Plüton'da hayat mı var?<NASA>

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
bydexer

bydexer

Üye
    Konu Sahibi
Plüton'da hayat mı var?<NASA>



[h=2]NASA, Plüton gezegeninin yüzeyinde yaşamın yapı taşlarına rastladı.[/h]
NASA, Plüton'da yaşamın yapı taşları olarak bilinen hidrokarbon molekülleri buldu.


Biliamadamları, Hubble Uzay Teleskopu'yla cüce gezegenin kayalık ve buzlu kaplı yüzeyinde ultraviyole ışıklarının emildiğini keşfettiklerini, bunun da Pluton'da karmaşık hidrokarbon moleküllerin var olduğunu kanıtladığını açıkladı.


[h=4]KIRMIZI RENGİN SIRRI[/h] Bu moleküllerin, güneş ışığı ya da kozmik ışınların gezegenin yüzeyindeki buzda bulunan metan, karbonmonoksit ve nitrojen ile etkileşime geçmesi sonucu ortaya çıktığı ve gezegene kırmızı rengini verdiği sanılıyor.


1990'lardan bu yana Hubble Uzay Teleskopu ile yapılan ölçümleri değerlendiren bilimadamları, Pluton'un atmosferinde de değişiklikler olduğunu saptadı.

KAYNAK:
 


Oğuzhan

Oğuzhan

Üye
hiç sanmam yaşam olduğunu
 
Rock_in_Rollx2

Rock_in_Rollx2

Üye
bilmem kaç derece soğuk yerde hayat olsa ne olacak.d hem soğuk olan yerde hayat mı olur hayat neye göre hayat
 
BrainFree

BrainFree

Üye
Allahn hikmeti bakarsın olur :)
 
Oğuzhan

Oğuzhan

Üye
olsa nolcak ki sanki hemen oraya gidip yaşamaya başlıcaz
 
fullwar

fullwar

Üye
olsa nolcak ki sanki hemen oraya gidip yaşamaya başlıcaz

:kop2: Hayat tanımı sadece insanlara özgü değil. Oradaki olay "hayat" yani o sıcaklık değerlerinde atmosfer koşullarında yaşam izi olup olamayacağı. O koşullara göre belli mutasyonlar geçirmiş bakteriler (yada adını siz koyun), çeşitli değişik yaşam formları falan filan. Yoksa komşu gezegende mangal partisi için sittin sene lazım. :kop2:
 
Oğuzhan

Oğuzhan

Üye
:kop2: Hayat tanımı sadece insanlara özgü değil. Oradaki olay "hayat" yani o sıcaklık değerlerinde atmosfer koşullarında yaşam izi olup olamayacağı. O koşullara göre belli mutasyonlar geçirmiş bakteriler (yada adını siz koyun), çeşitli değişik yaşam formları falan filan. Yoksa komşu gezegende mangal partisi için sittin sene lazım. :kop2:

mutasyon geçirmiş bakterileri napalım amaç mangal veya buna benzer fantaziler :D
 
Silinen Üye 94869

Silinen Üye 94869

Kapalı Hesap
İyi işte. Orda haber varsa sevinelim. Işık hızını bulduğumuz zaman görmeye gideriz bir ara.

Nasıl :halay3:
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan
Emma-Watson

Emma-Watson

Üye
Hemen dalgaya alıyorsunuz işte bu gibi nedenlerden dolayı onlar aya giderken biz kendi arabamızı bile yapamıyoruz.
 
spy ghost

spy ghost

Üye
hadi oldu diyelim kaç senede varıcaz ) o kadar yakıtı nerden bulabilicez :)
 
Emma-Watson

Emma-Watson

Üye
ışık hızıyla bile gidilse 600 yıl lazımmış.
Zaten gidilemez ama yaşam olup olmadığını bilmek önemli
 
  • Beğen
Tepkiler: spy ghost
spy ghost

spy ghost

Üye
yani yolda :) nöbetleşe dursalar yine bitmez 600 yıl ne demek ya :)
 
Oğuzhan

Oğuzhan

Üye
yani yolda :) nöbetleşe dursalar yine bitmez 600 yıl ne demek ya :)

Aslında gidilirki şimdi bir sürü astronot gitçek oraya ama içlerinde kadında olcak bunlar üreyecek çocuklara da astronotluğu öğretçekler yemekle yakıtta bir şekilde halledilir işte böyle böyle 600 yılda varırlar :d:
 
Emma-Watson

Emma-Watson

Üye


Aslında gidilirki şimdi bir sürü astronot gitçek oraya ama içlerinde kadında olcak bunlar üreyecek çocuklara da astronotluğu öğretçekler yemekle yakıtta bir şekilde halledilir işte böyle böyle 600 yılda varırlar :d:

bize yemeğin nasıl halledileceğini açıkla gidelim :D
 
spy ghost

spy ghost

Üye
bayağı bi kalabalık gitmeleri lazım sonra hergün astronot eğitimi, yüzbinlerce ton yakıt :) varırlar yani neden olmasın :)
 
Rock_in_Rollx2

Rock_in_Rollx2

Üye
dünyadaki hayatı bitiriyorlar başka yerde hayat arıyorlar .d
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

___kaptan___
Cevap
2
Görüntüleme
566
___kaptan___
doctorrr
Cevap
0
Görüntüleme
536
doctorrr
doctorrr
Cevap
6
Görüntüleme
805
doctorrr
doctorrr
Cevap
0
Görüntüleme
739
doctorrr


Üst Alt