İpucu Android'in Yavaşlığının Sırrı Çözüldü

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
muratvemine

muratvemine

Üye
    Konu Sahibi
Android'in Yavaşlığının Sırrı Çözüldü
Android işletim sisteminde dokunma mantığının neden yavaş olduğu ortaya çıktı. Google'da çalışan bir stajyere göre bunun önemli bir sebebi var;

Google tarafından geliştirilen ve mobil cihazlarda kullanılan işletim sistemiAndroid'in dokunma hissinin neden biraz gecikmeli çalıştığı ortaya çıktı. Google'da staj yapmış o Andrew Munn isimli öğrencinin verdiği bilgilere göre Android işletim sistemi Apple'ın geliştirdiği iOS ve Microsoft'un geliştirdiği Windows Phone'a göre dokunma algılamasında daha yavaş.



Bunun temel sebebi ise örneğin iOS'ta ekrana dokunduğunuzda işletimsisteminin bütün işlemleri durdurup bu işe odaklanması. Yani işletimsistemi arka planda çalışan bütün uygulamaları durdurup bütün önceliği kullanıcının dokunduğu noktaya yöneltiyor.

Android'te ise böyle bir durum söz konusu değil. Kullanıcı ekrana dokunduğu anda arka plandaki uygulamalar çalışmaya devam ediyor. Bu da İngilizce'de lag adı verilen gecikmeye yol açıyor. Bu işletim sisteminikullanan cihazlar ne kadar güçlü olursa olsun dokunma deneyiminin düşük olmasına yol açıyor.

Yine aynı stajyere göre bunu düzeltmenin bir yolu yok. Çünkü Androidişletim sistemi bu mantık üzerine kurulmuş ve bunu değiştirmek için önce işletim sistemini düzenlemek gerekiyor. Ardından bütün uygulamaların bu mantıkla yeniden yazılması gerekiyor ki bu da pratik olarak imkansız bir durum.

Açıklamayla ilgili bir yorum yapmayan Google'ın bu soruna nasıl bir çözüm bulacağı ise merak konusu.
 


hasan3472ty

hasan3472ty

Üye
Isteseler çözüm bulunur zor degil
 
GökhanERMCLR

GökhanERMCLR

Üye
Biz böylede mutluyuz :D :ehe
 

KırcalıHolding

Üye
Ben geliştirici seçeneklerden hasdasiyeti 0.5x yaptım şuan gayet hızlı algılıyor tel s4 mini
 

MaxipmaN

Üye
2011 haberi bu
 
reflex

reflex

Üye
Cm kullannican boyle bi sikintiyi en aza indirgicen
 
  • Beğen
Tepkiler: hasim38
PriZm

PriZm

Üye
Konu daha önce açıldı ve yanlış bir bilgi.
 
tapatalk

tapatalk

Üye
3 yıl önce çıkan saçma sapan bir haber.
 
PriZm

PriZm

Üye
Dogru bilgiyi burdan paylasirsan seviniriz o halde ;)

2014 olsa ne yazar :)
Doğru olan Android in Java kullanması.Bu kadar basit.Ayrıca öyle abartılacak bir yavaşlık GB dönemlerinde vardı.Ki bu haber de ta o zamanlarda çıktı ki zaten doğru değil.

Aosp'un ne kadar hızlı olduğunu hepimiz biliyoruz.Bilmeyenlerede İNATLA söylüyorum-Söylemeye de devam edeceğim.
 
MUSTAFA AKPINAR97

MUSTAFA AKPINAR97

Üye
Android projesinin adıdır, açık kaynak kodludur, nexus cihazlarındaki yazılım aosp'ye oldukça yakındır. aosp rom diye bir şey görürseniz işte o esas android'tir. touchwiz, sense gibi arayüzler olmaz çekirdek android dosyaları cihaza uyumlu hale getirilir ve rom halinde kullanıcıya sunulur buna da aosp rom denir. eğer adam gibi derlenmişse en kral rom'lar aosp rom'lardır.
 
PriZm

PriZm

Üye
Aosp ne ? Turkce konussabilirmsiyiz
Yeterince Türkçe konuştuğumu düşünüyorum.Bazı terimler orjinal hali ile kullanılmalı.

Android Open Source Project = Android Açık Kaynak Projesi

Diğer değişle Android'in en saf hali.

Şimdi açık olmuştur umarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: bahaddin53
muratvemine

muratvemine

Üye
    Konu Sahibi
Android projesinin adıdır, açık kaynak kodludur, nexus cihazlarındaki yazılım aosp'ye oldukça yakındır. aosp rom diye bir şey görürseniz işte o esas android'tir. touchwiz, sense gibi arayüzler olmaz çekirdek android dosyaları cihaza uyumlu hale getirilir ve rom halinde kullanıcıya sunulur buna da aosp rom denir. eğer adam gibi derlenmişse en kral rom'lar aosp rom'lardır.

En kral aosp neden bir ios olamiyor?

Eger sorun kökte degilse neden cozum aranmiyor?(3 yildir)

Neden androidin ekran tepkime suresi yerlerde?(Androidin yavasliginin en onemli nedeni)
 
mcnpl4

mcnpl4

Üye
niye ios olamamis ki gayet de iyi
cozum araniyodur elbet ve uygulaniyodur o kadar guncelleme rakam artsin diye cikmadi uc yilda
tepki hizi yerlerde degil ios daha hizli tepki veriyo diye android yerlerde sayilmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: ~N.A.W.Y~
PriZm

PriZm

Üye
En kral aosp neden bir ios olamiyor?

Eger sorun kökte degilse neden cozum aranmiyor?(3 yildir)

Neden androidin ekran tepkime suresi yerlerde?(Androidin yavasliginin en onemli nedeni)
Sorun javada ve kök olanda bu.Javanın kaldırılması bütün uygulamaların baştan yazılmasını gerektirir.

Ayrıca AOSP gayette güzel iOS ile yarışabilecek bir hızda artık.Nexus 5 vs iPhone 5S videolarında sonuç bariz görülüyor.
 
KinG Tornado

KinG Tornado

Üye
Ölü Olan Symbian'ın Hızı Bile Bunda Hızlı Telefon Arama Menüsüne Androidli Üst Düzey Bir Cihaz İle Eş Zamanlı Tıklandığında Tak Diye Giriyor Yok Böyle Bir Sistem İos var Tamam Ama 2 Yıl Önceki Eski Sistem Bile Androidden Hızlı
 
MUSTAFA AKPINAR97

MUSTAFA AKPINAR97

Üye
Bnce ram fln önemli degil hersey yazılım .....
 
muratvemine

muratvemine

Üye
    Konu Sahibi
niye ios olamamis ki gayet de iyi
cozum araniyodur elbet ve uygulaniyodur o kadar guncelleme rakam artsin diye cikmadi uc yilda
tepki hizi yerlerde degil ios daha hizli tepki veriyo diye android yerlerde sayilmaz

Iphone 4 un bile cok altinda tepki suresi.
 
AHKE

AHKE

Üye
Ölü Olan Symbian'ın Hızı Bile Bunda Hızlı Telefon Arama Menüsüne Androidli Üst Düzey Bir Cihaz İle Eş Zamanlı Tıklandığında Tak Diye Giriyor Yok Böyle Bir Sistem İos var Tamam Ama 2 Yıl Önceki Eski Sistem Bile Androidden Hızlı

bi kere girdin mi arama menüsüne sistem önbellege aldıgı için bi daha girdıginde daha hızlı girecektir
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt