_KadirşinaS_
Üye
Konuyu saptırmak istemiyorum ama sizin gibi düzgün yorumları olan birini de yok sayıp geçiştiremeyeceğim. Fakat bir tavsiyem var, eğer mevcut konuyla ilgisiz paylaşmak istediğiniz şeyler varsa pm'den devam edelim ve mümkünse iftardan sonra.Şimdi gelelim yorumlarınıza:Ben genel olarak bir yazı yazmıştım sonra sizin yazımı alıntıladığınız ve bana sana şu kadarını söyleyeyim, sence daha ne kadar... diye hitaplarınızın bulunduğu yazınızı gördüm Doğal olarak size cevap verdim ben de
İşte tam da bundan bahsediyordum ben de, bana çok güzel bir örnek verdiniz
İnsan düşünen bir hayvandır. Bu önermeyi bir yerden duydunuz. Peki ne kadar sorguladınız
Bu sözü Aristoteles söylemiştir Çözümlemesini yaparsak;
1) İnsan bir hayvandır.
2) İnsanla hayvan arasındaki tek fark düşünmektir.
Birinci açılımı kabul edersek evrim teorisine yol vermiş oluruz (Ki inandığınızı pek zannetmiyorum). Zira insanın hayvan olduğu iddiası Darwin tarafından teorileştirilmiştir ve maymundan evrimleşilmiş iddiasıyla desteklenmiştir. Genel olarak dinsel dogmalara bağlı kesimler insanın bir hayvan olduğunu reddederler, Tanrı'nın bizzat insan olarak yarattığı savunulur, Adem ve Havva'dan türenildiği savunulur Bu da insan düşünen bir hayvandır önermesine şiddetle karşı çıkmalarını sonuçlar, insan bir hayvan değildir diye Kısacası sizin mutlak bir şekilde kabul ettiğinizi gördüğüm insan düşünen bir hayvandır sözü tartışmalı olup, bir filozofça ortaya atılmıştır Bu nedenle bu söz, bahsettiğiniz gibi bir TANIM değildir
Ayrıca sorgulamamak ve yargısız infaz tam da sözlerinizin aksine insanın tabiatında vardır! Sizin ve Aristo'nun tanımına göre aslen hayvan olan insan her zaman düşünmez (kaldı ki rahatça tahmin edebileceğiniz üzere Aristo ve benim düşünmekten kastımız Felsefi düşünmektir, yoksa -örneğin- "bu adam da ne kadar çokbilmiş" düşüncesi kastedilmez ) Hele sorgulamayı nadir sayıda insan gerçekleştirir
Keşke siz ve Aristo haklı olsanız Her insan düşünebilse, sorgulayabilse
1.)Tabiki insanın hayvandan geldiğine inanmıyorum
2.)O felsefeyi kullanmamdaki amaç insanın beynini kullanmadan yargıya varması demek, onun bir hayvandan farkı kalmaması demektir tezimi doğrulamaktı.Kaldı ki insanın illa hayvandan gelmesi gerekmiyor bu önermeyi ortaya atmak için. İnsanın düşünme vasfını elinden alırsak sizce hayvandan ne farkı kalır?Sadece nefes alıp veren,yaşamını bilinçsizce sürdüren yalın bir canlı kalır.Yani illa bu önermeyi evrim teorisinden yola çıkarak çözümlemeniz gerekmez.İnsana yapısal olarak da bakabilirsiniz ki bu çok daha doğru bir yaklaşım olur kanımca.
3.)Eğer yargısız infaz bir insan tabiatında varsa, o insanın tabiatında sorun vardır. Çünkü düşünüp sorgulama olmadan karar vermek, demin söylediğim önermeyi doğrular.
4.)Sözü alelade bir yerden duymadım bilinçli olarak dinledim. "düşünüyorum öyleyse varım" önermesinin Descartes'a ait olduğunu bildiğim gibi, yazdığım önermenin de Aristoteles'e ait olduğunu, hatta "insan politik bir hayvandır" sözünün biraz değiştirilmiş bir hali de olduğunu biliyorum.
Sonuç olarak konuya geri dönersek. Ben adı geçen oluşumu dışarıdan ve içeriden görmüş biri olarak en baştan beri söylediğim herşeyin arkasındayım. Eğer söylediklerimi şahsına hakaret olarak algılayan arkadaşlar varsa, kendilerinden özür dilerim.Niyetim kimseyle tartışmak değil.