Yıllara Göre Konuşma şekilleri

Sponsorlu Bağlantılar

akula

akula

Üye
    Konu Sahibi
Yıllara Göre Konuşma şekilleri
Yıl: 1967

"Karşıma aniden çıkınca ziyadesiyle şaşakaldım ve çok mütehassis oldum...
Nasil bir edâ takınacağıma hükûm veremedim, âdetâ vecde geldim.
Buna mukâbil az bir müddet sonra kendimi toparlar gibi oldum.
Cemalinde beni fevkalâde rahatlatan bir tebessüm vardı...
Üstümü başımı toparladım, kendimden emin bir sesle
'Akşam-i şerifleriniz hayrolsun' dedim.."

Yıl: 1977

"Karşıma birdenbire çıkınca çok şaşırdım ve hislendim..
Ne yapacağıma karar veremedim. heyecandan ayaklarım titredi.
Ama çok geçmeden kendime gelir gibi oldum, yüzünde beni rahatlatan bir
gülümseme vardi.. Üstüme çeki düzen verdim. kendimden emin bir sesle 'iyi
akşamlar' dedim.."


Yıl: 1987

"Karşıma aniden çıkınca fevkalâde şaşırdım ve duygulandım.. .
Nitekim ne yapacağıma hüküm veremedim, heyecandan ayaklarım titredi.
Amma ve lâkin kısa bir süre sonra kendime gelir gibi oldum.
Nitekim yüzünde beni ferahlatan bir tebessüm vardı.. Üstüme çeki düzen
verdim, kendimden emin bir sesle 'Hayırlı akşamlar' dedim.."

Yıl: 1997

"Karşıma birdenbire çıkınca çok şaşırdım ve duygulandım...
Fena halde kal geldi yani.. Ama bu iş bizi bozar dedim. Baktım o da bana
bakıyor, bu iş tamamdır dedim... Manitayı tavlamak için doğruldum, artistik
bir sesle
'selam' dedim.."


Yıl: 2007

"Abi onu karşımda öyle görünce çüş falan oldum yani ve duygu durumum
kabardı...
Oğlum bu is bizi kasar dedim, fena göçeriz dedim, enjoy durumları yani...
Ama concon muyum ki ben, baktım ki o da bana kesik.. Sarıl oğlum dedim, bu
manita senin... 'Hav ar yu yavrum?'"

Yıl: 2017...:-(

"Karşıma aniden çıkınca korktum. Kapkara çarşafın içinde kara bir hayalet
gibiydi.
Ulan ne halt ettik de 2007de bu yobazlara oy verdik. O gün bugündür
gitmediler başımızdan. Şimdi şu karşıma çıkan dünya güzeli midir yoksa
kaknemin teki midir gelde anla.
Bi daha bunlara oy verirsem diyecem ama oy verme falan da kalmadı ki.
Kadılar konseyi midir nedir bişey çıktı. Başında da Fetullah Hoca. Dedikleri
kanun oluyor. Tüüüh namaz vakti geçiyor.
Ulan karıya daldık yiycez şimdi dayağı islam devriyesinden. Geçen Cuma
namazında ağzımda sakız unutmuşum, daha onun morlukları geçmedi.........'"


alıntırdır
 


FerreT

FerreT

Üye
Türkçe dilimizi korumamanın getirdiği ve getirecekleri...eğer böyle giderse 2017 e kalmaz
 
candemir316

candemir316

Üye
hem dilimiz hemde gelecekteki Türkiye'nin halini az buçukta olsa çıtlatmış ne yazık ki GÖZLERİNİZİ AÇIN EY TÜRK MİLLETİ VATAN BÖLÜNMEYE ÇALIŞILIYOR FIRSAT VERMEYİN VATAN HAİNLERİNE BİRAZ TÜRK OLUN
 
canturgay

canturgay

Üye
konu nerden başlamış nerdenn bitmişş..
başlangıç ta dilin korunması daha sonra ..
son günlerin gözde konusu 'türban'
saçmaaa....
 
akula

akula

Üye
    Konu Sahibi
van_hoijdonk

van_hoijdonk

Emekli Yönetici
Türkçe hocamız bunu derste okumuştu bize yaklaşık 2 ay önce falan. Gülmüştük :)
 
CoYoTe®

CoYoTe®

Üye
Güzel Bi Anlatım Olmuş...SaoL Kardeşim
 
canturgay

canturgay

Üye
doğru bağıntısız iki konu değilmi sence öyle gözüküyor ama konuyu birbirine bağlayan kocaman bir ülke TÜRKİYE yani bizler :) sence bunun nersi saçma her iki konudada canımız yanıcak
yanlış düşünüyorsunn.. kardeşş.müslümanlık dan kime ne zarar gelmişşş...
bu tür yazılarrın pkk nın yaptığı işten bana göre pek bi farkı yokk..
ikiside ülkeyi , bölmeye yönelikkk.:oke:
 
akula

akula

Üye
    Konu Sahibi
bişi sorabilirmiyim pkk hakkında ne kadar bilgin var özel olmassa ben diyarbakırda askerdim bu yazı es geç türban ve dil konusunda istismar etmeye calışanlar pkk dan daha tehlikeli ATATÜRKÜN ANAYASADA değiştirilemez dediği yasaların içinde giyim ve kuşam kuralları var yaznın sonundaki gibi sakallı kara peçeli bi yer ben istemiyorum böyle bi yer isteyenler bence bu ülkeden gidebiliyorlarsa gitsinler artı yazıda müslümanlıla alakalı bir yazı yok sadece aşırıcılıkla alakalı
 
canturgay

canturgay

Üye
pkk hakkındaki bilgimm .. okuduğum ve izlediklerimle sınırlı..extra bilgin var. gibi senin anlat madem bilmediklerimi öğreneyimm..
giyim kuşamla alakalıı. da..şunu söyleyebilirimm..anyasa da kanun var diyorsunn..
peki İslam dininin kuralları ne olacakk..:oke:
 
akula

akula

Üye
    Konu Sahibi
pkk hakkındaki bilgimm .. okuduğum ve izlediklerimle sınırlı..extra bilgin var. gibi senin anlat madem bilmediklerimi öğreneyimm..
giyim kuşamla alakalıı. da..şunu söyleyebilirimm..anyasa da kanun var diyorsunn..
peki İslam dininin kuralları ne olacakk



işte işin bozuldugu nokta orası İSLAMİYET dini konudur ANAYASA hukuki bir konu ikisinede saygı duymak lazım ama ikisinide ayrı tutmak lazım camiye baş örtüsüz nasıl girilmezse kurumlarada aynı şekilde girilmez yani ikisinide ayrı tutmak lazım yoksa büyük bi çakışma olur tabi bunu siyasi konu olarak düşünürsek düşünsene sokaklarda zorunlu kara çarşaflı gezmek zoruda kalanlar olsa sakallı gezmek zorunda kalsan böyle biyer isteyenler var ülkemizde bunu İSLAMIN şartı olarak istediklerini zannetmiyorum
 
canturgay

canturgay

Üye
konu şu an ....
başladığı yerin çok dışına gidiyorr..
bu son yorumum başka da bişey demiyorumm..:oke:
 
c3r3n

c3r3n

Üye
çok güzel bir yazı! :oke: ama inşallah öyle olmaz..laiklik kavramının değişmesini istemiyorum herkes gibi...
 

Benzer Konular



Üst Alt