Ya İnandığımız Şey Yanlış İse.. :S

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Razzers

Razzers

Üye
    Konu Sahibi
Ya İnandığımız Şey Yanlış İse.. :S

Çoğu zaman aklıma takılıyor. Allaha inanıyorum, müslümanım ama ya bu yanlış ise yani hristiyanlık doğruysa o zaman nolucak..
bunu düşünmek bile yanlış ama sonuçta hiç birimize dinimizi seçme şansı verilmiyor. anne babamızın dini ne ise bizde ona inanıyoruz. yani ailem hristiyan olsaydı bana hristiyanlık doğru gelecekti..

kafam çok karışık
:karisti:
 


ka_za

ka_za

Üye
Harbiden ya bide Hristiyanların cennete gidemeyecekleri falan gibi bir inanis var onlarin sucu ne öyleyse
 
Metin MF

Metin MF

Üye
Eğer dinleri ve kendi dinini araştırmadan inanırsan karışık olur tabi kafan. Ben 6-7 ay bu konulara kafa patlattım, şu an rahatım. Hiçbir şüphem yok.
 
Razzers

Razzers

Üye
    Konu Sahibi
Harbiden ya bide Hristiyanların cennete gidemeyecekleri falan gibi bir inanis var onlarin sucu ne öyleyse

Bu konuda kafama çok takılıyor. Adaletden bahsediyoruz ama onları hristiyan olarak yaratanda Allah :hmmm Hristiyanların gözünden bakarsak o zaman da bize karşı adaletsizlik olmuş oluyor..
 
ka_za

ka_za

Üye
Bide su var İslamiyetten önceki insanlara nolcak çok merak ettim
 
ka_za

ka_za

Üye
Eğer dinleri ve kendi dinini araştırmadan inanırsan karışık olur tabi kafan. Ben 6-7 ay bu konulara kafa patlattım, şu an rahatım. Hiçbir şüphem yok.

6-7 ayda ne gibi seylere ulastin nasil anladin?
 
Metin MF

Metin MF

Üye
BAKARA 2/62. Şüphesiz, inananlar,
Yahudi olanlar, Hıristiyanlar ve
Sabiilerden Allah’a ve ahiret gününe
inanıp yararlı iş yapanların ecirleri
Rablerinin katındadır. Onlar için artık
korku yoktur. Onlar
üzülmeyeceklerdir.


- - - Eklendi - - -

işte bu ayette yazıyor bizden öncekilerin ne olacağı
 
Ekşi Erik

Ekşi Erik

Üye
Belki de bunların hepsi kitleleri kontrol altına alabilmek adına uydurulmuş yalanların bütünüdür.
 

cukuleaks

Üye

Çoğu zaman aklıma takılıyor. Allaha inanıyorum, müslümanım ama ya bu yanlış ise yani hristiyanlık doğruysa o zaman nolucak..
bunu düşünmek bile yanlış ama sonuçta hiç birimize dinimizi seçme şansı verilmiyor. anne babamızın dini ne ise bizde ona inanıyoruz. yani ailem hristiyan olsaydı bana hristiyanlık doğru gelecekti..

kafam çok karışık
:karisti:

Aynısını bende düşünüyorum. Biz müslümanız elhamdülillah diyoruz tamam iyi. Ama ya biz yanılıyorsak ? Ya göremediğimiz şeyler varsa ?

Çıkış yolunu şöyle buluyorum. Devamlı düşünüyorum bu evrende şu yerdeki küçümencik bir bitkinin bile aklı olmadığı halde milyarlarca işlemi yapması , bana Allah'ın kudretinden başka bişey göstermez. Çünkü o bitkiye bakarak bütün evreni düşündükçe ve bu evreni Allah'ın "ol" demesiyle olduğunu düşündükçe Allah'ın varolması gerektiğini , bir bilincin olması gerektiğini düşünüyorum herzaman. bir bilinç olmazsa mümkün değil. Hepimiz rastlantımıyız ? Hah belki belki belki katrilyonu kentrilyonu kentrilyonu kentrilyonu o katrilyonu milyarla kentrilyonla çarp belki bukadar ihtimal bile yok. Yani rastlantı değiliz. Bir bilinç var.

Ha Allah'a inandık tamam iyi. Hristiyanlıktada var müslümanlıktada var Allah?

İşte burdada şöyle bişey var. Mantık. Ben mesela , annem babam müslüman diye müslüman değilim. Küçüklüğümden beri hep düşünürüm neden müslümanım diye. Annem babam müslümansa ya yanlış biliyorlarsa ya beninde yanlış yönlendiriyorlarsa ?Devamlı araştırdım. Hristiyanlığı diğer dinleri ve islamı , müslümanlığı. Hristiyanlıkta birçok şey ikilemli , değiştirilmiş (değiştirildiğinin kanıtı apaçık ortada ama yıllardır buna inandıkları için hristiyanlığı inkar etme cesaretleri yok. Bazı kurumlar yüzünden itibarları yüzünden bile olabilir) Ama müslümanlık , islam öyle değil.

Sadece bir örnek veriyorum. En çaresiz zamanımda, en mutsuz , en sıkıntılı zamanımda , içimde anlamsız bi üzüntü varken (gençlik yıllarında çok olurmuş) ne yapsam o sıkıntı gitmiyor. Neden oturup Allah'a dua edince veya namaz kılınca bu sıkıntı gidiyor ?

Bu sadece basit bir örnekti. Hala bile bazen "ya yanlış dindeysek " diye aklımın ucundan geçmiyor değil. Ama kalbimde hissedebiliyorum doğru yerde olduğumu. Kuran'ı okudukça bunun bir insan tarafından yazılamayacağını anlıyorum, görüyorum , seziyorum.

Benim diyeceğim bukadar :) Ama bak demişsinki " annem babam müslüman diye bende müslümanım" . Eğer gerçekten böyleysen durumun pek iyi diyemem. Çünkü bişeye inanıyosun ama neden inanıyosun , neye inanıyosun tanımlamamışsın. Allah'a Allahın rızası için inanman lazım , Allah rızası için yapman lazım yapacaklarını. Annen baban diyo diyeyse ben sana hiç kuşkulanmadan söylüyorum , yapma . Yapmadan kastım salla gitsin demiyorum , aklına ne takılıyorsa baban yap diye yapıyosan onları yapma. git araştır ben bunu neden yapıyorum diye sonra zaten yapacaksın emin ol :oke:
 
  • Beğen
Tepkiler: hmgurbuz2 ve Razzers
Black-killing

Black-killing

Üye
Peki deizm nasıl bir inanıştır.Ve gördüğüm en bilgili en akıllı insanlar hep deist . Acaba onlar bizden daha iyi düşündüğü için deizmi mi seçti ?
 
Metin MF

Metin MF

Üye
Peki deizm nasıl bir inanıştır.Ve gördüğüm en bilgili en akıllı insanlar hep deist . Acaba onlar bizden daha iyi düşündüğü için deizmi mi seçti ?

Bu kişiler sadece tanrıya inanır. Peygamber, kitap, ahiret inancını reddeder. Ben de zamanında bu inancı savunuyordum.
 
haydaravısyon

haydaravısyon

Üye

Çoğu zaman aklıma takılıyor. Allaha inanıyorum, müslümanım ama ya bu yanlış ise yani hristiyanlık doğruysa o zaman nolucak..
bunu düşünmek bile yanlış ama sonuçta hiç birimize dinimizi seçme şansı verilmiyor. anne babamızın dini ne ise bizde ona inanıyoruz. yani ailem hristiyan olsaydı bana hristiyanlık doğru gelecekti..

kafam çok karışık
:karisti:

bu soru kendine soran tek kişi sen değilsindir elbet bir cevabı vardır
 
The East

The East

Üye
Hepimiz dinini secme hakki vardir turkiye yasalarinda turkiye cumhuriyetinin dini islamdir yazmiyorki turkiye cumhuriyeti laik dir yaziyor ornegin kuzenim annesi babasi musluman o ateist neyse ama ben muslumanim bide islamdan onceki insanlar peygamberlere goreydi dinler ornegin cennete girecek 7 8 tane hristiyan var onlar hz İsa zamaninda olanlar hz Muhammed (as) geldiginde muslumanligi kabul etmeyen hala hz isa yada hz Musa yi peygamber sayanlar cennete giremez cunku son peygamber hz Muhammed (vas) dir Su anda islam gercek din Allah tarafindan yeni bir peygamber yollansa (oyle birsey yokda mesela yani) gercek din onun yonettigi din olurdu.

Bu Mesaj Mobil Sürümden Gönderildi
 
Black-killing

Black-killing

Üye


Bu kişiler sadece tanrıya inanır. Peygamber, kitap, ahiret inancını reddeder. Ben de zamanında bu inancı savunuyordum.

Ama deistlerde farklı görüşleri savunanlarda var peygambere kitaba inananlarda var dediğim kişiler sadece herşeyin tanrıdan geldiğine inanmıyorlar.
 
haydaravısyon

haydaravısyon

Üye
Hepimiz dinini secme hakki vardir turkiye yasalarinda turkiye cumhuriyetinin dini islamdir yazmiyorki turkiye cumhuriyeti laik dir yaziyor ornegin kuzenim annesi babasi musluman o ateist neyse ama ben muslumanim bide islamdan onceki insanlar peygamberlere goreydi dinler ornegin cennete girecek 7 8 tane hristiyan var onlar hz İsa zamaninda olanlar hz Muhammed (as) geldiginde muslumanligi kabul etmeyen hala hz isa yada hz Musa yi peygamber sayanlar cennete giremez cunku son peygamber hz Muhammed (vas) dir Su anda islam gercek din Allah tarafindan yeni bir peygamber yollansa (oyle birsey yokda mesela yani) gercek din onun yonettigi din olurdu.

Bu Mesaj Mobil Sürümden Gönderildi

18 yaşına kadar seçme ve seçilme hakkı yok, yasalar böyle diyor
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt