• Üye Haberleri - İncelemeleri bölümümüzde sadece üyelerin kendi yazdığı haberler ve oluşturduğu incelemelere yer verilmektedir. Haber kaynaklarından veya farklı bir kategoriden, birebir alınan içerikler paylaşılamaz.

Hayati Bilir: Nokia teknoloji çöplüğüne gitmiştir

Sponsorlu Bağlantılar

Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
    Konu Sahibi
Hayati Bilir: Nokia teknoloji çöplüğüne gitmiştir


Hayatın tam ortasından yazan ve hayatınızı kolaylaştırmak için elinden geleni ardına koymayan Hayati Bilir, bir devin, Nokia'nın neden bittiğini ve son teknolojisinin de bir numara olmadığını yazdı..

İşte Hayati Bilir'in o teknolojik yazısı

Her şey GSM reklamlarının hayatımıza girmeye başlamasından kısa bir süre önce gerçekleşti.

Nokia ‘konektin pipıl’ diyerek 90’lı yıllarda cebimdeki yerini almıştı.




5110 benim için çok özel bir yere sahip olsa da ardından çıkan antensiz telefonların ilki ve şahı 3210 piyasanın tozunu atarken etrafa caka satmak isteyenlerin olmazsa olmazıydı.

3310 TARHANA ÇORBASI YAPAR MIYDI
Ya 3310.. Piyasaya çıkmadan önce öyle şehir efsaneleri duymuştuk ki tek başına tarhana çorbası bile yapacağına inanmıştık.

Hepsinin etinden, sütünden ve en çok da yılan oyunundan faydalandığım bu güzel markanın yıllar içinde akılsız bir ürüne dönüşmesi beni derinden sarsarak hayatımdan çıkıp gitmişti.

Yıllar yılları kovaladı. Ay fon ve Samsung fırtınası tüm dünyayı esir alırken herkes Nokia’dan gelecek bir hamleye bakıyordu. Bu arada Nokia’nın Ceo’su bu rekabetin dışında kaldığı için kapı önüne konmuştu ki Nokia yönetimi bu konuda yerden göğe kadar haklıydı.

LUMIA ÇIKINCA UMUTLANMIŞTIM
Tüm bu gelişmelerden sonra yeni bir hamle ile karşımıza çıkan ilk göz ağrımız Nokia ‘Lumia’ markasını piyasaya sürdü. Hem çok merak ettiğimden hem de eski dosta bir vefa olsun diye soluğu iletişim bayiinde aldım. Siyah renkli Nokia ‘Lumia’’yı hemen şarja takıp tüm özelliklerine yakından bakıp dokunmaya başladım.

EKRAN GÜZEL AĞIRLIK TAM YERİNDE DERKEN..
185 gr olan ağırlığı fena değil deyip 4.5’luk ekran hoşuma gitmişti. Konuşma süresi, çift hat özelliği derken biraz daha derine Hayati dedim kendi kendime.

S4 işlemcisi beni cezbeden bir özellik olarak karşıma çıktı. Bilgisayar’daki Office programlarını kullandığımız için kendi kendime İngilizce bile konuşmaya başlamış, gayri ihtiyari ‘Good’ deyivermiştim.

MARKET DEĞİL DEVREN KİRALIK BAKKAL
E-Posta ve mesajlaşma işi de diğer akıllı telefonlarla aynıydı. Güvenlik, navigasyon, fotoğraf, müzik, ses hepsini denedim. Hatta billur sesimden kendime bir klip bile yaptım. Lakin Yu tub’da tıklanma rekorları kırar diye siteye yüklemedim.

Nokia Market diyerekten bir yere girdim ki, girmez olaydım. App Store ve Google Play Store ile karşılaştırıldığında ‘sahibinden devren kiralık bakkaldan’ farksız olan Nokia marketi hiç beğenmedim.

Sonuç olarak hayatın tam ortasından bildiren biri olan Hayati Bilir için Nokia bitmiştir.

TOPRAĞIN BOL OLSUN YILAN
Yaşanan bu teknoloji savaşında Steve abinin de öteki tarafa intikali ile teklemeye başlayan tek ısırıklı elmanın da sonunu iyi görmüyorum. Çekik gözlü arkadaşlarımın yakın bir tarihte telefon alanında tek kalacakları aşikar. Samsung için başka bir sayfa açmalı, ama şimdilik değil..

Elvada Nokia, maalesef devrin bitti. Uzadığında kuyruğunu kafasına çarpmaması için verdiğimiz mücadelenin yegane kahramanı Yılan, toprağın bol olsun..
 


MrCommanDTr

MrCommanDTr

Emekli Yönetici
Bence saçmalamış..
 
Mesut Aktaş

Mesut Aktaş

Emekli Yönetici

Nokia Market diyerekten bir yere girdim ki, girmez olaydım. App Store ve Google Play Store ile karşılaştırıldığında ‘sahibinden devren kiralık bakkaldan’ farksız olan Nokia marketi hiç beğenmedim.

Acaba Windows Phone Storeye Mi Girmiş Yoksa Lumia Üzerinden Nokia Storeye(Ovi) Mi Girmiş Acaba :)
 
Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
    Konu Sahibi


Acaba Windows Phone Storeye Mi Girmiş Yoksa Lumia Üzerinden Nokia Storeye(Ovi) Mi Girmiş Acaba :)

orasını bende anlamadım ancak o konuda haklı gibi nokia market konusunda yetişemedi bir türlü forum olmasa cihazlarda uygulama göremeyecektik doğru düzgün ayrıca oviden gerçekten çekmiş biri olarak nefret ettim hep reklam hep reklam hele o feicight data 3 nokta var ya az deli etmemiştir beni :D Zaten basit uygulamalar oluyor onlarda internet bağlantısı falan istiyor wp'de aynı hatayı yapmazlar sanırım :)
 
ahmetkartal

ahmetkartal

Üye


orasını bende anlamadım ancak o konuda haklı gibi nokia market konusunda yetişemedi bir türlü forum olmasa cihazlarda uygulama göremeyecektik doğru düzgün ayrıca oviden gerçekten çekmiş biri olarak nefret ettim hep reklam hep reklam hele o feicight data 3 nokta var ya az deli etmemiştir beni :D Zaten basit uygulamalar oluyor onlarda internet bağlantısı falan istiyor wp'de aynı hatayı yapmazlar sanırım :)

o reklamlara bende sinir olurdum nokia benim içinde bitti
 
paradox07

paradox07

Üye
adam gercekten komik yazmis ya :) okurken guldum :) paylasim icin :tsk:
 
alaStar

alaStar

Üye
Çok saçma :) emek için :tşk:
 
umitgul18

umitgul18

Üye
Hiç de saçma değil son kelimesine kadar haklı dua edin de Nokia durumunu bu şekilde anlatmış diğer şekli ile anlatsa idi ... :kıskıs: . Paylaşım için teşekkürler :)
 
Duran.Y

Duran.Y

Üye
Bazı noktalar doğru olsa bile kabul etmek istemiyor ins, yazı için teşekkürler :)
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
:tşk:

Adam yılana fena takılmış, muhtemelen mağazada yılan uygulaması bulamamış ve o yüzden içerlemiş.
 

theanswerix3

Üye
bn nokia symbiandan vazgeçmediği sürece bi halt olamayacağını savunuodum ki onlar da sonunda windows mobile a döndüler. Ancak gene de app store ve google play ile yarışamaz durumda malesef. Bir nokia yılansız hiçtir :)
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
Bir kullanıcı olarak, mağazanın şuanki ilerleyişi gayet tatmin edici, ayrıca yılana bu kadar takılmayın, aslında alası var...
 

theanswerix3

Üye
sayın tümgeneralim bi appstore ile kıyaslarsanız sizce ovi mi(veya windows phone) app store mu daha kaliteli içerikler sunuyor? İlerleyiş güzel ama yakalayabileceklerini düşünmüyorum. Saygılar.
 
fayzteck

fayzteck

Üye
Saçmalamış ya.vakit geçsin diye yazı yazıyo bu adam.
 
OttomaN TigeR

OttomaN TigeR

Üye
Sevgili dostum, öncelikle henüz 5 - 6 aylık bir sistemden ve mağazasından bahsediyoruz. Bu yüzden wpstore'u ne appstore ile nede googleplay ile kıyaslayabilirim. Zaten şuan ki durumda kıyaslama yapmak benim en büyük aptallığım olur, saygı bizden efenim:)
 
Jomolocco

Jomolocco

Üye
Yarasi olan gocunur simdi gidipte lumia sahibi olan kimse tabiki adama katilmaz ama dogru yazmis eline saglik.
 
yaren_dede

yaren_dede

Üye
Sevgili dostum, öncelikle henüz 5 - 6 aylık bir sistemden ve mağazasından bahsediyoruz. Bu yüzden wpstore'u ne appstore ile nede googleplay ile kıyaslayabilirim. Zaten şuan ki durumda kıyaslama yapmak benim en büyük aptallığım olur, saygı bizden efenim:)

aynen dostum kıyaslama yapmak dediğin gibi Saçma olur :oke:
uygulamaların bolluğu değil kalitesi önemli olan şu andada gördüğüm kadarı ile hit alan ve kaliteli uygulamalar geliyor nokiayaya yani nokia doğru Yolda ilerliyor kim ne derse desin :)
 
Mad EagLe

Mad EagLe

Üye
    Konu Sahibi
Nokianın yolu yol sadece zamana ve daha fazla çalışmaya ihtiyacı var şuan bilgisayar dünyasında en çok kullanılan windows işletim sahibiyle ortak microsoft demek yazılım devi demek ve nokia ile ortak nokianın hatası bu anlaşmada çok geç kalması android bu kadar gelişmemişken yapsaydı en azından kafa kafaya gitseydi birşeyler yapalirdi ancak geç kaldı geç kaldığı gibi symbian desteğini de erken kesti yoksa lider koltuğunu kaptırmayacaktı bakalım ilerleyen zamanlarda ne olacak :)
 
Muhammet DEDE

Muhammet DEDE

Üye
nokia için fırtına öncesi sessizlik :)
 


Üst Alt