HeiLmasTer®
Üye
Arçelik, Hindistana fabrika kuracak
Uzun zamandır Türk- Hint İş Konseyi öncülüğünde çalışmalarını sürdüren Arçelik, Hindistan’da yatırım yapmaya karar verdi. Gelirinin yarısını uluslararası satışlardan elde eden Arçelik, ‘Asya’nın silikon vadisi’ olarak adlandırılan Bengalore şehrinde bir üretim tesisi kuracak. Altı milyonluk nüfusuyla Bengalore, Intel, IBM, Oracle gibi devlerin de üssü.
Jefi Kamhi’nin başkanlığını yürüttüğü Türk- Hint İş Konseyi, Türkiye’den yatırımcıları bölgeye çekmek için çalışmaya devam ediyor. Arçelik’in ardından Koç Topluluğu da Hindistan’da yatırım için fizibilite çalışmalarına başladı. Koç Topluluğu da Arçelik gibi Bengalore merkezli olarak hareket edecek.
Hindistan'da halen tekstilden havayolu hizmeterine, otomotivden inşaata pek çok sektörde faaliyet gösteren Türk firmaları var.
Türkiye bir yandan yabancı yatırımı çekerken bir yandan da kendisi dış yatırımcı olarak adından daha sık söz ettiriyor. Son olarak Romanya, Rusya ve Çin'de fabrikaları olan Arçelik, dünyanın en hızlı büyüyen ikinci ekonomisi olan Hindistan'da yatırım yapmaya karar verdi.
Jefi Kamhi’nin başkanlığını yürüttüğü Türk- Hint İş Konseyi, Türkiye’den yatırımcıları bölgeye çekmek için çalışmaya devam ediyor. Arçelik’in ardından Koç Topluluğu da Hindistan’da yatırım için fizibilite çalışmalarına başladı. Koç Topluluğu da Arçelik gibi Bengalore merkezli olarak hareket edecek.
Hindistan'da halen tekstilden havayolu hizmeterine, otomotivden inşaata pek çok sektörde faaliyet gösteren Türk firmaları var.
