48 Bin Kadın, Bilimi Nasıl şaşırttı?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Haberci

Haberci

Üye
    Konu Sahibi
48 Bin Kadın, Bilimi Nasıl şaşırttı?
50-79 yaş aralığında 48 binin üzerinde kadınla 8 yıl süren araştırma yapıldı. Amaç, düşük yağlı diyetlerin, kalpve kanser riskini ne ölçüde azalttığı konusu idi. Bilimadamları, çıkan sonuçlardan şok olmuş durumda.
12 Şubat 2006 08:56

50-79 yaş aralığında 48 binin üzerinde kadınla sekiz yılda yapılan araştırmayı yürüten bilim adamları şokta: Düşük yağlı diyetlerin, kanser ve kalp krizi riskini azalttığı kanıtlanamadı...
<div align="center"></div>
Düşük yağlı diyetlerin kanser ve kalp krizi riskini azalttığına ilişkin sağlam kanıtlar elde etmek için yola çıkan Amerikalı bilim adamları, hayal kırıklığı yaşıyor. Sekiz yıl süren hükümet destekli araştırmanın sonucunda, düşük yağlı beslenmenin kanser ve kalp hastalıklarını önlemede herhangi bir etkisine rastlanmadı.

&#39;Rolls Royce&#39; gibi çalışma

Söz konusu araştırma, üstünkörü yapıldığı iddia edilemeyecek değerde bir çalışma. Amerikan Kanser Kurumu&#39;ndan Dr. Michael Thun, "Bu, tıbbi çalışmaların Rolls Royce&#39;udur," diyor. ABD&#39;deki Ulusal Sağlık Enstitüsü tarafından finanse edilen bu araştırmaya 50-79 yaş aralığında, menopoz geçirmiş 48 binin üzerinde kadın katıldı ve deney 415 milyon dolara (yaklaşık 555 milyon YTL) mal oldu.

Araştırmanın başlatılma amacı, az yağ yemenin sağlığımıza yararlı olduğunu bilimsel olarak kanıtlamaktı. Araştırmacılar özellikle düşük yağlı diyetle, çeşitli kanser ve kalp hastalığı türlerinin önlenmesi arasında bağ yakalama peşindeydi. Ancak rakamlar geldiğinde bu bağlantıyı kanıtlayacak bir bulgu olmadığı, az yağlı yiyeceklerle beslenen kadınlarla her istediğini yiyen kadınların aşağı yukarı aynı hastalıklara yakalandığı görüldü.

Deneye katılan kadınların yüzde 40&#39;ı düşük yağlı diyet için seçildi ve günlük kalori miktarları içindeki yağ oranını yüzde 20&#39;ye çekip daha çok meyve, sebze, tahıl tükettiler. Diğer kadınlar ise her zamanki alışkanlıklarını sürdürdü.

Düşük yağ diyetini sürdüren kadınların meme kanserine yakalanma oranı yüzde 9 daha az çıktı. Ancak bilim adamları, bu farkı istatistik olarak çok önemli görmüyor. Kardiyovasküler hastalıklar göz önüne alındığında iki grup arasında değişiklik gösteren tek risk faktörü kötü kolesterol olarak bilinen LDL kolesterolü oldu. Kontrol grubundaki kadınlarda kötü kolesterol daha yüksek çıktı ama yine de kalp krizi riskini değiştirecek oranda fark bulunmadı.

Karşı görüşler de var

Sonuçlara karşı görüşler de var. Stanford Önleyici Araştırmalar Merkezi&#39;nden Prof. Marcia Stefanick, "Sadece düşük yağlı yiyeceklere geçmenin kadınlara getireceği fazladan bir sağlık faydası yoktur ama beslenmenizde hangi tip yağların olduğu önemlidir" iddiasında.

Geçtiğimiz yıllarda da çok miktarda lifli gıda yemenin kolon kanserinden koruyacağı, bazı vitaminlerin kanseri önlediği yolunda kimi bilgilerin yanlışlığı ortaya çıkmıştı. Harvard Tıp Okulu&#39;ndan Peter Libby de bu konuya açıklık getirerek, "Ne kadar yediğiniz değil, ne yediğiniz önemli diyen hiçbir formülün sizi etkilemesine izin vermeyin" diyor.
 


VoLo

VoLo

Üye
bilim adamlarını şaşırttığı gibi beni de şaşırttı şaka bi yana bu araştırma için servet harcamışlar resmen
 

isok

Üye
ya belkide bu kadınlar boş kaldıklarında çaktırtmadan yağlı şeyleri yiyolardır
 
van_hoijdonk

van_hoijdonk

Emekli Yönetici
Kadınlar zaten kimi şaşırtmıyor ki..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Takipçi Satın Al


Üst Alt