BrainHacker
Üye
Derslerde başarılı olmak için
A- DERSTEN ÖNCE UYULMASI
GERKEN İLKELER:
1. Her öğrenci kendi çalışma
ortamına göre bir çalışma planı
hazırlamalı ve bu plana mutlaka
uymalıdır.
2. Çalışma metodunu dersin
özelliğine göre seçmelidir.
(Okuma, not tutma, anlatım,
tümden gelim, tüme varım gibi)
sayısal dersler çalışırken
mutlaka metodu olarak yazarak
çalışma metodu uygulanmalıdır.
3. Ders çalışmaları mutlaka belli
bir yerde sakin bir ortamda bir
masa üzerinde yapılmalıdır.
4. Hemen her derste bütün
konular çalışılmalı, konular
arasında önemli önemsiz ayrım
yapılmalıdır.
5. Ders araç ve gereçlerini
çalışmaya başlamadan önce
hazırlamalı, unutulmamalıdır ki
araç ve gereç ihtiyacı olduğunda
temin edilmeye çalışılırsa hem
zaman kaybına hem de dikkat
dağılmasına neden olur.
6. Çalışmaya psikolojik olarak
hazır olmayan kişi
problemlerinden kendisini
soyutladıktan sonra çalışmaya
başlamalıdır.
7. Öğrenmeyi aralıklarla
yapmalı, bu aralıklarda
dinlenmeyi, gezinti, söyleşi,
müzik ile yapılabilir.
8. Çalışkan konu kendi başına bir
bütün değilse, geçmiş konular
gözden geçirilmelidir.
9. Sözel dersler çalışılırken ana
düşünceleri dile getiren anahtar
kelime ve cümleler tespit
edilmeli gerekirse renkli kalemle
altları çizilmelidir.
10. İşlenecek konu dersten önce
çalışılmalı, anlaşılmayan yerler
tespit edilerek derse
girilmelidir.
11. Ders çalışılırken motive
olunmalı, televizyon karşısında
veya yatarak çalışmanın
etkinliğini azaltacağı
unutulmamalıdır.
12. Düzenli bir defter tutma
alışkanlığı kazanılmalı. Tükenmez
kalem yerine kurşun kalem
kullanmaya özen göstermelidir.
13. Çalışırken bir cevabı
ezberlemek yerine konuyu
anlamaya veya problemin çözümü
yolunu öğrenmeyi seçmelidir.
14. Anlatım dersinin arkasından
sayısal (matematik, fenbilgisi
gibi) bir ders çalışılmalıdır.
15. Sabah kahvaltısı yaparak
okula gelmesi, aksi takdirde
ders dinleme dikkatinin
azalacağı unutulmamalıdır.
B - DERS ESNASINDA
UYULMASI GEREKEN İLKELER:
1. Sınıfta dersler iyi dinlenmesi,
ders sırasında başka şeylerle
meşgul olunmamalı, anlamadığı
yeri anında öğretmenine
sormalıdır.
2. Öğretmen dersi anlatırken
üzerinde durduğu noktalar ve
sınıfa yönetilen sorular not
edilmeli ve sonra çalışılmalıdır.
3. Tahtaya yazılan bilgiler ve
problem çözümleri dikkatli bir
biçimde deftere geçirilmeli ve
kontrol edilmelidir.
4. Derslerde devamsızlık
yapılmamalı, eğer zorunlu olarak
yapılmışsa o dersteki konu
arkadaşlardan öğrenilmelidir.
Unutulmamalıdır ki bir sonraki
konunun öğrenilmesi bir önceki
konunun bilinmesine bağlıdır.
5. Sınavlarda soruların
cevaplarına geçilmeden önce
cevaplar zihinsel tasarlanmalı,
kağıtlar verilmeden önce
mutlaka kontrol edilmelidir.
C - DERSTEN SONRA
UYULMASI GEREKEN İLKELER:
1. Bütün dersler işlendikçe
çalışılmalı, konular
biriktirilmemelidir.
2. Dersler tekrar edilirken,
anlaşılmayan konular tespit
edilmeli, bir sonraki derste
öğretmenine sorarak öğrenilmeli.
Sorarak öğrenilenlerin
unutulmayacağı hatırdan
çıkarılmamalıdır.
3. Sayısal dersler çalışılırken
sınıfta öğrenilen çözüm
yollarının yanı sıra başka çözüm
yollarının da olup olmadığı
kaynak kitaplardan araştırılmalı,
özellikle örnek çözümler
çoğaltılmalıdır.
4. Zor anlaşılan konular en
verimli çalışma saatleri
ayrılmalıdır.
- - - Eklendi - - -
(Alıntı)
GERKEN İLKELER:
1. Her öğrenci kendi çalışma
ortamına göre bir çalışma planı
hazırlamalı ve bu plana mutlaka
uymalıdır.
2. Çalışma metodunu dersin
özelliğine göre seçmelidir.
(Okuma, not tutma, anlatım,
tümden gelim, tüme varım gibi)
sayısal dersler çalışırken
mutlaka metodu olarak yazarak
çalışma metodu uygulanmalıdır.
3. Ders çalışmaları mutlaka belli
bir yerde sakin bir ortamda bir
masa üzerinde yapılmalıdır.
4. Hemen her derste bütün
konular çalışılmalı, konular
arasında önemli önemsiz ayrım
yapılmalıdır.
5. Ders araç ve gereçlerini
çalışmaya başlamadan önce
hazırlamalı, unutulmamalıdır ki
araç ve gereç ihtiyacı olduğunda
temin edilmeye çalışılırsa hem
zaman kaybına hem de dikkat
dağılmasına neden olur.
6. Çalışmaya psikolojik olarak
hazır olmayan kişi
problemlerinden kendisini
soyutladıktan sonra çalışmaya
başlamalıdır.
7. Öğrenmeyi aralıklarla
yapmalı, bu aralıklarda
dinlenmeyi, gezinti, söyleşi,
müzik ile yapılabilir.
8. Çalışkan konu kendi başına bir
bütün değilse, geçmiş konular
gözden geçirilmelidir.
9. Sözel dersler çalışılırken ana
düşünceleri dile getiren anahtar
kelime ve cümleler tespit
edilmeli gerekirse renkli kalemle
altları çizilmelidir.
10. İşlenecek konu dersten önce
çalışılmalı, anlaşılmayan yerler
tespit edilerek derse
girilmelidir.
11. Ders çalışılırken motive
olunmalı, televizyon karşısında
veya yatarak çalışmanın
etkinliğini azaltacağı
unutulmamalıdır.
12. Düzenli bir defter tutma
alışkanlığı kazanılmalı. Tükenmez
kalem yerine kurşun kalem
kullanmaya özen göstermelidir.
13. Çalışırken bir cevabı
ezberlemek yerine konuyu
anlamaya veya problemin çözümü
yolunu öğrenmeyi seçmelidir.
14. Anlatım dersinin arkasından
sayısal (matematik, fenbilgisi
gibi) bir ders çalışılmalıdır.
15. Sabah kahvaltısı yaparak
okula gelmesi, aksi takdirde
ders dinleme dikkatinin
azalacağı unutulmamalıdır.
B - DERS ESNASINDA
UYULMASI GEREKEN İLKELER:
1. Sınıfta dersler iyi dinlenmesi,
ders sırasında başka şeylerle
meşgul olunmamalı, anlamadığı
yeri anında öğretmenine
sormalıdır.
2. Öğretmen dersi anlatırken
üzerinde durduğu noktalar ve
sınıfa yönetilen sorular not
edilmeli ve sonra çalışılmalıdır.
3. Tahtaya yazılan bilgiler ve
problem çözümleri dikkatli bir
biçimde deftere geçirilmeli ve
kontrol edilmelidir.
4. Derslerde devamsızlık
yapılmamalı, eğer zorunlu olarak
yapılmışsa o dersteki konu
arkadaşlardan öğrenilmelidir.
Unutulmamalıdır ki bir sonraki
konunun öğrenilmesi bir önceki
konunun bilinmesine bağlıdır.
5. Sınavlarda soruların
cevaplarına geçilmeden önce
cevaplar zihinsel tasarlanmalı,
kağıtlar verilmeden önce
mutlaka kontrol edilmelidir.
C - DERSTEN SONRA
UYULMASI GEREKEN İLKELER:
1. Bütün dersler işlendikçe
çalışılmalı, konular
biriktirilmemelidir.
2. Dersler tekrar edilirken,
anlaşılmayan konular tespit
edilmeli, bir sonraki derste
öğretmenine sorarak öğrenilmeli.
Sorarak öğrenilenlerin
unutulmayacağı hatırdan
çıkarılmamalıdır.
3. Sayısal dersler çalışılırken
sınıfta öğrenilen çözüm
yollarının yanı sıra başka çözüm
yollarının da olup olmadığı
kaynak kitaplardan araştırılmalı,
özellikle örnek çözümler
çoğaltılmalıdır.
4. Zor anlaşılan konular en
verimli çalışma saatleri
ayrılmalıdır.
- - - Eklendi - - -
(Alıntı)