Aspirin hakkında bilinmeyen gerçek

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
-YARINIYOK-

-YARINIYOK-

Üye
    Konu Sahibi
Aspirin hakkında bilinmeyen gerçek
Hollanda'daki Rotterdam Tıp Fakültesinden Dr. Meike Vernooij ve ekibinin yaptığı araştırma, düzenli olarak aspirin ya da benzer ilaçları kullananların beyninde küçük kanamalarının meydana gelme riskinin daha fazla olduğunu gösterdi.

Araştırmacılar, bu küçük kanamaların, beyin damarları çeperinde amiloid protein depolarının birikimiyle meydana gelen "serebral amiloid anjiopati" hastalığını gösterebileceğini, bu proteinin genellikle Alzheimer hastalığıyla bağlantılı olduğunu vurguladı.

Bilim adamları, 2005-2006'da ortalama 69,5 yaşında, zihinsel hastalığı bulunmayan 1062 kişinin MR'ını çekti ve aspirin ya da benzeri ilaçlar kullanıp kullanmadıklarını belirlemek için katılımcıların dosyalarını inceledi.

MR'dan önce katılımcılardan yüzde 34,2'sinin 2 yıl boyunca düzenli olarak aspirin ya da benzer ilaç kullandığı görüldü. Bu ilaçları kullananlarda, kullanmayanlara göre daha fazla küçük kanamalara rastlandı.

Kalp-damar hastalıklarını önlemek ya da tedavi etmek amacıyla yüksek dozda bu ilaçlardan kullanan kişilerdeyse kanamaların daha fazla olduğu belirlendi.Araştırma, "Archives of Neurology" dergisinin internet sitesinde yayımlandı.
 
  • Beğen
Tepkiler: SlashGun


mihman

mihman

Üye
bilgiler için sağol
 
Catty

Catty

Emekli Yönetici
Belki biliyorsunuzdur bi tane de ben söyleyeyim..

-Asprin çiğnenerek yutulmazsa mideyi delebilecek kadar güçlü olduğu açıklanmıştı.:)
 
SlashGun

SlashGun

Üye
Belki biliyorsunuzdur bi tane de ben söyleyeyim..

-Asprin çiğnenerek yutulmazsa mideyi delebilecek kadar güçlü olduğu açıklanmıştı.:)

Birşey Söyleyeyim de :) Ben Hiçbir hapı çiğneyerek yutmam !
Asprinde dahil ..
Allah'a Şükür öyle bir olay Başıma gelmedi ..
Şükürler Olsun
 

Doğan

Üye
amerikan aspirini çiğnerek yutulur ;) arkadaslar bunu da unutmayın ;)
 
SlashGun

SlashGun

Üye
Vay anasını ..! :)
Ne bilgiler çıkıyor ortaya yaf..
Ben bilmiyordum Aspirinin Amerikalısını Felan
:ehe
 
SlashGun

SlashGun

Üye
Öyle gerçekten Faydalı birşeyler çıkıyor ortaya
Ayrıca da Konuyu Açan -YARINIYOK- ' ada Teşekkürü bir borç bilmekteyim :)
 
Catty

Catty

Emekli Yönetici
Öyle gerçekten Faydalı birşeyler çıkıyor ortaya
Ayrıca da Konuyu Açan -YARINIYOK- ' ada Teşekkürü bir borç bilmekteyim :)

Konuya teşekkür et , böylelikle daha güzel ifade etmiş olursun , ve borcun kalmaz :)..
 

Doğan

Üye
Öyle gerçekten Faydalı birşeyler çıkıyor ortaya
Ayrıca da Konuyu Açan -YARINIYOK- ' ada Teşekkürü bir borç bilmekteyim :)

evet konuyu açan -YARINIYOK-'ada teşekkürler :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

Haydar
Cevap
0
Görüntüleme
748
Haydar
Doğuş Pertez
  • Kilitli
Cevap
0
Görüntüleme
443
Doğuş Pertez
Doğuş Pertez
Cevap
0
Görüntüleme
661
Doğuş Pertez
Doğuş Pertez
Cevap
0
Görüntüleme
438
Doğuş Pertez


Üst Alt