Kışın Ne Yersek Daha Az Üşürüz ?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Haydar

Haydar

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Kışın Ne Yersek Daha Az Üşürüz ?
Kırmızı pul biber: Vücut ısısını artırdığından ötürü aynı zamanda metabolizmayı hızlandırır. İçerdiği kapsaisin isimli pigment, günlük harcanan enerjinin artırılmasına yardımcıdır. Ancak mide ve sindirim sistemi problemleri olanlar dikkatli tüketmelidir.


Zencefil: Vücut ısısını artırmaya yardımcı olduğundan ötürü kışın rahatlıkla tercih edilebilir. Bağışıklık sistemini güçlendirmeye yardımcı olduğu ve metabolizmayı hızlandırdığı düşünülmektedir.


Kırmızı et: Demir minerali yetersizliğinde vücutta kansızlık denilen durum oluşur ve kansızlık üşümeyi en çok artıran etmenlerden biridir. Günlük demir minerali gereksinmemizin karşılanması için demir içeren besinlerin düzenli tüketilmesi önemlidir. Kırmızı et, demir mineralinin en zengin besinsel kaynağıdır. Günlük beslenme düzeninde en az 2 köfte kadar yer alması gerekir.


Çorba: Sıcaklığı nedeniyle vücut ısısında da yükselmeye sebep olur. Çorba aynı zamanda sütlü, yoğurtlu, yumurtalı veya etli, tavuklu hazırlanır ise tokluk süresini uzatır ve metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olur.


Acı besinler: Acı biber turşusu gibi acı besinler de vücut ısısının yükselmesine yardımcı olur. Acı turşu türlerinin fazla tüketildiğinde ödem yaptığı unutulmamalıdır. Mide problemleri olanlar tercih etmemelidir.


Yeşil çay: Yeşil çay içerdiği kateşinler sayesinde metabolizmayı hızlandırır. Günde 3 kupa yeşil çay tüketmek; metabolik hızı %1-2 kadar arttırabilmektedir.


Yumurta: İçerdiği kaliteli protein, B vitaminleri sebebi ile vücudun daha iyi çalışmasına ve bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur.
 


Nedensiz-Sebebsiz

Nedensiz-Sebebsiz

Üye
pekmez :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Byhaydar
Pro.Leon

Pro.Leon

Üye
Güzel birdahaki kışa inşallah.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt