21. Yüzyılda Mağarada Yaşıyorlar

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
s@hr@

s@hr@

Üye
    Konu Sahibi
21. Yüzyılda Mağarada Yaşıyorlar


21. Yüzyılda Mağarada Yaşıyorlar



Batman Merkez'e bağlı Çayüstü (Beda) köyünde 20 aile mağarada yaşıyor. "Mağara bir kültür, yaşam biçimi, huzur veren bir mekan, burayı asla terk etmeyeceğiz" diyen aileler, hayatlarından memnun.





Binlerce yıllık mağaralarda yaşayan 20 aile; yol, okul ve sağlık ocaklarının da yapılması halinde mağaraları asla terk etmeyeceklerini ifade etti.





Geçmişte sadece Hasankeyf'te olduğu sanılan mağara yaşamı, Antik kentte sona ererken, Batman'a bağlı Çay üstü köyünde devam ediyor. 220 nüfuslu köyde mağara yaşamı zorunluluktan değil, yaşam biçiminden... 10 bin yıllık tarihi geçmişleri olduğu tahmin edilen mağaralarda yaşayan köylüler, kışın sıcak, yazın serin olma özelliği nedeniyle çekici buldukları mağara yaşamını aynı zamanda nostaljiyi yaşatmak için sürdürdüklerini belirtiyor





KLİMA SERİNLİĞİ VEREN TAŞ KOLTUK

Şark odası şeklinde döşenmiş mağaralar adeta modern bir otel odasını andırıyor. Kasetçalar, televizyon ve buzdolabı gibi her türlü mekanik ve elektronik eşyanın bulunduğu mağaralarda bulunan taş koltuk en değerli köşelerden biri. Klima gibi bir serinlik veren taş koltukta oturmak insanı rahatlatıyor.





MAĞARA HUZUR VERİYOR

Çayüstü köyündeki mağara evlerin en orta yerinde köy muhtarı Mesut Ekinci oturuyor. Köyde okul olmaması nedeniyle çocuklarının Batman'da yaşadıklarını söyleyen Muhtar Mesut Ekinci, eşinin ve kendisinin köyden kopamadıklarını belirtiyor.





Mağaranın kendisine huzur verdiğini belirten Muhtar Ekinci, "Birçoğuna ilkel gelebilir, ancak bu bir yaşam biçimi. Elektrik olduğu için Televizyon izleyebiliyor, buzdolabı ve diğer elektronik cihazları kullanabiliyoruz. Köyümüzün eksiği okul ve sağlık ocağıdır. Bir de yol sorunumuz var. Köy nüfusunun az olması ve yol yapımının 2 milyon lirayı bulması nedeniyle yolumuz yapılmıyor." dedi.





En önemli 3 sorunlarının çözülmesi halinde köyde yaşamlarını sonuna kadar sürdüreceklerini ifade eden Muhtar Ekinci, "Çatışma döneminde köyümüz boşalmıştı. Ancak 2000 yılından itibaren köye dönüşler tekrar başladı. Nüfusumuz sürekli artıyor. Şu anda köyümüzün nüfusu 220. Babam burada doğdu, dedem de, onun babası da ve en büyük dedelerimiz de burada doğup, mağarada yaşadılar.





3-4 asırdır Beda köyünde mağaralarda yaşıyoruz. Bizden öncede binlerce yıldır bu mağaralarda insanlar yaşamış. İnşallah çocuklarımız ve torunlarımız da burada yaşayacak ve tarihini, kültürünü yaşatmaya devam edecek." şeklinde konuştu.
 
  • Beğen
Tepkiler: M3L!H, One907, Revengeful ve 1 kişi daha


Mert

Mert

Üye
Mağara insanları :ehe
 
alperrrr34

alperrrr34

Üye
yazın onun içerside serin olur haa :naughty:
 

Revengeful

Emekli Yönetici
Vışşş
 
Tuba.Erva

Tuba.Erva

Üye
cok guzelms ama tasarımı süper
 
Tuba.Erva

Tuba.Erva

Üye
:eheacaba
 
One907

One907

Üye
Evet tasarımı çok hoş ben bile yaşamak istedim şuan ordaki atmosferi :D
 
Cihandar

Cihandar

Üye
ne güzel işte...:hmmm
 

konyarapp

Üye


KLİMA SERİNLİĞİ VEREN TAŞ KOLTUK

Şark odası şeklinde döşenmiş mağaralar adeta modern bir otel odasını andırıyor. Kasetçalar, televizyon ve buzdolabı gibi her türlü mekanik ve elektronik eşyanın bulunduğu mağaralarda bulunan taş koltuk en değerli köşelerden biri. Klima gibi bir serinlik veren taş koltukta oturmak insanı rahatlatıyor.


Elenktirinkte vardır ha :D Adamın arkasına bakın prizlere :ehe:ehe








 
loss_pain

loss_pain

Üye
çok ilginç:hmmm
 
Mss Yzc

Mss Yzc

Üye
:hmmm zevk meselesi tabi :D
 
Temperature

Temperature

Üye
Taş koltukla serinliyolar güzek fikir... :kop:
 

Perfect!

Üye
oh mis :d:
 
4rchEneMy

4rchEneMy

Üye
Hoş güzel de hngi çağda yaşıyoruz be abi...
 
emr-erock

emr-erock

Üye
güzel
 
M3L!H

M3L!H

Üye
Mağara içinde modern hayat. Çok çekici ve estetik. Tapusu falan varmı bari. Madem ev:ehe
 
kralxxx

kralxxx

Üye
mağarada yaşamak medeniyetsizlik midir yoksa şartlara uyum sağlamakmı (günümüz dünyasında medeniyet kavramını bi kere daha düşünmekte fayda var )
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt