KUBA TK-03 Alanlara Tavsiyeler

Sponsorlu Bağlantılar

MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
KUBA TK-03 Alanlara Tavsiyeler
Öncelikle aldığın bu Çin malı motoru kazasız belasız günlerde akıllıca kullanman dileğiyle . Bir motor bu kadar ucuza aldıysan verim almak için bazı masrafları yapman gerekli.

1-LASTİK DEĞİŞİMİ (ZARURİYETTİR) dümdüz yolda ön frene basınca bile kaymana sebebiyet verir yerde bulursun kendini. Genelde asfaltta kullanacaksan
Anlas Capra ön 2.75-18 arka 90/90-18 ebatında dublex (iç lastiksiz alacaksın) ve dublex uyumlu subap montajı yaptıracaksın. Sonra yorumlara yazarsın haklısın diye
2-KARBÜRATÖR DEĞİŞİMİ üstünde gelen pz26 karbüratör en fazla 110cc motorlar için tasarlanmıştır . Pz27 150cc'ye kadar olana geçmelisin . Markası çok muhim değil. Emme monifoldu kauçuk hortum olarak gelir istersen onu da aliminyum ile değiştir. Yüksek devirlerde olan kesiklik gidecektir.
3-KATALİZÖR İPTALİ motor zaten küçük hacimde buna öyle bir katalizör yapmışlar havanın geçeceği delik yok . İki adet olan bu katalizörlerin iptali yapılacak . Detay şimdilik vermeyeceğim. Sonrasında ise egzozu boyamak istersen motip ısıya dayanıklı boya tavsiyemdir. Hızlı kurur mat siyah renk verir .Fabrikanın gri boyayı kazıman tavsiye ederim.

Ek tavsiyeler:

RODAJ Motoru alıştırma süreci olan rodaj meselesine dikkat etmen gerekiyor . İlk 1000 km özellikle motoru sıkıştırmadan sesi yükselmeden vites atacaksın son hızın son viteste 60-70 km/h geçmezse iyi olur . Sonrasında benim yarı sentetik veya mineralli yağ kullanmalısın. Tam sentetik yağ ile rodaj yapılmaz. 1000-2000 km aralığında km arttıkça hız ve devir yükseltebilirsin. 2000 km'den sonra motoru istediğin gibi kullan . 3000 km'den sonra yağ olarak ben MOTUL 10w40 tam sentetik 7100 serisi yağ kullandım.
DİŞLİ EBATLARI Ön ve arka dişli sayısı üretim yılına göre baya farklılık gösteriyor hoşuna gitmiyorsa yokuşlu yerlerde yaşıyorsan (ön-arka) 15t-42t , düz yerlerde yaşıyorsan 16t-42t ebatlarında dişli kullanmanı öneriririm.

En önemli muhim gerekli zaruri olan lastik değişimidir .
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA.


PALA.

PALA.

Üye
Hocam bu motor çok titriyor diyorlar, 50 cc olunca alet kıçını yırtıyor galiba :ehe Eski jawalar otomobil gibi rahattı ondan sonra 125lik denedik sarmadı rampada titriyor, motor desteğin biraz ağır olacak 250cc yada muadili elektrikli olabilir, onlarda da ses soluk yok bisiklet gibi artık benzin devri bitti.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
hayırlı olsun bi getir ankaraya ıslatalım seninle beraber :P

ç,n mallarına iyi dem,yorlardı inşallah hata yapmadın
 
  • Beğen
Tepkiler: 0sıfırcı
0sıfırcı

0sıfırcı

Üye
hayırlı olsun bi getir ankaraya ıslatalım seninle beraber :P
toma dan tazyikli su ile yıkanmayı hep istemiştim ama nasip olmadı
neyse bi bisiklet alabilirsem
gelirim ankaraya
5 litre suyu boşalt üstüme
 
  • Kahkaha
Tepkiler: DarkredBlue61
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
Hocam bu motor çok titriyor diyorlar, 50 cc olunca alet kıçını yırtıyor galiba :ehe Eski jawalar otomobil gibi rahattı ondan sonra 125lik denedik sarmadı rampada titriyor, motor desteğin biraz ağır olacak 250cc yada muadili elektrikli olabilir, onlarda da ses soluk yok bisiklet gibi artık benzin devri bitti.
Titreme sebebi şasiye titreşim emici herhangi bir takoz yay konulmamış olmasıdır. Evet titreşim var mevcut ama ben çok rahatsız olmuyorum .
 
  • Şaşırdım
Tepkiler: PALA.
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
hayırlı olsun bi getir ankaraya ıslatalım seninle beraber :P

ç,n mallarına iyi dem,yorlardı inşallah hata yapmadın
Motoru sağlam sorun yok bakalım. Alması kolay satması zor bu Çinlileri elden taksit vade farksız falan yapıyorlar. Alırım satarım motoru değil bunlar .
 
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
Motoru sağlam sorun yok bakalım. Alması kolay satması zor bu Çinlileri elden taksit vade farksız falan yapıyorlar. Alırım satarım motoru değil bunlar .
kaça aldın kaçlık bide
 
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
ee ne kadar yakıyor km bazı hesapladın mı? lpg ile 4 tl yi gördük dün aldım 1.100 tl haşırttı kaçtı bana
Bakacam . Rodajı 4000 km yapıyorum. Tam sentetik yağ ile uzun sürüyor . Ayarları geçenlerde yaptırdım azaldı baya tüketim
 
  • Beğen
Tepkiler: 0sıfırcı
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
7 8 bin yada 1 yılda değiştirmek lazım o zaman. tam sentetik oluyor muydu o yağlarda?
Tam sentetik yağ. Km bazlı değiştiriyorsun. Hava soğutmalı bu motorda 2000 km değişim periyodu.
Kullanmazsam yine senede değilim sağlarım. Aynı yağı 5000-6000 km kullanan arkadaşım vardı , vitesler zor geçiyor. Motorun titreşimi artıyor . Değişimden sonra rahatladı motor diyordu.
 
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
Tam sentetik yağ. Km bazlı değiştiriyorsun. Hava soğutmalı bu motorda 2000 km değişim periyodu.
Kullanmazsam yine senede değilim sağlarım. Aynı yağı 5000-6000 km kullanan arkadaşım vardı , vitesler zor geçiyor. Motorun titreşimi artıyor . Değişimden sonra rahatladı motor diyordu.
sebep? arabada 8 10 bin yapıyorsunda motorda niye o kadar düşük km? çift zamanlı diye mi ateşlemesi 4 zamanlı değil mi şey yanı piston çalışması
 
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
sebep? arabada 8 10 bin yapıyorsunda motorda niye o kadar düşük km? çift zamanlı diye mi ateşlemesi 4 zamanlı değil mi şey yanı piston çalışması
Hava soğutmalı olduğu için yağ su soğutmalıya göre daha yüksek sıcaklıklarda çalışıyor. Motor 14 bin devir çevirebiliyor. Sürekli 10 bin devir gitmekte Motor 4 zamanlı . Su soğutmalı motoraikletlerde 4000-5000 bin km civarı bu
 


Üst Alt