15 Aylık Bir Maraton: Askerlik Görevi Nasıldır, Nasıl Yapılır. Detaylarıyla Açıklıyoruz.

  • 5 Kasım 2010
  • 37517 Okunma
  • 29 Cevap

  1. Merhaba arkadaşlar, ben Mahmut. 05.08.2009 - 23.10.2010 tarihleri arasında vatani görevimi ifa ettim ve çok şükür bu kutsal görevimi başarıyla tamamlayarak tekrardan aranızdayım.

    Peki askerlik yapmak nasıl bir duygu ve neler yapıyorsunuz?

    Acemi Birliğiniz ( Askerlik Şubenizden Aldığınız Silüs Belgeniz ve İlk Birliğiniz )

    Bu dönem A grubu olarak giden tertipler için 30 gün ve 75 gün olarak değişmektedir. B Grupları ve Devre Kaybı Grupları 30 gün olarak tamamlarlar. Aldıkları eğitimlerini tamamlamalarına müteakip asil görevlerini yapacakları birlikleri belli olur ve yeni birliklerine tertip edilirler. Kısa dönem askerlik yapacakların ise Acemi birliği aynı zamanda Usta Birliğini de yapacakları ( asli görev ) yerdir. Yani Kısa Dönem Erler temel eğitimlerini aldıktan sonra herhangi bir başka birliğe tertip edilmezler. Eğitimler toplam 30 gün sürer ve tamamlanmasını müteakip yemin töreni ile bölüklere dağıtımı yapılır.

    Peki acemi birliğinde neler yaparız ve ne gibi eğitimler alırız ?

    Bu dönemde 75 gün eğitim alacaklar eğer ki çavuş eğitim bölüğünde görevlerini ifa edeceklerse, alacakları eğitimi başarılı görülmesi halinde Er, Onbaşılığa nasb edilir. 30 günlük eğitim alacaklar ise Er olarak asil birliklerine tertip edilirler. Bu dönemde her Er temel olarak, Silah eğitimi ve atışı, yürüyüş ve marş eğitimi, askeri disiplin, selam durma ve tekmil verme gibi eğitimlere tabi tutulurlar. Akabinde tertip edildiğimiz yer belli olur ve 7 günlük dağıtım izni ile memleket iznimizin toplam 30 gününden 7 gününü kullanmış oluruz. ( Dağıtım izni isteğe bağlıdır. İstemediğimiz taktirde yol süresine göre ( 1,2 veya 3 gün olarak değişir ) izinli olarak asli birliğimize gideriz. Kısa dönem Erler ise eğer ki aileleri gelmişse 2 günlük Evci İznine çıkabilirler.

    Usta Birliğine Tertip Edildikten Sonra Ne Yaparız ?

    Usta birliğimize geldiğimiz andan itibaren 2 haftalık oryantasyon eğitimi olarak tabir edilen uyum süreci başlar. Bu dönem içerisinde nöbet, asıl görev yeri ve bölük bulunmaz. Yani o sürede bize komutanlar ne görev verirse onu yaparız. Bu görevler genellikle ambargo olarak tabir edeceğimiz yük taşıma işleri olur. Usta birliğine geldikten sonra oryantasyon süreci içerisinde ( gittiğimiz yere göre sayacağım silsile değişir ) Alay Komutanı, Tabur Komutanı ve Bölük Komutanı ile görüşmemiz sağlanır. Bundan amaç ve maksat yapacağımız görevimizin belirlenmesidir. Görev yerimiz belirlenir ve hedef atışlarını tamamladıktan sonra askerliğimizin serüveninin başlayacağı bölüklere malen tertip olarak tabir edilen süreç başlar.
    Artık Askeriz!

    Bölüklerimiz de belli olduktan sonra askerliğin asıl görevi olan NÖBET görevimiz başlar arkadaşlar. Nöbetler 2 saat olarak yerleri ve zamanları değişir. Kış şartlarında havanın -10 derece sıcaklığa düşmesi halinde nöbetler 1 saate, -30 dereceye düşmesi halinde de 30 dakikaya düşer.
    Ve artık terhis olacağınız tarihi saymaya başlarsınız :)

    Askerliği size şartları gereği anlattım arkadaşlar, şimdi de neler yapmanız ve yapmamanız gerekiyor ondan bahsedeyim.

    Askerlik denildiğinde veya askerliğini yapan birisinden anılarını dinlediğimizde çoğumuz " Hadi ordan sen de sallama. " deriz. Bu anlatılanları askerlik yapmadan da anlayamayız arkadaşlar. Çünkü kimse bu şekilde zorlamayla iş yapmamıştır o yaşına kadar. Ya da kimse size bağırıp hakaret ettiğinde tepkisiz kalmamıştır. İstediğiniz kadar babayiğit olun, istediğiniz kadar asarım keserim diyin bu söylemleriniz askerlik dönemi boyunca hiç bir şeye yaramaz. Karşınızda bir komutan size istediğini diyebilir fakat siz sadece " Emredersiniz. " demekle kalırsınız.

    En Alt Devre Dönemi:
    Bu dönem ilk 3 ayınız ve en çok sıkıntıyı çekeceğiniz günlerinizdir. Çünkü bu dönem sizin herkes üstünüzdür. Üstünüzde 4 dönem üs tertip vardır. Nöbeti de en çok tutan siz olursunuz, en ağır işleri yapa da siz olursunuz. Hatta ve hatta gecenin bir vakti uyanıp da hadi su çek derlerse hiç şaşırmayın :)

    En Alt Devre olmaktan kurtulduk bir üst seviye:
    En üst devrenin gitmesiyle beraber, sizin alt devreniz de geldi arkadaşlar. Artık çok ağır işleri siz yapmayacaksınız. Fakat unutmayın sizden önce 3 üs devre daha var.

    Bir üst seviye:
    Artık işlere hakim olabildiğiniz ve her işi sizin yapmanız gerekmeyen, hatta yaptırabileceğiniz dönem. Bu dönemde nöbetleriniz hafifler ve hiç sevmediğim mıntıka işinden de kurtulmak yakındır. Ama unutmayın ki sizden önce 2 üs devre daha var.

    Bir üst seviye ( Kep Altı Dönemi ):
    Artık işleriniz hafifler ve size iş yap diyen olmaz. 3 ay geçince üst devre olacağınızı bildiğiniz için sabrınızın sınırlarını zorlayın.

    Bir Üst Seviye ( En Üst Devre ):
    Sizden başka herkes alt devre ve işleri artık siz yapmıyor fakat yaptırıyor olacaksınız arkadaşlar. Benim nöbetçi çavuş olduğum dönemde hiç sevmediğim işti iş yaptırtmak. Çünkü yaptıramadığınız taktirde sorumlusu siz olduğunuzdan dolayı komutanlardan fırça yiyen ve yarım kalan işleri yapan siz oluyorsunuz :)

    Kısa dönem bu saydığım dönemlerin hiç birini yaşamaz arkadaşlar. Onların tertibi yoktur!


    Askerlikten sonraki dönem:

    Askerliğiniz bittikden sonra büyük bir boşluğa düşüyorsunuz arkadaşlar. Vücut her düzene alışıyor ve siz bunları sivile geldiğinizde yapmıyorsunuz. En basitinden yemekleri hep aynı saatte yemek bile sivile geldiğinizde sıkıntı çıkartıyor size. Askerliğim biteli 13 gün oldu ama hala alışmış değilim.


    Anlatacaklarım bunlardan ibaret arkadaşlar. Kafanıza takılan her şeyi sorabilirsiniz.
     


    Yazan: tksharmely
    Reşwan, Burak, Anıl Umut ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  2. Hoş geldin Mahmut Arkadaş
     
  3. Hoşgeldin tekrardan.:)bildiğim tek şey var askerlikle ilgili şans işi herkes farklı şeyler yaşıyor:ehe
     
  4. :D Harbiden gözümü korkuttun yahu.
     
  5. Herkes farklı şeyler yaşamıyor farklı şeyler katıyor :) Ben olan düzeni anlattım sadece :)
     
  6. herkes farklı şeyler yaşıyor derken her yerin birbirinin aynısı olması her komutanın benzer karakterde olması vb. beklenemez o manada dedim:) o yüzden birisi çok rahattı derken diğeri zorlandım diyor.

    açıklamalarında sorun yok askere gidecek arkadaşlar için açıklayıcı ve güzel bilgiler olmuş sağol.
     
  7. Elimden geldiğince, dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım :)
     
  8. Hoş geldin Mahmut. En kısa zamanda sivilleşmen ümidiyle. :)
     
  9. O ne ya :aman2:
    :D
     
  10. Öncelikle emeğine sağlık Mahmut, zahmet edip paylaşmışsın bunları bizlerle. Oldukça da yararlı bir paylaşım olmuş :oke:
    Bak bunu bilmiyordum :hmmm
    Yani kısa dönem olursam acemiliğimi yapacağım yer asıl birliğim mi olacak :hmmm
    Ben kısa dönem de olunsa da acemi birliğinin olacağını ve eğitim aldıktan sonra usta birliğine gideeksin diye biliyordum.


    Bir de örneğin aralığın 12sinde askere gidiyorsan aralık 1den itibaren asker sayılıyorsun gibi enteresan bir duyum var :D Yani daha gitmeden belli bir süre önceden başlıyor "askerlik yükümlüsü" sayılma hadisen :hmmm
    İşte bu cümlen her şeyi anlatmış anladığım kadarıyla :) O "nöbet" nasıl bir şeyse, "ne zaman gidiyorum ben buradan yaaa" dedirtiyor insana :ehe
    "Su çek" nedir yahu :D
    Peki eleman senin sözünü dinlemeyince ona ne oluyor?.. Elbette işi askerlik yapmak olan adamların sözünü dinlemediğinde başa beladır bu durum da üst devre ya da çavuş sözü dinlemezsen ne oluyor?

    Genç arkadaşlarına "okumaları ve uzun dönem yapmamaları" konusunda bir tavsiyen olacak mı Mahmut :D
    Hoşgeldin tekrar Mahmut... Umarım bir an önce alışırsın sivil hayata.

    Açıkçası benim uzun dönem ya da kısa dönem yapmak konusunda kafam biraz karışık. Sen elbette kısa yap hemen kurtar kendini diyeceksin ama uzun dönemde hem haftasonunun tatil olması hem lojmanda kalman hem daha farklı bir konumda olman hem de maaş alman gibi bazı avantajlara sahip olman nedeniyle düşündürücü geliyor bana :hmmm Bir de öyle uzun dönem yaparsan 12 ay sanırım değil mi?..

    Son soru da askere giderken yanında götürebileceklerin neler? Hangi kıyafetleri götürebiliyorsun? İlerleyen dönemlerde kitap ve telefon sokma şansın oluyor mu?..
     
  11. kapalı mekanda şapka selamı verip dayak yediğin oldu mu ? :ehe
     
  12. Önce hoşgeldin diyelim:)
    Yazdıkların kesinlikle bilinmesi gereken şeyler.Okudum ve teşekkürlerimi sunuyorum.
    Bizim gibi henüz genç arkadaşların,gidip ne ile karşılaşacakalrını bilmesi konusunda üst düzey bir yazı olmuş.

    Buradan çıkarımım,en iyisi kısa dönem yapmak,yani fakülte mezunu olmak.İnşallah bunu başarırız.
    Okuyamasak da elimiz mahkum napalım.'Emredersiniz':)
     
  13. Hoşgeldin Mahmut kardeş. Ayrıca Ata kısa dönem olacağını nerden biliyorsun? Kısa dönem planları yapma sana da uzun dönem çıkacak :ehe 12 ay göz açıp kapayıncaya kadar geçiyor merak etme :ehe
     
  14. hoşgeldinn Mahmut bende şubatta kısmetse gidiyorum :)
     
  15. CEVAP 1:

    Kısa dönem Erler ( Eğer ki kısa dönem yapacaklarsa ) silüs belgelerini almalarına müteakip sınava girer ve bu süreçle beraber askerlikleri başlar. Askerlikleri başlamasına rağmen 12 gün süre ile izinli sayılırlar. 12 gün sonunda ise tertip edildikleri kışlada ortantasyon eğitimlerini alırlar ve aynı birlikte bölüklere dağılımı sağlanır. Yani farklı bir ile ya da il içerisinde ( Aksi bir emir ya da durum söz konusu olmadıkça ) tertip edilmezler.

    CEVAP 2:

    Nöbet görevini her gün yaparız. Bu sistem saatlerin değişmesi ile devam eder. Örneğin ben bugün 20:00 - 22:00 Garaj nöbeti tuttum. Yarın nöbetim 22:00-00:00 Garaj nöbeti veya farklı bir nöbet yeri olacaktır. ( BU saat döngünü Bölük Yazıcısının elindedir. Nöbetler her zaman adil dönmeyecek, bu yüzden de çok sıkıntı çekebilirsiniz. ) Ama nöbet bir yandan da güzeldir çünkü kafanızı dinleyebildiğiniz tek yer nöbet yeridir. Omzunuzda asılı bulunan 4,75 Kg. ağırlığında bir tüfek ve ( Nöbet yerine göre değişir ) 2 adet 750 gr. ağırlığında şarjör nöbet esnasında size verilir. Ağırlık sizi korkutmasın zamanla alışacaksınız :)

    CEVAP 3:

    Su çek nedir :) Gece saat 01:00 da koğuşa su basılır ise bunu çekmeniz için uyandırılabilirsiniz :) Daha fazla detaya girmek istemiyorum, insan görmeden ne kadar da yazsam, yazacaklarıma inanmıyor çünkü :)

    CEVAP 4:

    Eleman olarak bahsini geçtiğimiz o günün Nöbetçi Çavuş görevini yürüten kişi, Bölük Komutanı olmadığı esnada ( mesai saatleri dışında ) Bölük Komutanı yetkilerine sahip olan kişidir. Sözünü dinlemediğimiz ve/veya karşı çıkmamız durumunda size tutanak tuttuğunda ceza almamız mümkündür. Ben kimseye tutanak tutmadım, her şeyi tatlı dille anlatarak çözüme ulaştırmaya çalıştım. Ama herkes benim gibi değildir :) Verilen görevi yapmak her zaman için en güzelidir. :) Nöbetçi Çavuş ve Bölük Çavuşu üst devre olduğundan dolayı yapılacak işi en iyi bilen ve o işi yaptırması için komutandan emir alan kişidir aynı zamanda.

    Genç arkadaşlarına "okumaları ve uzun dönem yapmamaları" konusunda bir tavsiyen olacak mı Mahmut :)

    Elbette olacak Ata :) Askerlik görevi bize sabır, özlem, yanımızda olmayanların kıymetini anlama ve özellikle de saygı ve saygınlığımız kazandıran çok kutsal bir şeydir. Bunu 6 ayda da öğrenmeniz mümkündür, 15 ayda da öğrenmeniz mümkündür. Nedir yani ?
    1 gün önce bile çıkmak her şeydir arkadaşlar. Girdiğiniz andan itibaren çıkmak isteyeceğiniz bir yere gidiyorsunuz. Bu yüzden aklı ve imkanı olan her arkadaşım, lütfen üniversite bitirmeden askere gitmeyiniz. Bu dediğim size şuan yalan gelecek ama eğer ki 15 ( kısalması durumunda 12) ay çok uzun bir zaman.

    12 ay olarak Asteğmen yamak yerine 6 ay kısa dönem olarak yap kurtul derim Ata. Çünkü 12 ay dönem içerisinde ilk 3 ay nasıl geçiyor tahmin bile edemezsin. Hiç onlara katlanma, artı bir avantajı yok hatta eskileri çok. Ayrıca senin isteğine bağlı olmuyor 12 ay yapmak ya da 6 ay yapmak :) Asteğmenlik durumunda 3 ay eğitim birliğinde eğitim alıyorsun ( ki nasıl bir eğitim alıyorsun tahmin bile edemezsin ) daha sonra asil birliğin olacak yere atama görüyorsun.

    Askere gidecek arkadaşlarım yanlarına şahsi temizliklerini yapacakları traş köpüğü, traş bıçağı, tırnak makası mutlak alsınlar. Bunlar orada verilmeyecek. Fakat kamuflaş ( kamuflajdan başka bir diğer eğitim elbiseniz olmayacak ) eşofman size verilecek. Bunlarla beraber fanila,don, çorap, kısa ve uzun eşofman, hastane elbisesi, banyo şortu, dış fırçası ve diş macunu, askeri çanta verilen istihkalar arasında arkadaşlar.

    Palaska ve kep nefteniz verilmeyecek ve gittiğiniz yerde size sıkıntı çıkartabilecek mutlaka kullanmanız gereken şeyler bu yüzden de gitmeden temin ediniz.

    Telefon olayına gelecek olursak :) Önce cezasından bahsedeyim.
    Bundan 6 ay öncesine kadar cep telefonu, ses kayıt cihazı, kamera, radyo, ses kaydı ve ses görüşmesi yapmaya imkan veren saatleri denetimler veya harici şekilde üzerinizde bulundururken ve/veya kullanırken yakalanmanız durumunda; ilk yakalatmanız halinde 25 gün ( iyi haliniz göz önünde bulundurulursa 16 güne iniyor fakat aynı suçu işlemeniz halinde 25+9 gün ceza alıyorsunuz.) ceza alıyorsunuz. Bu süreci görev yaptığınız kışla dışında bir Askeri Ceza Evi mevcutsa orada, yoksa disko olarak tabir edilen çadırlarda geçiriyorsunuz. Ve bu süreç sizin askerlik görevinizden sayılmıyordu.

    Fakat yukarıda da söylemiş olduğum gibi 6 ay önce çıkan karar ile askerlik sürenizin uzaması, yasalar ile değiştirilerek, bu cezanız komutan kararına bağlı olarak ceza almanızı gerektiren bir suç cezası oldu. Yani buna göre suçunuz sabit olduğu andan itibaren komutanınızın insiyatifi gereğince 7,14 veya 21 gün süre ile ceza alır ve bu süreciniz askerlik hizmetinizden sayılır.

    Bölük Komutanının Ceza Evine Gönderme süre ve yetkisi 7 Gün,
    Tabur Komutanının Ceza Evine Gönderme süre ve yetkisi 14 gün,
    Alay Komutanının Ceza Evine Gönderme süre ve yetkisi ise 21 gündür arkadaşlar.



    Hoşbulduk Hasan kardeşim :) Yanı başındaydım bir kere arayıp sormadın ya teesüf ederim :D
     
  16. mahmut abi hosgeldin.
    ya birkaç sorum olcakta :ehe

    dayak atıyorlarmı ? dayak atmalarının sebebi nedir ?
    ne yaparsak dayak yeriz ?
    ne yaparsak övgü alırız ?
    ne yaparsak nizamiyeci oluruz ?
    ne olursa nöbetten yırtarız :)
    sabah kaçta kalkılıyor ?
    çarsı izinleri kaçar saat ?
    eğitime gitmeme gibi bir sansımız varmı ?
    eğitimde gösterilen bir hareketi yapamazsak (mesela ipe tırmanamazsak)cezası ne oluyor ?
    komutan birsey istediğinde (mesela git bana cay al gel)geç kalırsak kızarmı ?
    yalaka olmamız gereklimi :ehe
    nöbette uyursak cezası nedir ?
    hastalandıgımızda neler yapmamız gerekir ?
    direk doktoramı gideriz yoksa izin mi alırız komutandan ?
    tv izleme gibi bir hakkımız varmı ? varsa kaç saat ? kumandayı elimize alıp kanal gezebiliyormuyuz ? :)
    kantinde ne gibi seyler satılıyor ? pek bir içerik yokmus. öle diyorlar ''erat kantini''
    eğerki bir mesleğimiz varsa askerlikte o mesleğimizi yapabiliyormuyuz ?
    silah bakım temizliği kime ait ? bizemi yoksa görevli kişileremi ?
    uzun saç,sakal ne gibi yasak ? ne kadar uzun olursa tepki çekmeyiz ?


    sorularım bu kadar :ehe
     
  17. Bilmiyorum elbette :hmmm Bildiğimi nereden çıkarttın ki, kafam karışık dedim zaten.
     
  18. Cevaplar için teşekkürler Mahmut.

    Su çekmek-su basmak ne demek onları anlasam bir... :ehe Elbette gerçektir senin yalan söyleyeceğini düşünsek sana soru sormayız herhalde :D

    Öncelikle cezasından bahsedeyim demişsin telefon olayına da devamını getirmemişsin :D
    Götüren ve rahatça kullanan pek çok arkadaş biliyorum. Herhalde düştüğün yere göre değişiyordur...

    Palaska ve kep neferi alacağız yani :hmmm
     
  19. Kardeşim ben S-1 yazıcısıydım aynı zamanda da çavuştum :) Eğer ki onu yaparsam beni çavuş yapmazlardı zaten :D Dalgasına yaptığım çok oldu ama :D

    --------------- Ekleme ---------------

    Devamını getirdim Ata yakalatman halinde cezası var demek istedim :) Yazıcılar çok rahat kullanırlar, çünkü sabit bir görev yerleri ve kendine ait bir odaları vardır. Ulaştırma sınıfı askerler yani şöförler de rahat kullanırlar çünkü araçları vardır. Kısacası kullanmak ve riske girmek isteyen herkes kullanabilir :) Tabi yakalatmaları halinde saymış olduğum cezaları çekmeye razılarsa :D
     
  20. Yanı başımda derken? Ardahan, Erzurum? :hmmm Acemi birliğini nerde yaptığını biliyorum da usta birliğini bilmiyorum, yakınlarımda olduğunu bilsem gelir, görürdüm seni.
     
Yüklüyor...
25/09/2018 - 01:15