Drift Nedir ? Arabanızın Hangi özelliklere Sahip Olması Gerekir ??

Sponsorlu Bağlantılar

oTToMaNiAc

oTToMaNiAc

Üye
    Konu Sahibi
Drift Nedir ? Arabanızın Hangi özelliklere Sahip Olması Gerekir ??
Japonya’nın dağlık coğrafyası ve bol virajlı yolları yep yeni bir motor sporları dalının doğmasını sağladı . Japonya’da 80 li yılların sonunda dağ yollarındaki virajları hızlı dönmeye çalışırken icat edilen ve büyük bir hızla tüm dünyayı sarmaya başlayan drift’ten bahsediyoruz.. Temelde otomobillerin virajları arkalarını kaydırarak dönmesinden oluşan bu spor , her ne kadar otomobillerin tur dereceleri düşse de ortaya çıkan görüntü büyük izleyici kitlelerini pistlere çekmeyi başarıyor.
Büyük bir direksiyon hakimiyeti ve denge isteyen drift için direksiyon yeteneğiniz yeterli olmayıp otomobilinizde de bazı özelliklerin bulunması gerekiyor . Drift otomobilleri arkadan itişli ve kilitli diferansiyele sahip , bu sayede otomobilin arkası kayarken kontrol altında tutulabiliyor. Bunun dışında otomobillerde büyük ebatlı jantlar ve lastiklerin bulunması da gerekmekte , aksi halde otomobilin yanal direnci yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ve lastiklerin janttan çıkmasına neden olabilir. Coil over ve eksi kamber ayarları ile otomobili drif’te hazırlamanız ve viraj içinde otomobilin yoldan çıkmasını engelleyecek kadar güçlü bir çekişi sağlamanız için de temel motor güçlendirmelerini yapmanız gerekmekte.
Umarım yardımcı olur.

Ayrıca Driftte puanlama nasıl oluyor,D1 yarışlarında yan giderek nasıl birinci oluyorlar maksat çizgiyi önde bitirmek gibi düşünen arkadaşlarımız vardır,konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen arkadaşlar için drift box'a bir göz atmalarını istiyorum..Bu box araca bağlanıyor ve drift anında otomobilin yolla yaptığı açıyı,hızını,drift anında ortaya çıkan g kuvvetini hesaplıyor ve tüm bunların ortalamasını alarak ortaya bir skor çıkarıyor..İşte japon D1 Street Legal serisinde puanlamayı yapan alet bu.Bu sayede sürücünün yaptığı drift analiz ediliyor ve en yüksek puanı alan - ki Kazama-san bu işin üstadı - birinci oluyor..

Temel Drift Teknikleri..

EL FRENİ ( E-Brake Drift)

Bu en temel tekniktir.Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.
Not: Drift sırasında ideal viraj çizgisi kaçmış ise bu teknik ile yeniden kontrol sağlanabilir.

VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock)

Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile ( yan tarafta açıklaması mevcut ) küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir.
Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.

GÜÇ İLE (Power Over)

Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.


SAVURMA (FEINT)

Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.

DEBRİYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick)

Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.Bir drift tekniğinde çok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir.


LİMİT FREN (Braking)

Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir.

ALINTIDIR ...................
 


schumici

schumici

Üye
bilgiler için sağol ama lütfen boş ve geniş arazide deneyelim eğer uygulama yapacaksak
 
oTToMaNiAc

oTToMaNiAc

Üye
    Konu Sahibi
haklısın kardes lutfen kımsenın canını yakmadan !!!
 
schumici

schumici

Üye
aynen kardeşim eğer önlemimizi almadan bu işlere kalkışırsak gerçekten çok canlar yanıyo hakkatten yazık oluyo. aman diyelim lütfen çok dikkatli olalım çünkü son pişmanlık gerçekten fayda etmiyo...
 
siberson

siberson

Üye
bu drift arabaları baya güçlü oluyor birde full elektıronik sisteme bağlılıyorlar
 
masub

masub

Üye
çok sağol kardeş
 
orgeneral2203

orgeneral2203

Üye
drift olan arabada neredeyse en az 3,2 silindir hacmi var. ve bayağı para gerektiriyor. en önemlisi de arabana acımaman gerekir. valla ben acırım arabama!!!
 
XMEN_43

XMEN_43

Üye
saolasın
 
turgay89

turgay89

Üye
guzel bilgiler ama eksiklik oldugunu dusunuyorum. anlatılanların cogu arkadan itişli araclar icin gecerli. onden cekişlilerde de yapılır elbette ama cogunlukla el freniyle olur.

ozkan2001, en az 3.2 motor lazım demişin. bunla alakası yok. 80-100hp lik arabalarla da cok rahat yapılabiliyor. en guzel ornek de tofas-sahin..
 
CryDaqqeR

CryDaqqeR

Üye
arabalar iyi olabilir ama kontrole sürdüğümüz alana aman dikkat
 


Üst Alt