james54
Üye
Yahya Kemal BEYATLI
Yahya Kemal Beyatlı
Git ve:
Yahya Kemal Beyatlı
Yahya Kemal Beyatlı (
Konu başlıkları
[
Yaşamı [
Tedavi için
Edebiyat tarihi ve edebiyat tarihçileri "Dört Aruzcular" olarak adlandırılanlar içinde
Ölmek kaderde var; yaşayıp köhnemek hazin,
Buna bir çare yok mudur ya Rabbilâlemin?
Yahya Kemal Beyatlı, şiirde mükemmelliği aradığı için olsa gerek, yaşadığı sürece şiirlerini kitap hâline getirmemiş; ancak ölümünden sonra kurulan Yahya Kemal Enstitüsü'nün yardımı ile şiirleri kitap halinde basılmış; bir çoğu da başta
Eserleri [
Şiirleri [
Açık Deniz
Akıncılar
Akşam Mûsıkîsi
Aziz İstanbul
Atik-Valde'den İnen Sokakta
Bir Başka Tepeden
Büyü Şiir
Deniz Türküsü
Duyuş ve Düşünüş
Düşünce
Endülüs'te Raks
Erenköyü'nde Bahar
Eylül Sonu
Gece
Gece Bestesi
Geçmiş Yaz
Güftesiz Beste
Hayâl Beste
Hayâl Şehir
Itrî
Kar Mûsıkîleri
Koca Mustâpaşa
Mehlika Sultan
Mohaç Türküsü
O Rüzgar
Ok
Özleyen
Rindlerin Akşamı
Rindlerin Ölümü
Rubai
Sessiz Gemi
Siste Söyleniş
Sonbahar
Telâkki
Uçuş
Vuslat
Kitapları [
Ezansız Şehirler
Ruh Hali
Aziz İstanbul (1964)
Eğil Dağlar (1966)
Siyasi Hikayeler (1968)
Siyasi ve Edebi Portreler (1968)
Edebiyata Dair (1971)
Çocukluğum Gençliğim Siyasi ve Edebi Hatıralarım (1973)
Tarih Musahabeleri (1975)
Git ve:
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
,
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Yahya Kemal Beyatlı
Yahya Kemal Beyatlı (
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
-
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
),
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
şair ve yazardır.Konu başlıkları
[
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
]
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Yaşamı [
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
]
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
yılında
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'te dünyaya gelmiştir. Asıl adı Ahmed Agâh'tır. İlköğrenimini Üsküp'te gördü. İstanbul
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
mezunudur. Başlangıçta Sultan
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
yönetimine karşı muhaliflerin safında yer alarak Paris'e gitti.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'da siyasal bilgiler okurken hocası
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'in etkisinde kaldı ve düşüncelerinde değişmeler oldu.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'da 9 yıl kaldı. Fransız Edebiyatı'nı ve edebiyatçılarını yakından tanıma imkânı buldu. Onlardan etkilendi. Doğu Dilleri Okulu'na devam ederek
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
ve
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'sını geliştirdi. Divan şiiri üzerinde yoğunlaştı.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
yılında
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'a döndü. Darülfünûn'da tarih ve edebiyat dersleri okuttu.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
ve dergilerde yazılar yazdı.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'na katıldı.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'te
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Milletvekili seçildi. Çeşitli ülkelerde diplomatik görevler alarak Türkiye'yi temsil etti.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
,
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
ve İstanbul Milletvekilliği yaptı.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Büyükelçiliği görevindeyken emekli oldu (1949) ve yurda döndü.Tedavi için
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'e gitti. Bir yıl sonra da öldü (
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
).
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
dönemi
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
şiirinin en büyük temsilcilerinden birisidir. Edebiyata ilk atıldığı vakitler Bakî'nin bir taklitçisi olarak lanse edilmiştir ama onun sanat dehası daha sonra bu çevrede kendisinin çağında kendine özgü bir şair olduğunu kanıtlamıştır.Edebiyat tarihi ve edebiyat tarihçileri "Dört Aruzcular" olarak adlandırılanlar içinde
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
,
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
ve
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'in bulunduğu kavram ayrımı içine koymuştur. Şiirlerinde aruz ölçüsünü kullanmış olmasına rağmen tek bir şiiri bu konu da istisna olmuştur: O da, 11'lik hece vezniyle yazdığı
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
şiiridir. Klasik şiirimizin temel özelliklerine bağlı kalarak, kendine özgü bir şair olmuştur. San'atta ve edebiyatta millî ve manevî değerlere bağlı kalmıştır. Şiirlerinde görülen ritim ögesi daima aynı sürer. Kurduğu bu ritimde anlatmak istediği düşünce ya da his yavaş yavaş dizelere yayılmaya başlar ve her anlam ayrımında araya müziği bir perde gibi koyarak ses ve anlam kavramınının her ikisinin de birbiri içinde yitip gitmesini önler. Bunda o kadar başarılıdır ki
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
adlı şiirinde okuyucuyu tarihi bir iklimin yanı sıra müzikal ve ruhî bir havaya sokar, bu havayı takiben de tarihi dekor ve değinişler okuyucuda manevi bir güç yaratır. Şiirlerinde zaman zaman hayranı olduğu
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
ve
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'nun etkisi görülmekle beraber Yahya Kemal neticede "Gemiler geçmeyen bir ummanda" kendi şairlik abidesini kurmuştur. Yahya Kemal'in şiirlerinde ne kadar zor bir çalışma verdiğinin bilinmesi gerekir. Hatta bazı şiirilerini 30 yıl gibi bir zamanda yazdığını söylediğinde bu konunun nedenini şiirlerinin vermek istediği anlamı tam vermesinin gerekli olduğunu söylemiştir. Edebiyat dünyasında Tevfik Fikret'le yaptığı kalem kavgası önemli yer tutar.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
'in gerek İstanbul'a kızdığı ve nefret ettiği için gerekse 20. yüzyıl başlarındaki baskılı ve sıkıntılı dönem yüzünden İstanbul'u anlattığı ve ağır bir sövgü içeren "Sis" adlı şiirine karşılık Yahya Kemal buna çok sert bir şiiri olan "Siste Söyleniş" adlı şiiri yazarak aydın çevresine ve halka umut vermiştir. Yahya Kemal Beyatlı, ölümünden kısa bir süre önce şu beyti söylemiştir:Ölmek kaderde var; yaşayıp köhnemek hazin,
Buna bir çare yok mudur ya Rabbilâlemin?
Yahya Kemal Beyatlı, şiirde mükemmelliği aradığı için olsa gerek, yaşadığı sürece şiirlerini kitap hâline getirmemiş; ancak ölümünden sonra kurulan Yahya Kemal Enstitüsü'nün yardımı ile şiirleri kitap halinde basılmış; bir çoğu da başta
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
ve Osman Nihat Akın olmak üzere ünlü bestekârlar tarafından bestelenmiştir. Endülüs'te Raks, Aziz İstanbul, Geçmiş Yaz, Rindlerin Ölümü, Sessiz Gemi... gibi.Eserleri [
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
]Şiirleri [
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
]Açık Deniz
Akıncılar
Akşam Mûsıkîsi
Aziz İstanbul
Atik-Valde'den İnen Sokakta
Bir Başka Tepeden
Büyü Şiir
Deniz Türküsü
Duyuş ve Düşünüş
Düşünce
Endülüs'te Raks
Erenköyü'nde Bahar
Eylül Sonu
Gece
Gece Bestesi
Geçmiş Yaz
Güftesiz Beste
Hayâl Beste
Hayâl Şehir
Itrî
Kar Mûsıkîleri
Koca Mustâpaşa
Mehlika Sultan
Mohaç Türküsü
O Rüzgar
Ok
Özleyen
Rindlerin Akşamı
Rindlerin Ölümü
Rubai
Sessiz Gemi
Siste Söyleniş
Sonbahar
Telâkki
Uçuş
Vuslat
Kitapları [
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
]Ezansız Şehirler
Ruh Hali
Aziz İstanbul (1964)
Eğil Dağlar (1966)
Siyasi Hikayeler (1968)
Siyasi ve Edebi Portreler (1968)
Edebiyata Dair (1971)
Çocukluğum Gençliğim Siyasi ve Edebi Hatıralarım (1973)
Tarih Musahabeleri (1975)