bı sabah uyandıgımda su sıkıntı bıtse

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
zibidi39

zibidi39

Üye
    Konu Sahibi
bı sabah uyandıgımda su sıkıntı bıtse
neden acaba herkes bır sıkayetlerden sıkayetcı dunyada hıc bır derdı olmayan ınsan varmı?tanıdıgnız bıldıgınız yahut duydugunuz.filitındekılerın annelerı yok babaları yok kardeslerı yok cocukları yok paralarıda yok ama herlade ısteyceklerıen son sey banka hesaplarına sıgmayacak kadar paralarını olmasıdır bu ınsanlar suan pardan sıkayetcı degıller oysa dunyadakı tum ınsanlar para olmamamsından sıkayetcı olurken.pekı ya amerıkada ıngılterde almanyada fransada ınsanların cocuklarına torunlarına bırakacakları kadar cok paraları var pekı onların sıkıntısı yokmu belkıde bızden cok.ve sıkıntı denen seyın varlıgı nedendır herseyın bır yararı vardır dunyada sabrın bıle cok cabırlı olursanız bıseyler yoluna gırerı ama 3 anma 5 sene sonra yoluna gırer ama sıkıntı oylemı ben bır yarararını goremedım vars bılgılenmek ıstıyorum .belkı yararı vardır dıye sukur edıyorum halıme ama onunda bır sonu gelıyo yeter artık hıc bı faydasını gormuyorum dıyorum buyuk gunah ıslıyorum farkındayım oylece amacsızca yazılan bı yazı belkı 5 daıka sonra keske yazmsaydım dıcem yada altına syfakar dolusu yorumlar atılıcak yad kımse bakmıcak bıle belkı konunu yerı yanlıs dıye baska yere tasıyacaklar belkıde kımsneın sıkıntısı yok okıcaklar okıcaklar hıc bısey anlamıcaklar.tamam sukur etmek guzel bısey ama bana bırı anlata bılırmı bu hayat neden boktan?
 
  • Beğen
Tepkiler: huri$


ĄRMOЙİ

ĄRMOЙİ

Üye
Anladığım kadarıyla maddi anlamda bir problemin yok.Çalışıyor musun öğrenci misin vs vs bilmiyorum
Birşeylerle meşgul olmak arkadaş çevrenle biraraya gelmek çeşitli aktvitelere katılmak sıkıntını gidermede sana çok faydalı olur.Sürekli aynı şeylerle uğraşmak sosyal olmamak insanı bir süre sonra iyice bunaltır insan yaradılış gereği sosyal bir varlık.Hayata daha bu yaşlarda böyle negatif bakarsan hayat senin için çekilmez bir hal almaya başlar sıkıntı huzursuzluk peşini bırakmaz.Bir süre sonra neden böyle diye isyan etmeye başlarsın daha sonrada içinden çıkılmaz bir hal alırsın.Oysa hayata hep pozitif bak etrafındakilere neşe saç hep senden daha kötü durumda olanları hatırla ve şükret. Ayrıca anı yaşa...Bu çok önemli yaşın genç ilerde ne olacağım bir işe girer miyim vs gibi şeylerle kendini sıkma veya geçmişteki problemlerine hayatında artık yer verme.Yaşının tadını çıkar gençlik tekrar eline geçmez yaşın ilerledikçe niçin gençken şunları yapmadım diyebileceğin her güzel şeyi yaşamaya bak.İlerde keşke diyebeleciğin şeylerin olmasın.Hayat aslında çok güzel..Tabi yaşamayı bilene..Canını fazla sıkma kendi kendine "hiçbir problemim yok " demeyi bil.Emin ol hayata nasıl değer verirsen hayatta sana hep verdiğin değerdeki yüzünü gösterir.Hayatta sıkıntılar olur problemler olur ama hepsi geçici.. zamanda bunun en güzel ilacı :oke:
Umarım birazda olsa yardımcı olabilmişimdir :)
 
huri$

huri$

Üye
hersey iyi ve guzel olsa, herkes istedigi $eye sahip olsa hiçbi$eyin kiymeti kalmazdi ki...
ben seni anliyorum aslinda..
ne olursa olsun bu soru hep sorulcak biliyormusun neden boyle die
neye sahip olursak olalim yada olmayalim hep bu soru cikcak kar$imiza
bence herseyin bizim bilmedigimiz bir sebebi var dileyelim ki hayirli bi sebebp olsun onlar:oke:
olar mi :)
 

JayJayyy

Üye
Beyaz At

Köyün birinde bir yaşlı adam varmış. Çok fakirmiş. Ama kral bile onu kıskanırmış. Öyle dillere destan bir beyaz atı varmış ki, kral at için ihtiyara neredeyse hazinesinin tamamını teklif etmiş ama adam satmaya yanaşmamış. “Bu at, bir at değil benim için bir dost. insan dostunu satar mi” dermiş hep. Bir sabah kalkmışlar ki, at yok. Köylü ihtiyarin başına toplanmış. “Seni ihtiyar bunak. Bu atı sana bırakmayacakları, çalacakları belliydi. Krala satsaydın, ömrünün sonuna kadar beyler gibi yaşardın. şimdi ne paran var, ne de atın" demişler. İhtiyar “Karar vermek için acele etmeyin”, demiş. “Sadece 'At kayıp' deyin. Çünkü gerçek bu. Ondan ötesi sizin yorumunuz ve verdiğiniz karar. Atimin kaybolması, bir talihsizlik mi, yoksa bir şans mı, bunu henüz bilmiyoruz. Çünkü bu olay henüz bir başlangıç. Arkasının nasıl geleceğini kimse bilemez.” Köylüler ihtiyar bunağa kahkahalarla gülmüşler. Ama aradan 15 gün geçmeden, at bir gece ansızın dönmüş. Meğer çalınmamış, dağlara gitmiş kendi kendine. Dönerken de, vadideki 12 vahşi atı peşine takip getirmiş. Bunu gören köylüler toplanıp ihtiyardan özür dilemişler. “Babalık”, demişler. "Sen haklı çıktın. Atının kaybolması bir talihsizlik değil adeta bir devlet kuşu oldu senin için. Şimdi bir at sürün var.” “Karar vermek için gene acele ediyorsunuz”, demiş ihtiyar. Sadece atın geri döndüğünü söyleyin. Bilinen gerçek sadece bu. Ondan ötesinin ne getireceğini henüz bilmiyoruz. Bu daha başlangıç. Birinci cümlenin birinci kelimesini okur okumaz kitap hakkında nasıl fikir yürütebilirsiniz?” Köylüler bu defa ihtiyarla dalga geçmemişler açıktan ama, içlerinden "Bu herif sahiden gerzek" diye geçirmişler. Bir hafta geçmeden, vahşi atları terbiye etmeye çalışan ihtiyarin tek oğlu attan düşmüş ve ayağını kırmış. Evin geçimini temin eden oğul simdi uzun zaman yatakta kalacakmış. Köylüler gene gelmişler ihtiyara: “Bir kez daha hakli çıktın”, demişler. “Bu atlar yüzünden tek oğlun bacağını uzun süre kullanamayacak.Oysa sana bakacak başkası da yok. Şimdi eskisinden daha fakir, daha zavallı olacaksın” demişler. İhtiyar; “Siz erken karar verme hastalığına tutulmuşsunuz” diye cevap vermiş. “O kadar acele etmeyin. Oğlum bacağını kırdı. Gerçek bu. Ötesi sizin verdiğiniz karar. Ama acaba ne kadar doğru. Hayat böyle küçük parçalar halinde gelir ve ondan sonra neler olacağı size asla bildirilmez.” Birkaç hafta sonra, düşmanlar kat kat büyük bir ordu ile saldırmış. Kral son bir ümitle eli silah tutan bütün gençleri askere çağırmış. Köye gelen görevliler, ihtiyarin kırık bacaklı oğlu dışında bütün gençleri askere almışlar. Köyü matem sarmış. Çünkü savaşın kazanılmasına imkan yokmuş, giden gençlerin ya öleceğini ya esir düşüp köle diye satılacağını herkes biliyormuş. Köylüler, gene ihtiyara gelmişler; “Gene haklı olduğun kanıtlandı”, demişler. "Oğlunun bacağı kırık, ama hiç değilse yanında. Oysa bizimkiler belki asla köye dönemeyecekler. Oğlunun bacağının kırılması, talihsizlik değil, şansmış meğer.” “Siz erken karar vermeye devam edin” demiş, ihtiyar. “Oysa ne olacağını kimseler bilemez. Bilinen bir tek gerçek var. Benim oğlum yanımda, sizinkiler askerde. Ama bunların hangisinin talih, hangisinin şanssızlık olduğunu sadece Allah biliyor.” Lao Tzu, öyküsünü su nasihatle tamamlarmış, etrafına anlattığında: "Acele karar vermeyin. O zaman sizin de herkesten farkınız kalmaz. Hayatin küçük bir parçasına bakıp tamamı hakkında karar vermekten kaçının.

Kardeşim uzun uzadıya konuşup kafanı ütülemek istemedim.bu hikaye belki işine yarar.bi oku bakalım.
 
zibidi39

zibidi39

Üye
    Konu Sahibi
hersey iyi ve guzel olsa, herkes istedigi $eye sahip olsa hiçbi$eyin kiymeti kalmazdi ki...
ben seni anliyorum aslinda..
ne olursa olsun bu soru hep sorulcak biliyormusun neden boyle die
neye sahip olursak olalim yada olmayalim hep bu soru cikcak kar$imiza
bence herseyin bizim bilmedigimiz bir sebebi var dileyelim ki hayirli bi sebebp olsun onlar:oke:
olar mi :)
saol ablacım cok sagol
Anladığım kadarıyla maddi anlamda bir problemin yok.Çalışıyor musun öğrenci misin vs vs bilmiyorum
Birşeylerle meşgul olmak arkadaş çevrenle biraraya gelmek çeşitli aktvitelere katılmak sıkıntını gidermede sana çok faydalı olur.Sürekli aynı şeylerle uğraşmak sosyal olmamak insanı bir süre sonra iyice bunaltır insan yaradılış gereği sosyal bir varlık.Hayata daha bu yaşlarda böyle negatif bakarsan hayat senin için çekilmez bir hal almaya başlar sıkıntı huzursuzluk peşini bırakmaz.Bir süre sonra neden böyle diye isyan etmeye başlarsın daha sonrada içinden çıkılmaz bir hal alırsın.Oysa hayata hep pozitif bak etrafındakilere neşe saç hep senden daha kötü durumda olanları hatırla ve şükret. Ayrıca anı yaşa...Bu çok önemli yaşın genç ilerde ne olacağım bir işe girer miyim vs gibi şeylerle kendini sıkma veya geçmişteki problemlerine hayatında artık yer verme.Yaşının tadını çıkar gençlik tekrar eline geçmez yaşın ilerledikçe niçin gençken şunları yapmadım diyebileceğin her güzel şeyi yaşamaya bak.İlerde keşke diyebeleciğin şeylerin olmasın.Hayat aslında çok güzel..Tabi yaşamayı bilene..Canını fazla sıkma kendi kendine "hiçbir problemim yok " demeyi bil.Emin ol hayata nasıl değer verirsen hayatta sana hep verdiğin değerdeki yüzünü gösterir.Hayatta sıkıntılar olur problemler olur ama hepsi geçici.. zamanda bunun en güzel ilacı :oke:
Umarım birazda olsa yardımcı olabilmişimdir :)
sende cok sagol zeynep ozel ılgın ıcın ayrıca sagol
Beyaz At

Köyün birinde bir yaşlı adam varmış. Çok fakirmiş. Ama kral bile onu kıskanırmış. Öyle dillere destan bir beyaz atı varmış ki, kral at için ihtiyara neredeyse hazinesinin tamamını teklif etmiş ama adam satmaya yanaşmamış. “Bu at, bir at değil benim için bir dost. insan dostunu satar mi” dermiş hep. Bir sabah kalkmışlar ki, at yok. Köylü ihtiyarin başına toplanmış. “Seni ihtiyar bunak. Bu atı sana bırakmayacakları, çalacakları belliydi. Krala satsaydın, ömrünün sonuna kadar beyler gibi yaşardın. şimdi ne paran var, ne de atın" demişler. İhtiyar “Karar vermek için acele etmeyin”, demiş. “Sadece 'At kayıp' deyin. Çünkü gerçek bu. Ondan ötesi sizin yorumunuz ve verdiğiniz karar. Atimin kaybolması, bir talihsizlik mi, yoksa bir şans mı, bunu henüz bilmiyoruz. Çünkü bu olay henüz bir başlangıç. Arkasının nasıl geleceğini kimse bilemez.” Köylüler ihtiyar bunağa kahkahalarla gülmüşler. Ama aradan 15 gün geçmeden, at bir gece ansızın dönmüş. Meğer çalınmamış, dağlara gitmiş kendi kendine. Dönerken de, vadideki 12 vahşi atı peşine takip getirmiş. Bunu gören köylüler toplanıp ihtiyardan özür dilemişler. “Babalık”, demişler. "Sen haklı çıktın. Atının kaybolması bir talihsizlik değil adeta bir devlet kuşu oldu senin için. Şimdi bir at sürün var.” “Karar vermek için gene acele ediyorsunuz”, demiş ihtiyar. Sadece atın geri döndüğünü söyleyin. Bilinen gerçek sadece bu. Ondan ötesinin ne getireceğini henüz bilmiyoruz. Bu daha başlangıç. Birinci cümlenin birinci kelimesini okur okumaz kitap hakkında nasıl fikir yürütebilirsiniz?” Köylüler bu defa ihtiyarla dalga geçmemişler açıktan ama, içlerinden "Bu herif sahiden gerzek" diye geçirmişler. Bir hafta geçmeden, vahşi atları terbiye etmeye çalışan ihtiyarin tek oğlu attan düşmüş ve ayağını kırmış. Evin geçimini temin eden oğul simdi uzun zaman yatakta kalacakmış. Köylüler gene gelmişler ihtiyara: “Bir kez daha hakli çıktın”, demişler. “Bu atlar yüzünden tek oğlun bacağını uzun süre kullanamayacak.Oysa sana bakacak başkası da yok. Şimdi eskisinden daha fakir, daha zavallı olacaksın” demişler. İhtiyar; “Siz erken karar verme hastalığına tutulmuşsunuz” diye cevap vermiş. “O kadar acele etmeyin. Oğlum bacağını kırdı. Gerçek bu. Ötesi sizin verdiğiniz karar. Ama acaba ne kadar doğru. Hayat böyle küçük parçalar halinde gelir ve ondan sonra neler olacağı size asla bildirilmez.” Birkaç hafta sonra, düşmanlar kat kat büyük bir ordu ile saldırmış. Kral son bir ümitle eli silah tutan bütün gençleri askere çağırmış. Köye gelen görevliler, ihtiyarin kırık bacaklı oğlu dışında bütün gençleri askere almışlar. Köyü matem sarmış. Çünkü savaşın kazanılmasına imkan yokmuş, giden gençlerin ya öleceğini ya esir düşüp köle diye satılacağını herkes biliyormuş. Köylüler, gene ihtiyara gelmişler; “Gene haklı olduğun kanıtlandı”, demişler. "Oğlunun bacağı kırık, ama hiç değilse yanında. Oysa bizimkiler belki asla köye dönemeyecekler. Oğlunun bacağının kırılması, talihsizlik değil, şansmış meğer.” “Siz erken karar vermeye devam edin” demiş, ihtiyar. “Oysa ne olacağını kimseler bilemez. Bilinen bir tek gerçek var. Benim oğlum yanımda, sizinkiler askerde. Ama bunların hangisinin talih, hangisinin şanssızlık olduğunu sadece Allah biliyor.” Lao Tzu, öyküsünü su nasihatle tamamlarmış, etrafına anlattığında: "Acele karar vermeyin. O zaman sizin de herkesten farkınız kalmaz. Hayatin küçük bir parçasına bakıp tamamı hakkında karar vermekten kaçının.

Kardeşim uzun uzadıya konuşup kafanı ütülemek istemedim.bu hikaye belki işine yarar.bi oku bakalım.
estgfrullah kardesım ne kafa utulemesı ve bu hıkayede oldukca ısıme yaradı sendagol allah razı olsun
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

Aziz™
Cevap
20
Görüntüleme
16K
Aziz™
LAZOFLU
Cevap
8
Görüntüleme
6K
Aziz™
catalfleg
Cevap
37
Görüntüleme
6K
Aziz™
catalfleg
Cevap
5
Görüntüleme
3K
catalfleg


Üst Alt