Diyanet'ten 'download' Fetvası

Sponsorlu Bağlantılar

messevim

messevim

Üye
    Konu Sahibi
Diyanet'ten 'download' Fetvası
Telif hakları konusunda sıkıntı yaşayan sanatçılara Diyanet'ten müjdeli haber.



SON TVDiyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu, birer emek mahsulü olarak internet ortamına geçirilmiş olan her türlü program, yazılım, kitap, müzik gibi ürünleri ilgililerin izni olmadan elde edip kullanmanın caiz olmadığına hükmetti.

Sanatçılar yıllardır telif mücadelesi verirken korsan ürünlerin önüne bir türlü geçilemiyor. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla bazen vizyona yeni giren bir film bile korsan tezgahlarına veya internet sitelerine düşebiliyor.

İZİNSİZ İNDİRME KUL HAKKI

Konuyla ilgili bir vatandaşın, "İnternetten program, yazılım, kitap, müzik indirmek ve bunları kullanmak helal midir?" sorusunu cevaplandıran Din İşleri Yüksek Kurulu, sanal alemden, ürün sahibinin izni olmadan indirme işleminin kul hakkı ihlali olduğuna hükmetti.
Başkasının emeğini gasp anlamına gelecek her iş, tutum ve davranışın, kul hakkı sorumluğu gerektirdiğine dikkat çeken Yüksek Kurul açıklamasında şu ifadeler yer aldı:
"Bu sorumluluk ise söz konusu hak sahibine iade edilmedikçe veya helallik alınmadıkça ortadan kalkmaz. İslam, emeğe büyük değer verir, haksız kazanca karşı çıkar. Kur'an-ı Kerim'de 'İnsan için ancak çalıştığı vardır' (Necm, 53/39) buyurulur.
Hz. Muhammed'in de konu ile ilgili hadisine değinen Din İşleri Yüksek Kurulu, 'Hiçbir kimse, elinin emeği ile kazandığını yemekten daha hayırlı bir kazanç yememiştir. Allah'ın Peygamberi Davud da kendi elinin emeğini yerdi' (Buhari, Büyu', 15) hadisi şerifi örnek gösterdi.

ÜRETEN İNSANIN ŞEVKİ KIRILIYOR

Teknolojinin gelişmesiyle, insan emeğinin çok değişik şekil ve ortamlarda tezahür ettiği günümüzde aynı ölçüde hak ve emek ihlallerinin söz konusu olduğuna dikkat çeken Din İşleri Yüksek Kurulu, 'Bu hak ihlalleri elektronik ve bilgisayar dünyasında da yaşanmaktadır.
Bu tür haksız davranışlar sadece bireylerin hakkını gasp etmiş olmamakta, aynı zamanda, o alanlarda emek harcayan insanların yeni ürünler üretme konusundaki şevkini kırmakta, bu da geniş anlamda kamu hakkı ihlaline dönüşmektedir. Bu sebeple birer emek mahsulü olarak internet ortamına geçirilmiş olan her türlü program, yazılım, kitap müzik ve benzeri ürünleri ilgililerin izni olmadan elde edip kullanmak caiz değildir." şeklinde açıklamalarda bulundu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrgncy


Emrgncy

Emrgncy

Üye
Hapı yuttuk...:D

şaka maka ortada bir emek var..
 
  • Beğen
Tepkiler: mehsevim
esmeran3

esmeran3

Üye
Harbidende ben konu açtım yasak ceza gelecek diye kimse inanmadı bakın AYRICA DİYANET İŞLERİ BAKANLIĞI DA KONUYA EL ATTI YANİ :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mehsevim
messevim

messevim

Üye
    Konu Sahibi
  • Beğen
Tepkiler: esmeran3
Invoke

Invoke

Üye
Ben indiririm.
Bunun için fetvaya gerek var mıydı? Siz farklı bir şey mi düşünüyordunuz, sonuçta korsan bir nevi hırsızlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Börteçine-, .caner. ve Emrgncy
Emrgncy

Emrgncy

Üye
Ben indiririm.
Bunun için fetvaya gerek var mıydı? Siz farklı bir şey mi düşünüyordunuz, sonuçta korsan bir nevi hırsızlık.
çarpılırsın bak Mert demedi deme :d:


şaka bir yana ortada bir kul hakkı var, herkes sonuçlarına katlanır..

şurda forumda bile başka yerden arakladığın bir programı paylaşınca, indirilmesine rağmen beğeni veya yorum gelmiyorsa obile insanın zoruna gidiyor. Velevki birde üzerinde emek olan bir iş, var gerisini sen hesap et..
 
  • Beğen
Tepkiler: OttomaN TigeR, mehsevim ve esmeran3
Invoke

Invoke

Üye
çarpılırsın bak Mert demedi deme :d:


şaka bir yana ortada bir kul hakkı var, herkes sonuçlarına katlanır..

şurda forumda bile başka yerden arakladığın bir programı paylaşınca, indirilmesine rağmen beğeni veya yorum gelmiyorsa obile insanın zoruna gidiyor. Velevki birde üzerinde emek olan bir iş, var gerisini sen hesap et..

Tabiki ben zaten doğru bir şey olduğunu iddia etmiyorum, dediğim gibi bir nevi hırsızlık ama demek istediğim şey; bu fetvadan önce de bunun farkındaydım ve yapıyordum, yapmayacak olsam zaten yapmazdım.
 
  • Beğen
Tepkiler: .caner. ve Emrgncy
Emrgncy

Emrgncy

Üye
Tabiki ben zaten doğru bir şey olduğunu iddia etmiyorum, dediğim gibi bir nevi hırsızlık ama demek istediğim şey; bu fetvadan önce de bunun farkındaydım ve yapıyordum, yapmayacak olsam zaten yapmazdım.
Üzerine alınma la hemen :sarıl:
 
  • Beğen
Tepkiler: Invoke
messevim

messevim

Üye
    Konu Sahibi
Tabiki ben zaten doğru bir şey olduğunu iddia etmiyorum, dediğim gibi bir nevi hırsızlık ama demek istediğim şey; bu fetvadan önce de bunun farkındaydım ve yapıyordum, yapmayacak olsam zaten yapmazdım.
Valla eğer sonuçlarına katlanacaksan kolay gelsin ..:) Kul hakkı en büyük günahlardan...
 
Invoke

Invoke

Üye
Valla eğer sonuçlarına katlanacaksan kolay gelsin ..:) Kul hakkı en büyük günahlardan...

Mecbur katlanacağız, katlanmamak gibi bir seçenek yok.Bu arada ben tam olarak öyle düşünmüyorum. Etrafınıza bir bakın, kendinize bir bakın basit olaylara takılmadan büyük sorunları halledin.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Shadow ve .caner.
messevim

messevim

Üye
    Konu Sahibi
Mecbur katlanacağız, katlanmamak gibi bir seçenek yok.Bu arada ben tam olarak öyle düşünmüyorum. Etrafınıza bir bakın, kendinize bir bakın basit olaylara takılmadan büyük sorunları halledin.
Zaten senin nasıl düşündüğün önemli değil. Önemli olan fetvanın nasıl çıktığı.. Bu olayın basit olduğunu da ilk senden duyuyorum :)

Sözlerim yanlış anlaşılmasın kardeşim. Ama Kul hakkına basit diyemezsin. Yukarıda ki arkadaş çok güzel açıklamış. Bizim olamyan bir programı bile biz burada paylaştığımız da ve paylaştıktan sonra forumdakilerin teşekkürsez indirmeleri bizi huysuzlandırırken, o programı yapan adama ne demeli...
 
Invoke

Invoke

Üye
Kul hakkına basit demedim.Ben seni yanlış anlamıyoruma ama sen beni yanlış anlıyorsun.Ayrıca benim nasıl düşündüğüm çok önemli. Çünkü nasıl düşünüryorsam öyle hareket ederim ve demin konuştuğun sonuçlara katlanırsın olayı benim hareketime göre oluşur, yani nasıl düşündüğüme bağlı olarak değişir o sonuçlar. Doğal olarak nasıl düşündüğüm en temelde.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Shadow ve .caner.
messevim

messevim

Üye
    Konu Sahibi
Invoke

Invoke

Üye
Neyse anlaşılan anlaşamayacağız.. :)

İllaki anlaşırız ama ben çıkacağım, bir de böyle zor olur ama oturup dinlemeye tenezzül buyurursanız çok güzel anlarsınız. Çünkü mantıksız bir şeyden bahsetmiyorum.
 
messevim

messevim

Üye
    Konu Sahibi
İllaki anlaşırız ama ben çıkacağım, bir de böyle zor olur ama oturup dinlemeye tenezzül buyurursanız çok güzel anlarsınız. Çünkü mantıksız bir şeyden bahsetmiyorum.
Zira oturup dinlemek isterdim ama bende çıkacağım :)
 
Türk-X

Türk-X

Üye
Bunun günah oldugunu anlamak için illa diyanet işlerine mi sormak gerekiyodu?
 
  • Beğen
Tepkiler: OttomaN TigeR ve .caner.
Oğuzhan

Oğuzhan

Üye
Kul hakkı zaten ahirette başımıza ağrıtacak. Ama şu anda vicdanım bayağı rahat. Ne yapalım çekeriz cezamızı...
 
  • Beğen
Tepkiler: The Shadow ve .caner.


Üst Alt