Quattro
Üye
Yeni Civic Geliyor....
Geçtiğimiz günlerde 16 milyonuncusu üretim bandından inen Honda Civic baştan aşağıya yenilendi. Üretimine 1972 yılında başlanan Civic modelinin yedinci jenerasyonu tanıtıldı. Daha önce konsept formda sergilenen otomobil üretim bandına önemli bir değişiklik yapılmadan alındı. Sınıfının en radikal ve sıra dışı tasarımına sahip olan otomobili görünümündeki Civic, ön bölümünü ağabeyi Accord’tan ödünç almış. Ancak radyatör ızgarasının bulunduğu bölümün saydam camla kaplanmış olması Civic’in farkını ortaya çıkarıyor. Yan bölümdeyse Alfa Romeo modellerini andıran bir kapı tasarımı dikkatlerden kaçmıyor. Honda tasarımcıları otomobilin sportif coupe formunu bozmamak için arka kapı açma kolunu sütun içerisine gizlemişler. Otomobilin arka kısmı da önü gibi kendine özgü…
Dış tasarımdaki sıra dışı çizgiler ön konsolda da kendisine yer bulmuş. Ayrıca Civic modelleri bundan sonra S2000’de olduğu gibi direksiyonun sol tarafındaki kırmızı ‘Start’ butonuyla çalıştırılacak.
Civic rakiplerinin tersine bir önceki jenerasyondan daha küçük boyutlar sunuyor. Yeni modelin 4250 mm’lik toplam uzunluğu 40 mm’lik küçülme anlamına geliyor. Genişlikse 1720 mm’den 1760 mm’ye çıkarılmış. Otomobilin yüksekliği 1460 mm olarak açıklanıyor. Civic’in 2640 mm’ye ulaşan aks genişliği sayesinde hem iç mekanda hem de bagajda artış olmuş. Selefinin 370 litrelik bagaj hacmi yeni modelde 456 litreye ulaşmış.
Honda yeni modelinde çok sayıda motor seçeneği sunuyor. Serinin baz modeli 1.4 litre 83 HP’lik benzinli motordan oluşuyor. Bu model karma kullanımda 100 km’de 6.1 litre yakıt tüketiyor. 1.6 litrelik güncel üniteninse korunacağı belirtiliyor. Yeni motorlardan bir diğeriyse 1.8 litre hacmindeki i-VTEC isimli güç ünitesi. 140 HP’lik maksimum gücüyle dikkat çeken bu versiyon ortalama 6.4 litre yakıt tüketiyor.
Civic’in kaputunun altında ilk kez Accord modemliyle tanıştığımız 2.2 litrelik dizel motor ünitesi de görev yapacak. 140 HP güce ve 340 Nm torka sahip bu motor 100 km’de 5.1 litre motorin ihtiyacı duyuyor.
Otomobilin ilerleyen zamanlarda bir hibrid bir de performans versiyonu üretilecek. Bu versiyonlarda kullanılacak motorlar henüz açıklanmıyor.
Civic’in dünya prömiyeri eylül ayındaki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yapılacak. 2006 yılının ocak ayındaysa Avrupa pazarlarında satışına başlanacak.
Geçtiğimiz günlerde 16 milyonuncusu üretim bandından inen Honda Civic baştan aşağıya yenilendi. Üretimine 1972 yılında başlanan Civic modelinin yedinci jenerasyonu tanıtıldı. Daha önce konsept formda sergilenen otomobil üretim bandına önemli bir değişiklik yapılmadan alındı. Sınıfının en radikal ve sıra dışı tasarımına sahip olan otomobili görünümündeki Civic, ön bölümünü ağabeyi Accord’tan ödünç almış. Ancak radyatör ızgarasının bulunduğu bölümün saydam camla kaplanmış olması Civic’in farkını ortaya çıkarıyor. Yan bölümdeyse Alfa Romeo modellerini andıran bir kapı tasarımı dikkatlerden kaçmıyor. Honda tasarımcıları otomobilin sportif coupe formunu bozmamak için arka kapı açma kolunu sütun içerisine gizlemişler. Otomobilin arka kısmı da önü gibi kendine özgü…
Dış tasarımdaki sıra dışı çizgiler ön konsolda da kendisine yer bulmuş. Ayrıca Civic modelleri bundan sonra S2000’de olduğu gibi direksiyonun sol tarafındaki kırmızı ‘Start’ butonuyla çalıştırılacak.
Civic rakiplerinin tersine bir önceki jenerasyondan daha küçük boyutlar sunuyor. Yeni modelin 4250 mm’lik toplam uzunluğu 40 mm’lik küçülme anlamına geliyor. Genişlikse 1720 mm’den 1760 mm’ye çıkarılmış. Otomobilin yüksekliği 1460 mm olarak açıklanıyor. Civic’in 2640 mm’ye ulaşan aks genişliği sayesinde hem iç mekanda hem de bagajda artış olmuş. Selefinin 370 litrelik bagaj hacmi yeni modelde 456 litreye ulaşmış.
Honda yeni modelinde çok sayıda motor seçeneği sunuyor. Serinin baz modeli 1.4 litre 83 HP’lik benzinli motordan oluşuyor. Bu model karma kullanımda 100 km’de 6.1 litre yakıt tüketiyor. 1.6 litrelik güncel üniteninse korunacağı belirtiliyor. Yeni motorlardan bir diğeriyse 1.8 litre hacmindeki i-VTEC isimli güç ünitesi. 140 HP’lik maksimum gücüyle dikkat çeken bu versiyon ortalama 6.4 litre yakıt tüketiyor.
Civic’in kaputunun altında ilk kez Accord modemliyle tanıştığımız 2.2 litrelik dizel motor ünitesi de görev yapacak. 140 HP güce ve 340 Nm torka sahip bu motor 100 km’de 5.1 litre motorin ihtiyacı duyuyor.
Otomobilin ilerleyen zamanlarda bir hibrid bir de performans versiyonu üretilecek. Bu versiyonlarda kullanılacak motorlar henüz açıklanmıyor.
Civic’in dünya prömiyeri eylül ayındaki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yapılacak. 2006 yılının ocak ayındaysa Avrupa pazarlarında satışına başlanacak.