Haberci
Üye
Yurt Genelinde Durum Nedir Kuş Gribi
Diyarbakır
Yurt genelinde kuş gribine karşı önlemler alınıyor. Diyarbakır'da Kayhan, başta Suriçi olmak üzere 3 kilometrelik bölgeyi karantina altına alınırken, Elazığ'da da itlaf başladı.
11 Ocak 2006 12:25
<div align="center"></div>
Yurt genelinde kuş gribine karşı önlemler alınıyor.
Diyarbakır İl Tarım Müdürü Mustafa Kayhan, başta Suriçi olmak
üzere 3 kilometrelik bölgeyi karantina altına aldıklarını söyledi.
Saraykapı Semti'nde gerçekleştirilen kanatlı hayvan itlafı ve
dezenfeksiyon çalışmalarını yerinde inceleyen Kayhan, yaptığı
açıklamada, daha önce ölü bulunan ve kontrol amacıyla Elazığ'a
gönderilen tavuklarla ilgili dün akşam saat 16.00 sıralarında
kendilerine kuş gribi bulunduğu haberi verildiğini bildirdi.
Bunun üzerine başta Suriçi olmak üzere 3 kilometrelik bölgenin
karantina altına alındığını vurgulayan Kayhan, ''Dün 856 kanatlı itlaf
edildi. Bugün de itlaf çalışmalarımız devam ediyor. Özellikle bu
bölgede insanların kanatlılarla temas etmemesi ve kanatlıları
ekiplerimize teslim etmesini istiyoruz'' dedi.
İtlaf edilen hayvanların bedellerinin bakanlık tarafından en kısa
zamanda tazmin edileceğini bildiren Kayhan, ''Diyarbakır'da salgın bir
kanatlı hayvan ölümü yok. Yaptığımız araştırmalarda bu hastalığın
Bingöl'den sıçradığını tespit ettik. Her türlü fenni ve idare
tedbirleri aldık, belediye ekipleri ile en kısa sürede kentteki tüm
kanatlıları itlaf edeceğiz'' diye konuştu.
Kayhan, halen 7'si itlaf, 6'sı dezenfeksiyon ekibi olmak üzere 13
ekibin çalışmalarını sürdürdüğünü kaydetti.
-ISPARTA-
Isparta'nın Şarkikaraağaç İlçesi'nde dün akşam saatlerinde
başlayan itlaf çalışmalarının tamamlandığı, kuş gribinden öldüğü
belirlenen tavuklarla temasta bulunan 15 kişinden alınan kan
örneklerinin Ankara Refik Saydam Hıfzıssıhha Enstitüsü'ne gönderildiği
bildirildi.
Şarkikaraağaç Kaymakamı Salih Işık, AA muhabirine yaptığı
açıklamada, itlaf çalışmalarının vatandaşların da yardımıyla kısa
sürede tamamlandığını, Karayaka, Yeniköy ve Yassıbel köylerinde
kanatlı hayvanların tamamının itlaf edildiğini belirtti.
Tarım İl Müdürü Mücahit Yeşil de 6 bin 997 tavuğun itlaf
edildiğini, itlaf sırasında vatandaşlardan hiçbir itiraz gelmediğini
ifade ederek, ''Göller Bölgesi kuş gribi açısından hassas bir yer.
Çalışanlarımız da vatandaşlarımız da bunun farkında. Kuş gribi riskine
karşı 2 ay öncesinden tüm malzemeleri edinmiştik. Şu anda üç köydeki
itlaf çalışmaları tamamlandı. Bundan sonra ihbarları
değerlendireceğiz'' dedi.
Sağlık İl Müdürü Levent Yılmazer de ölen tavuklarla temasta
bulunduğu belirlenen kişilerden 4'ünün Süleyman Demirel Üniversitesi
Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde, 11'inin de Isparta Devlet
Hastanesi'nde gözlem altında tutulduğunu açıkladı.
Afyon'un Dinar İlçesi'nden bir kişinin Isparta'ya gönderildiğini,
bu kişinin de SDÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi'ne getirildiğini
bildiren Yılmazer, hastanelerde yatan kişilerden alınan numunelerin
Ankara Refik Saydam Hıfzzısıhha Enstitüsü'ne gönderildiğini,
sonuçların beklendiğini kaydetti.
-ELAZIĞ-
Elazığ'da, dün Karşıyaka Mahallesi'ndeki canlı bir tavuktan alınan
numunede kuş gribi virüsüne rastlanılması üzerine bugün sabah
saatlerinde itlaf çalışmalarına başlandı.
Tarım İl Müdürlüğü'ne bağlı ekipler, polis ve zabıta görevlileri
ile sabah Karşıyaka Mahallesi'ne geldiler.
Evlerdeki kanatlı hayvanları toplayan ekiplere, bazı mahalle
sakinleri hayvanlarının hasta olmadığını öne sürerek karşı çıktı.
Görevliler de mahallede kuş gribi virüsüne rastlandığını, bu nedenle
tüm kanatlı hayvanların itlaf edilmesi gerektiğini belirterek,
vatandaşlardan hayvanlarını saklamamalarını istediler.
Ekipler, gün içinde hastalığın görüldüğü bölgenin 3 kilometre yarı
çapındaki alanda itlaf çalışmalarını sürdürecek. Bölgenin 10
kilometrelik yarı çapındaki alanda ise karantina çalışmaları
başlatıldı.
Vali Muammer Muşmal, dün akşam düzenlediği basın toplantısında
Elazığ'da bir mahallede kuş gribi virüsüne rastlandığını, hastalık
nedeniyle hastanelere müracaat eden kimsenin olmadığını bildirmişti.
-SAMSUN-
Samsun'da cadde kenarında bulunan 8 ölü güvercin, Tarım İl
Müdürlüğü ekiplerince incelemek üzere alındı.
Edinilen bilgiye göre, 100. Yıl Bulvarı'nda 8 ölü güvercin gören
vatandaşlar, durumu güvenlik güçlerine ve Tarım İl Müdürlüğü
ekiplerine bildirdi.
Olay yerine gelen özel giysili ekipler, ölü güvercinleri incelemek
üzere alırken, olay yeri ve çevresi de ekiplerce ilaçlandı.
Yetkililer, konuyla ilgili yapılan ihbarları büyük titizlikle
değerlendirdiklerini kaydettiler.
SİVAS'TA KUŞ GRİBİ...
Sivas'ta kuş gribi şüphesiyle tedavi altına alınan ve test sonuçları 'pozitif' çıkan kadının yaşadığı bölgeden 110 kişinin sağlık kontrolünden geçirildiği, bu kişilerden durumu şüpheli görülen 7'sinin CÜ Tıp Fakültesi'ne kaldırıldığı bildirildi.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, kuş gribi şüphesiyle 3
çocuğuyla birlikte Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde
gözlem altında tutulan ve alınan numunelerinde test sonuçları pozitif
çıkan G.Y. adlı kadının yaşadığı Kangal İlçesi'ne bağlı Yellice Köyü
ile yakınındaki Ufacıkören mezrasında karantina uygulaması devam
ediyor.
Bu bölgedeki kanatlı hayvanların kümeslerinden tek tek alınarak
itlaf edildiğini anlatan yetkililer, bölgede yaşayan 110 kişinin de
kuş gribi şüphesiyle sağlık kontrolünden geçirildiğini, bu kişilerden
durumu şüpheli görülen 7'sinin Cumhuriyet Üniversitesi (CÜ) Tıp
Fakültesi Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları Servisi'ne kaldırıldığını
bildirdiler.
Yetkililer, evinde 2 tavuğu şüpheli şekilde öldükten sonra 3
çocuğuyla birlikte yiyen ve CÜ Tıp Fakültesi'nde test sonuçları
'pozitif' çıkan G.Y'nin de genel sağlık durumunun iyi olduğunu
kaydettiler. Hastanede kuş gribi şüphesiyle Yozgat'tan getirilen
hastalarla birlikte aralarında Kangal'dan bir sağlık çalışanın da
bulunduğu toplam 20 kişinin tedavilerinin sürdüğü de bildirildi.
Hastaların genel sağlık durumlarının iyi olduğunu, tedavilerinin
erken başladığını belirten yetkililer, G.Y'nin 3 çocuğunun da
aralarında bulunduğu ilk gelen 6 hastanın test sonuçlarının 'negatif'
çıktığını, ancak bu kişilerden tekrar numune alınarak ikinci defa
teste gönderdiklerini ifade ettiler.
Bu arada, İl Kriz Masası'nın aldığı karar doğrultusunda kent
merkezi ve ilçelerdeki tüm kanatlı hayvan barınaklarının şüpheli olsun
olmasın, ilaçlanacağı bildirildi.
Yurt genelinde kuş gribine karşı önlemler alınıyor. Diyarbakır'da Kayhan, başta Suriçi olmak üzere 3 kilometrelik bölgeyi karantina altına alınırken, Elazığ'da da itlaf başladı.
11 Ocak 2006 12:25
<div align="center"></div>
Yurt genelinde kuş gribine karşı önlemler alınıyor.
Diyarbakır İl Tarım Müdürü Mustafa Kayhan, başta Suriçi olmak
üzere 3 kilometrelik bölgeyi karantina altına aldıklarını söyledi.
Saraykapı Semti'nde gerçekleştirilen kanatlı hayvan itlafı ve
dezenfeksiyon çalışmalarını yerinde inceleyen Kayhan, yaptığı
açıklamada, daha önce ölü bulunan ve kontrol amacıyla Elazığ'a
gönderilen tavuklarla ilgili dün akşam saat 16.00 sıralarında
kendilerine kuş gribi bulunduğu haberi verildiğini bildirdi.
Bunun üzerine başta Suriçi olmak üzere 3 kilometrelik bölgenin
karantina altına alındığını vurgulayan Kayhan, ''Dün 856 kanatlı itlaf
edildi. Bugün de itlaf çalışmalarımız devam ediyor. Özellikle bu
bölgede insanların kanatlılarla temas etmemesi ve kanatlıları
ekiplerimize teslim etmesini istiyoruz'' dedi.
İtlaf edilen hayvanların bedellerinin bakanlık tarafından en kısa
zamanda tazmin edileceğini bildiren Kayhan, ''Diyarbakır'da salgın bir
kanatlı hayvan ölümü yok. Yaptığımız araştırmalarda bu hastalığın
Bingöl'den sıçradığını tespit ettik. Her türlü fenni ve idare
tedbirleri aldık, belediye ekipleri ile en kısa sürede kentteki tüm
kanatlıları itlaf edeceğiz'' diye konuştu.
Kayhan, halen 7'si itlaf, 6'sı dezenfeksiyon ekibi olmak üzere 13
ekibin çalışmalarını sürdürdüğünü kaydetti.
-ISPARTA-
Isparta'nın Şarkikaraağaç İlçesi'nde dün akşam saatlerinde
başlayan itlaf çalışmalarının tamamlandığı, kuş gribinden öldüğü
belirlenen tavuklarla temasta bulunan 15 kişinden alınan kan
örneklerinin Ankara Refik Saydam Hıfzıssıhha Enstitüsü'ne gönderildiği
bildirildi.
Şarkikaraağaç Kaymakamı Salih Işık, AA muhabirine yaptığı
açıklamada, itlaf çalışmalarının vatandaşların da yardımıyla kısa
sürede tamamlandığını, Karayaka, Yeniköy ve Yassıbel köylerinde
kanatlı hayvanların tamamının itlaf edildiğini belirtti.
Tarım İl Müdürü Mücahit Yeşil de 6 bin 997 tavuğun itlaf
edildiğini, itlaf sırasında vatandaşlardan hiçbir itiraz gelmediğini
ifade ederek, ''Göller Bölgesi kuş gribi açısından hassas bir yer.
Çalışanlarımız da vatandaşlarımız da bunun farkında. Kuş gribi riskine
karşı 2 ay öncesinden tüm malzemeleri edinmiştik. Şu anda üç köydeki
itlaf çalışmaları tamamlandı. Bundan sonra ihbarları
değerlendireceğiz'' dedi.
Sağlık İl Müdürü Levent Yılmazer de ölen tavuklarla temasta
bulunduğu belirlenen kişilerden 4'ünün Süleyman Demirel Üniversitesi
Araştırma ve Uygulama Hastanesi'nde, 11'inin de Isparta Devlet
Hastanesi'nde gözlem altında tutulduğunu açıkladı.
Afyon'un Dinar İlçesi'nden bir kişinin Isparta'ya gönderildiğini,
bu kişinin de SDÜ Araştırma ve Uygulama Hastanesi'ne getirildiğini
bildiren Yılmazer, hastanelerde yatan kişilerden alınan numunelerin
Ankara Refik Saydam Hıfzzısıhha Enstitüsü'ne gönderildiğini,
sonuçların beklendiğini kaydetti.
-ELAZIĞ-
Elazığ'da, dün Karşıyaka Mahallesi'ndeki canlı bir tavuktan alınan
numunede kuş gribi virüsüne rastlanılması üzerine bugün sabah
saatlerinde itlaf çalışmalarına başlandı.
Tarım İl Müdürlüğü'ne bağlı ekipler, polis ve zabıta görevlileri
ile sabah Karşıyaka Mahallesi'ne geldiler.
Evlerdeki kanatlı hayvanları toplayan ekiplere, bazı mahalle
sakinleri hayvanlarının hasta olmadığını öne sürerek karşı çıktı.
Görevliler de mahallede kuş gribi virüsüne rastlandığını, bu nedenle
tüm kanatlı hayvanların itlaf edilmesi gerektiğini belirterek,
vatandaşlardan hayvanlarını saklamamalarını istediler.
Ekipler, gün içinde hastalığın görüldüğü bölgenin 3 kilometre yarı
çapındaki alanda itlaf çalışmalarını sürdürecek. Bölgenin 10
kilometrelik yarı çapındaki alanda ise karantina çalışmaları
başlatıldı.
Vali Muammer Muşmal, dün akşam düzenlediği basın toplantısında
Elazığ'da bir mahallede kuş gribi virüsüne rastlandığını, hastalık
nedeniyle hastanelere müracaat eden kimsenin olmadığını bildirmişti.
-SAMSUN-
Samsun'da cadde kenarında bulunan 8 ölü güvercin, Tarım İl
Müdürlüğü ekiplerince incelemek üzere alındı.
Edinilen bilgiye göre, 100. Yıl Bulvarı'nda 8 ölü güvercin gören
vatandaşlar, durumu güvenlik güçlerine ve Tarım İl Müdürlüğü
ekiplerine bildirdi.
Olay yerine gelen özel giysili ekipler, ölü güvercinleri incelemek
üzere alırken, olay yeri ve çevresi de ekiplerce ilaçlandı.
Yetkililer, konuyla ilgili yapılan ihbarları büyük titizlikle
değerlendirdiklerini kaydettiler.
SİVAS'TA KUŞ GRİBİ...
Sivas'ta kuş gribi şüphesiyle tedavi altına alınan ve test sonuçları 'pozitif' çıkan kadının yaşadığı bölgeden 110 kişinin sağlık kontrolünden geçirildiği, bu kişilerden durumu şüpheli görülen 7'sinin CÜ Tıp Fakültesi'ne kaldırıldığı bildirildi.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, kuş gribi şüphesiyle 3
çocuğuyla birlikte Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde
gözlem altında tutulan ve alınan numunelerinde test sonuçları pozitif
çıkan G.Y. adlı kadının yaşadığı Kangal İlçesi'ne bağlı Yellice Köyü
ile yakınındaki Ufacıkören mezrasında karantina uygulaması devam
ediyor.
Bu bölgedeki kanatlı hayvanların kümeslerinden tek tek alınarak
itlaf edildiğini anlatan yetkililer, bölgede yaşayan 110 kişinin de
kuş gribi şüphesiyle sağlık kontrolünden geçirildiğini, bu kişilerden
durumu şüpheli görülen 7'sinin Cumhuriyet Üniversitesi (CÜ) Tıp
Fakültesi Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları Servisi'ne kaldırıldığını
bildirdiler.
Yetkililer, evinde 2 tavuğu şüpheli şekilde öldükten sonra 3
çocuğuyla birlikte yiyen ve CÜ Tıp Fakültesi'nde test sonuçları
'pozitif' çıkan G.Y'nin de genel sağlık durumunun iyi olduğunu
kaydettiler. Hastanede kuş gribi şüphesiyle Yozgat'tan getirilen
hastalarla birlikte aralarında Kangal'dan bir sağlık çalışanın da
bulunduğu toplam 20 kişinin tedavilerinin sürdüğü de bildirildi.
Hastaların genel sağlık durumlarının iyi olduğunu, tedavilerinin
erken başladığını belirten yetkililer, G.Y'nin 3 çocuğunun da
aralarında bulunduğu ilk gelen 6 hastanın test sonuçlarının 'negatif'
çıktığını, ancak bu kişilerden tekrar numune alınarak ikinci defa
teste gönderdiklerini ifade ettiler.
Bu arada, İl Kriz Masası'nın aldığı karar doğrultusunda kent
merkezi ve ilçelerdeki tüm kanatlı hayvan barınaklarının şüpheli olsun
olmasın, ilaçlanacağı bildirildi.
