papakudioflu
Emekli Yönetici
Windows Phone8'de batarya yönetimi hatası mı var?
Çok sayıda kullanıcı sebepsiz yere Windows Phone8 telefonlarında batarya drenajı(aşırı tükenme) yaşadıkları şikayetlerini iletiyor.
Bu hata %50'lik batarya ömrünün buna sebebiyet verecek herhangi bir kullanım olmamasına ragmen bir kaç saat içinde tükenmesine neden olabiliyor.Bu soruna sebep olan hatanın kesin nedeni bilinmemekle birlikte hızla batarya tükenmesinin bir yerlerde bişeylerin sistem kaynaklarını kullanıyor olarak kalması gösteriliyor. Bu soruna geçici çözüm ise telefonunuzu yeniden başlatmaktan geçiyor. Peki bu sorunun kaynagı ne olabilir? Arkaplan gorevleri kapalı,görev yöneticisinde açık uygulama gözükmemesine ragmen sistem kaynaklarını tüketen şey ne olabilir?
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki burada yazacagım tespitler benim şahsi görüşümdür ve Windows Phone konusunda tecrübeli editör ve geliştiricilerle yaptigımız kritiklerde de soruna en yakın aşagıda yazacagım sebebe ulaştık.
Windows Phone işletim sisteminde geliştiricilere verilen SDK'larda uygulamadan çıkma veya uygulamayı kapatma komutu bulunmamaktadır. Bu yüzden geliştiriciler uygulamadan çıkma veya uygulamayı kapatma komutu veremedikleri için basit bir kod hatasıyla geri tuşuna basıldıgında uygulamanın çökerek kapanmasını saglıyorlar. Burada devreye Windows Phone çalışma prensibi giriyor. Sisteme ve çalışma prensibine hakim geliştiriciler bu noktada sorun yaşamıyor ve sistemle responsive uygulamalar geliştirerek bu sorunu aşabiliyorlar. Responsive yapılı olmayan uygulamalar ise kapatma esnasında sistemde askıda kalıyor ve ne görev yöneticisinde ne de arkaplan uygulamalarında çalışmiyor gözükmelerine ragmen aşırı derecede batarya tünetmeye devam ediyorlar. O yüzden başta da belirttigim gibi telefonu yeniden başlatma askıda takılı kalan uygulamaları temizledigi icin güç tüketimine geçici çözüm getirmiş oluyor.
Peki kalıcı çözüm ne olabilir? Onun da cevabını verelim. Microsoft'un açıkladıgı bilgilere göre Windows Phone8.1 güncellemesiyle gelişmiş görev yöneticisi sisteme entegre edilecek. Bu entegrasyon sırasında bu drenaja sebep olan hatayı giderecek komut anahtarları da yayınlanıcak olan WP8.1SDK'sı ile geliştiricilere sunulacak. Böylece Windows Phone8.1 güncellemesinden sonra geliştiricilerin yapacagı uygulama güncellemeleri büyük önem kazanıcak. O yüzden Microsoft güncellemenin getirilerinden birisi olarak "gelişmiş batarya yönetimini" gösteriyor.
Kullanıcılarımız bu anlattıklarım ışıgında telefonlarını %100 şarj edip şarjdan çıkarttıktan sonra şarj surelerini bir önceki şarj süresiyle karşılaltırırsa dogru sonuçlara ulaşabiliriz. Ben bu olayı 3gündür deniyorum ve benim izlenimlerime göre sonuç olumlu. Bu konu altında fikirlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.
Bu hata %50'lik batarya ömrünün buna sebebiyet verecek herhangi bir kullanım olmamasına ragmen bir kaç saat içinde tükenmesine neden olabiliyor.Bu soruna sebep olan hatanın kesin nedeni bilinmemekle birlikte hızla batarya tükenmesinin bir yerlerde bişeylerin sistem kaynaklarını kullanıyor olarak kalması gösteriliyor. Bu soruna geçici çözüm ise telefonunuzu yeniden başlatmaktan geçiyor. Peki bu sorunun kaynagı ne olabilir? Arkaplan gorevleri kapalı,görev yöneticisinde açık uygulama gözükmemesine ragmen sistem kaynaklarını tüketen şey ne olabilir?
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki burada yazacagım tespitler benim şahsi görüşümdür ve Windows Phone konusunda tecrübeli editör ve geliştiricilerle yaptigımız kritiklerde de soruna en yakın aşagıda yazacagım sebebe ulaştık.
Windows Phone işletim sisteminde geliştiricilere verilen SDK'larda uygulamadan çıkma veya uygulamayı kapatma komutu bulunmamaktadır. Bu yüzden geliştiriciler uygulamadan çıkma veya uygulamayı kapatma komutu veremedikleri için basit bir kod hatasıyla geri tuşuna basıldıgında uygulamanın çökerek kapanmasını saglıyorlar. Burada devreye Windows Phone çalışma prensibi giriyor. Sisteme ve çalışma prensibine hakim geliştiriciler bu noktada sorun yaşamıyor ve sistemle responsive uygulamalar geliştirerek bu sorunu aşabiliyorlar. Responsive yapılı olmayan uygulamalar ise kapatma esnasında sistemde askıda kalıyor ve ne görev yöneticisinde ne de arkaplan uygulamalarında çalışmiyor gözükmelerine ragmen aşırı derecede batarya tünetmeye devam ediyorlar. O yüzden başta da belirttigim gibi telefonu yeniden başlatma askıda takılı kalan uygulamaları temizledigi icin güç tüketimine geçici çözüm getirmiş oluyor.
Peki kalıcı çözüm ne olabilir? Onun da cevabını verelim. Microsoft'un açıkladıgı bilgilere göre Windows Phone8.1 güncellemesiyle gelişmiş görev yöneticisi sisteme entegre edilecek. Bu entegrasyon sırasında bu drenaja sebep olan hatayı giderecek komut anahtarları da yayınlanıcak olan WP8.1SDK'sı ile geliştiricilere sunulacak. Böylece Windows Phone8.1 güncellemesinden sonra geliştiricilerin yapacagı uygulama güncellemeleri büyük önem kazanıcak. O yüzden Microsoft güncellemenin getirilerinden birisi olarak "gelişmiş batarya yönetimini" gösteriyor.
Kullanıcılarımız bu anlattıklarım ışıgında telefonlarını %100 şarj edip şarjdan çıkarttıktan sonra şarj surelerini bir önceki şarj süresiyle karşılaltırırsa dogru sonuçlara ulaşabiliriz. Ben bu olayı 3gündür deniyorum ve benim izlenimlerime göre sonuç olumlu. Bu konu altında fikirlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

wp8.1 ile multitasking'de uygulama kapatma özelliğini eklerlerse sanırım uygulama geliştiricilerin güncelleme yapmasını beklemeden bu uygulamaları kapatarak yararını görmeye erkenden başlarız. Ah MS ah ne vardı bunları önceden halletsende biz de rahat rahat cihazlarımızı kullansak. Kızdırıyorsun be abicim 


