Ankara Metrosunda Bir Yasak Daha!

Sponsorlu Bağlantılar

Mert

Mert

Üye
    Konu Sahibi
Ankara Metrosunda Bir Yasak Daha!
Geçtiğimiz Mayıs ayında öpüşen çiftler için; "Lütfen ahlâk kurallarına uygun hareket ediniz" anonsunun yapıldığı Ankara metrosunda bu sefer de gitar çalıp şarkı söyleyen gençler hedef oldu!
Cumhuriyet'ten Alican Uludağ'ın haberine göre, dün akşam saatlerinde yolculardan izin alan üç gencin gitar eşliğinde şarkı söylemesi üzerine metroyu kullanan görevli, uyarmasına karşın gençlerin müziğe devam etmesi üzerine treni durdurdu.

'ARKADAŞIM GİTAR YASAK'

Kabinden inerek “Arkadaşım gitar çalmak yasak” diyen ve güvenliği çağıran görevli, bu sırada vagonda bulunan yolcular gençleri destekleyince geri adım atmak durumunda kaldı. Müziğe geri dönen gençler, son istasyona kadar alkışlar eşliğinde mini bir konser sundu.

Olay dün akşam saatlerinde yaşandı. Kızılay’dan Batıkent hattına gitmekte olan Ankara Metrosu’na 19:30 sıralarında binen üç genç, “gitar çalabilir miyiz” diyerek önce yurttaşlardan izin istedi. Yurttaşlar da akşam müziğine “hayır” demedi. Bunun üzerine üç genç, gitar eşliğinde çeşitli şarkılar seslendirmeye başladı. Bir süre sonra metroyu kullanan görevli, “lütfen trende yüksek sesle konuşmayım, sessiz olalım” diyerek anons geçti. Gençler ise müziğe devam etti. Bir durakta kapıyı aralayarak gençlere bakan görevli, treni hareket ettirdikten sonra ikinci bir uyarı anonsu geçti.

YOLCULAR ALKIŞLARLA EŞLİK ETTİ

Gençlerin şarkı söylemeye devam etmesi üzerine görevli, metroyu Macunköy İstasyonu’nda 19:50 sıralarında durdurdu ve güvenlik görevlisini telsizle çağırdı. Metroyu kullandığı bölümden çıkan görevli, “Arkadaşım gitar çalmak yasak” diyerek gençlere sözlü uyarıda bulundu. Üç genç, kimsenin şikayetçi olmadığını belirtirken, yurttaşlar da görevliye “bizim için sıkıntı yok” karşılığını verdi. Görevli, “şikayet” olduğunu söyledi. Yurttaşlar ise kimsenin şikayetçi olmadığını belirtip “Ne güzel çalıyorlar, karışmayın” diyerek gençlere sahip çıktı. Gençlerin bulunduğu bölüme gelen güvenlik görevlisi ile gençler arasında da bir süre tartışma yaşandı. Halkın gençlere destek çıkması üzerine iki görevli geri adım atarak, yerlerine döndü. Müziklerine geri dönen gençlerin çaldığı parçalara, yurttaşlar da alkışlarla eşlik etti. Tren son istasyon olan Batıkent’te durduğunda gençlerden biri, metroyu kullanan görevlinin yanına gelerek kimin şikayetçi olduğunu sordu. Görevli ise “benlik bi şey yok. Merkezden anons geldi” diyerek gitti.

ÖPÜŞME EYLEMİNİ ELİ SOPALILAR BASMIŞTI
Kurtuluş metro durağında bekleyen yolculara “Sayın yolcularımız lütfen ahlâk kurallarına uygun hareket ediniz” anonsu yapılmasını protesto etmek isteyen Ankaralılar sosyal medyada organize olarak ‘Kurtuluş Metro’da Öpüşüyoruz’ kampanyası başlatmış, eylemi ise eli sopalı gençler basarak olay çıkarmışlardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: kullanıcıadları


netzach

netzach

Üye
Ahmet Hakan da bahsetti bundan bugünkü yazısında.

 
  • Beğen
Tepkiler: Mert
Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
o kadar bindim şu adama denk gelemedim ya ona yanarım dinleyin derim sonuna kadar ankara metrosunu coşturmuş :)

[video=youtube;jOJlzpKB0LU]http://www.youtube.com/watch?v=jOJlzpKB0LU[/video]
 
  • Beğen
Tepkiler: hsynkckygcı@ ve Mert
messevim

messevim

Üye
metrobü toplu taşıma aracıdır. Ahlak sınırlarını aşan, başkalarını rahatsız eden davranışlar yapmayacaksın ! O metrobüste bir sen yoksun. Başkalarını rahatsız etmeye hakkında yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: OttomaN TigeR
Mert

Mert

Üye
    Konu Sahibi
metrobü toplu taşıma aracıdır. Ahlak sınırlarını aşan, başkalarını rahatsız eden davranışlar yapmayacaksın ! O metrobüste bir sen yoksun. Başkalarını rahatsız etmeye hakkında yok.

Pardon, ahlak sınırlarını aşmak derken neyi kastettiniz?
 
messevim

messevim

Üye
metrobüste ki öpüşme..
 
kullanıcıadları

kullanıcıadları

Üye
metrobüste ki öpüşme..

Kafanı çevir ? Gidipte kimseye metrobüste aşırıya kaçın, insanları rahatsız edin demiyorum fakat metrobüse binerken "Lütfen ahlâk kurallarına uygun hareket ediniz" diye anons yapmak ne demek ? Birbirine sarılarak yürüyen bir çifte bile tip tip bakıp laf eden insanlar görüyorum.Ahlak kurallarını, nasıl davranılacağını kim belirliyor ? Ankara metrosunun böyle bir anons yapmaya hakkı var mı sizce ? Eğer bir insan öpüşen bir çiftten rahatsız oluyorsa belki bir kere sözlü olarak söyler, sonrasında kafasını çevirir.Eğer bir adam mini etekli bir kadından tahrik oluyorsa kafasını çevirir, gözünü kapatır.Gidipte sarılan, öpüşen çifti ayırma hatta dövmeye, mini etek giymiş kadınında ne giyeceğini söylemeye hakkı yok.Metrobüste öpüşme etkinliği bu anonsa karşılık yapılmış bir hareketti, tabi yine boş durulmadı eli sopalı herifler bastı metrobüsü.Ahlak ahlak diye gezip elinde sopalarla adam dövmek...Çok sık görür olduk şu sıralar değil mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert
messevim

messevim

Üye
Kafanı çevir ? Gidipte kimseye metrobüste aşırıya kaçın, insanları rahatsız edin demiyorum fakat metrobüse binerken "Lütfen ahlâk kurallarına uygun hareket ediniz" diye anons yapmak ne demek ? Birbirine sarılarak yürüyen bir çifte bile tip tip bakıp laf eden insanlar görüyorum.Ahlak kurallarını, nasıl davranılacağını kim belirliyor ? Ankara metrosunun böyle bir anons yapmaya hakkı var mı sizce ? Eğer bir insan öpüşen bir çiftten rahatsız oluyorsa belki bir kere sözlü olarak söyler, sonrasında kafasını çevirir.Eğer bir adam mini etekli bir kadından tahrik oluyorsa kafasını çevirir, gözünü kapatır.Gidipte sarılan, öpüşen çifti ayırma hatta dövmeye, mini etek giymiş kadınında ne giyeceğini söylemeye hakkı yok.Metrobüste öpüşme etkinliği bu anonsa karşılık yapılmış bir hareketti, tabi yine boş durulmadı eli sopalı herifler bastı metrobüsü.Ahlak ahlak diye gezip elinde sopalarla adam dövmek...Çok sık görür olduk şu sıralar değil mi ?

Kafanı mı çevir ? gerçekten bu söylediğin söze sonuna kadar kendin katılıyor musun ? sokaklar, metrobüsler, vs vs sosyal kullanım alanlarıdır. Ahlak kuralları dediğimiz şeyler ise geçmişten günümüze kadar insanların kendi aralarında yapılan bazı davranışların doğru olmamasıdır. Nasıl ki yalan söylemek kötü, hırsızlık yapmak yüz kızartıcı bir suç diyebiliyorsak bunu ahlak kurallarına borçluyuz. Bu nedenle de metrobüste öpüşmek te ahlak kurallarının getirdiği bir düşüncedir. Bu gün metrobüste öpüşenler yarın başka birşeyler yaparlar ve bunun önüne geçemezsin. Lütfen ahlak kurallarına uyun anonsu da gayet yerin de bir davranış. o anonsu yapan belediyeye bağlı belediye de devlete. devlet tarafından yönetiliyoruz biz ve devletin belirlediği kurallara da uymak zorundayız. bu yeri geldiğin de çimlere basmayın olun yeri geldiği zaman yerlere çöp atmayın olur yeri geldiği zaman da ahlak kurallarına uyun olur. Eğer çok öpüşmek istiyorsan git evinde ne yaparsan yap ama kamusal alanlar da bu tür davranışları yapmak kesinlikle ama kesinlikle yanlış bir davranıştır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Dede
KcygtYsn

KcygtYsn

Üye
Istanbul metrosuda herşey normal ne sıkıntı var ne yasak
 

Benzer Konular



Üst Alt