SHS
Üye
Avrupa X-RAY'ı Yasaklıyor!
Havalimanlarında terör saldırıları ve kaçakçılığa karşı güvenlik amacıyla kullanılan ve insan vücudunu çıplak göstermesi nedeniyle özel yaşama müdahale olduğu gerekçesiyle eleştirilen 'vücut tarayıcıları' (X-RAY) şimdi de kansere neden olduğu gerekçesiyle yasaklanıyor.
2009'dan bu yana İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, Finlandiya ve Hollanda gibi Avrupa ülkelerinde havalimanları ve tren istasyonlarında kullanılan cihazların nisandan itibaren Avrupa Komisyonu tarafından yasaklanması gündeme geldi.
YILDA 100'DEN FAZLA İNSAN
Avustralya gibi ülkelerde test aşamasında olan sistemden dolayı her yıl 100'den fazla kişinin kansere yakalandığı iddia edildi.
Cihazlar, insan vücudu üzerindeki zararı test edilerek net sonuçların alınmasının ardından yasaklanacak.
ETKİSİ TAHMİNLERDEN 20 KAT DAHA GÜLÇÜ
Uzmanlara göre havaalanlarındaki X-ray cihazlarının etkisi düşünülenden 20 kat daha güçlü. Cihazların, halk sağlığını tehdit ettiğini belirten bilimadamları bu yolla maruz kalınan radyasyonun yol açtığı kanserin 50-70 yaş arasında görüldüğünü belirtiyor.
Havalimanlarında terör saldırıları ve kaçakçılığa karşı güvenlik amacıyla kullanılan ve insan vücudunu çıplak göstermesi nedeniyle özel yaşama müdahale olduğu gerekçesiyle eleştirilen 'vücut tarayıcıları' (X-RAY) şimdi de kansere neden olduğu gerekçesiyle yasaklanıyor.
2009'dan bu yana İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya, Finlandiya ve Hollanda gibi Avrupa ülkelerinde havalimanları ve tren istasyonlarında kullanılan cihazların nisandan itibaren Avrupa Komisyonu tarafından yasaklanması gündeme geldi.
YILDA 100'DEN FAZLA İNSAN
Avustralya gibi ülkelerde test aşamasında olan sistemden dolayı her yıl 100'den fazla kişinin kansere yakalandığı iddia edildi.
Cihazlar, insan vücudu üzerindeki zararı test edilerek net sonuçların alınmasının ardından yasaklanacak.
ETKİSİ TAHMİNLERDEN 20 KAT DAHA GÜLÇÜ
Uzmanlara göre havaalanlarındaki X-ray cihazlarının etkisi düşünülenden 20 kat daha güçlü. Cihazların, halk sağlığını tehdit ettiğini belirten bilimadamları bu yolla maruz kalınan radyasyonun yol açtığı kanserin 50-70 yaş arasında görüldüğünü belirtiyor.
anlamadım bunu
... Çoluk çocuk geçiyor YAHU ! Bi halta da yaramıyor, sırf standartlar yerine getirilsin diye konuluyor, başka nedeni yok, kaç tanesinde kaç VUKUAT meydana gelmişte yakalanmış ??? Ben hiç duymadım ...


