Bilgisayarımda Windows 8 yüklü Kaldırmadan Linux kurucam yardım

Sponsorlu Bağlantılar

Xurmirac

Xurmirac

Üye
    Konu Sahibi
Bilgisayarımda Windows 8 yüklü Kaldırmadan Linux kurucam yardım
Arkadaşlar bilgisayarımda windows 8 yüklü. bu işletim sistemini kaldırmadan linux kurmak istiyorum. disk bölme işleminin nasıl yapıldığını biliyorum fakat Linux Mint'i internetten indiriyorum. Yani iso formatında. Elimdede 8 Gb lik flash disk var. Kurulum esnasında benim böldüğüm diske kurması için ne yapmam gerekiyor bir anlatabilir misiniz lütfen ?
 


MaxiHan

MaxiHan

Üye
Senin bolmene gerek yok mesela ubuntuyu usbye kurdugunda usbye girip wubiye tikla gerisini kendi hallediyor
 
Xurmirac

Xurmirac

Üye
    Konu Sahibi
Senin bolmene gerek yok mesela ubuntuyu usbye kurdugunda usbye girip wubiye tikla gerisini kendi hallediyor

Ayrıntılı Pls :D linux mint e geçmeyi çok istiyorum usb ye nasıl kurabilirm elimde 8 GB lik flash var , Harddiskimde yer var ve bu işletim sistemi türkçe değil mi ? :D
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
Evet Turkce, ben geceye yakin yardim ederim
 
Xurmirac

Xurmirac

Üye
    Konu Sahibi
Evet Turkce, ben geceye yakin yardim ederim

Kardeşim ben internet yardımı ile usb belleğime linux mint 13 kurdum. şimdi nasıl sistemime yüklicem ? başlangıçta normalde f8 e basarak yapıyoduk şimdide aynı mı ? ve bu flash bellek her zaman pc ye takılı mı olmak zorunda ?
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
Hayir surekli takili olmak zorunda degil, dedigin live usb icin gecerli. Delete tusuna ve escape tuslarina hizli hizli basarsan bios acilir oradan boot/first primioary den cikarilabilir disk gibi bir secenegi ilk siraya getireceksin, f10 a basip yeniden baslat. (bu yazdiklarim bilgisayardan bilgisayara üc asagi bes yukari degisir)
 
Xurmirac

Xurmirac

Üye
    Konu Sahibi
Hayir surekli takili olmak zorunda degil, dedigin live usb icin gecerli. Delete tusuna ve escape tuslarina hizli hizli basarsan bios acilir oradan boot/first primioary den cikarilabilir disk gibi bir secenegi ilk siraya getireceksin, f10 a basip yeniden baslat. (bu yazdiklarim bilgisayardan bilgisayara üc asagi bes yukari degisir)

escape derken ? Bende f8 e basınca dvd okuyucu ve usb girişleri hdd ler dahil aşağıya doğru bir liste çıkıyor. dvd den sistem kuracağım zaman dvd okuyucunun ismini seçiyorum ve kuruyorum ? böyle değil mi ?
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
Bu sekildede secebilirsin ama benim dedigim yontem boot edilen cihaz degistirilene kadar hep o cihazdan baslar
 
Xurmirac

Xurmirac

Üye
    Konu Sahibi
Bu sekildede secebilirsin ama benim dedigim yontem boot edilen cihaz degistirilene kadar hep o cihazdan baslar

işte bunu anlamadım :D benim yaptığın yöntemde başlangıçta hangi işletim sistemini açacağımı seçebiliyo muyum ?
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
Ben sana gece anlaticam kardesim su an musait degilim sarjim da az
 
Xurmirac

Xurmirac

Üye
    Konu Sahibi
Ben sana gece anlaticam kardesim su an musait degilim sarjim da az

Ben beceremedim zaten :D ben sana şöyle usb belleğimi ve biosdan bi kaç resim atıyım...








- - - Eklendi - - -

Bu arada ben Flash Bellekteki programı pc ye kurmadım.

- - - Eklendi - - -

Ben sana gece anlaticam kardesim su an musait degilim sarjim da az

​Kardeşim artık başlasak :D

- - - Eklendi - - -

Ben sana gece anlaticam kardesim su an musait degilim sarjim da az

​Kardeşim artık başlasak :D

- - - Eklendi - - -

Arkadaşım flaşdaki programı pc ye kurdum ardından flaşdan kurulumu yapmaya çalıştım birkaç şey geldi ardından pc nin sol üstünde bir nokta yanıp sönüyordu ve başlangıçta windows 8 veya linux minti seçme seçeneği geliyor

- - - Eklendi - - -

Ben sana gece anlaticam kardesim su an musait degilim sarjim da az

​Ama kardeşim gece olduuu :D
 
HakanSeven12

HakanSeven12

Üye
Ya unuttu ya işi çıktı :D

- - - Eklendi - - -

Tamam iewşte yapmışsın linux mint a gircen :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MaxiHan
Xurmirac

Xurmirac

Üye
    Konu Sahibi
Ya unuttu ya işi çıktı :D

- - - Eklendi - - -

Tamam iewşte yapmışsın linux mint a gircen :)

İşte olmuyo ki :D başlangıçta böyle bişeyler geliyo TAB a basınca komutlar geliyo herşeye basıyom bişey olmuyo sonra alt+f4 yapıyom orası kapanıyo sol üstte bi nokta yanıp sönüyo ama hiçbişey olmuyo 1 saat falan bekledim
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
Vallaha unuttum yav :D simdi sen sistemi kurdun, sistem baslarken windows ve linux secenegi geliyor ama linuxu secince baslamiyor oyle mi?
 
Xurmirac

Xurmirac

Üye
    Konu Sahibi
Vallaha unuttum yav :D simdi sen sistemi kurdun, sistem baslarken windows ve linux secenegi geliyor ama linuxu secince baslamiyor oyle mi?

Tamam önemli değil kardeşim :D şimdi şöyle kardeşim, ben linuxu indirdim , usb ye yazdım yukarıda fotosuda var. ardından usbdeki programı pc ye kurdum sonra flash takılıyken pc yi yeniden başlattım başlangıçta windows 8 ve linux mint seçenekleri çıktı. ordan linux minti seçiyorum fakat başlangıçta böyle değişik yazıları olan bi yer geliyo ingilizce, aynı bizim çalıştıra cmd yazdığımızda açılan yer gibi. TAB tuşuna bastığımda komutlar falan geliyo, orda her tuşa bassamda bişey olmuyo ALT+F4 yapınca orası kapanıyo sağ üstte bi nokta yanıp sönüyo. 1 saat kadar bekledim fakat birşey olmadı.
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
Kernel yazilirken sorun olmus olabilir cd'den yuklemeni tavsiye ederim
 
Xurmirac

Xurmirac

Üye
    Konu Sahibi
Kernel yazilirken sorun olmus olabilir cd'den yuklemeni tavsiye ederim

Sorun değil DVD dende atabilirim de , ben o USB de ki programı kurmam lazım değil mi? Birde ben DVD den kurulum yapacağım zaman sistemim yüklü olan sürücüye kurma zorunluluğu mu var? Yoksa o programı nereye kuracak isem oraya mı?
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
Kendine ait bagimsiz bir parca aliyor diye hatirliyorum.
 
MaxiHan

MaxiHan

Üye
Evet
 


Üst Alt