Yakınım adına mobil hat açtırılmış, borçlanılınca icra için avukata vermişler. Ne yapmalı?

Sponsorlu Bağlantılar

aydin32019

Üye
    Konu Sahibi
Yakınım adına mobil hat açtırılmış, borçlanılınca icra için avukata vermişler. Ne yapmalı?
Bir yakınımın adına Vodafone'dan faturalı hat açtırılıp ödenmeyen borç birikmiş, nihayetinde de icra ile tahsil için bir hukuk bürosuna verilmiş.

Biraz sorduk soruşturduk. Borçlu hat yakınım eDevlet üzerinden sorunca adına görünmüyor. Vodafone müşteri hizmetlerine TC kimlik no ve ismini verirse oradan da bulamıyorlar. Ancak hukuk bürosunun bize söylediği o numarayı müşteri hizmetlerine veriyoruz da o zaman nasıl oluyorsa lütfedip buluveriyorlar. Hattın Vodafone'da kayıtlı bir adresi yok... Sadece "semt/ilçe/il" girilmiş. Yani sokak adresi ve gerisi tamamen eksik. İrtibat telefonu, email adresi falan da yok. Bunlar olmadan faturalı hat nasıl açılabilmiş, ne biz anlayabildik, ne Vodafone cevaplayabiliyor. Açıldığı bayi yakınımın semtinde ama orası da kapanmış.

Aylardır bunlar olup biterken Vodafone'dan da en ufak bir ses çıkmamış. Yakınımın adresine, telefonuna gelen bir tane dahi fatura, SMS vesaire yok. Hattın irtibat bilgileri bomboş, nasıl gelecek diyeceksiniz... Halbuki yakınımın Vodafone'da bir hattı hakikaten var. Ama numarası da uyuşmayan o hat faturasız ve taahhütsüz, dolayısıyla da borçlanma gibi bir durum zaten mümkün değil. Yine de koskoca Vodafone, madem borç birikmiş alamıyor, bari bir zahmet edip de kendi sisteminde aynı isim ve kimlik no altındaki o asıl hattın üzerinden irtibata geçse, bir - iki SMS atsa olmaz mıydı? Sanki adeta iş bilhassa uzasın, borç biriksin de biriksin, icraya düşsün istiyorlarmış gibi!

Yakınım olaydan bu hafta sonu yeni haberdar oldu. Vodafone'un kendi sisteminde bulamadığı o faturasız hattı nasıl oluyorsa hukuk bürosu pat diye buluverip SMS ile tehditvari bir ikaz göndermiş. Gönderilen SMS de hemen her gün gelip duran dolandırıcılık mesajlarının tıpkısının aynısı bu arada... Neyse ki yakınım kendisi biraz huylu biridir, ne olur ne olmaz diye bir takip edince durumu öğrenmiş.

Vodafone, hukuk bürosu, tanıdık tanımadık sorduğumuz her kafadan ayrı bir ses çıkıyor. Operatör ve hukuk bürosu ikisi de kendileri ile muhatap olunması talimatını veriyor, ayrı ayrı evraklar istiyorlar. O nedenle sormak istediklerimiz:

1) İtiraz etmenin en doğru ve düzgün yolu nedir?

2) Bu konuda asıl kiminle muhatap olunmalı?

Bence bu öncelikle hattı açan, herhalde hattın en detaylı kullanım bilgileri ve saire elinde olan ve üstüne üstlük olayın hiç bir aşamasında kendisine düşenleri yerine getirmeyen operatör Vodafone olmalı, ama elbet ben konunun uzmanı değilim. Hukuk bürosunun da herhalde bu işlerden bir mali çıkarı olduğundan onlara da tam güvenemedik. Zaten ikisi de bize ayrı meblağlar veriyor. Bir de yer yer Tüketici Hakem Heyeti ve/veya Tüketici Mahkemesi'nden bahsediliyor, bunları mı denemeli? Öyleyse nasıl?

3) Hat açtırmak için kimlik, imza, adresli evrak falan alınıyor biliyorum. Ama malumunuz bu günlerde en ufak bir hizmet, abonelik, promosyon vesaire için dahi hemen hemen her yer benzer evrak ve özel bilgilerimizi talep ediyor, topluyor. Bunlar ne derece güvenli ve gizli tutuluyor, kim bilir... Diyelim yakınımınkiler kopyalanmak suretiyle yapıldıysa o zaman derdimizi nasıl anlatacağız?

Biraz uzun oldu ama ileri geri çok soru-cevapdan kaçınmak istedim. Benzer olumlu ya da olumsuz herhangi tecrübeleri olanlar tavsiye ve önerilerini yazabilirlerse çok seviniriz. Yorum ve katkıda bulunacaklara şimdiden teşekkürler.
 


Symbianist

Symbianist

Üye
Siz bence o hukuk bürosu ile muhatap olmayın. Bu yazdıklarınızı ve aklınıza gelecek diğer bilgileri. Telefon numaralarını, arama zamanlarını, size evrak vs geldiyse bunları derleyip toparlayıp bir dilekçe ile hemen savcılığa gidin.

Hattı kendinizin açtırmadığınızı ve ..... tarihinde böyle bir hattın açılmış olduğunu öğrendiğinizi belirtin. Savcılığa gidin mutlaka. Dolandırıcılar sizinle uğraşıyorsa zaten olayın bilincine varmışsınız demektir. Yok adınıza birisi hat açtırmış ve kullanıp atmış, borcu da size yıkmaya çalışıyorsa zaten savcılık emniyet kanalıyla bir şekilde hattı arkadaşınızın kullanmadığını tespit edecektir.

Adına borç varsa zaten e-devlette btk'da görünecektir. Dolandırıcılık vakası olabilir.
 

aydin32019

Üye
    Konu Sahibi
Siz bence o hukuk bürosu ile muhatap olmayın. Bu yazdıklarınızı ve aklınıza gelecek diğer bilgileri. Telefon numaralarını, arama zamanlarını, size evrak vs geldiyse bunları derleyip toparlayıp bir dilekçe ile hemen savcılığa gidin.

Hattı kendinizin açtırmadığınızı ve ..... tarihinde böyle bir hattın açılmış olduğunu öğrendiğinizi belirtin. Savcılığa gidin mutlaka. Dolandırıcılar sizinle uğraşıyorsa zaten olayın bilincine varmışsınız demektir. Yok adınıza birisi hat açtırmış ve kullanıp atmış, borcu da size yıkmaya çalışıyorsa zaten savcılık emniyet kanalıyla bir şekilde hattı arkadaşınızın kullanmadığını tespit edecektir.

Adına borç varsa zaten e-devlette btk'da görünecektir. Dolandırıcılık vakası olabilir.

Tavsiyeniz için teşekkürler. Normalde ben de sizin gibi bu cins çağrı ve mesajlara itibar etmiyorum. Ancak hem Vodafone'u, hem de sözkonusu avukatlık bürosunu arayarak (ve ikinciye isim haricinde özel bir bilgi vermeden) teyid ettik. Zaten Vodafone'u arayınca onların işlerine bakan bir avukatlık bürosu olduğunu doğruladılar.

Elimizde henüz hiç bir evrak yok, hoş daha bir kaç gün oldu. İlk mesajda izah ettiğim gibi ne bu iş olup biterken gelen bir fatura, mesaj vesaire var, ne de sonrasında resmi yazılı bir bildirim. Bir tek yegane SMS var, o kadar. Başka bir forumdan bir arkadaş avukatlık bürosundan borç dosyasını istememizi ve yakınıma mutlaka vermek zorunda olduklarını ifade etti. Bir de Vodafone'dan hattın kullanım bilgilerini, cihazları, lokasyon bilgilerini talep etmeyi deneyeceğiz ki elimizde detaylı bilgiler olsun.

Burada en büyük sorun böyle bir mevzuda muhatap olunacak kişiler ve kanalların kalitesi. Yani Vodafone müşteri hizmetleri derseniz, bırakın derdinizden anlayacak biriyle konuşmak, bir insana ulaşabilmek için dört dönmeniz gerek. Avukatlık bürosu deseniz, onların derdi bir an önce büyük müşterilerinin borcunu nasıl, nereden olursa olsun tahsil ettirip memnun tutmak. Yani hak savunmak isteseniz de dolambaçlı bir işler. İlerleme kaydettikçe buraya bilgi vermeye çalışacağım.

Bir soru... eDevlet'den borç ayrı mı sorgulanıyor? Biz adına kayıtlı mobil hatlar listelettik, orada bu borçlu hat yok. Zaten Vodafone'da bizzat bize avukatlık bürosunun verdiği numarayı söylemezsek onlar da kimlik no, isim, adres altında bulamıyor da...
 
Symbianist

Symbianist

Üye
Tavsiyeniz için teşekkürler. Normalde ben de sizin gibi bu cins çağrı ve mesajlara itibar etmiyorum. Ancak hem Vodafone'u, hem de sözkonusu avukatlık bürosunu arayarak (ve ikinciye isim haricinde özel bir bilgi vermeden) teyid ettik. Zaten Vodafone'u arayınca onların işlerine bakan bir avukatlık bürosu olduğunu doğruladılar.

Elimizde henüz hiç bir evrak yok, hoş daha bir kaç gün oldu. İlk mesajda izah ettiğim gibi ne bu iş olup biterken gelen bir fatura, mesaj vesaire var, ne de sonrasında resmi yazılı bir bildirim. Bir tek yegane SMS var, o kadar. Başka bir forumdan bir arkadaş avukatlık bürosundan borç dosyasını istememizi ve yakınıma mutlaka vermek zorunda olduklarını ifade etti. Bir de Vodafone'dan hattın kullanım bilgilerini, cihazları, lokasyon bilgilerini talep etmeyi deneyeceğiz ki elimizde detaylı bilgiler olsun.

Burada en büyük sorun böyle bir mevzuda muhatap olunacak kişiler ve kanalların kalitesi. Yani Vodafone müşteri hizmetleri derseniz, bırakın derdinizden anlayacak biriyle konuşmak, bir insana ulaşabilmek için dört dönmeniz gerek. Avukatlık bürosu deseniz, onların derdi bir an önce büyük müşterilerinin borcunu nasıl, nereden olursa olsun tahsil ettirip memnun tutmak. Yani hak savunmak isteseniz de dolambaçlı bir işler. İlerleme kaydettikçe buraya bilgi vermeye çalışacağım.

Bir soru... eDevlet'den borç ayrı mı sorgulanıyor? Biz adına kayıtlı mobil hatlar listelettik, orada bu borçlu hat yok. Zaten Vodafone'da bizzat bize avukatlık bürosunun verdiği numarayı söylemezsek onlar da kimlik no, isim, adres altında bulamıyor da...

Aynen adina kayitli hatlara tek tek bakarsiniz ya da btk borc sorgulaması yazınca toplu sorgulama gibi bir sey çıkıyordu .orada mobil hatlar, digiturk vs hepsi görünüyordu.

Sizin durum bana biraz karışık geldi. borc görünmüyor ama borç çıkarıyorlar. Garip bir durum bu.

"Bir de Vodafone'dan hattın kullanım bilgilerini, cihazları, lokasyon bilgilerini talep etmeyi deneyeceğiz ki elimizde detaylı bilgiler olsun." demişsiniz . Bir talep edin bakalım ne diyecekler. Borç meselesi de ortada belge olmadan olmaz. Siz talep edince borcun kaynagiyla ilgili detayli bir sey verirer muhtemelen. Siz de onu alir dava acarsiniz. Normalde tuketici hakem heyetine gitmek gerek ama burada adina haberi olmadan açılmış bir hat oldugundan mahkemede dava acmak gerekir diye düşünüyorum.
 
arslan3332

arslan3332

Üye
Geçmiş olsun başınıza gelen olay dolandırıcılık ve evrakta sahtecilik suçuna girer muhattabınız sadece mahkeme olacaktır öncelikle avukat tutmanızı tavsiye ederim eğer avukat düşünmüyorsanız arzuhalciye gidip karşı tarafın avukatına durumu anlatan ihtar niteliğinde cevap yazdırıp noter onaylı şekilde göndermeniz bu evrağın diğer örneğide sizde kalıyor daha sonra karşıdan gelen cevaba göre büyük ihtimalle size tekrar ödemenizi söyleyecekler tekrar arzuhalciye gidin dava açmak için dilekçe yazdırın kanıt niteliğinde küçük büyük ne kadar belge bilgi bulabiliyorsanız tek dosyaya toplayıp dava açacağınız mahkemeye teslim edin dosya içine mutlaka çektiğiniz ihtarın sizdeki kopyasınıda ekleyin mahkemeye vereceğiniz bütün belgelerin renkli fotokopisini çekip kendinize yedek almanızı tavsiye ederim mahkemeden önce çekeceğiniz ihtar zorunludur eğer ihtar çekmezseniz karşı taraf bunu mahkemede sizin lehinize kullanıp davayı kaybettirebilir veya davanın uzamasını sağlayabilir bu konu önemli ayrıca adresinize gelen tebligat veya ihtar gibi resmi belgelerin itiraz süresine çok dikkat edin dava bitene kadar bu itiraz sürelerini geçirmeden işlemlerinizi yapın karşı taraf ile dava boyunca resmi evrak üzerinden diyalog kurun birşeyler onaylamanızı vs. isterlerse çok dikkatli olun karşı tarafa güvenmeyin dava boyunca yapacağınız masrafları faturaya açıklamalı yansıtın kazanırsanız suçu işleyene bu masrafları mahkeme aracılığıyla ödemesini talep edebilirsiniz verdiğim bu bilgiler profesyonel olarak değil biraz tecrübe biraz bilgiden kaynaklanıyor siz emin olmak için ilk olarak mahkemeye danışabilirsiniz tekrar geçmiş olsun
Ek olarak bu tür borçlar hat,banka vs. avukata devredilene kadar e devlet te borç sorgulama bölümünden görünür avukata devredikdikten kısa süre sonra e devlette dava dosyaları sorgula bölümünden görünür.
Başkası üzerine hat açma işlerini ençok kötü niyetli bayiler yapmaktadır bunun içinde sadece kimlik fotokopisi yeterli oluyor bunun önüne geçmek için aralıklarla e devletten üzerimize kayıtlı hatları kontrol etmemiz yeterli olur.
Eğer karşı tarafın avukatı sürekli sizi arayıp mesaj atıyorsa onlara bu konuda dava açacağınızı bildirin çünkü bu şekilde sizi rahatsız etmeleri tacize girer ve suçtur bu sadece bu konuda değil bütün dava ve konularda geçerlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Symbianist

aydin32019

Üye
    Konu Sahibi
Geçmiş olsun başınıza gelen olay dolandırıcılık ve evrakta sahtecilik suçuna girer muhattabınız sadece mahkeme olacaktır öncelikle avukat tutmanızı tavsiye ederim eğer avukat düşünmüyorsanız arzuhalciye gidip karşı tarafın avukatına durumu anlatan ihtar niteliğinde cevap yazdırıp noter onaylı şekilde göndermeniz bu evrağın diğer örneğide sizde kalıyor daha sonra karşıdan gelen cevaba göre büyük ihtimalle size tekrar ödemenizi söyleyecekler tekrar arzuhalciye gidin dava açmak için dilekçe yazdırın kanıt niteliğinde küçük büyük ne kadar belge bilgi bulabiliyorsanız tek dosyaya toplayıp dava açacağınız mahkemeye teslim edin dosya içine mutlaka çektiğiniz ihtarın sizdeki kopyasınıda ekleyin mahkemeye vereceğiniz bütün belgelerin renkli fotokopisini çekip kendinize yedek almanızı tavsiye ederim mahkemeden önce çekeceğiniz ihtar zorunludur eğer ihtar çekmezseniz karşı taraf bunu mahkemede sizin lehinize kullanıp davayı kaybettirebilir veya davanın uzamasını sağlayabilir bu konu önemli ayrıca adresinize gelen tebligat veya ihtar gibi resmi belgelerin itiraz süresine çok dikkat edin dava bitene kadar bu itiraz sürelerini geçirmeden işlemlerinizi yapın karşı taraf ile dava boyunca resmi evrak üzerinden diyalog kurun birşeyler onaylamanızı vs. isterlerse çok dikkatli olun karşı tarafa güvenmeyin dava boyunca yapacağınız masrafları faturaya açıklamalı yansıtın kazanırsanız suçu işleyene bu masrafları mahkeme aracılığıyla ödemesini talep edebilirsiniz verdiğim bu bilgiler profesyonel olarak değil biraz tecrübe biraz bilgiden kaynaklanıyor siz emin olmak için ilk olarak mahkemeye danışabilirsiniz tekrar geçmiş olsun
Ek olarak bu tür borçlar hat,banka vs. avukata devredilene kadar e devlet te borç sorgulama bölümünden görünür avukata devredikdikten kısa süre sonra e devlette dava dosyaları sorgula bölümünden görünür.
Başkası üzerine hat açma işlerini ençok kötü niyetli bayiler yapmaktadır bunun içinde sadece kimlik fotokopisi yeterli oluyor bunun önüne geçmek için aralıklarla e devletten üzerimize kayıtlı hatları kontrol etmemiz yeterli olur.
Eğer karşı tarafın avukatı sürekli sizi arayıp mesaj atıyorsa onlara bu konuda dava açacağınızı bildirin çünkü bu şekilde sizi rahatsız etmeleri tacize girer ve suçtur bu sadece bu konuda değil bütün dava ve konularda geçerlidir.

Öncelikle vakit ayırıp kapsamlı yanıt verdiğiniz için teşekkür ederim. Elbette verdiğiniz bilgileri profesyonel olarak değil, tavsiyeler olarak değerlendiriyoruz. Bu ve benzer forumlara danışmamızın sebebi o yüzden ve onun bilincindeyiz. Yine de her yorumun faydası var.

Benzer tavsiyeler başka sitelerdeki bazı arkadaşlardan da geldi. Yalnız ilk mesajımda izah ettiğim gibi henüz yakınıma ulaşan resmi ya da gayriresmi hiç ama hiç bir yazılı evrak, fatura, tebligat vesaire yok. Sadece sözkonusu hukuk bürosundan gelen SMS var, bir de işte onları ve Vodafone'u arayıp verdiğim bilgileri aldık.

Şu an itibariyle bize tavsiye edilen iki yol görünüyor. Öncelikle sözkonusu hukuk bürosundan "borç dosyası" talep etmemizi ve bunu mutlaka bize yazılı olarak iletmek zorunda olduklarını tavsiye ettiler. Aynı şekilde ve zamanda, burada konudan asıl sorumlu ve ihmalkar görünen operatör Vodafone'dan da borçlu hatta dair tüm evrak, fatura, kullanım detayları, cihaz ve lokasyon bilgileri gibi detayları da yazılı olarak dilekçe ile talep etmemiz nasihat edildi. Yapılacak herhangi bir itirazın bunlardan elde edilebilenlerinin tümü bir araya getirilerek ek olarak verilmesi söylendi. Yine ihmalkar durumda olan ve konuyla ilgili en çok bilgi olan ve asıl borçlanılan taraf Vodafone ile direkt muhatap olup ilk aşama oradan adım adım belgeleyerek itiraz edilmesi tavsiye edildi.

Buradan bir sonuç elde edilemediği, istenen bilgiler verilmediği ve/veya resmi bir tebligat alındığı aşamada da bahsettiğiniz gibi adli işlemlerin başlatılması (ve yukarıdaki taleplerde de bunun yapılacağının uyarısının verilmesi) gerektiği ifade edildi.

Bunlar bana mantıklı iki plan olarak görünüyor. Bir de tavsiye ettiğiniz gibi eDevlet'den yakınıma borç aratması yaptıracağım. Adına hatlar haricinde öyle bir işlev bulunduğunu bilmiyorduk.

Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve arslan3332

aydin32019

Üye
    Konu Sahibi
Son yazdıklarım üzerinden iki hafta kadar geçti, ben de onca iş güç arasında elimden geldiğince araştırıp soruşturup yakınıma yardımcı olmaya çalışıyorum. Konuyu takipsiz bırakmamak ve elime geçen ek bilgileri de paylaşmak için yine yazıyorum.

Özetle durum şuydu: Bir yakınıma Şubat başlarında Vodafone'un tahsilat için tuttuğu bir hukuk bürosundan, tanımadık bir Vodafone hattına dair ödenmeyen borçların tahsili için beklenmedik bir icra tehdidi gelmişti. Ne büro ne de operatör konuyla ilgili daha bilgi vermiyor, bir yandan da dosya masrafı v.b. ek "yasal ücretler" tehdidi ile de ödeme baskısı yapılıyordu. Ben de onun adına bu konuda yardım danışmıştım. Son durum ise şöyle...

Öncelikle; biz her taraftan evrak talep etmeye devam ediyoruz ama nafile, elimize geçen yok. Ne hukuk bürosu, ne operatör, ne gittiğimiz sayısız Vodafone bayii, hiç biri bize bir evrak "gönderemiyor" ve/veya göndermiyor. Bu devam eden problemin önemi biraz aşağıda ortaya çıkacak.

İkinci olaraktan; konuyu tanıdık bir hakim ve bir de komşumuz bir avukata (gayriresmi olarak) danıştık. Her ikisi de eğer borç meblağ çok çok yüksek değilse şimdilik ödememizin ve sonradan duruma göre uygun yasal yollardan itiraz ve geri talep etmemizin daha akıllıca olacağını söylediler. Herhangi bir soruşturma ve/veya davanın aylar, hatta 1 - 2 yıla sarkacağını ve bu süre zarfında da hukuk bürosunun işin peşini bırakmayacağını; bizim her itirazımıza itiraz edip hatta "ilamsız icra" diye bir yoldan dahi bizden habersiz bile üsteletebileceklerini izah ettiler. Burada ve başka forumlarda da buna uyan bilgiler, tecrüblere ben de rast geldim. Yani sonuç itibariyle bu borcu uzun yolla muhtemelen sildirebileceğimizi ama o arada da çok ama çok daha katı masrafa girilmesi gerekeceğini söylediler. Bu yakınımın bir hayli gözünü korkuttu ve benim itirazlarıma rağmen — elinde de en ufak bir evrak dahi olmadan — o az da olsa borcu ödedi. Şimdi biz onun gereken itirazını yapıp geri alabilme aşamasına geldik.

Son olarak; elimizde hiç bir evrak v.s. yok diyorum ya? İşte nihayet bu meçhul "borçlu hattın" neyin nesi olabileceğine dair bir ipucu bulduk. Yakınımın kesinlikle FATURALI bir hat açtırmadığını ve bundan %100 emin olduğunu yazmıştım. Bu öyle. Yalnız, yakınım geçen sene kendi faturalı hattını başka bir operatöre taşımış. O işlemi yaptırırken de aklına gelmişken, 90+ yaşında ve eve mahsur annesinin 112 acil falan gibi aramak için bulunsun diye kullanabileceği, ev telefonuna ek yedek ama FATURASIZ bir hat açtırmış. Kendisi o hattı da aynı vakitte aldığı için onu da yeni operatöründen diye hatırlıyordu. Ama sonra e-Devlet'den ve o operatörden bakınca onun Vodafone olabileceğini keşfettik (daha annesindeki SIM karta bakacağız, henüz gitme fırsatı olmadı). Yakınım o hattı FATURASIZ açtırdığından da %100 emin. Annesi yaşı itibariyle zaten cep telefonu kullanamıyor, zaten onu da çok acil bir durum olursa nadiren kullanır diye aylık bir sözleşme yerine kontörlü bir hat tabi çok daha makul olduğundan bilhassa öyle talep etmiş.

Neticede, bizim bu bilgiler ışığında en iyi "tahminimiz", Vodafone bayii ya da operatörün kendisi kasti ya da arızayla bu FATURASIZ hattı sisteme FATURALI olarak girmiş. Ama "borçlu" hattın arıyor ve bilgilerini soruyoruz, adres eksik, telefon, eposta yok diye ilk konuda izah etmiştim ya? İşte nasıl olmuşsa FATURA ADRESİ OLMAYAN bir hat FATURALI olarak aktif hale getirilmiş. Şimdi neden "tahmin" kelimesini kullandım? Çünkü halen elimizde en ufak bir evrak yok. Yakınım da verildiğini hatırlamıyor. Bu da beni pek şaşırtmadı, zira ne zaman Vodafone bayiilerinde işim olsa yeni hat açtıran arada sırada önüme denk geliyor. Bayiilerin alelacele satış yapmak için nasıl üstünkörü form doldurduklarını, ne baştansavma bilgiler verdiklerini, nasıl parayı tahsil edip SIM kartı müşterinin eline tıkıştırıp müşteriyi peydah ettiklerini de görüyorum. Tabi burada yakınım daha dikkatli olup, bir evrak var mı diye ısrar da etmeliydi ama teknik bir insan değil, insanlık hali. Bir de bize bazı bayiilerin Vodafone'un performans kriterlerini, aylık istenen faturalı hat açtırma kotasını tutturabilmek için benzer işler yaptıkları da söylendi.

Tabi bunu keşfeder keşfetmez, Vodafone'un tüm kanallarından yazılı, sözlü abonelik başvurusunda alınan evraklar ve sözkonusu o "borçlu" hattın sözde faturalarının birer nüshalarını talep ettik. Şimdi normalde bunlar online işlemlerle görülebiliyor ama hat kapalı olduğu için bu mümkün değil. Yalnız benim anladığım kadarıyla, BTK mevzuatı ve yasalar gereği abone talep ettiğinde operatör herhangi veya tüm faturaların nüshasını aboneye sunmakla yükümlü. Aynısı zaten Vodafone'un kendi web sitesinde bile yazılı. Eposta ile isteyince de ücret de alınmıyor (ki bu da sitelerinde yazılı). Ancak haftalardır bize mazeret üzerine mazeret veriyorlar. Sistem bozukmuş, sonra arayacakmışız... Göndermişler de gelmemiş... Spam'e bakınızmış (orada kesinlikle yok)... Göndermişler, sorduğunuza göre bir kaç saate, yarına, 48 saate anca gelirlermiş... 542'ye göre siteden form doldurup dilekçe verecekmişiz... Yaptık, siteden gelen cevaba göre 542'yi arayacakmışız... Anlayacağınız tam bir kısır döngü. Ben de artık bu kadar uğraştırıp da bir türlü bunları vermemelerinin ardında neredeyse kesin bir art niyet olduğundan şüphe eder oldum. Tahminim istediğimiz evraklar açık ve net yakınımı haklı, bayii ve/veya operatörü kusurlu gösterdiği için — nasılsa parayı da aldılar — işi geçiştirip yakınımı caydırmaya çalışıyorlar.

Yine biraz uzun oldu ama eksik bilgi vermek istemedim. Yeni sorularım:

1) Operatör, hiç ama hiç bir irtibat bilgisi — ve bilhassa FATURA ADRESİ — olmadan nasıl FATURALI bir hat açabilir ya da çevirme yapabilir? Sistem bunu hiç mi kontrol etmiyor? Sonradan farkedince Vodafone da mı hiç şüphelenmiyor, soruşturmuyor?

2) Diyelim baştan ya da sonradan aboneden izinsiz ve habersiz böyle bir işlem yapılmış. Operatör, bırakın icrayı-micrayı, tahsilatı, ödeme talep etmeden önce aboneyi doğru düzgün, düzenli ve vakitlice faturalandırmaktan yükümlü değil mi? Fatura tebligatı olmadan, ibraz edilmeden aboneye nasıl bir borç bindirilebiliyor?

3) Yine diyelim olan olmuş, boş adresli bu basılan/kesilen faturalar nereye gidiyor? Ptt, "adres yanlış/eksik" diye operatöre geri getirmiyor mu? Orada da mı jeton düşmüyor.

4) Hukuk bürosu (ödeme yapmadan önce de, sonra da), "iş icraya daha gitmedi, henüz "borç dosyası" diye bir şey yok, hiç bir şey vermek zorunda değiliz" deyip kesip atıyor. Bu doğru mu?

5) Biz bu durumu kesinlikle aydınlatacak sözkonusu evrakları — durum itibariyle gereken zorlatmayla — nasıl, ne yolla temin edebiliriz? BTK'dan şikayet açmak doğru olur mu? Nispeten çabuk ilgilenilir mi? Tüketici Hakem Heyeti'ne de mi başvursak?

Yanlış anlamayın, bana kalsa yarın gidelim suç duyurusunda bulunalım diyorum ama yakınım da elinde tüm evrak ve bilgi olmadan bunu yapmak istemiyor. Zaten kendinden habersiz bir "icra" kazığı yedi, "ya bu avukatları falan biz bunları edinmeden sonradan bir şeyleri kurcalar, oynar beni haksız gösterir, başıma daha da dert olurlarsa?" diyor, ona da uzmanlık alanım olmadığı için bir şey diyemiyorum.

Buraya kadar takip eden, katılımda bulunan/bulunacaklara tekrar teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
Vodofonenun inatla belge vermemesine karşın tüketici hakem hakları heyetine başvurun. Bu yasal zorunluğu olan bir durum size verdikleri cevapları da ekleyin kendilerine evrakları vermekten başka çare bırakmamak için elinizden ne geliyorsa yapın . İşin sonu vodofone için çok sıkıntılı sahte evrak düzenlemek gibi ciddi bir suç var .
 

aydin32019

Üye
    Konu Sahibi
Vodofonenun inatla belge vermemesine karşın tüketici hakem hakları heyetine başvurun. Bu yasal zorunluğu olan bir durum size verdikleri cevapları da ekleyin kendilerine evrakları vermekten başka çare bırakmamak için elinizden ne geliyorsa yapın . İşin sonu vodofone için çok sıkıntılı sahte evrak düzenlemek gibi ciddi bir suç var .

Evet zaten durum o noktaya gidiyor. Ancak karar veremediğimiz, önce BTK'ya da başvurup bir süre bekleyip oradan da bir ilerleme olmazsa mı Tüketici Hakem Heyeti'ne gitmek, yoksa ikisine paralel mi başvurmak? Sonra uğraşıp neden BTK'ya başvurmadık önce diye bize geri adım attırsınlar istemiyorum, ondan.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK


Üst Alt