Daha Uzun Şarj Süreleri Elde Etmek İçin,,,

Sponsorlu Bağlantılar

OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
    Konu Sahibi
Daha Uzun Şarj Süreleri Elde Etmek İçin,,,

Gereksiz Uygulamaları Kaldırın
Telefonunuza uygulama kurduktan sonra eğer kullanmayacaksanız o uygulamayı kaldırın. Çünkü birçok uygulama gerektiği gibi stabil bir kodlama ile yazılmadığı için büyük şarj tüketimlerine sebep olabilmektedir. Yanlış kodlama neticesinde uygulama kapalıyken bile etkilerini gösterebiliyor.

Kullanılmayan veya bir işe yaramayan uygulamaların kaldırılması, cihazınızın işlem yaparken fazla yorulmasını ve tüketeceği işlemci gücünü daha aza indirgeyeceği için kullanılmayan bütün uygulamaları cihazınızdan temizlemeniz hem hız hem de batarya süresi için oldukça iyi olacaktır.

3G Bağlantınızı Kapalı Tutun
3G bağlantısını devamlı kapalı tutmanız ve ara ara internet ihtiyacı olduğunda açmanız batarya ömrü için önemli bir katkı sağlar.


Bluetooth ve Wi-Fi Kullanımını Sınırlayın
Bluetooth bağlantısı gerektirmeyen (kulaklık vb.) cihazları kullanmıyorsanız veya o an ihtiyacınız yoksa hem Bluetooth özelliğini hem de Wi-Fi özelliğini kapalı tutmanızda yararınıza olacaktır.

İhtiyacınız olduğunda kullanmanız sonrasında ise kapatmanız cihazların daha uzun şarj sürelerine sahip olmasını sağlayacaktır. Çünkü bu iki bağlantı birimi devamlı olarak aktif olduğunda, bağlantı aramakta ve bağlantılara bağlanmaya çalışmaktadır. Bu da haliyle büyük güç tüketimlerine sebep olmaktadır.


Kullanılan Sim Kart ve İstasyonlar
Bu durum aslında firmalar tarafından kabul görmese de, bazı operatörlerin sizlere sunmuş olduğu sim kartlar daha fazla şarj tüketimine sebep olabilmektedir. Firmaların çekim noktasında sundukları sinyal kalitesi de cihazların sinyal bulmak için harcadıkları güç oranına etki etmekte ve buna göre şarj süresinde etkilenmelere sebep olmaktadır.

Bu sebeple çekim sorunu yaşanmayan bölgelerde cihazın sunduğu şarj süresi ile hattın devamlı koptuğu bir bölgede sunulan şarj süresi aynı olmayacaktır. Bu noktada sim kart ve baz istasyonlarının yakınlığı ve sunduğu kalite de şarj sürenizi oldukça etkileyecektir.


Müzik ve Radyo Bağlantıları
Henüz cihazlarımızda kullanmadığımız Fm radyo özelliğinin yakın zamanda verilecek bir güncelleme ile aktif edileceğini umuyoruz. FM radyo özelliği birçok cihaz için hızlı enerji kaybı anlamına gelmektedir.

Bu özellik havadaki sinyalleri devamlı şekilde yakalamaya çalışan ve bu sebeple sürekli enerji sarf eden cihazınız, hızlı bir enerji tüketimi içerisine girmektedir.

Size önerimiz müziklerinizi cihaz içerisindeki medya oynatıcıları ile dinlemenizdir.

Tasarruf için detaylı bilgiler:


  1. Pil Tasarrufunu açın. Ayarlar > pil tasarrufu seçeneğini belirleyin. Pil Tasarrufu açık olduğunda, telefonunuz aşağıdakileri yapmaz: E-posta ve takvim güncellemelerini otomatik olarak almaz, bazı Dinamik Mozaikleri güncellemez ve arka planda uygulama çalıştırmaya izin vermez.
  2. Bir uygulamada veya oyunda gezinmeyi tamamladığınızda, lütfen Geri tuşunu kullanın, çünkü bu tuş uygulamayı arka planda etkin bırakmak yerine kapatacaktır.
  3. Ekranı 30 saniye sonra kapanacak şekilde ayarlayın. Başlangıç ekranında sola doğru kaydırın ve Ayarlar > Kilit+duvar kağıdı (kilit ekranı) > Ekran zaman aşımı seçeneğini belirleyin.
  4. Ekran parlaklığını azaltın. Ayarlar > parlaklık > Seviye seçeneğini belirleyin. Öncelikle otomatik özelliğini devre dışı bırakın. Parlaklık seviyesi Otomatik olarak ayarla işlevini de etkiler.
  5. Şebeke bağlantılarını seçerek kullanın. Örneğin, bulunduğunuz bölgede mobil şebekenin sinyal gücü çok farklılık gösteriyorsa, telefonunuzun tekrar tekrar kullanılabilir şebekeleri taraması gerekir. Bu da pil tüketimini artırır. Mobil şebeke ayarlarında 3G bağlantısı açık durumdaysa, telefonunuz 3G şebeke araması yapacaktır. 3G bağlantısını kapatmak için,Ayarlar > mobil ağ seçeneklerini belirleyin ve 3G bağlantısını devre dışı bırakın.
  6. Bluetooth'u yalnızca ihtiyacınız olduğunda açın. Ayarlar > Bluetooth seçeneğini belirleyin.
  7. İnternete bağlanmak için, mobil veri (GPRS veya 3G) bağlantısı yerine Wi-Fi bağlantısı kullanın. Mevcut ağ yoksa, telefonunuzun mevcut Wi-Fi ağlarını taramasını durdurun.Ayarlar > Wi-Fi > Kapalı seçeneğini belirleyin.
  8. Resim çekmeyi tamamladığınızda, kamera vizöründen çıkmak için Geri tuşuna basın.
  9. E-posta senkronizasyon sıklığını değiştirin. Ayarlar > e-posta+hesaplar > E-postanız > Yeni içerik indir seçeneğini belirleyin.
  10. İhtiyaç olmadığında konum servislerini kapatın, böylelikle telefon sık sık arka planda konumunuzu bulmaya çalışmayacaktır. Ayarlar > konum > Kapalı seçeneğini belirleyin.
  11. Gereksiz arka plan uygulamalarını kapatın. Özellikle Lumia 810, 820, 822 ve 920 kullanıcılarının Nokia Sürüş+ Beta uygulamasının arka plan görevlerinde engellendiğini (Kapalı olarak ayarlandığını) kontrol etmesi gerekir. Başlangıç ekranında, sola doğru kaydırın ve Ayarlar'ı seçin, ayarlar seçeneğinden Uygulamalar sekmesi > Arka plan görevleri seçeneğine doğru sola kaydırın.
  12. Hoparlör yerine kablolu kulaklık kullanın.
  13. İstenmeyen ses ve işlevleri (örneğin Titreşim) kapatın. Ayarlar > zil sesleri+sesler seçeneğini belirleyin.
  14. İhtiyaç olmadığında "Xbox LIVE ile bağlan" seçeneğini kapatın. Xbox LIVE > Ayarlar > Xbox LIVE ile bağlan seçeneğini belirleyin.
  15. Telefonunuzun pilinin tamamen dolu olduğundan emin olun. Ayarlar > pil tasarrufu > pil bilgisi seçeneğini kontrol edin. Eski şarj cihazlarının pili tam olarak şarj edemeyebileceğini unutmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Web Designer, -Akıncı, flutewoddy ve 3 diğerleri


ardacumhur

ardacumhur

Üye
Teşekkürler abi :)

Windows Phone FM Radio'da hoş olmuş :good:
 
Aybin.Kilic

Aybin.Kilic

Üye
Küçük bir satırda ben ekleyeyim.

Müzikleri ve videoları telefon hoparlörü ile değil de , kulaklık ile dinlemekte batarya tasarrufu sağlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: ÖEY
ÖEY

ÖEY

Üye
Güzel konu olmuş, teşekkürler:oke:
 
  • Beğen
Tepkiler: OttomaN TigeR
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
    Konu Sahibi
:rica: Faydalı bir konu olacağını ümit ediyorum.
 
serinaga

serinaga

Üye
Teşekkürler Gökçen, ilaveten arka plan uygulamalarından sürekli kullanılmayanları engellemek lazım ...
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
    Konu Sahibi
Rica ederim, aynen öyle abi.:oke:
 
Murat Alper

Murat Alper

Moderator
:tşk: güzel ve faydalı bir konu olmuş
 

smltrl

Üye
Uygulamalardan geri tuşuna basarak çıkmak ve geri tuşuna basılı tutunca çalışan uygulamanın kalmaması işe yarıyor mu ben denedim ve pek fark göremedim
 
flutewoddy

flutewoddy

Üye
Teşekkürler çok iyi olmuş :D
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
    Konu Sahibi
Uygulamalardan geri tuşuna basarak çıkmak ve geri tuşuna basılı tutunca çalışan uygulamanın kalmaması işe yarıyor mu ben denedim ve pek fark göremedim
Elbette işe yarar, çünkü güç tüketir. Ayrıca arka planda açık bırakılan uygulamalar hem sistemi boşa yorar, hemde işlemci kullanımını gereksiz artırmış olur.
 
ÖEY

ÖEY

Üye
Gökçen senin yazdıklarında bulunmayan ama yorum yazan arkadaşların bahsettiği şeyleri de ekle istersen ilk mesaja, aslında bu konuyu sabitlersek sisteme yeni giriş yapan veya şarj problemi yaşayan arkadaşlara yol gösterir:oke:
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
    Konu Sahibi
Gökçen senin yazdıklarında bulunmayan ama yorum yazan arkadaşların bahsettiği şeyleri de ekle istersen ilk mesaja, aslında bu konuyu sabitlersek sisteme yeni giriş yapan veya şarj problemi yaşayan arkadaşlara yol gösterir:oke:
Konunun altında vermiş olduğum bir link var Özgür, o detaylara orada yer verildi. Ama buraya da eklemek mantıklı olur tabi... :oke:
 
dilmenibrahim

dilmenibrahim

Üye
teşekkürler
 

darkwaters

Üye
Bir tane de ben ekleyeyim Ayarlar>Şebeke den şebeke seçimi kısmında otomatik yerine kullandığınız şebekeyi seçin çünkü telefon az çektiği ve ya şebekenin gidip geldiği zamanlar şebeke taraması yapar siz kendi şebekenizi seçerseniz diğer oparetörleri otomatik olarak taramadan eliyor diye biliyorum bu da şarj tasarrufu sağlıyor eksiğim yanlışım varsa affola.
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
    Konu Sahibi
Rica ederim İbrahim.


Bir tane de ben ekleyeyim Ayarlar>Şebeke den şebeke seçimi kısmında otomatik yerine kullandığınız şebekeyi seçin çünkü telefon az çektiği ve ya şebekenin gidip geldiği zamanlar şebeke taraması yapar siz kendi şebekenizi seçerseniz diğer oparetörleri otomatik olarak taramadan eliyor diye biliyorum bu da şarj tasarrufu sağlıyor eksiğim yanlışım varsa affola.
Detaylı bilgiler için konunun altında link paylaşmıştım ama anlaşılan bu bilgileri de konuya eklesem iyi olacak. :oke:
 

darkwaters

Üye
Rica ederim İbrahim.

Detaylı bilgiler için konunun altında link paylaşmıştım ama anlaşılan bu bilgileri de konuya eklesem iyi olacak. :oke:

linki gördüm de bakmamıştım bu bilginin orda olduğunu bileydim yazmazdım :islik
 

smltrl

Üye
Bir tane de ben ekleyeyim Ayarlar>Şebeke den şebeke seçimi kısmında otomatik yerine kullandığınız şebekeyi seçin çünkü telefon az çektiği ve ya şebekenin gidip geldiği zamanlar şebeke taraması yapar siz kendi şebekenizi seçerseniz diğer oparetörleri otomatik olarak taramadan eliyor diye biliyorum bu da şarj tasarrufu sağlıyor eksiğim yanlışım varsa affola.

Dolaşım açık olmazsa etkilemez sanırım
 
Web Designer

Web Designer

Üye
:tşk: Abi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: OttomaN TigeR


Üst Alt