5800 müzik çalar güncellemesi....

Sponsorlu Bağlantılar

deadlydesire

deadlydesire

Üye
nasıl yaptın anlat da
 


pcwolf

pcwolf

Üye
LRC Editor tamamen ücretsiz bir yazılım ve Winamp'le beraber çalışıyor.



Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi arabirim oldukça basit.

Üstte File / Tag/ Playback / Option / Help menülerinin altında yer alan siyah bantta o an Winamp'te çalan şarkının adı ve şarkıcı adı gözüküyor.

Siyah bantın hemen altındaki lacivert bar şarkının ilerleme durumunu belirtiyor.

Bir altından en soldaki düğmeler ise bütün işi yapmamızı sağlayan kontrollerimiz.

İlk sırada soldan sağa düğmelerin işlevleri şöyle

Winamp'te önceki şarkı / Çal / Duraklat / Durdur / Winamp'te sonraki şarkı.

Bu düğmeler sayesinde Winamp'i kontrol edebiliyoruz.

Bunların bir alt satırında yer alan düğmeler ise şarkı sözü dosyamızı oluşturmamızı sağlıyor.

Soldan sağa sırasıyla

Winamp'te şarkıyı 2 sn. geri al / Satır başındaki zaman kodunu kaldır/ Satır başına zaman kodu ekle /Winamp'te şarkıyı 2 sn. ileri al

Devamında yer alan bölüm ise birinci maddede ayrıntısını verdiğim özel tag'ler için. Burayı siz dolduruyorsunuz. En azında şarkı adını ve şarkıcıyı girmeniz çok önemli.

Düğmelerin bulunduğu gri bölümün sağında kalan büyük beyaz bölüm ise şarkı metnini yapıştıracağımız alan.

En üstte yer alan File / Tag/ Playback / Option / Help menülerinin altındaki ayarlara değinmeyeceğim zira bunları kendiniz de ilk şarkı sözünüzü hazırladıktan sonra hemen çözersiniz, zaten fazla da bir şey yok.

Arayüzü tanıdığımıza göre şimdi şarkı sözü dosyası nasıl oluşturulur ona bakalım.

İlk önce Winamp'te şarkı sözünü oluşturmak istediğimiz şarkıyı açın ve durdurun. LRC Editor yazılımını çalıştırın - Siyah bantta şarkınızın adını görüyor olmalısınız.

Şimdi bize şarkının düz metin halinde sözleri lazım, bunun için iki yöntem var:

- Siz dinleyerek oluşturabilir ya da
- Google'dan mesela "lyrics jem come on closer" gibi bir tanımlama ile kolayca kapabilirsiniz

Buradaki örnekte ben Google'de arama yaptırıp ilk çıkan sonuca tıkladım ve kopyala/yapıştır ile sözleri LRC Editor'ün beyaz bölümüne yapıştırdım.

Tabii sol bölümde şarkı bilgilerini de elimle girdim.

Yapıştırma işlemini yaparken DİKKAT edilmesi gerekn önemli bir nokta var: Sözler arasında BOŞ SATIRLAR BULUNMAMALI ve [Chorus] gibi söz içermeyen satırlar/ifadeler SİLİNMELİ !

Bazen nakarat bölümü bir kez yazıldıktan sonra alt kısımlarda [Repeat] şeklinde ifade edilip alt bölümlerde yer almıyor, bu durumda tavsiyem üstten nakaratı alıp [Repeat] yazan bölümlere yapıştırmak; evet iş biraz daha uzuyor ama sonuçta en iyisini elde etmek istiyoruz öyle değil mi ?

Hazırlığımız bitmiş durumda, artık sözleri şarkıyla senkronize edebiliriz.



Yapmamız gereken ilk önce kontrollerdeki Play/Çal tuşuna basıp şarkıyı başlatmak ve her satırdaki ilk kelimeyi DUYAR DUYMAZ kontrollerdeki üstteki resimde kırmızı kare içerisinde gösterilen düğmeye bir kez basmak.

Her basışınızda bastığınız andaki zaman kodu satır başına eklenecek ve bir sonraki satıra otomatik olarak atlanacaktır.

Düğmeye fareyle tıklamak yerine klavyeden F5 tuşunu da kullanabilirsiniz.

Bir süre ilerledikten sonra ekran şu şekilde gözükecektir.

Şarkının sonuna kadar aynı işlemi yapın ve File > Save As ile dosyayı uygun bir yere kaydedin.

Kaydedilen dosya ile şarkı adı aynı klasörde ve aynı isimde olmalıdır.



 
SilentOne

SilentOne

Üye
bu arada neden nokia müzik çalarda boyle birşey düşündü ki
 
Freddy Krueger

Freddy Krueger

Üye
Arkadaşlar tel.imde Megalomaniax C6 V.51 modlu V3
var. Ben de güncellemelerden
updatei görüp 600 küsür kb. lık
güncellemeyi yaptım.Müzik çalardaki
farklılıkları gördüm.
Fakat başka bir forumda gördüğüm
ekran alıntısı resiminde şarkı
çalarken seçeneklere basıldığında
"şarkı sözleri göster" gibi bir seçenek
gördüm.Ben şimdilik şarkı sözü
yükleme olayına girmedim ama bu
seçeneğin gözükmemesi normal mi?
Yoksa şarkı sözü yüklersem mi bu
seçenek karşıma çıkacak?
 

irFaNLiNe

Üye
Arkadalar aslında .lrc uzantılı dosya bulmak çok kolay. internetten minilyrics isimli programı indirin zaten winamp ile entegre çalışıyor. Telefonunuzdaki şarkıları teker teker bilgisayardan bir kere çalıştırın minilyrics .lrc isimli dosyayı internetten çekip otomatikmen C:\Lyrics ti yanlış hatırlamıyorsam, o klasöre atıyor. Ordan da telefona aktarabilirsiniz..
 
pcwolf

pcwolf

Üye
Ben kendim yaptım öylesi güzel:D
 
SilentOne

SilentOne

Üye
amannnn ne gerek varyha alt yazıya müzik çalarda acaba bu güncelleme ile filimlerde alt yazı desteqi gelmimidir???*
 
Mertolozzi

Mertolozzi

Üye
Teşekkürler :oke:
 
mvs29

mvs29

Üye
Güncellemesini nerden yapıyoruz bunuda resimli anlatırmısınız :)
 

asilasil

Üye
*#0000# gir ve ordan wifi ile arat işte
 

SEKOLELE

UNDERTAKER ARKADASIM sordugu sorunu cevabi
 
SilentOne

SilentOne

Üye
soyle n8 gibi bir müzik çalar olsaydı süper olurdu
 
Mert-77

Mert-77

Üye
Nokia rezalet bi güncelleme çıkarmış , müzik çalar güncellemesi yaptıkdan sonra telefon eskisi gibi bas vurmuyor, ses kalitesi arttı baslar gitti müzikleri normal bi mp3 player gibi çalmaya başladı! xpressmüzikle uzaktan yakından bir alakası yok! inanmayanlar nokia 5300 da mp3 dinlesin sonra 5800 da dinlesin 5300ın mp3 çalması 5800 a bin basar! 5300ı satıp 5800 aldığıma pişmanım başımı taşlara vuruyorum denebilir, hatta monitöre şu an bi kafa daha attım sinirimden. 5800 berbat bir telefonumsu saçmalık başka hiç bişi değil.
 
pcwolf

pcwolf

Üye
Allah Allah arkadaş beğenmediysen sil uygulama yöneticisinden, müzik çalar diye geçer...
 
5800 cı

5800 cı

Üye
Nokia rezalet bi güncelleme çıkarmış , müzik çalar güncellemesi yaptıkdan sonra telefon eskisi gibi bas vurmuyor, ses kalitesi arttı baslar gitti müzikleri normal bi mp3 player gibi çalmaya başladı! xpressmüzikle uzaktan yakından bir alakası yok! inanmayanlar nokia 5300 da mp3 dinlesin sonra 5800 da dinlesin 5300ın mp3 çalması 5800 a bin basar! 5300ı satıp 5800 aldığıma pişmanım başımı taşlara vuruyorum denebilir, hatta monitöre şu an bi kafa daha attım sinirimden. 5800 berbat bir telefonumsu saçmalık başka hiç bişi değil.

benimkinde hala aynı bass ve tizler mükemmel

--------------- Ekleme ---------------

ya bu şarkı sözlerini telefonda nereyye atıyoruz bilen varmı
 
pcwolf

pcwolf

Üye
Müziklerin olduğu kısma tabi ki, şarkı sözü de aynı yerde olacak ve ikisinin de ismi aynı olacak.
 
mvs29

mvs29

Üye
.lrc dosyası olusturdum müzikle aynı yere attım ama calmadı :(
güncellemeden güncelledim müzik çalarıda :(
müzik çalar güncellemesi 15,2 diyor

--------------- Ekleme ---------------

Yapan arkadaslar rica etsem biraz anlatabilir mi
 
alenkolik

alenkolik

Üye
Nokia rezalet bi güncelleme çıkarmış , müzik çalar güncellemesi yaptıkdan sonra telefon eskisi gibi bas vurmuyor, ses kalitesi arttı baslar gitti müzikleri normal bi mp3 player gibi çalmaya başladı! xpressmüzikle uzaktan yakından bir alakası yok! inanmayanlar nokia 5300 da mp3 dinlesin sonra 5800 da dinlesin 5300ın mp3 çalması 5800 a bin basar! 5300ı satıp 5800 aldığıma pişmanım başımı taşlara vuruyorum denebilir, hatta monitöre şu an bi kafa daha attım sinirimden. 5800 berbat bir telefonumsu saçmalık başka hiç bişi değil.


sonuna kadar katılıyorum, müzik kalitesinde seste ve basta hissedilir derecede düşme oldu, çok can sıkıcı bir durum söz konusu. güncelleme olması bi sıkıntı yaratırmı acaba, uygulamalardan silsek eski haline gelirmi, yüklediğime bin pişmanım, bundan sonra gelen hiçbir güncellemeyi yüklemeyeceğim nokia gittikce sapıtmaya başladı, en son telefon güncellemesinden de bi netice alamadık zaten, boş yere güncelledik hiçbir değişiklik yok. gelen gideni aratıyor.

--------------- Ekleme ---------------

ayrıca çokmu önemliydi bu güncelleme merak ediyorum, müzik dinlerken oturup şarkı sözümü okuyacağız, bunun yerine kamerada ve ev ekranlarında iyileştirme yapsalardı, abuk sabuk işlerle uğraşacaklarına.
 
calypso16

calypso16

Üye
ben spyscan diye bir program kurdum autoscan yapıp açık kalacak radyoyu açarsan rds çalışıyor ama donma devam her zaman olduğu gibi
 
alenkolik

alenkolik

Üye
sakın uygulamadan silmeyin, benim gibi müzik çalar komple gider.
 


Üst Alt