bilimadamı Alan Turing ile ilgili:
Alan Turing, Almanlar’ın kullandığı ünlü Enigma isimli şifre mekanizmasını çözerek savaşın gidişatını ciddi bir şekilde etkiliyor. Savaş sonrası ise Alan Turing’in başına korkunç şeyler geliyor. Dahi matematikçi Alan Turing bir eşcinsel ve bir gün üniversitedeki odasında bir erkek öğrenciyle yakalanıyor. O tarihlerde İngiltere’de eşcinsellik büyük bir suç ve yasalar Turing’e iki yol öneriyor. Birincisi uzun bir hapis cezası, ikincisi ise bir tedavisiyle hadımlaştırılmak. Her iki alternatif de Turing’e kabul edilemez geliyor ve bir elmanın içine bir gergedanı dahi hemen öldürecek miktarda bir zehir enjekte ediyor. Bu elmadan bir ısırık alarak yaşamına son veriyor. Alan Turing’in cesedi bulunduğunda yanında üzerinden bir ısırık alınmış elma da bulunuyor. Macintosh firmasının kurucularının da, kendileri bu konuda bir açıklama yapmamış olmarına rağmen, bu ucundan bir ısırık alınmış elmayı, bilgisayarların babası sayılan Alan Turing’e saygılarından oluşturdukları düşünülmektedir.
Apple logusuyla ilgili başka bir şehir efsanesi de, Steve Jobs’un sevgilisinin bozuk bir elma yiyerek ölmesi sonucu onu sonsuza dek yaşatma isteğiyle bu logoyu oluşturduğu..
AUDI
Logoda bulunan dört halka, yüzük olarak nitelendiriliyor ve araba birliği için bir araya gelip ittifak kurmuş olan dört firmayı simgelemekte. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verildi. Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince’deki karşlığı olan Audi ismini seçti.
BAYER
1863 tarihinde boya imalatçısı olarak faaliyete başladı. 1881 tarihinde kimyevi madde üretiminde yoğunlaştı. Sağlık dünyasında devrim sayılan Aspirin 1899 yılında satışa sunuldu. Şirket, yatay ve dikey olarak yazılan BAYER logosunu 1900 yılında tescil ettirdi.
BMW
BMW logosunda ne görüyorsunuz? Genelde “ikisi mavi, ikisi de kırmızı dört adet alan” şeklinde bir cevap gelecektir muhtemelen. Bu cevaba katılan biriyseniz, yanıtınızın biraz zayıf kaldığını kabul etmelisiniz. Çünkü amblemdeki bu dört alan, dönen bir pervaneyi simgelemekte. Adının açılımı “Bayerischen Motoren Werke” olan firma, Birinci Dünya Savaşı sırasında uçak motorları üretmekteydi. 1923 yılında üretilmeye başlanan R 32, markanın ilk motosikleti oldu. BMW markasına sahip ilk otomobil olan Dixi ise 1929 yılında üretilmişti. Mavi-beyaz renkli sembol 1917 yılından bu yana korundu ve bugüne kadar logonun sadece küçük ayrıntılarında değişimler oldu o kadar.
COCA COLA
Mucidi, Dr.Pemberton’un ortağı ve aynı zamanda muhsebecisi olan Frank Robinson’dur. İki C harfinin mükemmel bir estetik meydana getireceğini düşündü ve kendi el yazısıyla Coca Cola’nın bugüne uzanan logosunu oluşturdu. Logonun anlamını “Nefis ve Taze” olarak nitelendiriyor.
FENDI
Dünyaca ünlü elbise markası olan Fendi ismi İzmir’li bir levanten aileden geliyor. Ataları İzmir’de Efendizade ailesine mensup olan bu şahıs, Efendi kelimesinin başındaki E harfini atarak ürünlerine Fendi adını vermiş.
FERRARI
İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari’ye hediye ettiği at maskot bu logoyu meydana getirdi. Logodaki ana renkler sarı ile kırmızı. Aynı zamanda firma sahibinin yaşadığı şehir olan Modena’yı ve yarışa olan sevgiyi simgelemekte.
LACOSTE
Meşhur bir tenisçi ve aynı zamanda modacı olan Fransız Rene Lacoste 1926 yılındaki şampiyonayı kazandığında kendi tasarımı olan beyaz bir gömlek giymişti. Nemi tutmayı sağlayan hafif kumaştan oluşan bir gömlekti. 1927′deki Davis Kupasında, timsah derisi bir bavul üzerine oynadığı bir bahis üzerine Amerikan basını kendisine ‘timsah’ lakabını takmıştı. Arkadaşı Robert Geore, kortlarda giydiği kıyafete bir timsah resmi çizdi ve timsah logosuda böyle oluşmuş oldu.
LEGO
Zamanında bir marangoz olan Ole Kirk Christiansen, yaşamını bölgedeki çiftçilere evler ve mobilyalar inşa ederek kazanmaktaydı. Önce atölyesi çocuklarının çıkardığı bir yangında yandı. Bu olaydan sonra Ole Kirk öncekinden daha büyük bir atölye inşa etti, ancak bu kez de ekonomik kriz vurdu. Üretim maliyetlerini minimize etmek için, ürünlerinin minyatür versiyonlarını üretmeye başladı. Bu minyatürler ona oyuncak üretmek için ilham oldu ve böylece 1932 yılında oyuncaklarını üretmeye başladı.
LEVI’S
Levi Strauss, Ağabeyinin New York’taki tekstil işinin bir şubesini açmak amacıyla New York’tan San Fransisco’ya az sayıda bir tekstil ürünüyle yola çıkar. Gelişinden kısa bir süre sonra bir maden arayıcısı Strauss’un ne sattığını öğrenmek ister.Strauss ona çadır ve araba örtüsü için branda bezi olduğunu söyleyince “Pantolon getirmeliydin!” diyerek yeterince dayanıklı pantolon bulamadığından bahseder. Bunun üzerine,Levi Strauss 1873′te dikişli cep modelini kullanmaya başlar.
MERCEDES-BENZ
Dünyada en çok tanınan markalardan biri olan Mercedes’in üç uzantılı yıldız figürü, markanın kara, hava ve sudaki gücünü temsil etmekte. Mercedes ambleminin mucidi Daimler’dir. Mercedes logosu, dünyada en çok tanınan markalardan biri. Ayrıca logolarının pahalı olması sebebiyle malesef en çok çalınan bir figür.
MICHELIN
Edouard Michelin 1984′te bir fuarda üst üste yığılmış otomobil lastiklerini görünce “kolları da olsa adama benzeyecek” demiş. Reklamcısına lastiklerden yapılmış bir adam çizimi siparişi vermiş. Bibendum adı verilmiş olan lastik adam böyle doğmuş.
MITSUBISHI
Üç kanatlı baklava şeklindeki logoda, Samurai armasından esinlenilmiş (Samurai Erdemi). Firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgeliyor.
NIKE
Nike’ın çalışanlarından olan Jeff Johnson, bir gece rüyasında eski Yunan tanrısı Nike’ı görür. Patronu Phil Knight, ürettiği ürün için ‘Dimension 6′ adını kullanmayı düşünürken, bu rüya markanın isminin değişmesinde etkili olur. Ünlü spor mağazası Nike adını alırken, logo da 35 dolara bir öğrenciye yaptırılır.
NISSAN
Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor. Logo, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.
OPEL
21 Ocak 1863′te girişimce Adam Opel tarafından kuruldu. Opel, önceleri sadece dikiş makineleri ve bisiklet üretiyordu. 1899 yılında otomobil üretmeye başladı. Logodaki tekerlek güveni, şimşek ise hızı simgeliyor.
PEUGEOT
Peugeot firmasının asıl işi testere ve testere levhaları. Aslan gibi “güçlü” sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan logosunu Fransızlar, daha sonra ürettikleri arabalarda da kullanmaya başladı.
RENAULT
Kübist baklava şekli. Renault baklava şeklinin bulunuşu 1930′lu yıllara dayanıyor. Logo klasik ve durgun şekli ile geleceği simgelyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault’larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.
ROLEX
Firmanın kurucusu olan Hans Wilsdorf’un hayal gücüyle ortaya çıkan bir logo. İsmin üzerindeki taç, saat ustalığının simgesi, beş parmak şeklindeki çıkıntılarda saat ustasının hünerli parmaklarını sembolize etmekte.
ROLLS ROYCE
Henry Royce 1884′te elektronik ve makine üreten bir fabrika kurdu. 1904′te ilk otomobilini yaptı. Aynı yıl Londra’da otomobil satan Charles Rolls’la tanıştı. İkili işbirliği yapmak üzere anlaştı. Royce’un yaptığı otomobilleri Rolls satmaya başladı. Otomobillerin adı “Rolls Royce” oldu. Lüks marka Rolls Royce’un kaputundaki zarif şekil 1911 yılından geliyor. Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı “Spirit of ecstasy”(yeniliğin ruhu). Şekle, halk dilinde “emily” adı verildi.
SHELL
Marcus Samuel, Londra’da doğa hayranlarına deniz kabukları satmak amacıyla küçük bir dükkân açtı. 1833′teki bu gelişmeden sonra, baba, dükkânında kendi işini yaparken Marcus’un oğlu, aydınlatma ve yemek pişirmek için Uzakdoğu’ya gaz ihraç etme fikrini geliştirdi. 1892′de ilk tankerini tutarak 4 bin ton Rus gazyağını Singapur ve Bangkok’a ulaştırdı.
Dünyaca Ünlü Hikayeler
Dünyaca ünlü logoların hikayeleri öyküleri
Dünya çapında ün yapmış markaların logolarının her birinin bir öyküsü var. İşte ilgiyle okuyacağınız dünyaca o ilginç öyküler;
GOOGLE (google'ın öyküsü)
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Google ismi, “googol” sözcüğünün üzerinde oynanılması suretiyle oluşmuştur. Edward Kasner isimli Amerikalı matematikçinin yeğeni olan Milton Sorotta tarafından bulunan “googol” sözcüğü 1 ve onun ardından 100 sıfırın gelmesiyle oluşan rakamı ifade eden matematiksel bir terim. Son şekli itibariyle Google olan bu terim, Google Inc. nin tüm dünya çapındaki mevcut her bilgiyi organize etme amacını temsil etmektedir.Google logosu da bu ismin ışığında şekil kazanmıştır.
ALFA ROMEO Hikayesi
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Alfa Romeo logo tasarımı, İtalya’nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Visconti etrafında dönüyor. Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti Ailesi’nin armasından alındı.
APPLE
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Dünyaca ünlü Apple firmasının logosundaki elmanın doğuşuyla ilgili olarak pek çok hikaye ve şehir efsanesi dolaşmakta.
Bunlardan ilki:
Yoksul bir aileden gelen Steve Jobs’un çocukluğunda okuldaki öğlen yemeği bir elmadır. Arkadaşlarının yemek çantalarında çeşit çeşit kurabiyeler, turtalar, çörekler varken onun çantasında her zaman elma vardır. California’nın Cupertino kasabasında 1 Nisan 1976′da kurulan ve dünyanın en bilinen firmaları arasına giren bilgisayar markasının hem adı hem de logosu elmadır. Yoksullukla geçen bu çocukluk yılları Steve Jobs’a elma yani ingilizce anlamıyla ‘Apple’ ilham kaynağı olmuştur.
Apple’ın ünlü elma logosuyla ilgili bir başka hikaye de İngiliz bilimadamı Alan Turing ile ilgili:
Alan Turing, Almanlar’ın kullandığı ünlü Enigma isimli şifre mekanizmasını çözerek savaşın gidişatını ciddi bir şekilde etkiliyor. Savaş sonrası ise Alan Turing’in başına korkunç şeyler geliyor. Dahi matematikçi Alan Turing bir eşcinsel ve bir gün üniversitedeki odasında bir erkek öğrenciyle yakalanıyor. O tarihlerde İngiltere’de eşcinsellik büyük bir suç ve yasalar Turing’e iki yol öneriyor. Birincisi uzun bir hapis cezası, ikincisi ise bir tedavisiyle hadımlaştırılmak. Her iki alternatif de Turing’e kabul edilemez geliyor ve bir elmanın içine bir gergedanı dahi hemen öldürecek miktarda bir zehir enjekte ediyor. Bu elmadan bir ısırık alarak yaşamına son veriyor. Alan Turing’in cesedi bulunduğunda yanında üzerinden bir ısırık alınmış elma da bulunuyor. Macintosh firmasının kurucularının da, kendileri bu konuda bir açıklama yapmamış olmarına rağmen, bu ucundan bir ısırık alınmış elmayı, bilgisayarların babası sayılan Alan Turing’e saygılarından oluşturdukları düşünülmektedir.
Apple logusuyla ilgili başka bir şehir efsanesi de, Steve Jobs’un sevgilisinin bozuk bir elma yiyerek ölmesi sonucu onu sonsuza dek yaşatma isteğiyle bu logoyu oluşturduğu..
AUDI
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Logoda bulunan dört halka, yüzük olarak nitelendiriliyor ve araba birliği için bir araya gelip ittifak kurmuş olan dört firmayı simgelemekte. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verildi. Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince’deki karşlığı olan Audi ismini seçti.
BAYER
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
1863 tarihinde boya imalatçısı olarak faaliyete başladı. 1881 tarihinde kimyevi madde üretiminde yoğunlaştı. Sağlık dünyasında devrim sayılan Aspirin 1899 yılında satışa sunuldu. Şirket, yatay ve dikey olarak yazılan BAYER logosunu 1900 yılında tescil ettirdi.
BMW
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
BMW logosunda ne görüyorsunuz? Genelde “ikisi mavi, ikisi de kırmızı dört adet alan” şeklinde bir cevap gelecektir muhtemelen. Bu cevaba katılan biriyseniz, yanıtınızın biraz zayıf kaldığını kabul etmelisiniz. Çünkü amblemdeki bu dört alan, dönen bir pervaneyi simgelemekte. Adının açılımı “Bayerischen Motoren Werke” olan firma, Birinci Dünya Savaşı sırasında uçak motorları üretmekteydi. 1923 yılında üretilmeye başlanan R 32, markanın ilk motosikleti oldu. BMW markasına sahip ilk otomobil olan Dixi ise 1929 yılında üretilmişti. Mavi-beyaz renkli sembol 1917 yılından bu yana korundu ve bugüne kadar logonun sadece küçük ayrıntılarında değişimler oldu o kadar.
COCA COLA
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Mucidi, Dr.Pemberton’un ortağı ve aynı zamanda muhsebecisi olan Frank Robinson’dur. İki C harfinin mükemmel bir estetik meydana getireceğini düşündü ve kendi el yazısıyla Coca Cola’nın bugüne uzanan logosunu oluşturdu. Logonun anlamını “Nefis ve Taze” olarak nitelendiriyor.
FENDI
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Dünyaca ünlü elbise markası olan Fendi ismi İzmir’li bir levanten aileden geliyor. Ataları İzmir’de Efendizade ailesine mensup olan bu şahıs, Efendi kelimesinin başındaki E harfini atarak ürünlerine Fendi adını vermiş.
FERRARI
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari’ye hediye ettiği at maskot bu logoyu meydana getirdi. Logodaki ana renkler sarı ile kırmızı. Aynı zamanda firma sahibinin yaşadığı şehir olan Modena’yı ve yarışa olan sevgiyi simgelemekte.
LACOSTE
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Meşhur bir tenisçi ve aynı zamanda modacı olan Fransız Rene Lacoste 1926 yılındaki şampiyonayı kazandığında kendi tasarımı olan beyaz bir gömlek giymişti. Nemi tutmayı sağlayan hafif kumaştan oluşan bir gömlekti. 1927′deki Davis Kupasında, timsah derisi bir bavul üzerine oynadığı bir bahis üzerine Amerikan basını kendisine ‘timsah’ lakabını takmıştı. Arkadaşı Robert Geore, kortlarda giydiği kıyafete bir timsah resmi çizdi ve timsah logosuda böyle oluşmuş oldu.
LEGO
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Zamanında bir marangoz olan Ole Kirk Christiansen, yaşamını bölgedeki çiftçilere evler ve mobilyalar inşa ederek kazanmaktaydı. Önce atölyesi çocuklarının çıkardığı bir yangında yandı. Bu olaydan sonra Ole Kirk öncekinden daha büyük bir atölye inşa etti, ancak bu kez de ekonomik kriz vurdu. Üretim maliyetlerini minimize etmek için, ürünlerinin minyatür versiyonlarını üretmeye başladı. Bu minyatürler ona oyuncak üretmek için ilham oldu ve böylece 1932 yılında oyuncaklarını üretmeye başladı.
LEVI’S
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Levi Strauss, Ağabeyinin New York’taki tekstil işinin bir şubesini açmak amacıyla New York’tan San Fransisco’ya az sayıda bir tekstil ürünüyle yola çıkar. Gelişinden kısa bir süre sonra bir maden arayıcısı Strauss’un ne sattığını öğrenmek ister.Strauss ona çadır ve araba örtüsü için branda bezi olduğunu söyleyince “Pantolon getirmeliydin!” diyerek yeterince dayanıklı pantolon bulamadığından bahseder. Bunun üzerine,Levi Strauss 1873′te dikişli cep modelini kullanmaya başlar.
MERCEDES-BENZ
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Dünyada en çok tanınan markalardan biri olan Mercedes’in üç uzantılı yıldız figürü, markanın kara, hava ve sudaki gücünü temsil etmekte. Mercedes ambleminin mucidi Daimler’dir. Mercedes logosu, dünyada en çok tanınan markalardan biri. Ayrıca logolarının pahalı olması sebebiyle malesef en çok çalınan bir figür.
MICHELIN
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Edouard Michelin 1984′te bir fuarda üst üste yığılmış otomobil lastiklerini görünce “kolları da olsa adama benzeyecek” demiş. Reklamcısına lastiklerden yapılmış bir adam çizimi siparişi vermiş. Bibendum adı verilmiş olan lastik adam böyle doğmuş.
MITSUBISHI
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Üç kanatlı baklava şeklindeki logoda, Samurai armasından esinlenilmiş (Samurai Erdemi). Firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgeliyor.
NIKE
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Nike’ın çalışanlarından olan Jeff Johnson, bir gece rüyasında eski Yunan tanrısı Nike’ı görür. Patronu Phil Knight, ürettiği ürün için ‘Dimension 6′ adını kullanmayı düşünürken, bu rüya markanın isminin değişmesinde etkili olur. Ünlü spor mağazası Nike adını alırken, logo da 35 dolara bir öğrenciye yaptırılır.
NISSAN
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor. Logo, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.
OPEL
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
21 Ocak 1863′te girişimce Adam Opel tarafından kuruldu. Opel, önceleri sadece dikiş makineleri ve bisiklet üretiyordu. 1899 yılında otomobil üretmeye başladı. Logodaki tekerlek güveni, şimşek ise hızı simgeliyor.
PEUGEOT
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Peugeot firmasının asıl işi testere ve testere levhaları. Aslan gibi “güçlü” sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan logosunu Fransızlar, daha sonra ürettikleri arabalarda da kullanmaya başladı.
RENAULT
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Kübist baklava şekli. Renault baklava şeklinin bulunuşu 1930′lu yıllara dayanıyor. Logo klasik ve durgun şekli ile geleceği simgelyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault’larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.
ROLEX
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Firmanın kurucusu olan Hans Wilsdorf’un hayal gücüyle ortaya çıkan bir logo. İsmin üzerindeki taç, saat ustalığının simgesi, beş parmak şeklindeki çıkıntılarda saat ustasının hünerli parmaklarını sembolize etmekte.
ROLLS ROYCE
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Henry Royce 1884′te elektronik ve makine üreten bir fabrika kurdu. 1904′te ilk otomobilini yaptı. Aynı yıl Londra’da otomobil satan Charles Rolls’la tanıştı. İkili işbirliği yapmak üzere anlaştı. Royce’un yaptığı otomobilleri Rolls satmaya başladı. Otomobillerin adı “Rolls Royce” oldu. Lüks marka Rolls Royce’un kaputundaki zarif şekil 1911 yılından geliyor. Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı “Spirit of ecstasy”(yeniliğin ruhu). Şekle, halk dilinde “emily” adı verildi.
SHELL
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Marcus Samuel, Londra’da doğa hayranlarına deniz kabukları satmak amacıyla küçük bir dükkân açtı. 1833′teki bu gelişmeden sonra, baba, dükkânında kendi işini yaparken Marcus’un oğlu, aydınlatma ve yemek pişirmek için Uzakdoğu’ya gaz ihraç etme fikrini geliştirdi. 1892′de ilk tankerini tutarak 4 bin ton Rus gazyağını Singapur ve Bangkok’a ulaştırdı.