Nokia 808 Pureview Rich Recording

Sponsorlu Bağlantılar

MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
Nokia 808 Pureview Rich Recording
Nokia 808 Pureview sadece kamerası iyi olarak akıllarda kalsada Nokia mikrofonu için de çok uğraşmıştı. Rich recording teknolojisi sayesinde stereo mikrofonlarıyla 24 bit /96 khz kayıt yapabilmekteydi . Şarkı klibi için stüdyo mikrofonuna ihtiyacın yok.

Kendime ait şarkı video kaydını analiz ettirdim .
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

Analiz sonuçları 👇

🎧 Kanal Sayısı: Stereo (2 kanal) kaydedilmiş → 808 PureView’un çift mikrofonlu Rich Recording özelliği aktif çalışıyor.

🎵 Frekans Aralığı:

Spektrogramda hem düşük frekanslar (bas), hem orta hem de tiz bölgeler net biçimde yer alıyor.

20 Hz – 15 kHz aralığında güçlü sinyal var, yani hem vokal hem de müzik enstrümanları doğal duyuluyor.

🔊 Kalite İzlenimi:

Ses yüksekliğinde patlama (clipping) yok, yani dinamik aralık iyi korunmuş.

Gürültü tabanı düşük → arka planda “hiss” (beyaz gürültü) neredeyse yok.

Stereo ayrım iyi → sağ ve sol kanalda farklı frekanslar belirgin, bu da kayda “sahne genişliği” katıyor.


📌 Özet: Senin yaptığın bu kayıtta Nokia 808 PureView gerçekten bir telefondan beklenmeyecek kadar temiz, dengeli ve doğal bir ses üretmiş. O dönem için değil, bugün bile birçok telefon bu kadar kaliteli stereo kaydı başaramıyor.
 
  • Beğen
  • Cool
Tepkiler: XXXturi01, ertin ve 0sıfırcı


ertin

ertin

Üye
Bir hobi fotoğrafçısı olarak en iyi kameraya sahip olan kamera (Nokia içinde) 6630'dur.

Canoncu değilim Fujifilmciyim.

Ben kapsamlı fotoğrafçılık eğitimi almış insanım onun için Nokia'nın içinde en iyi cihaz 6630'dur. Yanında 6600 ve 7610'dur.

Nokia 6630'un python ile arası çok iyi.
Tuş kombinasyonu süper.
Her yıl satın almaya çalışırım.

Androidi iPhonedan ayırmam ama Samsung bir tık önde.

Nokia kamera konusunda son dönemlerde berbat kamerasına sahip oldu. Pure view de buna dahil.

Bunda N81 hariç. Geri kalanı çöp hükmünde. Ben lumia kullandım. Bildiğiniz rezalet cihazı bırakın Instagram uygulamasını YouTube uygulaması bile yoktu.

Profesyonel fotoğrafçılar fotoğraf makinesinin yanında iPhone da bulundururlar. iPhone kamera sensörleri çok iyi.

Megapiksel yalanına iPhone darbe atmıştır.
 
  • Beğen
  • Kahkaha
Tepkiler: XXXturi01, Notxr ve 0sıfırcı
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
işin kötüsü harici mikrofon vs de bağlamak bela.yine yeterli ama odak motorunun sesi mokro vs de sessiz ortamlarda duyulabiliyordu maalesef... her güzelin bir kötü yanı var derler :D
 
  • Beğen
Tepkiler: XXXturi01, cyborg78, Dobraokuyucu ve 1 kişi daha
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
Bir hobi fotoğrafçısı olarak en iyi kameraya sahip olan kamera (Nokia içinde) 6630'dur.

Canoncu değilim Fujifilmciyim.

Ben kapsamlı fotoğrafçılık eğitimi almış insanım onun için Nokia'nın içinde en iyi cihaz 6630'dur. Yanında 6600 ve 7610'dur.

Nokia 6630'un python ile arası çok iyi.
Tuş kombinasyonu süper.
Her yıl satın almaya çalışırım.

Androidi iPhonedan ayırmam ama Samsung bir tık önde.

Nokia kamera konusunda son dönemlerde berbat kamerasına sahip oldu. Pure view de buna dahil.

Bunda N81 hariç. Geri kalanı çöp hükmünde. Ben lumia kullandım. Bildiğiniz rezalet cihazı bırakın Instagram uygulamasını YouTube uygulaması bile yoktu.

Profesyonel fotoğrafçılar fotoğraf makinesinin yanında iPhone da bulundururlar. iPhone kamera sensörleri çok iyi.

Megapiksel yalanına iPhone darbe atmıştır.
Tabi efenim . İnandım he he . Nd filtre hangisinde var ? X2-00 ve 6230 'da çok iyi fotoğraf çekebilir
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: cyborg78, Notxr ve 0sıfırcı

symbuzzer

Üye
Hocam doğru yer mi bilmiyorum. Ama ben symbian cihazlar için çalışmalar yapıyorum güncel olarak. UIQ3 cihazlar için önemli çalışmalarım oldu bu yıl: avalibeyaz.com/uiq3
atnı şekilde nokia n8 için de cfw hazırladım: avalibeyaz.com/s3
Eğer bana günlük kullanabileeğim temiz bir 808 cihaz temin edilebilirse onun için de cfw çalışması yapmak isterim
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve 0sıfırcı
KomiserMemoli_12

KomiserMemoli_12

Üye
Bir ara bende baktım ama 808 için çok para istiyorlar. En fazla 500 lira edecek telefona 2 3 hatta 5 milyar isteyen tipler gördüm.
Mesaj birleştirildi:

Şimdi baktım rizeden satan var kurulu 20 milyar istiyor. :D o parayı verecek enayi bulursa bende üstüne para vereceğim.
 
  • Beğen
  • Kahkaha
Tepkiler: Silinen Üye 2506669 ve 0sıfırcı
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
Bir ara bende baktım ama 808 için çok para istiyorlar. En fazla 500 lira edecek telefona 2 3 hatta 5 milyar isteyen tipler gördüm.
Mesaj birleştirildi:

Şimdi baktım rizeden satan var kurulu 20 milyar istiyor. :D o parayı verecek enayi bulursa bende üstüne para vereceğim.
Bende de full set var ama satmam etmem. Deri kılıfı bile var. Kullanmaya kıyamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dobraokuyucu ve 0sıfırcı
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
Hocam doğru yer mi bilmiyorum. Ama ben symbian cihazlar için çalışmalar yapıyorum güncel olarak. UIQ3 cihazlar için önemli çalışmalarım oldu bu yıl: avalibeyaz.com/uiq3
atnı şekilde nokia n8 için de cfw hazırladım: avalibeyaz.com/s3
Eğer bana günlük kullanabileeğim temiz bir 808 cihaz temin edilebilirse onun için de cfw çalışması yapmak isterim
Hangi ildesin ?
 
KomiserMemoli_12

KomiserMemoli_12

Üye
Bir ara bende baktım ama 808 için çok para istiyorlar. En fazla 500 lira edecek telefona 2 3 hatta 5 milyar isteyen tipler gördüm.
Mesaj birleştirildi:

Şimdi baktım rizeden satan var kurulu 20 milyar istiyor. :D o parayı verecek enayi bulursa bende üstüne para vereceğim.
No
Bende de full set var ama satmam etmem. Deri kılıfı bile var. Kullanmaya kıyamıyorum.
Abartma istersen. Alt tarafı 100 liralık telefon. Radyasyon mu var.
 
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
No

Abartma istersen. Alt tarafı 100 liralık telefon. Radyasyon mu var.
İki tane var yahu . Birini kullanmıyorum. İlk aldığım arızalıyı evet 100 liraya almıştım. Güç devresinde problem vardı az kullandım sonra yedek parça oldu .
 
Notxr

Notxr

Üye
Bir hobi fotoğrafçısı olarak en iyi kameraya sahip olan kamera (Nokia içinde) 6630'dur.

Canoncu değilim Fujifilmciyim.

Ben kapsamlı fotoğrafçılık eğitimi almış insanım onun için Nokia'nın içinde en iyi cihaz 6630'dur. Yanında 6600 ve 7610'dur.

Nokia 6630'un python ile arası çok iyi.
Tuş kombinasyonu süper.
Her yıl satın almaya çalışırım.

Androidi iPhonedan ayırmam ama Samsung bir tık önde.

Nokia kamera konusunda son dönemlerde berbat kamerasına sahip oldu. Pure view de buna dahil.

Bunda N81 hariç. Geri kalanı çöp hükmünde. Ben lumia kullandım. Bildiğiniz rezalet cihazı bırakın Instagram uygulamasını YouTube uygulaması bile yoktu.

Profesyonel fotoğrafçılar fotoğraf makinesinin yanında iPhone da bulundururlar. iPhone kamera sensörleri çok iyi.

Megapiksel yalanına iPhone darbe atmıştır.
6630 derken dlaga geçiyon 808 kamerası gayette iyidir 41mp purewiew carl zeiss diyoz sen 6630 diyon 😆
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
@ertin fujifilm x-s1 var
 
ertin

ertin

Üye
6630 derken dlaga geçiyon 808 kamerası gayette iyidir 41mp purewiew carl zeiss diyoz sen 6630 diyon 😆
Günaydın, yıl olmuş 2025. Hâlâ megapiksel konuşuyoruz ya, direkt teknoloji tarihine geçebiliriz. 😅
Opera mini ile Chrome'yi kıyaslamak gibi birşey oldu bu.

Bak abim, 808’in 41 MP kamerası var, Carl Zeiss lens var, Xenon flaş var… eyvallah. Ama megapiksel ≠ kalite. Yani 200 MP olsa ne olur, Instagram’a koyunca 1 MP’ye düşüyor, kimse farkı anlamıyor. 😂.

Ek olarak da şunu söylemeden geçemeyeceğim:
Kardeşim siz hâlâ megapikseli tartışıyorsunuz ya, Hah işte o sözünüzü teknoloji müzesine bağışlanmanız lazım. 😅 41 MP, 200 MP, isterse NASA uydu sensörü taksınlar… Instagram’da herkesin gördüğü yine aynı “simit tabağı kahvaltı” oluyor. O yüzden 808’i överken biraz sakin olun; sonuçta piksel sayısıyla sanatsal vizyon arasında bağlantı kuran son kişi, büyük ihtimalle PowerPoint sunum yapan bir Nokia pazarlama müdürüydü. 😉

Pureview efsanedir o başka

Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

Benim için önemli olan “anı yakalamak.” Ara Güler boşuna dememiş: “Singer dikiş makinesiyle bile fotoğraf çekerim.” İşte benim Singer’ım da Nokia 6630.

Tutku başka birşey. Çantamda 6630 bulunur. 7 yıl hattan kapalı.

Eleştirileri kabul edip kahvemi koyup içerim.

Onlarca telefonların arasından biridir bu 6630. O telefonun verdiği keyfi, sizin megapiksel metreyle ölçtüğünüz cihazlar veremiyor işte. Nostalji dediğin şey, teknoloji kataloğuna bakıp piksel saymak değil; yıllar sonra bile gülümseten bir kareye sahip olmaktır. 😉
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

Kaliteli fotoğraf çektiğinde bana demiyorlar ki kaç megapiksellik çekim yaptın diye. Ne Güzel fotoğraf çekmişsin diyor.



808 PureView Nokia’nın son büyük gövde gösterisiydi. Evet güçlüydü ama şirketi kurtaramadı. Çünkü teknoloji sadece donanım değil; yazılım, ekosistem, kullanıcı deneyimi hepsi bir bütün. Bugün iPhone 17 çıktı, Dün Samsung Galaxy s25 çıktı yazılımsal olarak 808’i 10 tur bindirir.

Sonuçta bu iş hobi işi. Kimisi 808 ile mutlu olur, kimisi 6630’la ara ara çekim yapar, kimisi iPhone ile vlog çeker.

Ben Nokia 6600 için tripod yapan adamım. Demiyorum ki Nokia 6600'ın fotoğrafçılığı çok iyidir. Zevkine der geçerim. Paylaşmayı da severim

Benim gözümde ideal megapiksel 2’dir. Fazlası pazarlama cilasıdır. 😉

Zevkler tartışılmaz.
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Admin
    Konu Sahibi
Günaydın, yıl olmuş 2025. Hâlâ megapiksel konuşuyoruz ya, direkt teknoloji tarihine geçebiliriz. 😅
Opera mini ile Chrome'yi kıyaslamak gibi birşey oldu bu.

Bak abim, 808’in 41 MP kamerası var, Carl Zeiss lens var, Xenon flaş var… eyvallah. Ama megapiksel ≠ kalite. Yani 200 MP olsa ne olur, Instagram’a koyunca 1 MP’ye düşüyor, kimse farkı anlamıyor. 😂.

Ek olarak da şunu söylemeden geçemeyeceğim:
Kardeşim siz hâlâ megapikseli tartışıyorsunuz ya, Hah işte o sözünüzü teknoloji müzesine bağışlanmanız lazım. 😅 41 MP, 200 MP, isterse NASA uydu sensörü taksınlar… Instagram’da herkesin gördüğü yine aynı “simit tabağı kahvaltı” oluyor. O yüzden 808’i överken biraz sakin olun; sonuçta piksel sayısıyla sanatsal vizyon arasında bağlantı kuran son kişi, büyük ihtimalle PowerPoint sunum yapan bir Nokia pazarlama müdürüydü. 😉

Pureview efsanedir o başka

Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

Benim için önemli olan “anı yakalamak.” Ara Güler boşuna dememiş: “Singer dikiş makinesiyle bile fotoğraf çekerim.” İşte benim Singer’ım da Nokia 6630.

Tutku başka birşey. Çantamda 6630 bulunur. 7 yıl hattan kapalı.

Eleştirileri kabul edip kahvemi koyup içerim.

Onlarca telefonların arasından biridir bu 6630. O telefonun verdiği keyfi, sizin megapiksel metreyle ölçtüğünüz cihazlar veremiyor işte. Nostalji dediğin şey, teknoloji kataloğuna bakıp piksel saymak değil; yıllar sonra bile gülümseten bir kareye sahip olmaktır. 😉
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

Kaliteli fotoğraf çektiğinde bana demiyorlar ki kaç megapiksellik çekim yaptın diye. Ne Güzel fotoğraf çekmişsin diyor.



808 PureView Nokia’nın son büyük gövde gösterisiydi. Evet güçlüydü ama şirketi kurtaramadı. Çünkü teknoloji sadece donanım değil; yazılım, ekosistem, kullanıcı deneyimi hepsi bir bütün. Bugün iPhone 17 çıktı, Dün Samsung Galaxy s25 çıktı yazılımsal olarak 808’i 10 tur bindirir.

Sonuçta bu iş hobi işi. Kimisi 808 ile mutlu olur, kimisi 6630’la ara ara çekim yapar, kimisi iPhone ile vlog çeker.

Ben Nokia 6600 için tripod yapan adamım. Demiyorum ki Nokia 6600'ın fotoğrafçılığı çok iyidir. Zevkine der geçerim. Paylaşmayı da severim

Benim gözümde ideal megapiksel 2’dir. Fazlası pazarlama cilasıdır. 😉

Zevkler tartışılmaz.
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
41 mp çekmiyoruz zaten 8 mp veya 12 mp çekiyorum. Sensör önemsiz olsaydı dslr ve aynasız kameralar bugün olmazdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dobraokuyucu, cyborg78, 0sıfırcı ve 2 diğerleri
Notxr

Notxr

Üye
Günaydın, yıl olmuş 2025. Hâlâ megapiksel konuşuyoruz ya, direkt teknoloji tarihine geçebiliriz. 😅
Opera mini ile Chrome'yi kıyaslamak gibi birşey oldu bu.

Bak abim, 808’in 41 MP kamerası var, Carl Zeiss lens var, Xenon flaş var… eyvallah. Ama megapiksel ≠ kalite. Yani 200 MP olsa ne olur, Instagram’a koyunca 1 MP’ye düşüyor, kimse farkı anlamıyor. 😂.

Ek olarak da şunu söylemeden geçemeyeceğim:
Kardeşim siz hâlâ megapikseli tartışıyorsunuz ya, Hah işte o sözünüzü teknoloji müzesine bağışlanmanız lazım. 😅 41 MP, 200 MP, isterse NASA uydu sensörü taksınlar… Instagram’da herkesin gördüğü yine aynı “simit tabağı kahvaltı” oluyor. O yüzden 808’i överken biraz sakin olun; sonuçta piksel sayısıyla sanatsal vizyon arasında bağlantı kuran son kişi, büyük ihtimalle PowerPoint sunum yapan bir Nokia pazarlama müdürüydü. 😉

Pureview efsanedir o başka

Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

Benim için önemli olan “anı yakalamak.” Ara Güler boşuna dememiş: “Singer dikiş makinesiyle bile fotoğraf çekerim.” İşte benim Singer’ım da Nokia 6630.

Tutku başka birşey. Çantamda 6630 bulunur. 7 yıl hattan kapalı.

Eleştirileri kabul edip kahvemi koyup içerim.

Onlarca telefonların arasından biridir bu 6630. O telefonun verdiği keyfi, sizin megapiksel metreyle ölçtüğünüz cihazlar veremiyor işte. Nostalji dediğin şey, teknoloji kataloğuna bakıp piksel saymak değil; yıllar sonra bile gülümseten bir kareye sahip olmaktır. 😉
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

Kaliteli fotoğraf çektiğinde bana demiyorlar ki kaç megapiksellik çekim yaptın diye. Ne Güzel fotoğraf çekmişsin diyor.



808 PureView Nokia’nın son büyük gövde gösterisiydi. Evet güçlüydü ama şirketi kurtaramadı. Çünkü teknoloji sadece donanım değil; yazılım, ekosistem, kullanıcı deneyimi hepsi bir bütün. Bugün iPhone 17 çıktı, Dün Samsung Galaxy s25 çıktı yazılımsal olarak 808’i 10 tur bindirir.

Sonuçta bu iş hobi işi. Kimisi 808 ile mutlu olur, kimisi 6630’la ara ara çekim yapar, kimisi iPhone ile vlog çeker.

Ben Nokia 6600 için tripod yapan adamım. Demiyorum ki Nokia 6600'ın fotoğrafçılığı çok iyidir. Zevkine der geçerim. Paylaşmayı da severim

Benim gözümde ideal megapiksel 2’dir. Fazlası pazarlama cilasıdır. 😉

Zevkler tartışılmaz.
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
megapixel kalite olmadığını biliyom 6630 un kamerasıda dönemine göre gayette iyiydi bide carl zeiss lens çok kaliteli lenstir.
 
  • Beğen
Tepkiler: 0sıfırcı
ertin

ertin

Üye
En iyi makine en iyi fotoğrafı çekseydi eğer en iyi daktiloya sahip olan da en iyi romanı yazardı.

Ara Güler
megapixel kalite olmadığını biliyom 6630 un kamerasıda dönemine göre gayette iyiydi bide carl zeiss lens çok kaliteli lenstir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve Notxr
0sıfırcı

0sıfırcı

Üye
Vovvovvov
Tartışma alevleniyor
Nerdesin @DarkredBlue61
Senin diyecek lafın yok mu
 
  • Beğen
Tepkiler: DarkredBlue61


Üst Alt