bu konuyla ilgili belgesel izlemiştim çok ilgimi çekmişti kadınların boyunlarına taktıkları halkalarla ilgili baya bi bilgi sahibi oldum denilebilir bu konuda eskiden kadınların bu halkaları takmalarının birçok sebebi varmış ejderhaya benzemek onlarda önemli bir sembol olduğu için cazibeli görünmemek için vede değerli eşyalarını eritip halka şekline getirip boyunlarına koyarak korumak için tabi eskiden böyleymiş ama şimdi tam tersine cazibeli görünüldüğüne inanılıyor bu halkalarla tabi en büyük sebepte geçim sıkıntısı neden peki? buraya gelen turistlerin baya ilgisini çekiyor bu halkalar insanlar işte bu sayede para kazanıyorlar bu bölgeye gitmek isteyen turistler giriş için belirli ücret ödüyorlar.
boyun uzaması meselesine gelincede aslında boyunun uzadığı falan yok halka ciddi bir ağırlıkta ve bu ağırlık köprücük kemiğine üstten baskı yapıyor,bu da göğüs kafesinde baskıya neden oluyor boyunun aşağısı yük altında kaldığından boyunun uzadığı sanılıyor aslında gelişmemiş güçsüz bi gövde var anlayacağınız unutmadan 3 yada 5 di heralde bu yaşlarda takılıyor bu halkalar zmnı geldikçede büyük halkalarla değiştiriliyor gerçekten ilginç bize göre görüntü güzel olmayabilir ama onların sonuçta ekmek kapısı denilebilir