Odysseus
Üye
Devrim Otomobilleri
Arkadaşlar Merhaba
Geçmişte Türkler yapılamaz denilenbirçok şeyi yapmayı başarmıştır. Ancak bunların birçoğu dış baskılar yüzünden seri üretime geçirilememiştir. Örneğin devrim otomobilleri... Dönemin devrimci cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in emriyle iki adet devrim otomobili üretilmiş ancak seri üretime geçirilememiştir. Bunun en büyük suçlusu basındır. Cemal Gürsel siyah devrim in benzini bitince söylediği söz "garp kafasıyla otomobil üretiyoruz ancak şark kafasıyla benzin koymayı unutuyoruz" etiketiyle basında devrim otomobili yerden yere vurulmuş ancak beyaz renkli devrimin çalıştığı söylenmemiştir. O dönemde insanlar sadece radyo ve gazete ile haber alabildiği için devrimin yürdüğünü görememiş ve devrim projesi tarihe gömülmüştür. Aslında büyük suçluların başnda hükümetteki bakanlar vardır. O dönemde dşarıya fındık ihraç ettiğimiz için bu otomobilin seri üretimi fındık satışını durduracağından birilerinin işine gelmemiş ve devrimci cumhurbaşkanımızın, birkaç yürekli mühendisin ve bazı bakanların kişisel çabaları da üretim yolunu açamamıştır. Böylece Türkiye'miz halen başkalarının otomobillerininbazı modellerini üreten bir sanayi ülkesi olarak kalmıştır. Oysa ki şu anda devrim bizim en büyük silahımız olabilirdi. Üretimde bulunan mühendisimizin şu sözü de o zamanki siyasi darboğazın devrimle ilişkisini anlatır gibi sanırım... "Devrimle hükümeti devrilen bir ülkenin sokaklarında devrim isminde bir otomobil zaten dolaşamazdı". Peki biz halen böyle bir otomobil yapamaz mıyız. Yaparız. Ben Otomotiv mezunu bir tekniker olarak eğer böyle bir proje ortaya atılsa seve seve gönüllü olur bilgilerimi paylaşırım. O halde bu tarih kokan ve tamamen BİZİM olan otomobilin filmini izleyen Türk yürekli arkadaşlar, burada film deneyimlerimizi paylaşalım ve tarihimizi yeniden hatırlayalım. Bir de mesaj yazarken filmin en etkilendiiniz sahnesini de yazarsanız memnun olurum. Mesela benim en etkilendiğim sahne filmin finalinde otomobilin önünde mühendislerin fotoğraf çektrdiği esnada projenin yöneticisi olan yüksek mühendisin (özür dilerim ismini hatırlayamadım) Aracın içinden çıkarıp ön cama yapıştırdığı küçük tabelada yazılan yazıydı. O tabelada "TÜRK MALI" yazıyordu.
Yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler
Geçmişte Türkler yapılamaz denilenbirçok şeyi yapmayı başarmıştır. Ancak bunların birçoğu dış baskılar yüzünden seri üretime geçirilememiştir. Örneğin devrim otomobilleri... Dönemin devrimci cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in emriyle iki adet devrim otomobili üretilmiş ancak seri üretime geçirilememiştir. Bunun en büyük suçlusu basındır. Cemal Gürsel siyah devrim in benzini bitince söylediği söz "garp kafasıyla otomobil üretiyoruz ancak şark kafasıyla benzin koymayı unutuyoruz" etiketiyle basında devrim otomobili yerden yere vurulmuş ancak beyaz renkli devrimin çalıştığı söylenmemiştir. O dönemde insanlar sadece radyo ve gazete ile haber alabildiği için devrimin yürdüğünü görememiş ve devrim projesi tarihe gömülmüştür. Aslında büyük suçluların başnda hükümetteki bakanlar vardır. O dönemde dşarıya fındık ihraç ettiğimiz için bu otomobilin seri üretimi fındık satışını durduracağından birilerinin işine gelmemiş ve devrimci cumhurbaşkanımızın, birkaç yürekli mühendisin ve bazı bakanların kişisel çabaları da üretim yolunu açamamıştır. Böylece Türkiye'miz halen başkalarının otomobillerininbazı modellerini üreten bir sanayi ülkesi olarak kalmıştır. Oysa ki şu anda devrim bizim en büyük silahımız olabilirdi. Üretimde bulunan mühendisimizin şu sözü de o zamanki siyasi darboğazın devrimle ilişkisini anlatır gibi sanırım... "Devrimle hükümeti devrilen bir ülkenin sokaklarında devrim isminde bir otomobil zaten dolaşamazdı". Peki biz halen böyle bir otomobil yapamaz mıyız. Yaparız. Ben Otomotiv mezunu bir tekniker olarak eğer böyle bir proje ortaya atılsa seve seve gönüllü olur bilgilerimi paylaşırım. O halde bu tarih kokan ve tamamen BİZİM olan otomobilin filmini izleyen Türk yürekli arkadaşlar, burada film deneyimlerimizi paylaşalım ve tarihimizi yeniden hatırlayalım. Bir de mesaj yazarken filmin en etkilendiiniz sahnesini de yazarsanız memnun olurum. Mesela benim en etkilendiğim sahne filmin finalinde otomobilin önünde mühendislerin fotoğraf çektrdiği esnada projenin yöneticisi olan yüksek mühendisin (özür dilerim ismini hatırlayamadım) Aracın içinden çıkarıp ön cama yapıştırdığı küçük tabelada yazılan yazıydı. O tabelada "TÜRK MALI" yazıyordu.
Yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler
