GalataSaray neden kazanamıyor?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
tragedie

tragedie

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
GalataSaray neden kazanamıyor?
G. Saray neden kazanamıyor?



G.Saray’ın F.Bahçe karşısında yıllardır kazanamama fobisi artık klinik vaka haline geldi


G.Saray’ınki artık bir Kadıköy sorunu olmaktan çıktı ve F.Bahçe karabasanına dönüştü. İçeride-dışarıda son 30 maçta 15 kez rakibine yenilen sarı-kırmızılılar kupa maçlarının çıkartılması durumundaysa bu süreçte F.Bahçe’yi ligde sadece 6 kez mağlup edebildi. VATAN da bu sendorumu G.Saray camiasına sordu:

Faruk SÜREN: G.Saray’ın kurgusu yanlış

YÜZDE 10 daha fazla galibiyeti var F.Bahçe’nin G.Saray’a oranla. Olabilir. O kadar da önemli değil. İstatistiklere önem vermiyorum. G.Saraylı olarak onları daha fazla yenmeyi istiyorum ama olmuyorsa da önemli değil. Ortaya çıkarıldığı, övünç kaynağı yapıldığı gibi, mühim bir olay değil.. Son maçı gördük.. Zaten o kadrolaşmayla F.Bahçe’yi değil, kimseyi yenemezler.. Trabzon’u da yenemediler. Kurgunun iyi olması lazım. F.Bahçe’nin kazanmaya çıkmadığı bir maçta yenildik. Galiba acı olan gerçek bu... Kalecinin hatasını da unutmamalı...

Bülent KORKMAZ: Şans büyük faktör!

F.BAHÇE sahasında iyi oynuyor, iyi mücadele ediyor ve G.Saray’dan daha üstün. Taraftar baskısı da fazla. Ama Sami Yen’de futbol şansı F.Bahçe’den yana oluyor. Her işte olduğu gibi futbolda da şans önemli faktör. Son zamanlarda G.Saray’ın kazanamaması oyuncular üzerinde baskı oluşturuyor. Kadıköy’de alınacak 1 galibiyet her şeyi tersine döndürebilir. G.Saray iyi bir kadroyla, iyi bir hazırlıkla Kadıköy’de kazandığında tılsım terse dönecektir. Son 10 yılda kazanılamayan her maç artı bir baskı yarattı.

Hıncal ULUÇ: F.Bahçe kazanmıyor ki.. (Fotomaç’tan alınmıştır)

FENER kazanmıyor ki G.Saray kaybediyor tüm maçları fıtbol olarak F.Bahçe’nin üstünlüğü yok, sadece G.Saray hep kaybediyor. Fobi falan bunlar mantık dışı. Bu kelime hiç ama hiç sağlıklı değil. Teknik direktörün savaşması, çözmesi gereken sorunlardan bir tanesi bu. Zaten bunu da çözemiyorsan nasıl teknik direktör oluyorsun ki sen? Nereden bakarsan bak tutar tarafı yok. G.Saray futbolcusu, her F.Bahçe maçına çıkarken ayağı titriyorsa, ‘Yine kaybedeceğim’ diye bir psikolojiyle sahaya çıkıyorsa bu başlı başına teknik direktörün utancıdır başka bir şey değil.

Gökmen Özdemir: F.Bahçe daha iyi

SON 10 seneye bakıldığında F.Bahçe 11’lerinin G.Saray 11’lerinden daha üstün olduğunu gördük çoğu maçta.. Zaten kalan 3-4 maçta da G.Saray ya hakem kurbanı oldu ya da maçın ağırlığını kaldıramadı. Gerçek şu ki; G.Saray bu maçları gözünde büyüttüğü sürece, kadrosunu gerçekler üzerine kurmadığı sürece F.Bahçe’yi kolay kolay yenemez.. F.Bahçe, G.Saray maçlarını ne kadar hedef olarak görüyorsa bu durum Florya cephesinde o kadar gerilim yaratıyor. Bir de şans lazım!

Turgay Biçer Spor psikoloğu: ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK

BÖYLE durumlarda üst üste yenilgiler duygusal çöküntü haline geliyor. Seyircilerin aklında da ‘G.Saray ne zaman kazanacak’ düşüncesi baskının yaratılmasına neden oluyor. Bu tarz korkular da bilinçaltına yerleşiyor. Oyuncularımız da mental olarak antrenmansız olduklarından dolayı maçlar kazanılamayacak boyuta geliyor. Bunun adı da bir anlamda ‘öğrenilmiş çaresizlik’. En kısa zamanda bir uzman tarafından destek görerek altından kalkılmalı. Yıllarca geçen süreçte kimlerin oynadığı da önemli değil. Derbi maçlarda psikolojik olgu öndedir. Bu tarz endişeler kaygıya dönüşür, ne zaman ‘yine mi’ derlerse 1-0 mağlup çıkarlar maça üstüne bir de taraftar baskısı da oldu mu 2-0. Altından kalkmak zordur...
 


Freestyle.Cod

Freestyle.Cod

Üye
4-5 maç kazanamamışlar sonra alışkanlık yabmış herhalde :ehe
 
'Davut

'Davut

Üye
Geçen sene Yendiler Başka ne isitiyorlar...:ehe
 
Uzmandede

Uzmandede

Üye
Bence derbi stresinden yenemiyolar ama oyuncu kapasiteside fazlada iyi değil :hmmm
 
arslansem

arslansem

Üye
Cevabı;Fenerbahçe neden Türkiye Kupasını kazanamıyor ile aynı :)
Türkiye Kupası Kaf Dağı nın arkasında değil.Ulaşılması zor bi hedef değil.Ama neden alamıyorlar?Tamamen psikoloji bence..
Psikolojik etkenler çok önemlidir futbolda.Kadıköye nasıl olsa yenilirim mantığıyla çıkarsan yenilip gelirsin.Anlamıyorum çok mu fark var?Neden rahat olamıyor futbolcular?
Ayrıca ben yenilince ilk önce teknik direktörüleri suçlarım..Rıdvan Dilmen in bir sözü vardır tamamen katılırım buna:'Herkes bir 11 kurabilir ama herkes takımını maça hazırlayamaz' ;)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt