teribogart
Üye
Yeni otomobil alanlar debriyaja veda ediyor
Yeni otomobil alanlar debriyaja veda ediyor
Büyük şehirlerde artık bir kabusa dönüşen trafik sorunu otomatik vites satışlarnı adeta patlattı. Bugün satılan her üç arabadan biri otomatik şanzunanlı. Uzun yıllar hem pahalı olması, hem de fazla sorun çıkarması nedeniyle tercihe edilmeyen otomatik vitesli araçlar için artık sıra beklenir hale geldi.
“Otomatik vites araç pazarı Türkiye’de altın çağını yaşıyor” dersek herhalde abartmış olmayız. Otomatik vites araçlar uzun süre hem pahalı olduğu hem de fazla sorun çıkardığı için çok fazla tercih edilmemişti.
Fakat otomatik şanzıman üretiminde yaşanan teknolojik yenilikler ve artık adeta bir kabus haline gelen büyük kentlerdeki trafik karmaşasında ortaya çıkan debriyaj-vites yorgunluğu, otomatik vites araçları Türkiye’de hiç olmadığı kadar popüler hale getirmiş durumda. Öyle ki, otomatik vites ve dizel otomobil almak isteyen müşteriler bazı marka ve modellerde birkaç ay sırada beklemeye bile razı duruma geldi.
Müşterilerin otomatik vites araçlara olan ilgisi satış rakamlarına da yansıyor. 2011 yılında otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri 2010 yılına oranla yüzde 23 büyüdü. Geçen yıl gerçekleşen 593 bin 519 adetlik toplam otomobil satışının yüzde 33’ü otomatik şanzımanlı araçlardan oluştu. Yani satılan her üç araçtan birini otomatik vitesli araçlar oluşturdu.
PAYI YÜZDE 33
2011 yılı otomobil satış adetleri 2010 ile kıyaslandığında, otomatik şanzımanlı otomobil satışlarının payı yüzde 32’den yüzde 33’e yükseldi. Bu rakam 2009’da yüzde 29, 2008’de yüzde 22’ydi. Rakamlardan da görüldüğü gibi otomatik vites satışları özellikle son beş yılda hızla arttı. Avrupa’da ise otomatik vites satışları yüzde 50 dolaylarında seyrediyor. Amerika’da ise bu oran yüzde 90’la-ra yakın.
Önümüzdeki dönemde yeni teknolojilerin gelişimiyle beraber pazarda otomatik vitesli araçlara olan talebin daha da artması bekleniyor. Sektör oyuncuları yakın gelecekte otomatik vitesli araçların toplam pazardaki payının yüzde 40’ların üzerinde olacağını öngörüyor
yazının devamı:
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Büyük şehirlerde artık bir kabusa dönüşen trafik sorunu otomatik vites satışlarnı adeta patlattı. Bugün satılan her üç arabadan biri otomatik şanzunanlı. Uzun yıllar hem pahalı olması, hem de fazla sorun çıkarması nedeniyle tercihe edilmeyen otomatik vitesli araçlar için artık sıra beklenir hale geldi.
“Otomatik vites araç pazarı Türkiye’de altın çağını yaşıyor” dersek herhalde abartmış olmayız. Otomatik vites araçlar uzun süre hem pahalı olduğu hem de fazla sorun çıkardığı için çok fazla tercih edilmemişti.
Fakat otomatik şanzıman üretiminde yaşanan teknolojik yenilikler ve artık adeta bir kabus haline gelen büyük kentlerdeki trafik karmaşasında ortaya çıkan debriyaj-vites yorgunluğu, otomatik vites araçları Türkiye’de hiç olmadığı kadar popüler hale getirmiş durumda. Öyle ki, otomatik vites ve dizel otomobil almak isteyen müşteriler bazı marka ve modellerde birkaç ay sırada beklemeye bile razı duruma geldi.
Müşterilerin otomatik vites araçlara olan ilgisi satış rakamlarına da yansıyor. 2011 yılında otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri 2010 yılına oranla yüzde 23 büyüdü. Geçen yıl gerçekleşen 593 bin 519 adetlik toplam otomobil satışının yüzde 33’ü otomatik şanzımanlı araçlardan oluştu. Yani satılan her üç araçtan birini otomatik vitesli araçlar oluşturdu.
PAYI YÜZDE 33
2011 yılı otomobil satış adetleri 2010 ile kıyaslandığında, otomatik şanzımanlı otomobil satışlarının payı yüzde 32’den yüzde 33’e yükseldi. Bu rakam 2009’da yüzde 29, 2008’de yüzde 22’ydi. Rakamlardan da görüldüğü gibi otomatik vites satışları özellikle son beş yılda hızla arttı. Avrupa’da ise otomatik vites satışları yüzde 50 dolaylarında seyrediyor. Amerika’da ise bu oran yüzde 90’la-ra yakın.
Önümüzdeki dönemde yeni teknolojilerin gelişimiyle beraber pazarda otomatik vitesli araçlara olan talebin daha da artması bekleniyor. Sektör oyuncuları yakın gelecekte otomatik vitesli araçların toplam pazardaki payının yüzde 40’ların üzerinde olacağını öngörüyor
yazının devamı:
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız