Yardım 2014 oyun bilgisayarı toplama yardım!

Sponsorlu Bağlantılar

wansjaxell

wansjaxell

Üye
    Konu Sahibi
2014 oyun bilgisayarı toplama yardım!
Arkadaşlar, önceki Bilgisayarımı ben toplamıştım. Bana bir hayli de gitti. (hala da gidiyor.yaklaşık 5sene oldu) :D

Şimdi yine böyle bir bilgisayar toplamak istiyorum. Ucuz parçaları önceki bilgisayarımdan kullanacağım. Tabi uyduğu taktirde..

Öncelikle, 1000 - 1500 TL arası bütçe belirledim.

Ve genel olarak kullanacağım parçalar şu şekilde olsun istiyorum.


Asus anakart 1155

Intel i7 işlemci 6 çekirdek olan modeli.

16 GB (8x2) ram 1600

1tb veya 750gb HDD

Ve en çok öneri beklediğim konu: ekran Kartı modeli..

Ben işyerimdeki Monster bilgisayarımda nvidia Geforce GTX 750 kullanıyorum ve aynı seriden bir şey düşünüyorum..

Sizce nasıl?
 


fk555897

fk555897

Üye
1500 TL'ye yazdığın özelliklerde bir bilgisayar alman imkansız.
 
wansjaxell

wansjaxell

Üye
    Konu Sahibi
Aynen. Biraz düşürmek zorunda kaldım. Ve ekran kartı da değişti. Bu sistem nasıl:


İ5 4440

Asus h81m-c

Kingston 2x4

2tb hdd

Gigabyte HD 7850 256 bit 1gb.. DDR 5
 
L-LumieRe

L-LumieRe

Üye
1500 tl için intelden vazgeçin derim.
sadece işlemci 500 tl civarı.
 

yusuf1998x

Üye
2tb hdd fazla olur 1 tb yeter ekran kartının 2 gb olan modelini al birde işlemciye fx 6300 yap ona görede anakart bul. Birde önceki bilgisayarımdan parçaları kullanıcağım demişsin eski bilgisayarının parçalarınıda yazarsan daha iyi olur birde 1000 1500 lira çok açık bir fiyat daha net bir fiyat belirle2tb hdd fazla olur 1 tb yeter ekran kartının 2 gb olan modelini al birde işlemciye fx 6300 yap ona görede anakart bul. Birde önceki bilgisayarımdan parçaları kullanıcağım demişsin eski bilgisayarının parçalarınıda yazarsan daha iyi olur birde 1000 1500 lira çok açık bir fiyat daha net bir fiyat belirle
 
Anußis

Anußis

Üye
Ekran kartında 2014 oyunlarını adam gibi oynamak için en azından 1000mhz 4.9 olan powercolor hd7850 2gb pcs edition al ilerde seni üzmez hiç değilse ve işlemciyi amd ile değiştir render veya adobe photoshopla uğraşmıyorsan amd sana hayli yeter

Nokia Lumia 1520 ile gönderildi.
 
DaNq3rB0y

DaNq3rB0y

Üye
anakart
işlemci
ram (isteğe göre bütçe varsa aynısından birtane daha ekleyebilirsin)
kasa
dvd sürücüsü
ekran kartı veya bütçe varsa bu
hard disk
ses kartı

hafta sonu % 30 indirimle vatandan alabilirsin
 

yusuf1998x

Üye
oyun bilgisayarına 7770 gitmez en az 7850 olmalı ki oyunlarda sıkıntı çıkmasın
 
DaNq3rB0y

DaNq3rB0y

Üye
7770 tam mediumluk kart ama 7850 highta rahat sıkıntısız oynatır bence :) ben 5670 ile güncel oyunlarda low medium arası gidip geliyorum :)
 

yusuf1998x

Üye
iyi bir yatırım olmaz artık 7850 bile az yani . EN az 7870 veya r9 270x falan gerekiyor artıkğ
 
Anußis

Anußis

Üye
iyi bir yatırım olmaz artık 7850 bile az yani . EN az 7870 veya r9 270x falan gerekiyor artıkğ

Düz 7850 alacağına düşük enerji tüketimli powercolor hd7850 2 gb pcs+ alsın , stok 7870 ile aynı performansı veriyor incelemeni tavsiye ederim ;) ben 2 adet alıp cf yaptım hemde tek 8pin olduğu için 7870'in neredeyse yarısı kadar güç harcıyor
 

yusuf1998x

Üye
orası öylede fiyatlarda önemli . 7850 bu arkadaş için ideal bir kart. bütçeye göre düzmü olucağı veya oclu modellerdenmi olucağı belli olır
 
wansjaxell

wansjaxell

Üye
    Konu Sahibi
Bu konuda biraz değişiklik yapıp çok daha sağlam bir ekran kartı üzerine sistem kurmayı düşünüyorum..

Prof olarak solidworks ile uğraşıyorum ve Simülasyon için görsel özellikleri üst düzey bir kart tercihi yaptım. Ancak buna uygun işlemci yada sistem sizce nasıl olmalı?
Sadece işlemci önerisi istiyorum.
Düşündüğüm ekran Kartı modeli nvidia Quadro 2000.
 
Anußis

Anußis

Üye
Bu konuda biraz değişiklik yapıp çok daha sağlam bir ekran kartı üzerine sistem kurmayı düşünüyorum..

Prof olarak solidworks ile uğraşıyorum ve Simülasyon için görsel özellikleri üst düzey bir kart tercihi yaptım. Ancak buna uygun işlemci yada sistem sizce nasıl olmalı?
Sadece işlemci önerisi istiyorum.
Düşündüğüm ekran Kartı modeli nvidia Quadro 2000.

profesyonel Solidworks vs 3D Cad tasarımları kullanıyorsan 4770K altı kesmez , ben mimari çizimlerle uğraşıyorum iş icabı olarak 2600k 4.0 ghz oc kullanmama rağmen artık yetersiz geliyor düşün yani
 
wansjaxell

wansjaxell

Üye
    Konu Sahibi
profesyonel Solidworks vs 3D Cad tasarımları kullanıyorsan 4770K altı kesmez , ben mimari çizimlerle uğraşıyorum iş icabı olarak 2600k 4.0 ghz oc kullanmama rağmen artık yetersiz geliyor düşün yani

Haklısın.
Ama, bende işyerinde en dolu haliyle i7 işlemcili bir Monster kullanıyorum ekran kartı GTX 770 mi ne.
Yinede Solid de görsel özellikleri tam olarak çalıştıramıyor.
Bugün bir kursa gittim ve solidi neredeyse bütün özellikleriyle çalıştıran bir bilgisayar kullandım ve cmd dxdiag yazıp özelliklerine baktım işlemci olarak core 2 duo yazıyordu ama ekran Kartı Quadro nun bir modeliydi..
Bu yüzden ben de ekran Kartının en iyisini ama işlemcinin n
Yeterli düzeyini almayı düşünüyorum..
 
Anußis

Anußis

Üye
Haklısın.
Ama, bende işyerinde en dolu haliyle i7 işlemcili bir Monster kullanıyorum ekran kartı GTX 770 mi ne.
Yinede Solid de görsel özellikleri tam olarak çalıştıramıyor.
Bugün bir kursa gittim ve solidi neredeyse bütün özellikleriyle çalıştıran bir bilgisayar kullandım ve cmd dxdiag yazıp özelliklerine baktım işlemci olarak core 2 duo yazıyordu ama ekran Kartı Quadro nun bir modeliydi..
Bu yüzden ben de ekran Kartının en iyisini ama işlemcinin n
Yeterli düzeyini almayı düşünüyorum..

Bildiğin gibi mobil işlemcilerin en üst seviyesi masaüstü işlemcilere kıyasla %35-40 arasında daha az performans veriyor , mesela ben 3d render aşamasında işlemci bir kastırmaya başlıyor öyle böyle değil hele arkada başka işim varsa ohoo bekle dur , bende şu yaza doğru bi 4770k düşünüyorum bakalım ama tabi burada senin dediğin gibi çizim kartıda önemli ben 6970 kullanıyorum belkide bu yüzden işlem yükü işlemciyede geçiyor olabilir. quadro hiç kullanmadık
 
wansjaxell

wansjaxell

Üye
    Konu Sahibi
Benim araştırdığım kadarıyla şu an Quadro nun üzerine ekran kartı yok (tabi ekran kartına bilgisayar parası kadar ödeme yaparsanız orası başka).
Benim alma nedenim den biri bu diğeri de Solid in kendi sitesinden uyum sağladığı ekran kartları listesinde olması..

Ama dediğim gibi işlemci? :\
 

yusuf1998x

Üye
kardeşim 1000 1500lira bütçem var diyorsun birde çizim yapıcam diyosun o fiyatta bir bilgisayarla verim alamazsın en az 2500 lira bütçen olmalı hatta daha da fazlabirde o toplanan sistemde ses kartına gerek yok ekstra masraf yapma parayı işlemci ram ve ya ekran kartına yatırabilirsin
 
wansjaxell

wansjaxell

Üye
    Konu Sahibi
kardeşim 1000 1500lira bütçem var diyorsun birde çizim yapıcam diyosun o fiyatta bir bilgisayarla verim alamazsın en az 2500 lira bütçen olmalı hatta daha da fazlabirde o toplanan sistemde ses kartına gerek yok ekstra masraf yapma parayı işlemci ram ve ya ekran kartına yatırabilirsin
Ses Kartını ben yazmadım, arkadaş önermiş.
Onun dışında, bütçeyi aşmam gerektiği kesin.
Ben sadece Quadro k2000 ile atıyorum i5 kullansam verim alabilirmiyim diye düşünüyorum..
 

yusuf1998x

Üye
aslında i5 4670k yeterli gelir bence . Birazda overclock yaparsın tamamdıramd sistemde toplayabilirsin fx 8350 nin yanında
 


Üst Alt