Symbianist
Üye
Aliexpress Para İadesi ile İlgili Tavsiye, İbret, Macera (Adınız Siz Koyun)
Merhaba arkadaşlar.
(Biraz uzun bir yazı ama yaşadıklarımı anlatma gereği hissettim. Belki birilerine de faydası olur)
Geçenlerde Aliexpress'ten evde arızalı olarak yatan bir android telefon için ekran ve şarj soketi sipariş ettim. Bir süre sonra ikisi de güzelce köpüklü paketlere sarılmış vaziyette geldi.
Genelde Türkiye'den ya da Aliexpress'ten yaptığım alışverişlerde kırılacak, pahalı ürünler elime ulaştığında, videoya kaydederek açıyorum ki hak iddia etmem gerektiğinde elimde kanıtım olsun. Özellikle buna Türkiye'den yaptığım alışverişlerde daha çok ihtiyaç duyuyorum.
Başlıyoruz
Dediğim gibi ekran ve şarj soketi elimde ulaştığında ne olur ne olmaz diye paketin açılışını kamera ile kaydettim. Pakette herhangi bir deformasyon veya hasar yoktu. Paketleme iyiydi ve eksik parça yoktu. Hassas bir şekilde ekranı telefona taktım.
Ekranın dokunmatiğinde herhangi bir sorun yoktu. Fakat ekranın sol alt kısmında sarı bir leke ve orta kısmında da kalıcı bir mavi leke vardı. Ekranı 3 defa söküp tekrar taktım, yine aynı lekeler gitmedi. Vidalarını gevşeterek denedim yine gitmedi. Bunun üzerine bu sorunları videoya kaydettim.
Ekranın ne zaman bozulacağını kestiremediğimden de paraya onay verirsem (Onaydan sonraki 15 gün içinde anlaşmazlık açılabiliyor ama ben genelde gelir gelmez sorun varsa onay vermeden önce anlaşmazlık açarım) ve beklersem ekran tamamen gidebilir düşüncesiyle videoyu, fotoğrafları vs. yükleyerek anlaşmazlık açtım.
Anlaşmazlık açmamın ardından satıcı bana mesaj attı ve hatanın büyük ihtimalle benden kaynaklandığını, muhtemelen ekranı yerine takamadığımı, soketleri temizlememi falan söyledi (Halbuki soketler dikey geçmeli, temizlenecek yeri yok, yatay olsa temizlemek gerekir belki). Yani tamamen beni suçladı. Kendilerinden kaynaklanabilecek bir hatadan bahsetmedi bile. Ben de kesinlikle benim hatam olmadığını, 3 defa söküp geri taktığımı söyledim. Gerçekten de özenle taktım yerine. Zaten elektronik bir numaralı hobimdir. Anlarım yani bu işlerden. Altına yumuşak bez bile koydum ki ekran zarar görmesin diye. Neyse, satıcı para iadesini tekrar reddetti.
(İki taraf da teklifleri reddedince Aliexpress devreye giriyor. )
Bunun üzerine Aliexpress devreye girdi. Satıcı muhtemelen Aliexpress yetkililerinin beni haklı göreceğini tahmin etti ve kendi aklınca uyanıklık yaptı, bana küstahça bir mesaj attı ve” Eğer kendilerine 5 yıldız verirsem para iadesini kabul edeceklerini” söyledi. Ben de hiçbir şey yazmadım ve Aliexpress canlı sohbet uygulaması üzerinden müşteri hizmetlerine ulaştım. Durumu anlattım. Satıcının bana söylediklerini aktardım. Hatta mesajlarıma da bakmalarını söyledim.
(Aliexpress müşteri hizmetleri cidden iyi ilgileniyor müşterilerle. Daha önceden de çok yazışmışlığım vardır. Derdinizi iyice anlatınca hemen çözüme kavuşturuyorlar ama eliniz de güçlü olmalı.)
Sonuç olarak, Aliexpress müşteri hizmetleri, “Kesinlikle böyle satıcıların Aliexpress’in itibarını zedelemesine izin vermeyeceklerini ve gereğini derhal yapacaklarını” belirtti. Arkasından da bir gün sonra para tarafıma iade edildi.
Aliexpress’ten 150 kadar belki de daha fazla alışveriş yapmış birisi olarak derim ki, siz dürüst davranır ve bazı hususlara da dikkat ederseniz, Aliexpress, müşteriyi korumak için elinden geleni yapıyor.
Gelelim tavsiyelere (Aklıma geldikçe burayı güncellerim, şimdilik bunlar geldi);
Satın alırken,
- Bir ürünü alırken yorumlara bakın, sırf satıcının puan yüzdesi yüksek diye güvenmeyin, tamam o bir kriter ama tek başına yeterli değil,
- Bir ürünün illa en ucuzunu satandan almayın, ben öyle yapıyorum bazen, iyi çıktığı da oldu, kötü çıktığı da, küçük fiyat farkları varsa daha çok olumlu yorumu olandan alın bence,
- Aklınıza takılanı satıcıya sorun, bunu şunun için de söylüyorum, diyelim ki satıcıdan bir ampul aldınız, almadan önce de sordunuz adama ve size beyaz istemenize rağmen sarı ampul geldi, genelde anlaşmazlık açar paranızı alırsınız ama yine de satıcının verdiği cevap da sizin için bir delil olur, ampul ucuz ama ya pahalı bir şey alırsanız ne olacak?
- Her ürünün soru cevap kısmı da oluyor, oralara bakın ki bazen kafanıza takılan soruların cevaplarını orada da görebilirsiniz,
Satın aldıktan sonra,
- Ürününüzün kargo durumunu takipsiz bile olsa kontrol edin, bazen alakasız bir ürün bile gümrüğe takılıp geri dönüyor (Başıma geldi. Bir devre elemanı almıştım, ucuz bir şeydi. Gümrükten geri dönmüş haberim yok. Satıcı söylemese bilemezdim. Böyle durumlarda anlaşmazlık açıp ‘customs problem’ seçince hemen paranız iade ediliyor. Zaten sistemde de ürünün gümrüğe takıldığı yazıyor. Sizin ispat etmenize gerek yok.),
- Yukarıda da belirttiğim gibi gelen ürünlerin (özellikle pahalı olanların) bence her aşamasını mutlaka videoya alın, özellikle paketleri açarken videoya alın (Niye mi; eksik, yanlış kırılmış ürün istemezsiniz herhâlde), paketi açmadan önce paketin üzerinde adres, isim, satıcı vs. yazan kısma yakınlaştırın kamerayı ki görünsün her şey, Aliexpress özellikle anlaşmazlık durumlarında videoya önem veriyor, 500 mb olmak üzere 1 video yükleyebiliyorsunuz, ben youtubea da yüklemiştim, onu kabul etmiyorlar haberiniz olsun,
- Özellikle takipli kargolarda sizin ürünü teslim aldığınız bazen hemen sisteme düşüyor ve siz onaylamasanız bile otomatik onay süreci başlıyor, bu yüzden takipli kargolar konusunda kontrol işlemlerinizi yaparken daha hızlı olun (Yanlış hatırlamıyorsam teslim aldığınız sisteme düşerse hemen bir mail geliyor ve 2-3 gün içinde onaylamazsanız otomatik onaylanır haberiniz olsun deniyor.),
Aliexpress canlı chat üzerinden müşteri hizmetlerine bağlandığınızda (İngilizce),
- Bu uygulama çok iyi yapılandırılmış, öncelikle uygulamayı açtığınızda sizi Eva adlı bilgisayar tabanlı bir sistem karşılıyor ve kısaca durumunuzu anlatın, yandaki ekrandan çözüme kavuşturmak istediğiniz ürününüzü seçin falan diyor, siz seçiyorsunuz ve derdiniz ile ilgili bir şeyler yazıyorsunuz, sonunda sorun çözülmezse sizi kanlı canlı bir müşteri temsilcisine aktarıyor, yani Eva’yı bir şekilde geçmek gerek,
- İşte bu aşamada müşteri temsilcisine durumunuzu açık ve net bir şekilde aktarıyorsunuz, Aliexpress müşteri temsilcileri gerçekten çok nazik, sizin de kibar olmanız ve gerektikçe teşekkür etmeniz daha iyi olabilir (Ben öyle yapıyorum ve çok da faydasını gördüm), ne olacak sanki o teşekkür edince siz de bir Thanks yazın ki hem insanlık olsun hem de işiniz de görülsün,
- Ortalama bir İngilizce yeterli ama baya hızlı yazıyorlar, o yüzden önceden söylemeyi planladığınız şeyler varsa bir yere yazın ve gerektiğinde kopyala yapıştır ile anı kurtarın yoksa “orda mısın”, “dediğimi anladın mı” gibisinden temsilci tacizine uğrayabilirsiniz.
Üstte de ifade ettiğim gibi aklıma geldikçe eklemeler yaparım.
(Biraz uzun bir yazı ama yaşadıklarımı anlatma gereği hissettim. Belki birilerine de faydası olur)
Geçenlerde Aliexpress'ten evde arızalı olarak yatan bir android telefon için ekran ve şarj soketi sipariş ettim. Bir süre sonra ikisi de güzelce köpüklü paketlere sarılmış vaziyette geldi.
Genelde Türkiye'den ya da Aliexpress'ten yaptığım alışverişlerde kırılacak, pahalı ürünler elime ulaştığında, videoya kaydederek açıyorum ki hak iddia etmem gerektiğinde elimde kanıtım olsun. Özellikle buna Türkiye'den yaptığım alışverişlerde daha çok ihtiyaç duyuyorum.
Başlıyoruz
Dediğim gibi ekran ve şarj soketi elimde ulaştığında ne olur ne olmaz diye paketin açılışını kamera ile kaydettim. Pakette herhangi bir deformasyon veya hasar yoktu. Paketleme iyiydi ve eksik parça yoktu. Hassas bir şekilde ekranı telefona taktım.
Ekranın dokunmatiğinde herhangi bir sorun yoktu. Fakat ekranın sol alt kısmında sarı bir leke ve orta kısmında da kalıcı bir mavi leke vardı. Ekranı 3 defa söküp tekrar taktım, yine aynı lekeler gitmedi. Vidalarını gevşeterek denedim yine gitmedi. Bunun üzerine bu sorunları videoya kaydettim.
Ekranın ne zaman bozulacağını kestiremediğimden de paraya onay verirsem (Onaydan sonraki 15 gün içinde anlaşmazlık açılabiliyor ama ben genelde gelir gelmez sorun varsa onay vermeden önce anlaşmazlık açarım) ve beklersem ekran tamamen gidebilir düşüncesiyle videoyu, fotoğrafları vs. yükleyerek anlaşmazlık açtım.
Anlaşmazlık açmamın ardından satıcı bana mesaj attı ve hatanın büyük ihtimalle benden kaynaklandığını, muhtemelen ekranı yerine takamadığımı, soketleri temizlememi falan söyledi (Halbuki soketler dikey geçmeli, temizlenecek yeri yok, yatay olsa temizlemek gerekir belki). Yani tamamen beni suçladı. Kendilerinden kaynaklanabilecek bir hatadan bahsetmedi bile. Ben de kesinlikle benim hatam olmadığını, 3 defa söküp geri taktığımı söyledim. Gerçekten de özenle taktım yerine. Zaten elektronik bir numaralı hobimdir. Anlarım yani bu işlerden. Altına yumuşak bez bile koydum ki ekran zarar görmesin diye. Neyse, satıcı para iadesini tekrar reddetti.
(İki taraf da teklifleri reddedince Aliexpress devreye giriyor. )
Bunun üzerine Aliexpress devreye girdi. Satıcı muhtemelen Aliexpress yetkililerinin beni haklı göreceğini tahmin etti ve kendi aklınca uyanıklık yaptı, bana küstahça bir mesaj attı ve” Eğer kendilerine 5 yıldız verirsem para iadesini kabul edeceklerini” söyledi. Ben de hiçbir şey yazmadım ve Aliexpress canlı sohbet uygulaması üzerinden müşteri hizmetlerine ulaştım. Durumu anlattım. Satıcının bana söylediklerini aktardım. Hatta mesajlarıma da bakmalarını söyledim.
(Aliexpress müşteri hizmetleri cidden iyi ilgileniyor müşterilerle. Daha önceden de çok yazışmışlığım vardır. Derdinizi iyice anlatınca hemen çözüme kavuşturuyorlar ama eliniz de güçlü olmalı.)
Sonuç olarak, Aliexpress müşteri hizmetleri, “Kesinlikle böyle satıcıların Aliexpress’in itibarını zedelemesine izin vermeyeceklerini ve gereğini derhal yapacaklarını” belirtti. Arkasından da bir gün sonra para tarafıma iade edildi.
Aliexpress’ten 150 kadar belki de daha fazla alışveriş yapmış birisi olarak derim ki, siz dürüst davranır ve bazı hususlara da dikkat ederseniz, Aliexpress, müşteriyi korumak için elinden geleni yapıyor.
Gelelim tavsiyelere (Aklıma geldikçe burayı güncellerim, şimdilik bunlar geldi);
Satın alırken,
- Bir ürünü alırken yorumlara bakın, sırf satıcının puan yüzdesi yüksek diye güvenmeyin, tamam o bir kriter ama tek başına yeterli değil,
- Bir ürünün illa en ucuzunu satandan almayın, ben öyle yapıyorum bazen, iyi çıktığı da oldu, kötü çıktığı da, küçük fiyat farkları varsa daha çok olumlu yorumu olandan alın bence,
- Aklınıza takılanı satıcıya sorun, bunu şunun için de söylüyorum, diyelim ki satıcıdan bir ampul aldınız, almadan önce de sordunuz adama ve size beyaz istemenize rağmen sarı ampul geldi, genelde anlaşmazlık açar paranızı alırsınız ama yine de satıcının verdiği cevap da sizin için bir delil olur, ampul ucuz ama ya pahalı bir şey alırsanız ne olacak?
- Her ürünün soru cevap kısmı da oluyor, oralara bakın ki bazen kafanıza takılan soruların cevaplarını orada da görebilirsiniz,
Satın aldıktan sonra,
- Ürününüzün kargo durumunu takipsiz bile olsa kontrol edin, bazen alakasız bir ürün bile gümrüğe takılıp geri dönüyor (Başıma geldi. Bir devre elemanı almıştım, ucuz bir şeydi. Gümrükten geri dönmüş haberim yok. Satıcı söylemese bilemezdim. Böyle durumlarda anlaşmazlık açıp ‘customs problem’ seçince hemen paranız iade ediliyor. Zaten sistemde de ürünün gümrüğe takıldığı yazıyor. Sizin ispat etmenize gerek yok.),
- Yukarıda da belirttiğim gibi gelen ürünlerin (özellikle pahalı olanların) bence her aşamasını mutlaka videoya alın, özellikle paketleri açarken videoya alın (Niye mi; eksik, yanlış kırılmış ürün istemezsiniz herhâlde), paketi açmadan önce paketin üzerinde adres, isim, satıcı vs. yazan kısma yakınlaştırın kamerayı ki görünsün her şey, Aliexpress özellikle anlaşmazlık durumlarında videoya önem veriyor, 500 mb olmak üzere 1 video yükleyebiliyorsunuz, ben youtubea da yüklemiştim, onu kabul etmiyorlar haberiniz olsun,
- Özellikle takipli kargolarda sizin ürünü teslim aldığınız bazen hemen sisteme düşüyor ve siz onaylamasanız bile otomatik onay süreci başlıyor, bu yüzden takipli kargolar konusunda kontrol işlemlerinizi yaparken daha hızlı olun (Yanlış hatırlamıyorsam teslim aldığınız sisteme düşerse hemen bir mail geliyor ve 2-3 gün içinde onaylamazsanız otomatik onaylanır haberiniz olsun deniyor.),
Aliexpress canlı chat üzerinden müşteri hizmetlerine bağlandığınızda (İngilizce),
- Bu uygulama çok iyi yapılandırılmış, öncelikle uygulamayı açtığınızda sizi Eva adlı bilgisayar tabanlı bir sistem karşılıyor ve kısaca durumunuzu anlatın, yandaki ekrandan çözüme kavuşturmak istediğiniz ürününüzü seçin falan diyor, siz seçiyorsunuz ve derdiniz ile ilgili bir şeyler yazıyorsunuz, sonunda sorun çözülmezse sizi kanlı canlı bir müşteri temsilcisine aktarıyor, yani Eva’yı bir şekilde geçmek gerek,
- İşte bu aşamada müşteri temsilcisine durumunuzu açık ve net bir şekilde aktarıyorsunuz, Aliexpress müşteri temsilcileri gerçekten çok nazik, sizin de kibar olmanız ve gerektikçe teşekkür etmeniz daha iyi olabilir (Ben öyle yapıyorum ve çok da faydasını gördüm), ne olacak sanki o teşekkür edince siz de bir Thanks yazın ki hem insanlık olsun hem de işiniz de görülsün,
- Ortalama bir İngilizce yeterli ama baya hızlı yazıyorlar, o yüzden önceden söylemeyi planladığınız şeyler varsa bir yere yazın ve gerektiğinde kopyala yapıştır ile anı kurtarın yoksa “orda mısın”, “dediğimi anladın mı” gibisinden temsilci tacizine uğrayabilirsiniz.
Üstte de ifade ettiğim gibi aklıma geldikçe eklemeler yaparım.