Qualcomm Çin'li şirketlerle, 2 milyar dolarlık sözleşme imzaladı
Qualcomm firması gerçekleştirdiği resmi açıklama ile birlikte Çin merkezli Lenovo, Oppo, Vivo, ZTE, Wingtech ve Xiaomi şirketleriyle 2 milyar dolarlık sözleşmenin altına imza attığını duyurdu.
Akıllı telefon sektörü adına muhteşem yonga setlerinin geliştirmesini sağlayan Qualcomm isimli şirket, Çinli şirketlerle gelecek vaat eden bir anlaşmanın altına imza attı. Gerçekleştirilen anlaşma ortaklarına baktığımıza karşımıza Lenovo, Oppo, Vivo, ZTE, Wingtech ve Xiaomi gibi önemli firmalar karşımıza çıkarken, bu şirketlerin Qualcomm’da üç yıl içerisinde 2 milyar dolarlık bileşen satın alımı talep ettiği belirtildi.
Bununla da kalmayan Qualcomm sözleşmeye bir ibare daha ekleyerek, 5G uyumlu cihazlarında kendi ortaklıklarıyla geliştirilmesi konusunda el sıkıştı. Yani bundan böyle Android eko sisteminin en güçlü üyelerinin artık Qualcomm tarafından geliştirilecek olan yonga setini kullanacağından söz edebiliriz.
Qualcomm tarafından Pekin’de düzenlenen özel bir toplantı esnasında açıklanan bu bilginin firma açısından oldukça önemli ve bize göre yerinde bir karar olduğundan söz edebiliriz. Çünkü çeşitli dava nedenleriyle Apple ile başı derde giren ve ortaklıklarını ayıran Qualcomm, eğer böylesine önemli bir anlaşmanın altına imza atmayı başarmış olmasaydı çöküş dönemi içerisine girmeyi başarabilirdi.
Sektörde oldukça önemli bir konuma ulaşmayı başaran Çinli mobil cihaz üreticilerinin, altı imzalanan bu anlaşma nedeniyle birlikte satış rakamını daha üst seviyeye çekeceği ve bu sefer global pazarın gerisinde kalmayıp 5G teknolojisine destek sunan ilk ülkeler arasında yer alacağını söyleyebiliriz.





















































































Yorumlar