5. Sınıf Rehberlik Etkinlikleri

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
    Konu Sahibi
5. Sınıf Rehberlik Etkinlikleri
5. sınıf rehberlik planı




Beşinci Sınıf Rehberlik Etkinlikleri


5.sınıf Rehberlik ile ilgili Etkinlikler ;

5. SINIF – 1.ETKİNLİK
Etkinliğin Adı: BAŞARI YOLU
Sınıf: 5.sınıf
Yeterlik Alanı: Eğitsel Başarı
Kazanım: Eğitsel başarı ile ilişkili etmenleri açıklar. (Kazanım Numarası -29-)
Öğrenci Sayısı: Tüm Sınıf
Süre: 40 Dakika
Ortam: Sınıf
Sınıf Düzeni Oturma Düzeni
Araç-Gereç: Form–26
Hazırlayanlar: Sündüz BÜKEL / Didem GÜLSARAN
Cevriye GÜLEBAĞLAN / Hicran ÇETİN
Süreç:
1. Öğrenciler dörder kişilik gruplara ayrılırlar.
2. Gruplardan eğitsel başarıyı etkileyen etmenleri yazmaları istenir.
3. Grupların belirlediği etmenler tahtaya yazılarak bir liste oluşturulur.
4. Öğretmen bu gruplama işinden sonra Form-26’da verilen listeyi öğrencilere okur tahtada eksik olan etmenler eklenir.
5. Aşağıdakilere benzer sorularla grup etkileşimi devam eder.
Ø Sizin belirlediğiniz etmenler ile Form–26 daki etmenler arasında fark var mıdır? Neler?
Ø Eğitsel başarıda bu etmenler neden önemlidir?
Ø Bu etmenler arasında yapmadıklarınız ya da eksik yaptıklarınız var mı? Neler? Niçin?
Ø Siz kendinizi başarılı buluyor musunuz? Neden?
Ø Eğitsel başarınızı artırmak için başka neler yapabilirsiniz?
6. Eğitsel başarı ile ilişkili etmenlerin önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırılır.

Değerlendirme:


FORM–26

Zamanı düzenli kullanma
Planlı ve disiplinli çalışma
Düzenli olma
Çalışma ortamının düzenlenmesi
İstekli olma ve çaba harcama
Derse aktif olarak katılma
Ders öncesi hazırlık
Sağlıklı beslenme
Yeteri kadar uyuma
Not tutma
Özet çıkararak çalışma
Ezberlemeden anlayarak çalışma
Etkili ve anlayarak okuma
Tekrar etme
Amacını belirleme
Gerçekçi hedefler koyma
Zihnin dağılmasına yol açan sebepleri bilmek (Hayal kurmak, endişelere kapılmak, yatarak çalışma, müzik dinleyerek ders çalışma, televizyon izleyerek ders çalışma)
Hayır demeyi öğrenmek
Etkin dinleme
Stres



5. SINIF – 2.ETKİNLİK
Etkinliğin Adı: YARDIM ALABİLİRİM
Sınıf: 5.sınıf
Yeterlik Alanı: Kişiler Arası ilişkiler
Kazanım: Kişisel-sosyal ve eğitsel sorunlarla karşılaştığında nereden ve nasıl yardım alacağını fark eder. (Kazanım Numarası -108-)
Öğrenci Sayısı: Tüm Sınıf
Süre: 40 Dakika
Ortam: Sınıf
Sınıf Düzeni Oturma Düzeni
Araç-Gereç: Form–27,Form–28
Hazırlayanlar: Serdar ERKAN
Sündüz BÜKEL / Didem GÜLSARAN
Cevriye GÜLEBAĞLAN / Hicran ÇETİN
Süreç:
1. Öğretmen Form–27 deki bilgileri tahtaya yazar.
2. Form-28 öğrencilere dağıtılır ve formdaki sorunlarla karşılaşan bir kişinin nereden yardım alabileceğini, sorunun karşısındaki ilgili bölüme yazmaları istenir.
3. Gönüllü öğrenciler yazdıklarını sınıfla paylaşır.
4. Aşağıdakilere benzer sorularla grup etkileşimi devam eder.
Ø Bir sorun yaşadığınızda neler hissedersiniz? Yardım alma ihtiyacı duyar mısınız? Neden?
Ø Form–28 de belirtilen sorunlara benzer yaşadıklarınız oldu mu? Neler? Nereden yardım aldınız?
Ø Günlük hayatınızda karşılaştığınız ya da karşılaşabileceğiniz sorunlar ile ilgili olarak kimlerden, nerelerden ve nasıl yardım alırsınız?
5. Kişisel-sosyal ve eğitsel sorunlarla karşılaştığında nereden ve nasıl yardım alacağı vurgulanarak etkinlik sonlandırılır.

Değerlendirme:


FORM–27
Nereden yardım alabiliriz?
Aile
Öğretmen/ Okul İdaresi
Rehberlik Servisi
Rehberlik Araştırma Merkezi
Diyetisyen
Sosyal Yardımlaşma Dernekleri
Çocuk Psikiyatrisi, Çocuk Psikologu
Arkadaş
Doktor
Belediye
Sağlık Ocağı
Polis
Muhtar
Komşu
İnternet
Eklemek istedikleriniz varsa aşağıya ekleyin.



FORM–28


Günlük hayatta karşılaşılabilecek bazı sorunlar Nereden yardım alabiliriz?
Halsizlik hissediyorum ve çabuk yoruluyorum.
Bazı arkadaşlarımın kötü hareket ve sözleri beni üzüyor.
Hiçbir derste yeteri kadar başarılı değilim.
Gözlük kullanmak zorunda olduğum için sıkılıyorum.
Okulumuz iyi ısınmıyor.
Başarılı olmak için nasıl daha iyi ders çalışmam gerektiğini bilmiyorum.
Öğretmenimle/ öğretmenlerimle rahatça konuşamıyorum.
Evimiz okula çok uzak.
Evde ders çalışmama yardım eden kimse yok.
Kardeşimle / kardeşlerimle iyi geçinemiyorum.
Laboratuar, spor salonu, kitaplığımız yok.
Babamın kötü alışkanlıkları beni üzüyor.
Ailemin maddi durumu iyi değil.
İlköğretimi bitirince çalışmak zorundayım.
Gelecekte ne olmak istediğimi bilmiyorum.
Sağlıklı bir bedene sahip olmadığımı düşünüyorum.
Öğrencilerin verilen sorunların dışında yaşanan başka sorunları var ise sorunlarını ve nereden yardım alabileceklerini aşağıya yazabilirler.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt