Yeni:Turkcell'de Numara Taşıma Rezaleti!(Yorumsuz)

Sponsorlu Bağlantılar

paradox1026

paradox1026

Üye
    Konu Sahibi
Yeni:Turkcell'de Numara Taşıma Rezaleti!(Yorumsuz)
15 Temmuz 2009 tarihinde Avea'dan Turkcell'e geçiş yapmak için bir Turkcell Extra'ya gittim. Gerekli formları doldurduktan sonra bana geçiş işleminin en geç 6 gün içerisinde gerçekleşeceğini söylediler ki zaten numara taşıma yönetmeliğine göre geçiş işleminin 6 gün içerisinde bitirilmesi gerekmektedir. 22 Temmuz saat 24.00’da Avea yeni faturamı kesecekti ve ben geçiş işleminin yönetmeliğe göre maksimum 6 gün içerisinde gerçekleşeceğini bildiğim için 7 gün önce geçiş için talebimi Turkcell’e ilettim. Böylece Avea’dan 67 liralık yeni faturam kesilmeden Turkcell’e geçecektim.
Turkcell’e geçiş talebimi ilettirken seçtiğim tarife her yöne 1200 dk 35 lira tarifesiydi. Ertesi gün Turkcell’in bu tarifede değişiklik yaptığını öğrendim ve Turkcell extraya gittim. Turkcell extrada görüştüğüm kişi tarifemin 1200 dk 35 lira olacağını söyledi. Bu cevap üzerine tatmin olmadım ve Turkcell müşteri hizmetlerini aradım. Turkcell müşteri hizmetlerinde görüştüğüm kişi geçiş işlemi gerçekleştikten sonra tarifemin her yöne 1500 dk 45 lira olacağını söyledi. Her ne kadar bu tarife yürülükteyken başvuru yaptığımı anlatmaya çalıştıysam da sonuç alamadım. Bu görüşme sırasında Turkcell müşteri hizmetleri geçiş işlemi için 15 Temmuz’da başvuruda bulunduğumu doğruladı.
Bunun üzerine Turkcell extraya tekrar gittim ve geçiş işlemimin durdurulmasını talep ettim. Yönetmeliğe göre 48 saat dolmadan geçiş işlemini durdurabilme hakkına sahip olmama rağmen extra çalışanları yapabilecekleri bişeyin olmadığını söylediler. Yönetmeliği hatırlatmam karşılığında ise seslerini yükselterek “defol git kardeşim” mealinde sözlere maruz kaldım. Müşteri hizmetlerini tekrar aramam ise bir sonuç vermedi. Numara taşıma işleminden vazgeçemeyeceğimi söylediler. Bu konuşmalar olduğunda 48 saatin dolmasına daha epey vakit vardı. (Konuşmaların kayıtları büyük ihtimalle Turkcell’in kendi müşreti hizmetleri görüşme kayıtlarında duruyordur).
Çaresiz bir şekilde, kendi kusurum olmamasına rağmen yeni tarifeyi de kabullenerek, geçiş işleminin tamamlanması için gereken 6 günlük sürenin dolmasını beklemeye başladım. Aradan 10 gün geçmiş olmasına rağmen telefonuma gelmesi gereken şu tarih ve şu saatte geçiş işleminiz gerçekleşecektir mealindeki mesaj gelmedi. Bunun üzerine Avea’yı aradım. Durumu anlattım. Avea kendilerine iletilen bir talep olmadığını söyledi. Bu durumda ne yapabileceğimi sordum; onlar da haklı olarak yönetmeliği hatırlattılar ve 6 gün geçtikten sonra geçiş işleminin gerçekleşemeyeceğini, geçiş için gerekli belge ve formların geçerlilik sürelerinin 6 gün sonra kendiliğinden geçerliliklerini yitirdiklerini söylediler.
Bunun üzerine, geçiş işleminin gerçekleşemeyeceği düşüncesiyle Avea’yı kullanmaya devam ettim ki Turkcell’in tarifedeki son değişikliğiyle Avea’da her yöne sınırsız 67 liraya konuşmak daha cazip geldi ve durumun üstüne daha gitmedim. Bu noktada 45 liralik tarifenin başvurumdan 1 gün sonra çıktığını tekrar hatırlatmak isterim. Ayrıca Turkcell müşteri hizmetlerini bugün bile aradığımızda (5 Ağustos) eski kampayanın yürürlükte olduğunu sanmamıza sebep olan bir anonsla karşılaşıyoruz. (Bu anonsu 05324440532 numaralı müşteri hizmetlerini arayıp numara taşımayla ilgili kısma bağlanmak için beklerken dinleyebilirsiniz. Bunun için 1’e basmak gerekmektedir). Bu durum, müşteri hizmetlerini arayan tüketicinin yanılmasına sebep olmaktadır. Çünkü numarasını Turkcell’e taşıyan birisi artık her yöne 1200 dk 35 lira’dan değil, 1500 dk 45 lira’dan faydalanabilecektir. Halbuki 1200dk’lık tarife 16 Temmuz itibariyle bitmiştir. Bu noktada, bu anonsa güvenerek numarasını Turkcell’e taşıyan biri kendisine söylenmeden 45liralık tarifeye geçirilecektir ve bu da takdir edersiniz ki iyi niyetli bir yaklaşım değildir .
Artık geçiş işleminin mumara taşıma yönetmeliğine göre mümkün olmayacağını/olamayacağını düşünürken 4 Ağustos’ta Turkcell’den bir mesaj aldım. Yani tam 21 gün sonra. Mesajda 6 Ağustos 13.17’de geçiş işleminin tamamlanacağı söyleniyordu. Geçirdiğim kısa süreli bir şoktan sonra (çünkü ayın 22’sinden sonra avea 67 liralık faturamı kesmişti ve geçiş işlemi tamamlandıktan sonra aynı ay hem 45 lira Turkcell’e hem de 67 lira Avea’ya fatura ödeyecektim. Geçiş işlemi için ayın 15’inde başvurmuş olduğum dikkate alınırsa, gerekli yasal süreye riaayet edildiği takdirde Avea’nın 67 liralık faturayı kesebilmesi mümkün olmayacaktı çünkü ben en geç 21 Temmuz’da Turkcell abonesi olacaktım).
21 gün sonra geçiş işlemimin 6 Ağustos’ta gerçekleşeceğini söyleyen mesajı aldıktan sonra hemen Turkcell müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri hizmetleri yetkilisine 15 Temmuz’da yaptığım başvurunun yönetmelik gereği 22 Temmuz itibariyle geçersiz olması gerektiğini anlatmaya çalıştım. Müşteri hizmetleri yetkilisi başvurunun 4 Ağustos itibariyle yapıldığını söyledi. Her ne kadar başvurumu 15 Temmuz’da yaptığımı anlatmaya çalıştıysam da başarlı olamadım. Müşteri hizmetleri ile daha önceki görüşmelerimde başvurumun 15 Temmuz’da ellerine ulaştığını söylemişlerdi. (Bu görüşmelerin kayıtları da Turkcell’de vardır diye düşünüyorum). Sonuç olarak müşteri hizmetleri yetkilisi başvurumu 4 Ağustos’ta yaptığım konusundaki ısrarından vazgeçmedi ve “kardeşim 4’ünde başvurmuşsun işte” mealinde sözler sarfederek beni yalancılıkla da suçladı. 15 Temmuz’da başvuru yaptığımı müşteri hizmetlerinin daha önce doğrulamış olmasına, turkcell extradaki belgenin üstünde tarih yazıyor olmasına rağmen gösterilen bu ısrar karşısında aklıma iki ihtimal gelmektedir. Bunlardan ilki turkcell extra işini savsaklamıştır ve başvuruyu 4 Ağustos’a kadar Turkcell’e iletmemiştir. Bu durumda da bir tüketici olarak benim en ufak kusurum bulunmamaktadır ki ayrıca Turkcell extranın işi savsaklaması yönetmeliğin uygulanmasını askıya almayı gerektirmez; bundan doğan sonuçlar da tüketici olarak beni ilgilendirmez. İkinci ihtimal ise, turkcell extra 15 Temmuz’da imza attığım belgenin tarihinde oynama yapmıştır. Eğer bu ihtimal geçerli ise ortada daha vahim bir durum vardır. Aramızda yaptığımız sözleşmenin üzerinde oynama yapmak takdir edersiniz ki daha büyük suçtur.
Her ne kadar yukarıda özetlediğim olayı Turkcell’e anlatmaya çalıştıysam da bir sonuç alamadım. Bunun karşısında öyle görünüyor ki 45 liralık ilk faturayı hiç bir kusurum olmamasına, numara taşıma işleminden vazgeçmiş olmama, taşıma işlemininn yönetmeliğe aylırı bir şekilde 21 sonra yapılmasına rağmen ödeyeceğim sanırım. Ben de bu sömürü karşısında Turkcell’e geçmek isteyenleri bu türden tuzaklara düşmemeleri konusunda uyararak vatandaşlık görevimi yerine getirmeyi uygun gördüm.
Numaramı Avea’dan Turkcell’e taşıma isteğimin bu süreçte ortaya koyduğu bir kaç tespiti sizlerle paylaşıp bitirmek istiyorum:
1. Turkcell extraların müşteriye yaklaşımları kesinmlikle nezaket sınırları dışındadır. Sadece benim değil, orada bulunduğum süre boyunca başkalarının da dalga geçilme, aşağılanma gibi hareketlere maruz kaldıklarına şahit oldum.
2. Turkcell Müşteri hizmetleri yetkililileri numara taşıma yönetmeliğinin umurlarında olmadığı yönündeki tavırlarıyla, pervasızca, ellerinden bir şey gelemeyeceğini, istersem geçiş işlemi gerçekleştikten sonra tekrar Avea’ya geçebileceğimi ama kendilerine bir aylık fatura ödemem gerektiğini söylerek ne kadar tüketiciyi sömürmek yanlısı olduklarını göstermişlerdir. Bunun yanı sıra, her ne kadar başvurumun 15 Temmuz’da yapıldığını söylesem de “umrumuzda değil, bize Turkcell extra bunu yeni iletti, sen de geçeceksin kardeşim” tavrıyla hatalarını kabul etmek yerine haklı çıkmaya çalışmaları müşteri hiztmetleri anlayışıyla bağdaşmamaktadır.
3. Tarifedeki değişikliği müşteri hizmetleri anonslarından çıkarmayarak hala eski tarifenin yürürlülükte olduğunu duyuran anonslar yayınlamak tüketicinin yanılmasına sebep olmaktadır ve bu da pek doğal olarak ticari ahlakla bağdaşmamaktadır.
4. Yönetmeliğin numara taşıma işlemi için öngördüğü 6 günlük süreye uymamaması Turkcell’in yasal yönergelere uyma konusundaki gayrı ciddiliğini ve kurumsal yapısının ne kadar laçka olduğunu ortaya koymaktadır.
5. Telekomünikasyon Kurumu’nun numara taşıma sürecinde önlerine gelen belgelerin üzerinde yazan tarihleri önemsemediğini, kendilerini de bağlayan yönetmeliğe uymadıklarını yaşadığım bu tecrübeden rahatlıkla çıkartabiliriz.
Numara Taşıma Yönetmeliğinin, taşıma sürecine ilişkin süreleri düzenlediği ilgili böülümü şöyle:
• Alıcı işletmeci, abonenin numarasının taşınmasına ilişkin imzalı talep formunu, kimliğini ispatlayıcı bilgi ve belgeler ile ilgili diğer bilgi ve belgeleri alır ve tarayıcıdan geçirerek belgelerin elektronik kopyalarını, verici işletmeciye gönderilmek üzere, en geç 2 gün içerisinde, MRVT’ye gönderir.
• Numara taşıma talebi kendisine iletilen verici işletmeci, aboneye ait numara ve kimliğini ispatlayıcı bilgilerin doğruluğunu kendi kayıtlarıyla karşılaştırır ve en geç 2 gün içerisinde taleple ilgili cevabını MRVT’ye iletir. Buna göre 2 durum vardır;
o Kimlik bilgileri ile verici işletmecinin kayıtları eşleşiyorsa, taşıma talebi kabul edilir ve MRVT’ye iletilecek mesajda taşımanın fiilen gerçekleşeceği tarih ve zaman da yer alır. Numaranın fiilen taşınacağı bu zaman, numaranın taşınması için belirlenen tarihten asgari 24 saat azami 48 saat sonrasıdır.
o Alınan bilgiler kapsamında talebin reddine ilişkin olarak Yönetmeliğin 10’uncu maddesinde belirtilen hususlardan biri mevcut ise verici işletmeci, en geç 2 gün içerisinde taşıma talebini reddeder.


Olay yakın bir akbaramın başına gelmiştir.
 


solgun50

solgun50

Üye
olay roman gibi olmuş... ama sonuçta bu operatörler bankalarala işin hep menfaatindeler emekli binbaşı gibi olmak lazım ne diyelimmm...
 
darülmendep

darülmendep

Üye
Kötü bir olay
 

Ersclk

Üye
Duruma hiç şaşırmadım nede olsa burası Türkiye burda herşey olur gayet normal..mahkemeye dava aç diyeceğim astarı yüzünden pahalıya gelecek ama amaç hakkını aramaksa bence yapmalısın tabi sonuç lehine olmaz aleyhine olur o ayrı konu canım Türkiyem bu ülke böyle gelmiş böyle gider naparsanız yapın değişmez..konuyla alakasız olucak ama bende aveadan fatura sebebiyle çok çekmiştim giden benim parama oldu yapacak bişey yok malesef..
 

bungee

Üye
Her iki operatöre de kullanılan gün kadar ödeme yapılacaktır.

Yani avea'ya 15 günlük fatura olan 67/2 = 33,5 TL

Turkcell'e tarifeyi kullandığı gün kadar ödeme yapacaktır.

Numara taşıma işleminin gecikmesi dışında mali bir kayıp yok. Faturalar gelmeden ortalığı velveleye vermeyin.
 

colaturka14

Üye
tam bir rezalet.ben de numramı aveadan turkcelle taşımayı düşünüyordum ama biraz daha düşüneceğim gibi geliyor bana:
 

drabk

Üye
arkadaslar her ne kadar yukarıdakı arkadasın desdtanının tamamını okumasamda okumadan anladım... aynı rezaletleri bana defalarca yaptı turkcell onun için hattımı vodafone ' a tasıdım.... gercekten hizmet veriyor vodafone...
 

sarıoklar

Üye
"defol git" diyen bir turkcell bayisi....
rezalet gerçekten
 
rroyy

rroyy

Üye
İyi bir avukat ile görüşün alacağınız tazminattan bir kuruş talep etmediğinizi belirterek avukatlık anlaşması yapabilirsiniz. Bu olayın işlerinizi aksattığını bi şekilde mahkemeye delil olarak sunun. Turkcell yaptığınız konuşmaları 10sene saklamak zorundadır. Başıma geldiği için biliyorum arada 5sene geçtikden sonra mahkeme talebi ile konuşma kayıtlarım mahkemeye sunulmuştu daha önce. Bu işlemleri yapmadan öncede yine musteri hizmetlerini arayarak olayı basına taşıyacağınızı belirtin. bu işlem sonuç vermez ise yukarıdaki yontem ile belli bir tazminat alabilirsiniz. (bu tazminat avukatlık ücreti olarak gidecektir) ödediğiniz fatura bedeli ve yaklaşık 2-3 ay gibi de ücretsiz konuşma hakkı tarafınıza verilecektir. Buna benzer bi olayı bir zamanlar Cine-5 ile yaşamıştım ((= fax ile iptal talebimi 4kere bildirmem ragmen kredi kartıma ucretler yansımaya devam etti ve Cine-5 kutumu kimse teslim almaya gelmedi. 14ay kadar bu şekil kullandıkdan sonra tekrar aradım elimdeki faxların noterden tastikletildiğini ve olayı basına taşıyacağımı belirttim. Sonuç? 14ay ödediğim bedeli iade aldım, 14ay ücretsiz kullanmış oldum. Üstüne özür dilemek amaclı tarafıma fatura yansıtmaksızın 3ay bedava kullanım açıldı. 3ay sonra eğer memnun kalırsam tekrar üyeliğimi aktifleştirmem için aramam gerektiği belirtildi. ben 17ay kadar bedava kullanmış oldum. Hakkınızı astarında pahalıya gelecek diye aramamak bence kendinize yapılan büyük bir haksızlık. Durumu kabullenmek itiraz hakkını yok eder.
 
emektarınız

emektarınız

Üye
işime yaramaz ama türkcell telefonum var ama avea ve vodofone telefonlarımda var :D:D:D
 
abidinkamer

abidinkamer

Üye
Ama sana o dönemde bir uyarı mesajı gelmesi lazımdı 1500 dakikalık tarifeye geçmek istiyormusun diye sen evet dersen geçersin cevap yazmazsan yine tarife aynı kalır zten şu anda sistem değişti haberin olsun. Yani onlar her hakkı saklı tutar diye bi ibareyle değiştirme hakkına sahiptirler ve bilgi vermeksizin yani bi şey çıkmaz haberin olsun.
 
epson81

epson81

Üye
geçmiş olsun arkadaşım
 
BnRiletişim

BnRiletişim

Üye
psikolaz

psikolaz

Üye
bu şikayeti a yazmalısın mutlaka ben bır cok kez sonuc aldım o sıteden
 
feminist46

feminist46

Üye
taşıma çıktı mertlik bozuldu. geçiş yapmasaydı o zaman yeni bi hat alabilirdi ve anında aktif olurdu.
geçişlerde sıkıntılar çok sık yaşanıyor.
turkcel aktivasyoncu olarak geçiş yapanlara sinir oluyorum sonrada turkcel rezil berbat bide diper şebekelerin geçişlerine bakın neler yapıyorlar.
 
kacaksevgilim

kacaksevgilim

Üye
İyi bir avukat ile görüşün alacağınız tazminattan bir kuruş talep etmediğinizi belirterek avukatlık anlaşması yapabilirsiniz. Bu olayın işlerinizi aksattığını bi şekilde mahkemeye delil olarak sunun. Turkcell yaptığınız konuşmaları 10sene saklamak zorundadır. Başıma geldiği için biliyorum arada 5sene geçtikden sonra mahkeme talebi ile konuşma kayıtlarım mahkemeye sunulmuştu daha önce. Bu işlemleri yapmadan öncede yine musteri hizmetlerini arayarak olayı basına taşıyacağınızı belirtin. bu işlem sonuç vermez ise yukarıdaki yontem ile belli bir tazminat alabilirsiniz. (bu tazminat avukatlık ücreti olarak gidecektir) ödediğiniz fatura bedeli ve yaklaşık 2-3 ay gibi de ücretsiz konuşma hakkı tarafınıza verilecektir. Buna benzer bi olayı bir zamanlar Cine-5 ile yaşamıştım ((= fax ile iptal talebimi 4kere bildirmem ragmen kredi kartıma ucretler yansımaya devam etti ve Cine-5 kutumu kimse teslim almaya gelmedi. 14ay kadar bu şekil kullandıkdan sonra tekrar aradım elimdeki faxların noterden tastikletildiğini ve olayı basına taşıyacağımı belirttim. Sonuç? 14ay ödediğim bedeli iade aldım, 14ay ücretsiz kullanmış oldum. Üstüne özür dilemek amaclı tarafıma fatura yansıtmaksızın 3ay bedava kullanım açıldı. 3ay sonra eğer memnun kalırsam tekrar üyeliğimi aktifleştirmem için aramam gerektiği belirtildi. ben 17ay kadar bedava kullanmış oldum. Hakkınızı astarında pahalıya gelecek diye aramamak bence kendinize yapılan büyük bir haksızlık. Durumu kabullenmek itiraz hakkını yok eder.
Aslında sağlam bir avukat olsa bu gibi durumlar tüketici için kazançtır.Tamam develeti bende çok eleştiririm ama kimse kusura bakmasın devlet oraya senın hakkının yazmış ihlale ugradıgında yapılacak belli.Sen hakkını aramayı bileceksin.Bende TTNET ile şavaşıyorum.1 MB sınırsız tarifemde tam 85 TL fatura kestiler.Mail çektim oralı bile olmadılar.Bende ödemeyecegım dedim bakalım bu işin sonu nereye varacak du aklıma düştü şunları tekrar arayımda biraz daha kavga edeyim :ehe
 

Benzer Konular

yeumyang
Cevap
1
Görüntüleme
437
phasan
yeumyang
Cevap
0
Görüntüleme
465
yeumyang
sinankoca60
Cevap
1
Görüntüleme
1K
YaşlıTaşCocuk54
Cevap
3
Görüntüleme
1K
-Andromeda-
sinankoca60
Cevap
0
Görüntüleme
1K
sinankoca60


Üst Alt