ponçikEnişte
Üye
-
Konu Sahibi
-
i3'de yetebilir ama ben kendimde yakında cad kullanacağım için duyduğuma göre en sağlamı i5 üzeri işlemciler.bu pc yeterde artar bile benim teyzemin ogluda auto cad cs4 falan i3 4gb ram li pcde kolayca yapiyodu
yani ne kadar ozellikli o kadar iyii3'de yetebilir ama ben kendimde yakında cad kullanacağım için duyduğuma göre en sağlamı i5 üzeri işlemciler.
İşlemci ultrabook işlemcisi olduğundan uzun kullanım süreleri sağlayabilmek için normal frekansları düşük oluyor. Benim kendi laptopum'unda i5 4210u işlemcisi var ve performans açısından hiç sorun yaşamadım çünkü turbo boost ile 2,7Ghz'e çıkabiliyorAutoCAD için işlemci gücü önemli değil mi? 1.7Ghz düşük bence.
Güzelmiş. Hem yeni nesil işlemci hem 6gb ram hemde nvidia 840m ile kuvvetli ekran kartı var.Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınızbu yeterli olacaktır
yani ne kadar ozellikli o kadar iyiLinkleri görüntülemek için kayıt olmalısınızsenin icin tavsiyem
Süper özellikleri var ama tavsiyeyi isteyen arkadaş laptop'u bir kız kullanacak demiş ve benim bildiğim oyun oynayan pek kız yokLinkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
i5 H series ve GTX850m dir. bu fiyata en iyisi budur.
öneri yaparken iyice araştırmanızı tavsiye ederim
kız erkek fark etmez. aynı paraya daha iyi cihaz almak varken niye diğerine para verilsin.Süper özellikleri var ama tavsiyeyi isteyen arkadaş laptop'u bir kız kullanacak demiş ve benim bildiğim oyun oynayan pek kız yok
Ve okuduğuma göre H işlemciler çok çok fazla enerji istiyormuş.
Benim üniversitede gördüğüm kızlar daha hafif ve pili uzun giden ultrabook'lar kullanıyor. Yoksa gerçekten süper fp'si var cihazın
Ona lafım yok zaten ne kadar özellik o kadar iyi. Tamam eyvallah ama böyle güçlü modeller veya daha doğrusu çok enerji harcayan sistemler 3 saat anca çıkartıyor. Şimdi bu arkadaşımız oyun oynamıyorsa ve laptopu üniversiteye götürmek istiyorsa o güçlü ekran kartı hiç bir işine yaramaz ve o H modeli işlemci U veya M modellere göre çok daha fazla enerji harcıyor.kız erkek fark etmez. aynı paraya daha iyi cihaz almak varken niye diğerine para verilsin.
H series bile olsa güç tasarrufunda hepsi aynı enerjiyi tüketir merak etmeyin
bu watt değerleri %100 kullanım da çektiği enerji.*Tekrar baktım
i5 4200H -> 47W
İ5 4210u -> 15W
O zaman da 15W'da çalışan i5 4210u kadar hızlı olmaz.bu watt değerleri %100 kullanım da çektiği enerji.
masaüstünde beklerken internette gezerken veya bir sunum yaparken belge hazırlarken iki işlemcide aynı gücü harcar.
3-5 watt değerlerinde seyreder güç tüketimi.
ayrıca windows güç ayarlarından maximum işlem yükünü sınırlandırabilir frekans kısıtlaması yapabilirsiniz.
benim i5-2430m işlemcimi max 1.8ghz ile sınırlandırmam gibi
H serisi içinde aynısını yapıp 15watt değerinde sınır koymuş olursun
arabalarla uzaktan yakından alası yokO zaman da 15W'da çalışan i5 4210u kadar hızlı olmaz.
İnternette falan dolaşırken fark olmasada cad kullanırken biri 10W harcar biri 30W.
Ben bunu biraz arabalara benzettim. Biri 10 litre yakıyor biri 30 litre. O 30 litre yakan arabayı 10 litreye düşürmek için çok az gaza basman lazım. Gaza basmayınca da arabanın 10 litrelik arabaya nazaran verdiği ekstra güç hiçbir işe yaramıyor.
Benim demek istediğim performans açısından çok fazla fark olmadığı halde H modeller M ve U modellere göre çok aşırı enerji harcıyor ve üniversiteli bir genç kıza U işlemci daha mantıklı gibi geliyor bana.
Tamam hocam ben araba olayını öylesine ben kendim benzettim diye söyledimarabalarla uzaktan yakından alası yok
teknik bilgiye ihtiyacın var.
4210u base frekans 1.7ghz turbo 2.4ghz çalışır. 8-17-24-27 çarpan aralığındadır.
4200h base frekans 2.8ghz turbo 3.3ghz çalışır. 8-28-33-34 çarpan aralığındadır.
çalışma frekanslarını çarpanları belirler. çarpan arttıkça istenilen voltaj artar buna bağlı olarak watt yükselir.
iki işlemciyide aynı çarpanda örnek verirsek 14 çarpanda yani 1.4ghz de çalıştırırsan aynı watt değerinde çalışır aynı performansı verirler.
4200h' ın 47 watt oluş sebeplerinden biri integrated gpu farklarıdır.
4210u da HD4400 bulunur 4200H ta HD4600 bulunur.
2. fark ise aradaki çarpan farkı olan 33-24 ten gelen 900 mhzlik bir farkın istediği voltaj nedeniyle artan watt değeridir.
çarpan voltajları sabit değildir artarak gider.
çekirdek voltajı tablosu çizersem eğer şöyle olur. (4. nesilin voltajlarını bulamadım örnek olması amacıyla 2. nesil voltaj tablosudur bu)
birkaç istisna var onları önceden yazayım.
4210u da 25-26-27. çarpanları tek çekirdek bazındadır. çift çekirdek olarak max 24 çarpana çıkabilir.
4200h da 34. çarpan tek çekirdek bazındadır çift çekirdek olarak max 33. çarpana çıkabilir.
sonuç olarak
4210u işlemci 24 dual çarpan 1,09volt ile çalışır
4200h işlemci 33 dual çarpan 1.27volt ile çalışır.
aynı çarpanda aynı enerjiyi harcarlar, aynı performansı verirler.
çarpanı sınırlandırmakta senin elinde
Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
doğrudur ancak yanlış örnek yanlış yönlenmeye sebebiyer verirTamam hocam ben araba olayını öylesine ben kendim benzettim diye söyledim
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?