Polise 65 cm uzunluğunda demir cop

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Haydar

Haydar

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Polise 65 cm uzunluğunda demir cop
Polis, asayiş olaylarında suçlulara karşı artık boyu 65 santimetreye kadar çıkan demir cop kullanacak.
30.05.2012 13:31


Bu coplar toplumsal olaylarda kullanılmayacak. Vurmalı, burgulu, butonlu modelleri bulunan copların her birinden 2'şer bin adet sipariş edildi.
Emniyet Genel Müdürlüğü Asayiş Daire Başkanlığı'nca deneme amacıyla ilk etapta 6 bin adet sipariş verilen portatif coplar, alüminyum ve çelikten üretiliyor. Katlandığında boyu 20 santimetre olan coplar, halen kullanılan 60-65 santimetre uzunluğundaki poliüretan copların aksine özel kılıfı sayesinde belde kolaylıkla taşınabiliyor. İç içe geçebilen 3 metal aksamdan oluşan bu copların uzunluğu açıldığında yaklaşık 60 santimetreyi buluyor.
6 BİN ADET SİPARİŞ VERİLDİABD ile bazı AB ülkelerinin polis teşkilatlarında da kullanılan, kamuoyunda ''demir cop'' olarak bilinen ''Portatif Coplar'', ilk etapta İstanbul, Ankara ve İzmir'de denenecek. Emniyet Genel Müdürlüğü, farklı modelleri bulunan bu copların vurmalı, burgulu ve butonlu modellerin her birinden 2'şer bin adet sipariş verdi.
Vurma, açma kapama sistemli copların, açılması için hızlıca sallamak yetiyor. Kapalı uzunluğu 24, açık uzunluğu ise 66 santimetre olan bu copların ağırlığı 295 gram.
Üzerindeki butona basıldığında açılan butonlu modellerin ise kapalı uzunluğu 18, açık uzunluğu 55 santimetre. Bu copların ağırlığı ise 265 gram.
Burgulu açma kapama sistemli coplar ise metal aksamlar aksi yönlere çevrilerek açılıyor. Bu copların kapalı uzunluğu 21, açık uzunluğu 53 santimetre, ağırlığı da 265 gram.
Asayiş polislerince denenecek bu modellerden daha kullanışlı olanı poliüretan copların yerini alacak.
TOPLUMSAL OLAYLARDA KULLANILMAYACAKSadece asayiş olaylarında suçlulara karşı kullanılacak bu coplar, Çevik Kuvvet polisine dağıtılmayacak ve toplumsal olaylarda eylem yapan göstericilere karşı kullanılmayacak.
Ani bir saldırıya maruz kalan polisin silahına davranmak yerine belinde taşıyacağı bu copla kendini savunması planlanıyor.
OLAYLI DERBİ FİKİR VERDİBu copların kullanımında Fenerbahçe ile Galatasaray arasında oynanan maçın ardından çıkan olaylarda, eli bıçaklı bir kişiye polisin silah doğrultmasının da etkili olduğu belirtiliyor.
SESİ DE KORKUTACAKPoliüretan coplara göre çok daha dayanıklı olduğu belirtilen copların, açılırken çıkardığı sesten dolayı suçluda psikolojik etki yaratması da hedefleniyor.
ÖLÜMCÜL YERLERE VURULMAYACAKGüvenlik güçlerine bu copların kullanımı konusunda 2 günlük eğitim verilecek. Bu coplarla da poliüretan coplarda olduğu gibi vücudun ölümcül yerlerine vurulmamasına çalışılacak.
 


Enes

Enes

Üye
şimdi polise bunlar alınır ya bir kişiye vurunca polise yağan küfürlerin haddi hesabı kalmayacak..
 
Amaru Shady

Amaru Shady

Üye
iyice abarttılar :@
 
El~PisToLeRo

El~PisToLeRo

Üye
1 metrede verseler anca mazluma sessize vururlar.
Polisin giremedigi çok yer biliyorum :smartass:
Anca Kadıköyde kullanırlar.
 
Enes

Enes

Üye
1 metrede verseler anca mazluma sessize vururlar.
Polisin giremedigi çok yer biliyorum :smartass:
Anca Kadıköyde kullanırlar.

niye ki bu polise karşı düşmanlık ? her kurumda çürükler çıkar bu zaten belli. onlar da emir altında nihayetinde kafasına göre vurmuyor emir komuta zinciri ??
 

55lim

Üye
Polis teşkilatı kendi üzerinde denemediği hiçbir teçhizatı halka karşı kullanmıyor buna cop da dahilmi acaba:D
 
Amaru Shady

Amaru Shady

Üye
niye ki bu polise karşı düşmanlık ? her kurumda çürükler çıkar bu zaten belli. onlar da emir altında nihayetinde kafasına göre vurmuyor emir komuta zinciri ??

ben polise karşı değilim. Ama bazıları haddini aşıyor, görevi kötüye kullanıyor
 
El~PisToLeRo

El~PisToLeRo

Üye
niye ki bu polise karşı düşmanlık ? her kurumda çürükler çıkar bu zaten belli. onlar da emir altında nihayetinde kafasına göre vurmuyor emir komuta zinciri ??


Polise düsmanlıgım yok ki.Ben de çürüklerden bahsediyorum.Kimisi olay olur girmeye korkar kimisi girer çıkmayı bilmez.
Aksam haberlerde vardı ; Bir kavgayı ayırmaya calısan gence biber gazı sıkıp ölümüne sebebiyet vermisler.Çocuk hastım hastasıymıs ve sıkmayın hastayım demis,biber gazından ölen olmadı deyip dalga geçmisler.
Üstelik kavga da basit bi atısma bıcak vb. yok.
 
Enes

Enes

Üye


ben polise karşı değilim. Ama bazıları haddini aşıyor, görevi kötüye kullanıyor

İllaki her kurumda çürük elma çıkacak geneline karşı konuşmak bence yanlış, asker için de böyle polis için de. biz askerimize şehit deyip bağrımıza basıyoruz tanımadığıımız halde şehit için yeri geldiğinde biz de ağlıyoruz değil mi ama 2-3 tane çürük çıktı diye askeri dışlamıyoruz polis için de böyle düşünülmeli şahsi görüşüm budur ..


- - - Eklendi - - -

Polise düsmanlıgım yok ki.Ben de çürüklerden bahsediyorum.Kimisi olay olur girmeye korkar kimisi girer çıkmayı bilmez.
Aksam haberlerde vardı ; Bir kavgayı ayırmaya calısan gence biber gazı sıkıp ölümüne sebebiyet vermisler.Çocuk hastım hastasıymıs ve sıkmayın hastayım demis,biber gazından ölen olmadı deyip dalga geçmisler.
Üstelik kavga da basit bi atısma bıcak vb. yok.

Onlara karşı kimse tolerans gösteremez zaten, gösterilmesin de.
 
El~PisToLeRo

El~PisToLeRo

Üye
Bizim gözümüze batan da onlar zaten,çürükler.Küçük bi çocuk taraftarın kolunu kırcak kadar ne yapmıs olabilir o çocuk sana?
Küçücük cocuga vuracak kadar cesur olacak polisler gözümün önünde kaç kavgadan kaç olaydan kaçtı.Çagırıldıklarında da 1 saat sonra gelenler var ortalık durulsun diye bekleyen.
1 saat sonra gelirsen anca telsizden ambulans anons edersin cesetleri yaralıları toplamaya.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular



Üst Alt